|
Post by Joewson on Oct 7, 2009 22:43:31 GMT 1
I två perioder så är Nybro det absolut bästa laget jag har sett KHK möta. Fruktansvärd fart och energi. Det märktes redan på uppvärmningen att Nybro ville mer. Resultatet i den här matchen speglar inte matchbilden alls, men det gör inget den här gången. En poäng + en mängd självförtroende känns grymt viktigt inför fortsättningen. Oskar gör en ruskigt bra match, släpper fjärde lite lätt. Men annars, en riktigt riktigt bra match från Oskars sida. Imponerad av Nybro, i två perioder. Tack KHK för en sjuk upphämtning och en grymt skön poäng. En liten notis till, alla cyklar till matcherna i Nybro
|
|
esc
Nybörjare
|
Post by esc on Oct 7, 2009 22:44:56 GMT 1
+++ Oskar ++ Jönsson + Lindfors
--- J Karlsson -- resten av laget
Helt otroligt att ta poäng när man spelar så dåligt. Fan inte fem passningar som satt på klubban.
Hade jag varit nybrosupporter idag hade jag inte varit glad.
|
|
|
Post by khkregerar on Oct 7, 2009 22:45:24 GMT 1
Ja Oskar var riktigt bra idag:)
|
|
|
Post by hoxha on Oct 7, 2009 22:54:47 GMT 1
I två perioder så är Nybro det absolut bästa laget jag har sett KHK möta. Fruktansvärd fart och energi. Det märktes redan på uppvärmningen att Nybro ville mer. Resultatet i den här matchen speglar inte matchbilden alls, men det gör inget den här gången. En poäng + en mängd självförtroende känns grymt viktigt inför fortsättningen. Oskar gör en ruskigt bra match, släpper fjärde lite lätt. Men annars, en riktigt riktigt bra match från Oskars sida. Imponerad av Nybro, i två perioder. Tack KHK för en sjuk upphämtning och en grymt skön poäng. En liten notis till, alla cyklar till matcherna i Nybro Fjärde målet föregås av ett huvudlöst byte av KHK, men pucken slank in vid första stolpen...
|
|
|
Post by time on Oct 7, 2009 22:56:59 GMT 1
Ramträff i början av matchen. Sedan var vi utspelade i 45 min. 3-0 efter 2 perioder och INGET tydde på att vi skulle vara i närheten av poäng. Inte ens jag trodde på poäng då. KHK inledde tredjeperioden vassare än tidigare men när sedan Nybro gjorde 4-0 i PP efter en horribel KHK-utvisn ja då .... Sen kom 4-1 och efter 4-2 blev nybro ängsliga och passiva. Hux flux så vann vi "alla" 50/50 situationer och i våra PP:n fick knappt Nybro känna på pucken. sedan 4-3. Time out KHK. Oskar lämnar målet när vi kommer in i anfallszon och 4-4 i PP varsin jättechans i sudden. Fahla lurar bort mv på straffen men får ej in pucken. Belins straff svag. Lönn lurar bort mv men lägger pucken i ribban ... MEN som som matchen gestalde sig känns det som en seger Precis som någon annan skrev. Nybros två första perioder grymma. KHK kämpade men räckte inte till Synd att vi inte kunde få in en puck tidigare och kunnat sätta lite press på deras darrige målvakt
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 7, 2009 23:09:12 GMT 1
Ramträff i början av matchen. Sedan var vi utspelade i 45 min. 3-0 efter 2 perioder och INGET tydde på att vi skulle vara i närheten av poäng. Inte ens jag trodde på poäng då. KHK inledde tredjeperioden vassare än tidigare men när sedan Nybro gjorde 4-0 i PP efter en horribel KHK-utvisn ja då .... Sen kom 4-1 och efter 4-2 blev nybro ängsliga och passiva. Hux flux så vann vi "alla" 50/50 situationer och i våra PP:n fick knappt Nybro känna på pucken. sedan 4-3. Time out KHK. Oskar lämnar målet när vi kommer in i anfallszon och 4-4 i PP varsin jättechans i sudden. Fahla lurar bort mv på straffen men får ej in pucken. Belins straff svag. Lönn lurar bort mv men lägger pucken i ribban ... MEN som som matchen gestalde sig känns det som en seger Precis som någon annan skrev. Nybros två första perioder grymma. KHK kämpade men räckte inte till Synd att vi inte kunde få in en puck tidigare och kunnat sätta lite press på deras darrige målvakt Skriver under på allt..
|
|
|
Post by time on Oct 7, 2009 23:14:39 GMT 1
Ramträff i början av matchen. Sedan var vi utspelade i 45 min. 3-0 efter 2 perioder och INGET tydde på att vi skulle vara i närheten av poäng. Inte ens jag trodde på poäng då. KHK inledde tredjeperioden vassare än tidigare men när sedan Nybro gjorde 4-0 i PP efter en horribel KHK-utvisn ja då .... Sen kom 4-1 och efter 4-2 blev nybro ängsliga och passiva. Hux flux så vann vi "alla" 50/50 situationer och i våra PP:n fick knappt Nybro känna på pucken. sedan 4-3. Time out KHK. Oskar lämnar målet när vi kommer in i anfallszon och 4-4 i PP varsin jättechans i sudden. Fahla lurar bort mv på straffen men får ej in pucken. Belins straff svag. Lönn lurar bort mv men lägger pucken i ribban ... MEN som som matchen gestalde sig känns det som en seger Precis som någon annan skrev. Nybros två första perioder grymma. KHK kämpade men räckte inte till Synd att vi inte kunde få in en puck tidigare och kunnat sätta lite press på deras darrige målvakt Skriver under på allt..
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 7, 2009 23:16:46 GMT 1
Skriver under på allt.. Ok ok, inte allt.. vågade inte titta på sista straffen ifrån KHK...
|
|
|
Post by Jason on Oct 7, 2009 23:22:26 GMT 1
Något måste hända i båset snart... Nybros spelare stod upp större delen av matchen... KHKs spelare sitter och hänger och ser måttligt roade ut... Närkamperna: Nybro ger allt... KHK petar... Nybro slår gedigna pass och rensar enkelt... KHK duttar och slår pass bakom, hitom och ditom... VEM ska hålla låda i båset och få igång spelarna och kräma ur det där lilla extra??? Precis efter matchen var man glad, det kändes som en seger. Men nu när det har sjunkit in...
|
|
|
Post by Mikael on Oct 7, 2009 23:53:16 GMT 1
Jag vet, jag vet det är lätt att slå in en straffspark om man vet hur framtiden ser ut men jag tycker att Gollums inlägg under denna kväll är helt underbara. Jag har inte en aning vem du är men detta bara visar hur underbar idrotten är. Inom några timmar har man gått från sparka målvakten och tränarna till att Tomten finns. Detta är helt klart en klassiker i hur KHK berör oss alla och gör oss till tokar och sedan förvandlar oss igen och plötsligt så tror vi att Tomten ändå finns därute någonstans. Helt klart en klassikerkväll i ämnet KHK Gollum . OCH? Då har vi inte bredare trupp i år om vi faller med en forward anfallsmässigt. Svagt att skylla på att en man saknas.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 8, 2009 0:34:28 GMT 1
Något måste hända i båset snart... Nybros spelare stod upp större delen av matchen... KHKs spelare sitter och hänger och ser måttligt roade ut... Närkamperna: Nybro ger allt... KHK petar... Nybro slår gedigna pass och rensar enkelt... KHK duttar och slår pass bakom, hitom och ditom... VEM ska hålla låda i båset och få igång spelarna och kräma ur det där lilla extra??? Precis efter matchen var man glad, det kändes som en seger. Men nu när det har sjunkit in... Tur att Nybro fullständigt slutade köra efter två perioder.... I andra peroden mådde jag rent dåligt och ville hem. Att bli så fullständigt förnedrade minns jag inte när vi blev. Och det värsta av allt; det kändes inte som om det berodde särskilt mycket på att spelarna inte gjorde vad vi kunde, utan att de helt enkelt inte räcker till! Efter att ha sett Nybros kapacitet, känns det redan som om allt spel i fortsättningen är meningslöst....TAIF o Nybro är redan klara för allsvenskan! Både alletta och kvalserie är onödiga...det är känslan jag har just nu... I två perioder såg det ut som vår match mot Halmstad...fast nu var vi dom...skapade absolut INGENTING! Klasskillnad! Undrar om Tobbe idag såg vad som krävs...? Tveksamt... En sån här mirakelmatch får man uppleva var 20e år!! Tack för att jag efter illamåendet åtminstine fick en period med underbar dramatik och bra spel. Positivt: Oskar igen och defensiven trots allt. Nybro tryckte på, men det hanterades på ett bra sätt och det skapades inte SÅ många bra lägen. Inte alls så virrigt, som tidigare under press. Laget lät pucken göra jobbet, när Nybro bara gav dom minsta arbetsro och offensiven i sista var klart godkänd. Frågetecken: Är Ringberg värvad för att göra mål? Såg någon honom idag...heller? Sebbe fortsätter att vara ett mysterium. MÅSTE Fahla ha Brasar, för att göra mål? Tre matcher utan mål nu! Blabla..fan...måste SOVA!
|
|
|
Post by nybrojaevel on Oct 8, 2009 2:39:17 GMT 1
Helt sjukt.. Kan inte bortförklara det ofattbara, bara gratulera.
|
|
marie
Ungdomslirare
|
Post by marie on Oct 8, 2009 7:33:53 GMT 1
Ni ägde,vi kämpade i 15min,det räckte till en poäng.Helt otroligt.....Oskar var bra!
|
|
|
Post by hoxha on Oct 8, 2009 7:42:51 GMT 1
Har svårt att förstå: 6-700 khk-fans åker upp för att stötta, skulle inte ni krigat till dom fick bära ut er??
T.e.x. J.Karlsson måste börja ta o ge tacklingar, Lindfors jagar puck i egen sarghörna, märker att en N-spelare jagar bakom honom, då bromsar han upp så N-spelaren tar pucken o givetvis så missar L den tilltänkta? tacklingen...
Det var ju hur tamt som helst i 45min...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 8, 2009 8:27:43 GMT 1
Hm..jag vill fortfarande inte säga att det var så vansinnigt tamt. Tycker att det försöktes, men Nybros tyngd och fart stressade våra gubbar och de såg ut att inte veta var de skulle ta vägen. T ex, 95 % av anfallen dumpades puck i hörnan, då Nybrospelarna helt stängde vägen vid blå...
|
|