|
Post by oneandonly on Dec 7, 2009 22:25:45 GMT 1
Jag brukar ofta hålla med "Charlie" i matchreferat. Dock inte så denna gången.
Om KHK agerade som ett hungrigt lag, ja då var Kristianstad som utsvultna vargar. De var helt klart HUNGRIGARE.
Sedan måste jag tyvärr påpeka några saker jag kritiserat tidigare: Var är VÅRT grundspel ? Varför har vi svårt att vinna de viktiga tekningarna ? Närkampspelet ? Smäll på och särskilt en spelare som Jens Svensson. Karlen är ju halva KIK. Spelvändningarna. Puck går alltid snabbare än spelare och väntar man bara lite med första passen är det försent...
Nu är det bara att bita ihop och slå Tigrar som inte finns. Alltså gröna...
|
|
|
Post by brodeurandme on Dec 7, 2009 22:48:28 GMT 1
Jag brukar ofta hålla med "Charlie" i matchreferat. Dock inte så denna gången. Om KHK agerade som ett hungrigt lag, ja då var Kristianstad som utsvultna vargar. De var helt klart HUNGRIGARE. Sedan måste jag tyvärr påpeka några saker jag kritiserat tidigare: Var är VÅRT grundspel ? Varför har vi svårt att vinna de viktiga tekningarna ? Närkampspelet ? Smäll på och särskilt en spelare som Jens Svensson. Karlen är ju halva KIK. Spelvändningarna. Puck går alltid snabbare än spelare och väntar man bara lite med första passen är det försent... Nu är det bara att bita ihop och slå Tigrar som inte finns. Alltså gröna... Hungrigt är det lag som stiger på isen med blickarna mot framtiden, mätta och belåtna är det lag som kommer med förra matchens belåtenhet i magsäcken. En 10-2 vinst i det här fallet. Eller var det kanske MN som bjudit på middag igen? En av mina största besvikelser med det här laget, det är att dom spelar damhockey alldeles för ofta. Man kan stå och räkna tacklingarna på en hand under en match ibland, det tycker jag är riktigt beklämmande. Vad som är än mer förbluffande är att inte en fan tycks kunna stiga fram och säga till grabbarna om detta. Mycket lustigt.
|
|
|
Post by nybrojaevel on Dec 8, 2009 0:02:40 GMT 1
När jag läste igenom denna tråden blev jag nästan mörkrädd. Ni är endast andra säsongen i denna divisionen efter att tidigare legat i div2, då är det riktigt jävla bra att ha en chans på allettanplats. Man kan ju inte räkna med att bygga ett lag på 2 säsonger... Förvisso är jag jävligt besviken över Nybros säsong, men vi kommer också från en högre division och fick behålla halva laget så det är inte riktigt samma sak. Ni har ju bl.a. slagit oss 2ggr denna säsongen, något jag inte ens trodde fanns på kartan innan säsongen. Stötta era grabbar istället och ge dem positiv energi
|
|
|
Post by HF on Dec 8, 2009 7:29:33 GMT 1
När jag läste igenom denna tråden blev jag nästan mörkrädd. Ni är endast andra säsongen i denna divisionen efter att tidigare legat i div2, då är det riktigt jävla bra att ha en chans på allettanplats. Man kan ju inte räkna med att bygga ett lag på 2 säsonger... Förvisso är jag jävligt besviken över Nybros säsong, men vi kommer också från en högre division och fick behålla halva laget så det är inte riktigt samma sak. Ni har ju bl.a. slagit oss 2ggr denna säsongen, något jag inte ens trodde fanns på kartan innan säsongen. Stötta era grabbar istället och ge dem positiv energi Hm rätt. Men klubben har själv byggt upp förväntningarna genom att i varje intervju på försäsongen skriva " experterna menar" och sedan några superlativer..Men vi supporter får väl helt enkelt lära oss att tona ner det lite.
|
|
|
Post by sheriff on Dec 8, 2009 8:33:38 GMT 1
När jag läste igenom denna tråden blev jag nästan mörkrädd. Ni är endast andra säsongen i denna divisionen efter att tidigare legat i div2, då är det riktigt jävla bra att ha en chans på allettanplats. Man kan ju inte räkna med att bygga ett lag på 2 säsonger... Förvisso är jag jävligt besviken över Nybros säsong, men vi kommer också från en högre division och fick behålla halva laget så det är inte riktigt samma sak. Ni har ju bl.a. slagit oss 2ggr denna säsongen, något jag inte ens trodde fanns på kartan innan säsongen. Stötta era grabbar istället och ge dem positiv energi Om vi köpt alla Nybros spelare inför den här säsongen, hade vi då bara spelat 1 säsong i ettan tidigare eller vore vi ex-Allsvenskar? Väldigt många i laget har antingen Elitserie- eller Allsvensk rutin.
|
|
|
Post by brodeurandme on Dec 8, 2009 9:24:45 GMT 1
När jag läste igenom denna tråden blev jag nästan mörkrädd. Ni är endast andra säsongen i denna divisionen efter att tidigare legat i div2, då är det riktigt jävla bra att ha en chans på allettanplats. Man kan ju inte räkna med att bygga ett lag på 2 säsonger... Förvisso är jag jävligt besviken över Nybros säsong, men vi kommer också från en högre division och fick behålla halva laget så det är inte riktigt samma sak. Ni har ju bl.a. slagit oss 2ggr denna säsongen, något jag inte ens trodde fanns på kartan innan säsongen. Stötta era grabbar istället och ge dem positiv energi Du har lite svaret på det du skriver i ditt egna svar... vi är aldrig nöjda, vi vill hela tiden mer och vi vill bli bättre. Det är det som är föreningens signum, det är det som är supportrarnas hårda krav och det är det som tagit oss dit vi är. Men att somliga bör tona ner lite, det är nog helt rätt. Missnöjet från de flesta håll grundar sig nog i att man vet vad laget kan i sina bästa stunder, men att laget alldeles för sällan visat den glöden på isen. För det är det som saknas, en hunger och glöd o vilja att offra sig för en vinst.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 8, 2009 9:28:20 GMT 1
När jag läste igenom denna tråden blev jag nästan mörkrädd. Ni är endast andra säsongen i denna divisionen efter att tidigare legat i div2, då är det riktigt jävla bra att ha en chans på allettanplats. Man kan ju inte räkna med att bygga ett lag på 2 säsonger... Förvisso är jag jävligt besviken över Nybros säsong, men vi kommer också från en högre division och fick behålla halva laget så det är inte riktigt samma sak. Ni har ju bl.a. slagit oss 2ggr denna säsongen, något jag inte ens trodde fanns på kartan innan säsongen. Stötta era grabbar istället och ge dem positiv energi Man kan ju inte säga att vi har samma förutsättningar som "normala" lag efter två säsonger i ettan... Och som det sägs, klubben OCH t o m spelarna har snackat om hur bra de är och att vi ska till allettan. Något annat har inte funnits på kartan...
|
|
|
Post by mikebike on Dec 8, 2009 9:28:35 GMT 1
När jag läste igenom denna tråden blev jag nästan mörkrädd. Ni är endast andra säsongen i denna divisionen efter att tidigare legat i div2, då är det riktigt jävla bra att ha en chans på allettanplats. Man kan ju inte räkna med att bygga ett lag på 2 säsonger... Förvisso är jag jävligt besviken över Nybros säsong, men vi kommer också från en högre division och fick behålla halva laget så det är inte riktigt samma sak. Ni har ju bl.a. slagit oss 2ggr denna säsongen, något jag inte ens trodde fanns på kartan innan säsongen. Stötta era grabbar istället och ge dem positiv energi Om vi köpt alla Nybros spelare inför den här säsongen, hade vi då bara spelat 1 säsong i ettan tidigare eller vore vi ex-Allsvenskar? Väldigt många i laget har antingen Elitserie- eller Allsvensk rutin. Samtidigt så kan man se det så här. Hade de varit på topp och presterat på en högre nivå så hade ju fler talet spelat på allsvensk nivå eller elitserienivå. Det finns ju en orsakt till att de inte spelar på en högre nivå eller hur.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 8, 2009 9:30:24 GMT 1
När jag läste igenom denna tråden blev jag nästan mörkrädd. Ni är endast andra säsongen i denna divisionen efter att tidigare legat i div2, då är det riktigt jävla bra att ha en chans på allettanplats. Man kan ju inte räkna med att bygga ett lag på 2 säsonger... Förvisso är jag jävligt besviken över Nybros säsong, men vi kommer också från en högre division och fick behålla halva laget så det är inte riktigt samma sak. Ni har ju bl.a. slagit oss 2ggr denna säsongen, något jag inte ens trodde fanns på kartan innan säsongen. Stötta era grabbar istället och ge dem positiv energi Du har lite svaret på det du skriver i ditt egna svar... vi är aldrig nöjda, vi vill hela tiden mer och vi vill bli bättre. Det är det som är föreningens signum, det är det som är supportrarnas hårda krav och det är det som tagit oss dit vi är. Men att somliga bör tona ner lite, det är nog helt rätt. Missnöjet från de flesta håll grundar sig nog i att man vet vad laget kan i sina bästa stunder, men att laget alldeles för sällan visat den glöden på isen. För det är det som saknas, en hunger och glöd o vilja att offra sig för en vinst. Helt rätt!
|
|
|
Post by sheriff on Dec 8, 2009 10:06:00 GMT 1
Om vi köpt alla Nybros spelare inför den här säsongen, hade vi då bara spelat 1 säsong i ettan tidigare eller vore vi ex-Allsvenskar? Väldigt många i laget har antingen Elitserie- eller Allsvensk rutin. Samtidigt så kan man se det så här. Hade de varit på topp och presterat på en högre nivå så hade ju fler talet spelat på allsvensk nivå eller elitserienivå. Det finns ju en orsakt till att de inte spelar på en högre nivå eller hur. Det hoppas jag verkligen inte. Möjligtvis att de unga spelarna som spelade i 4:de inte fick tillräckligt med speltid och därför valde ettan för att växa lagom tills vi gick till Allsvenskan. Men övriga spelare måste väl ändå värvats för att vara med när vi går upp, annars måste vi byta nästan hela laget?
|
|
|
Post by mikebike on Dec 8, 2009 10:30:42 GMT 1
Samtidigt så kan man se det så här. Hade de varit på topp och presterat på en högre nivå så hade ju fler talet spelat på allsvensk nivå eller elitserienivå. Det finns ju en orsakt till att de inte spelar på en högre nivå eller hur. Det hoppas jag verkligen inte. Möjligtvis att de unga spelarna som spelade i 4:de inte fick tillräckligt med speltid och därför valde ettan för att växa lagom tills vi gick till Allsvenskan. Men övriga spelare måste väl ändå värvats för att vara med när vi går upp, annars måste vi byta nästan hela laget? Inte hela men stor delar av laget behövs nog bytas ut inför en uppgång till allsvenskan. Personligen tror jag att vi behöver en helt ny 1:a 5:a. Med både större och mer fysiska spelare.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 8, 2009 10:37:29 GMT 1
Om vi köpt alla Nybros spelare inför den här säsongen, hade vi då bara spelat 1 säsong i ettan tidigare eller vore vi ex-Allsvenskar? Väldigt många i laget har antingen Elitserie- eller Allsvensk rutin. Samtidigt så kan man se det så här. Hade de varit på topp och presterat på en högre nivå så hade ju fler talet spelat på allsvensk nivå eller elitserienivå. Det finns ju en orsakt till att de inte spelar på en högre nivå eller hur. Det finns väl flera anledningar till varför vissa spelare väljer spel i lägre divisioner än att dom skulle vara "för dåliga" för Allsvenskan och Elitserien. Simon tex drog ju på sig en skada och kunde inte ge 100 i HV, dock så blev han fortfarande kvar hela säsongen och han är den enda som har ett SM-guld i KHK, det säger väl ett och annat. Sedan tror jag att jag hittat anledningen till varför karln inte smäller på så ofta, han har väl märkt att domarna bara kollar på vad som händer efter tacklingen, kolla bara på Attes förra hemma-matchen, satte laxen som ett frimärke som dalade ner som ett höstlöv på isen efteråt, vad hände? Jo Atte fick utvisning. Gissa vad som hänt om det hade varit 100 kilo som hade pressat den där fjuniga killen istället, man hade väl fått ta ut killen på bår. Och det ser man ju på dom flesta att dom inte vågar tacklas denna säsongen, troligtvis för att dom har det i bakhuvudet att chansen att bli utvisad är väldigt stor om det är en ren tackling, men den tar illa. Det hoppas jag verkligen inte. Möjligtvis att de unga spelarna som spelade i 4:de inte fick tillräckligt med speltid och därför valde ettan för att växa lagom tills vi gick till Allsvenskan. Men övriga spelare måste väl ändå värvats för att vara med när vi går upp, annars måste vi byta nästan hela laget? Inte hela men stor delar av laget behövs nog bytas ut inför en uppgång till allsvenskan. Personligen tror jag att vi behöver en helt ny 1:a 5:a. Med både större och mer fysiska spelare. Det tror jag nog att alla håller med om.
|
|
|
Post by sheriff on Dec 8, 2009 10:39:23 GMT 1
Det hoppas jag verkligen inte. Möjligtvis att de unga spelarna som spelade i 4:de inte fick tillräckligt med speltid och därför valde ettan för att växa lagom tills vi gick till Allsvenskan. Men övriga spelare måste väl ändå värvats för att vara med när vi går upp, annars måste vi byta nästan hela laget? Inte hela men stor delar av laget behövs nog bytas ut inför en uppgång till allsvenskan. Personligen tror jag att vi behöver en helt ny 1:a 5:a. Med både större och mer fysiska spelare. Det tror jag också. Som det känns bör man värva 2 målvakter, 6 backar och lika många anfallare som håller hög Allsvensk klass inför inträdet i finrummet. Resten får gärna slåss om platserna i 3:dje- och 4:de-linen och som 7:e- och 8:e-back.
|
|
|
Post by brodeurandme on Dec 8, 2009 12:09:35 GMT 1
Samtidigt så kan man se det så här. Hade de varit på topp och presterat på en högre nivå så hade ju fler talet spelat på allsvensk nivå eller elitserienivå. Det finns ju en orsakt till att de inte spelar på en högre nivå eller hur. Det finns väl flera anledningar till varför vissa spelare väljer spel i lägre divisioner än att dom skulle vara "för dåliga" för Allsvenskan och Elitserien. Simon tex drog ju på sig en skada och kunde inte ge 100 i HV, dock så blev han fortfarande kvar hela säsongen och han är den enda som har ett SM-guld i KHK, det säger väl ett och annat. Sedan tror jag att jag hittat anledningen till varför karln inte smäller på så ofta, han har väl märkt att domarna bara kollar på vad som händer efter tacklingen, kolla bara på Attes förra hemma-matchen, satte laxen som ett frimärke som dalade ner som ett höstlöv på isen efteråt, vad hände? Jo Atte fick utvisning. Gissa vad som hänt om det hade varit 100 kilo som hade pressat den där fjuniga killen istället, man hade väl fått ta ut killen på bår. Och det ser man ju på dom flesta att dom inte vågar tacklas denna säsongen, troligtvis för att dom har det i bakhuvudet att chansen att bli utvisad är väldigt stor om det är en ren tackling, men den tar illa. Inte hela men stor delar av laget behövs nog bytas ut inför en uppgång till allsvenskan. Personligen tror jag att vi behöver en helt ny 1:a 5:a. Med både större och mer fysiska spelare. Det tror jag nog att alla håller med om.[/quote] Njaaa här har vi en meningsskiljaktighet, laget tacklades precis lika uselt förra säsongen och säsongen innan dess också. För många lever på tron att matcher vinns genom finlir och smörpass, somliga skulle behöva lära sig värdet av att spela skitig hockey som gör ont och känns i kroppen efteråt, men det verkar gå stick i stäv med somliga frisyrspelares synsätt på hockey. Ett dåligt lag kan ta ett bättre lag genom att spela stenhårt, det är jag säker på. Vallis utvisning var det fjantigaste jag sett, jag vet inte om alla här såg tacklingen som postades i en annan tråd? Dundersmällen i en NHL-match där den tacklade på vingliga ben försöker ta sig till båset. Domaren blåser inte, inte ens lagspelarna bryr sig nämnvärt. Skulle en domare tagit en utvisning på Vallis tackling i NHL (eller elitserien) så skulle han blivit lynchad och hårt ifrågasatt. Här händer inte ett skit. Lustigt. Konstiga domslut får ändå inte ligga till grund för avsaknad av hårt fysiskt spel. I hettan som många gånger uppstår efteråt så gäller det att kontrollera sig själv, inte bete sig som en skolpojke och börja veva och få sig en 2minutare bara för nån duttar lite på dig med handskar. Hockey har alltid varit en hård sport, det ska den få fortsätta vara och glädjen med spelet ska inte få förstöras av skitnödiga domare. Så jag röstar FÖR ett hårdare spel än det vi ser nu i laget.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 8, 2009 12:20:47 GMT 1
Det finns väl flera anledningar till varför vissa spelare väljer spel i lägre divisioner än att dom skulle vara "för dåliga" för Allsvenskan och Elitserien. Simon tex drog ju på sig en skada och kunde inte ge 100 i HV, dock så blev han fortfarande kvar hela säsongen och han är den enda som har ett SM-guld i KHK, det säger väl ett och annat. Sedan tror jag att jag hittat anledningen till varför karln inte smäller på så ofta, han har väl märkt att domarna bara kollar på vad som händer efter tacklingen, kolla bara på Attes förra hemma-matchen, satte laxen som ett frimärke som dalade ner som ett höstlöv på isen efteråt, vad hände? Jo Atte fick utvisning. Gissa vad som hänt om det hade varit 100 kilo som hade pressat den där fjuniga killen istället, man hade väl fått ta ut killen på bår. Och det ser man ju på dom flesta att dom inte vågar tacklas denna säsongen, troligtvis för att dom har det i bakhuvudet att chansen att bli utvisad är väldigt stor om det är en ren tackling, men den tar illa. Inte hela men stor delar av laget behövs nog bytas ut inför en uppgång till allsvenskan. Personligen tror jag att vi behöver en helt ny 1:a 5:a. Med både större och mer fysiska spelare. Det tror jag nog att alla håller med om. Njaaa här har vi en meningsskiljaktighet, laget tacklades precis lika uselt förra säsongen och säsongen innan dess också. För många lever på tron att matcher vinns genom finlir och smörpass, somliga skulle behöva lära sig värdet av att spela skitig hockey som gör ont och känns i kroppen efteråt, men det verkar gå stick i stäv med somliga frisyrspelares synsätt på hockey. Ett dåligt lag kan ta ett bättre lag genom att spela stenhårt, det är jag säker på. Vallis utvisning var det fjantigaste jag sett, jag vet inte om alla här såg tacklingen som postades i en annan tråd? Dundersmällen i en NHL-match där den tacklade på vingliga ben försöker ta sig till båset. Domaren blåser inte, inte ens lagspelarna bryr sig nämnvärt. Skulle en domare tagit en utvisning på Vallis tackling i NHL (eller elitserien) så skulle han blivit lynchad och hårt ifrågasatt. Här händer inte ett skit. Lustigt. Konstiga domslut får ändå inte ligga till grund för avsaknad av hårt fysiskt spel. I hettan som många gånger uppstår efteråt så gäller det att kontrollera sig själv, inte bete sig som en skolpojke och börja veva och få sig en 2minutare bara för nån duttar lite på dig med handskar. Hockey har alltid varit en hård sport, det ska den få fortsätta vara och glädjen med spelet ska inte få förstöras av skitnödiga domare. Så jag röstar FÖR ett hårdare spel än det vi ser nu i laget.[/quote] Håller med dig, tyvärr kanske jag ska säga. Så tråkigt att det knappt är några tacklingar längre, domaren blåser direkt någon ramlar på isen. Som i denna matchen, Svensson i KIK började vifta med armen som om någon hade slagit av handen på karln, ingen hade rört honom och på sin höjd duttat lite med klubban mot hans klubba, lik förbannat blåser domaren för slashing. Och utvisningen mot Valli är ju bara pinsam, domarna tycker jag överlag har varit bra, men det är alltid någonting varje match som man undrar hur fan dom tänker, ser vi samma match eller? Nej, bättre domare till div 1 tack, några som pallar för trycket och inte bara vill vara i rampljuset. Svensk hockey har blivit mindre och mindre fysiskt, är ju bara att kolla på elitserien.
|
|