|
Post by piloten on Feb 3, 2010 23:33:12 GMT 1
Faktum är att sen en viss Fahlander började "lägga sig i" Er klubb har det gått käpprätt åt helvete för er, vi som ser det utifrån kan inte annat än förundras över hur ni kan se det positivt att en totalt hockeyokunnig mångmiljonär börjar sälja in spelare som han är kompis med för att de ska tjäna så mycket som möjligt på er bekostnad är Ni blinda eller? ? Han värvar friskt i Asplöven också, så klubbkänsla har han nog inte om någon trodde det! Har ni något förnuft gör slut med MF och bygg upp ett lag efter egna värderingar!
|
|
|
Post by brodeurandme on Feb 3, 2010 23:48:14 GMT 1
Förväntningar kontra verklighet
Jag undrar ibland hur det står till med verklighetsuppfattningen hos somliga människor i KHK-publiken? Bara för att somliga har skyhöga förväntningar på laget (baserat på vad egentligen?) så är det inte ett misslyckande med avgrundsdjupa mått bara för att man förlorar en match eller ibland spelar dåligt. Andra säsongen i division-1 och folk tror redan att vi ska vara ett topplag. Bra verklighetsuppfattning. Sluta underskatta division-1. Vi ska i huvudtaget vara jäkligt glada att vi ens har ett lag i 1:an. Hur många mins alla år som vi harvat omkring i 2:an och 3:an? Både under KHK/KIK-tiden. Det tar tid att bygga upp ett lag, men någonstans ska det börjas, då hör det till att man ibland får spelare till en förening man inte är nöjd med, precis som att man finner spelare man vill behålla. Lite mer tålamod tack.
Sen handlar det inte om att vårat lag är skit, det handlar om att även dom andra lagen kan spela ishockey och har ambitioner med sina föreningar, vi är inte dom enda. Nästa säsong, då förväntar jag mig början på något stort, men inte redan andra säsongen i division-1 efter alla år som vi harvat omkring i lägre serier. Men jag kanske är den enda? Det är ju på något vis här det börjar bli allvar, i division-1 tar det stopp, där krävs det mer för att etablera sig och skapa ett bra lag. Karlskronapubliken är bortskämd. Allt har gått så fort att somliga tappat fotfästet med sina förväntningar. Någonstans måste det börja bli jobbigt när man hela tiden vill uppåt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2010 0:02:29 GMT 1
Micke Nilsson: "Gislaved har ju som sagt kommit igång ordentligt efter jul. Kedjeformationen med Jonas Bystedt, Niclas Ahlqvist och Kanadensaren Mike Wirll verkar har fått fart på anfallsspelet? Ja det verkar så. Det är naturligtvis killar som vi måste se upp med. Vi måste i första hand ta tag i vårat eget spel samtidigt som vi ska bevaka dessa killar som vi mycket väl vet hur de brukar spela." ;D Tänkte faktiskt ta upp just detta här!! Läs igen och njut! "Vi vet taktiskt hur vi ska möta dem och det gäller att hålla dem utanför och inte släppa in dem i slottet. Det gäller helt enkelt att göra GSK ineffektiva i sitt anfallsspel så att de får svårt att spela långa anfall. Sedan får vi naturligtvis inte glömma vårt eget spel som vi finslipat." "Ja det verkar så. Det är naturligtvis killar som vi måste se upp med. Vi måste i första hand ta tag i vårat eget spel samtidigt som vi ska bevaka dessa killar som vi mycket väl vet hur de brukar spela." "Ja det något vi pratar om och jobbar hårt med på träningarna. Det kommer också lite med självförtroende med att våga. Det är flera saker som spelar in som ex. att känna en trygghet i femmorna. Vi ska fortsätta att spela som vi gjort den sista tiden… " Vilken ärke.....!! ;D ;D ;D En av sveriges sämsta div 1-tränare har talat igen!! Vi var fullständigt utmanövrerade i 60 min..av ett "rea-gäng" Frågor..var Oskar sjuk? Var Yetman med? (Virll 3p) Var spelarna fulla, då de måste varit vindögda med tanke på 95 % av skotten utanför? Har någon försökt att slå en passning i anfallszon i st f skjuta rakt på målvakten (de som då inte går utanför), så fort blålinjen passerats? Har vi mer än 5-6 spelare som ska få nytt kontrakt? Jag ser inte fler...
|
|
|
Post by ballekalle on Feb 4, 2010 0:17:15 GMT 1
OIK!!!!!!!!!!!! Om man skulle åka dit och kolla på RIKTIG hockey?? Lyste starkt redan första matchen i Telefonkiosken.. Oik har gjort ett otroligt jobb bla med sina egna produkter som vill.. "det gamla" Det är knappast OIK:s egna produkter som bär laget. De är endast komplementspelare. Det är de kanonlyckade värvningarna + tränaren som verklign fått ihop ett lag av det hela. Där har OIK lyckats fenomenalt bra. Men låt er inte inbillas att det är de egna produkterna (som är några fåtal som får speltid) som gett framgång. Man har helt enkel lyckas köpa ihop ett bra lag i år. Något som KHK misslyckats med. Men det kommer att bli ombytta roller så småningom.
|
|
|
Post by ballekalle on Feb 4, 2010 0:37:54 GMT 1
Faktum är att sen en viss Fahlander började "lägga sig i" Er klubb har det gått käpprätt åt helvete för er, vi som ser det utifrån kan inte annat än förundras över hur ni kan se det positivt att en totalt hockeyokunnig mångmiljonär börjar sälja in spelare som han är kompis med för att de ska tjäna så mycket som möjligt på er bekostnad är Ni blinda eller? ? Han värvar friskt i Asplöven också, så klubbkänsla har han nog inte om någon trodde det! Har ni något förnuft gör slut med MF och bygg upp ett lag efter egna värderingar! Det har inte gått så lysande, det är sant. Men inte f-n har det gått käpprätt åt helvete heller. Snacka om att dramatisera. Och vadå MF!!! Han lyckades ju ta upp Örebro till allsvenskan. Det har väl MF lyckats med. Snacka om att snacka dynga p.g.a ren o skär avundsjuka mot MF.
|
|
|
Post by Gudfadern on Feb 4, 2010 0:40:08 GMT 1
Lyste starkt redan första matchen i Telefonkiosken.. Oik har gjort ett otroligt jobb bla med sina egna produkter som vill.. "det gamla" Det är knappast OIK:s egna produkter som bär laget. De är endast komplementspelare. Det är de kanonlyckade värvningarna + tränaren som verklign fått ihop ett lag av det hela. Där har OIK lyckats fenomenalt bra. Men låt er inte inbillas att det är de egna produkterna (som är några fåtal som får speltid) som gett framgång. Man har helt enkel lyckas köpa ihop ett bra lag i år. Något som KHK misslyckats med. Men det kommer att bli ombytta roller så småningom. Har man kompetent folk i en förening som samtidigt har ett stort kontaktnät ja då blir värvningar som OIK har gjort möjliga....så länge det finns tomtar i khk styrelsen som håller hand på pauserna, ja då blir det inget av att! Rensa föreningen på folk som inte har en aning om vad det gäller att få en förening att bli framgångsrik.....4-1 i baken är inte roligt speciellt mot gsk....dags att tänka över vilka som får stanna nästa säsong!
|
|
|
Post by Zäta on Feb 4, 2010 0:47:58 GMT 1
dåligt om man jämför mot Khk som har en budget på 10-20 gånger mer än Gislaved och ändå inte kan vinna;)? Ibland vinner hjärtat... 10-20 bara? jag trodde det va minst 1000 gånger mer. men alla andra vet ju bäst i den frågan
|
|
|
Post by korpen on Feb 4, 2010 0:48:57 GMT 1
Micke Nilsson: "Gislaved har ju som sagt kommit igång ordentligt efter jul. Kedjeformationen med Jonas Bystedt, Niclas Ahlqvist och Kanadensaren Mike Wirll verkar har fått fart på anfallsspelet? Ja det verkar så. Det är naturligtvis killar som vi måste se upp med. Vi måste i första hand ta tag i vårat eget spel samtidigt som vi ska bevaka dessa killar som vi mycket väl vet hur de brukar spela." ;D Tänkte faktiskt ta upp just detta här!! Läs igen och njut! "Vi vet taktiskt hur vi ska möta dem och det gäller att hålla dem utanför och inte släppa in dem i slottet. Det gäller helt enkelt att göra GSK ineffektiva i sitt anfallsspel så att de får svårt att spela långa anfall. Sedan får vi naturligtvis inte glömma vårt eget spel som vi finslipat." "Ja det verkar så. Det är naturligtvis killar som vi måste se upp med. Vi måste i första hand ta tag i vårat eget spel samtidigt som vi ska bevaka dessa killar som vi mycket väl vet hur de brukar spela." "Ja det något vi pratar om och jobbar hårt med på träningarna. Det kommer också lite med självförtroende med att våga. Det är flera saker som spelar in som ex. att känna en trygghet i femmorna. Vi ska fortsätta att spela som vi gjort den sista tiden… " Vilken ärke.....!! ;D ;D ;D En av sveriges sämsta div 1-tränare har talat igen!! Vi var fullständigt utmanövrerade i 60 min..av ett "rea-gäng" Frågor..var Oskar sjuk? Var Yetman med? (Virll 3p) Var spelarna fulla, då de måste varit vindögda med tanke på 95 % av skotten utanför? Har någon försökt att slå en passning i anfallszon i st f skjuta rakt på målvakten (de som då inte går utanför), så fort blålinjen passerats? Har vi mer än 5-6 spelare som ska få nytt kontrakt? Jag ser inte fler... Håller med till fullo. Riktigt skämmigt helt enkelt, känns som vi kan/borde nej t.o.m ska rea ut mer än halva gänget i laget. Kan man inte spela hockey i 60 minuter hör man inte hemma i ett A-lag och definitivt inte i division 1. Mera IS i magen? Verkar som spelarna har blivit sjuka av all is de lägger i magen!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2010 0:51:40 GMT 1
Faktum är att sen en viss Fahlander började "lägga sig i" Er klubb har det gått käpprätt åt helvete för er, vi som ser det utifrån kan inte annat än förundras över hur ni kan se det positivt att en totalt hockeyokunnig mångmiljonär börjar sälja in spelare som han är kompis med för att de ska tjäna så mycket som möjligt på er bekostnad är Ni blinda eller? ? Han värvar friskt i Asplöven också, så klubbkänsla har han nog inte om någon trodde det! Har ni något förnuft gör slut med MF och bygg upp ett lag efter egna värderingar! Det har inte gått så lysande, det är sant. Men inte f-n har det gått käpprätt åt helvete heller. Snacka om att dramatisera. Och vadå MF!!! Han lyckades ju ta upp Örebro till allsvenskan. Det har väl MF lyckats med. Snacka om att snacka dynga p.g.a ren o skär avundsjuka mot MF. Avundsjuka? Fahlander är väl en mästare på misslyckade värvningar!? Eller förstör man spelare lika bra i Örebro som här?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2010 0:57:13 GMT 1
Det är knappast OIK:s egna produkter som bär laget. De är endast komplementspelare. Det är de kanonlyckade värvningarna + tränaren som verklign fått ihop ett lag av det hela. Där har OIK lyckats fenomenalt bra. Men låt er inte inbillas att det är de egna produkterna (som är några fåtal som får speltid) som gett framgång. Man har helt enkel lyckas köpa ihop ett bra lag i år. Något som KHK misslyckats med. Men det kommer att bli ombytta roller så småningom. Har man kompetent folk i en förening som samtidigt har ett stort kontaktnät ja då blir värvningar som OIK har gjort möjliga....så länge det finns tomtar i khk styrelsen som håller hand på pauserna, ja då blir det inget av att! Rensa föreningen på folk som inte har en aning om vad det gäller att få en förening att bli framgångsrik.....4-1 i baken är inte roligt speciellt mot gsk....dags att tänka över vilka som får stanna nästa säsong! Först bör väl de ansvariga ta, just sitt ansvar o lämna! Först o främst Tobbe. Med ett byatänkande och daltande som hör hemma i div 2, lär vi inte segla mot allsvenskan! Att inte ta ansvar för sina misslyckanden är fruktansvärt lågt! Eftersom styrelsen också ser mellan fingrarna hela tiden (också daltar), så vill jag knappast ha kvar dom heller! :/
|
|
|
Post by jack76 on Feb 4, 2010 5:42:43 GMT 1
Förväntningar kontra verklighetJag undrar ibland hur det står till med verklighetsuppfattningen hos somliga människor i KHK-publiken? Bara för att somliga har skyhöga förväntningar på laget (baserat på vad egentligen?) så är det inte ett misslyckande med avgrundsdjupa mått bara för att man förlorar en match eller ibland spelar dåligt. Andra säsongen i division-1 och folk tror redan att vi ska vara ett topplag. Bra verklighetsuppfattning. Sluta underskatta division-1. Vi ska i huvudtaget vara jäkligt glada att vi ens har ett lag i 1:an. Hur många mins alla år som vi harvat omkring i 2:an och 3:an? Både under KHK/KIK-tiden. Det tar tid att bygga upp ett lag, men någonstans ska det börjas, då hör det till att man ibland får spelare till en förening man inte är nöjd med, precis som att man finner spelare man vill behålla. Lite mer tålamod tack. Sen handlar det inte om att vårat lag är skit, det handlar om att även dom andra lagen kan spela ishockey och har ambitioner med sina föreningar, vi är inte dom enda. Nästa säsong, då förväntar jag mig början på något stort, men inte redan andra säsongen i division-1 efter alla år som vi harvat omkring i lägre serier. Men jag kanske är den enda? Det är ju på något vis här det börjar bli allvar, i division-1 tar det stopp, där krävs det mer för att etablera sig och skapa ett bra lag. Karlskronapubliken är bortskämd. Allt har gått så fort att somliga tappat fotfästet med sina förväntningar. Någonstans måste det börja bli jobbigt när man hela tiden vill uppåt. Bra verklighetsuppfattning? Jag förutsätter att du i så fall syftar på klubbledning, styrelse, spelare och tränare. Det var ju nämligen Karlskrona HK själva som inför säsongen uttalade som målsättning att nå allettan (vilket i min värld betyder topplacering i grundserien). Det är inte besvikna supportrar som satt ribban. Det är föreningen. Och att man inte motsvarat dem och stundtals presterat usel hockey går inte att blunda för.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 4, 2010 6:49:18 GMT 1
Förväntningar kontra verklighetJag undrar ibland hur det står till med verklighetsuppfattningen hos somliga människor i KHK-publiken? Bara för att somliga har skyhöga förväntningar på laget (baserat på vad egentligen?) så är det inte ett misslyckande med avgrundsdjupa mått bara för att man förlorar en match eller ibland spelar dåligt. Andra säsongen i division-1 och folk tror redan att vi ska vara ett topplag. Bra verklighetsuppfattning. Sluta underskatta division-1. Vi ska i huvudtaget vara jäkligt glada att vi ens har ett lag i 1:an. Hur många mins alla år som vi harvat omkring i 2:an och 3:an? Både under KHK/KIK-tiden. Det tar tid att bygga upp ett lag, men någonstans ska det börjas, då hör det till att man ibland får spelare till en förening man inte är nöjd med, precis som att man finner spelare man vill behålla. Lite mer tålamod tack. Sen handlar det inte om att vårat lag är skit, det handlar om att även dom andra lagen kan spela ishockey och har ambitioner med sina föreningar, vi är inte dom enda. Nästa säsong, då förväntar jag mig början på något stort, men inte redan andra säsongen i division-1 efter alla år som vi harvat omkring i lägre serier. Men jag kanske är den enda? Det är ju på något vis här det börjar bli allvar, i division-1 tar det stopp, där krävs det mer för att etablera sig och skapa ett bra lag. Karlskronapubliken är bortskämd. Allt har gått så fort att somliga tappat fotfästet med sina förväntningar. Någonstans måste det börja bli jobbigt när man hela tiden vill uppåt. Bra verklighetsuppfattning? Jag förutsätter att du i så fall syftar på klubbledning, styrelse, spelare och tränare. Det var ju nämligen Karlskrona HK själva som inför säsongen uttalade som målsättning att nå allettan (vilket i min värld betyder topplacering i grundserien). Det är inte besvikna supportrar som satt ribban. Det är föreningen. Och att man inte motsvarat dem och stundtals presterat usel hockey går inte att blunda för. Det klappas ju rygg friskt här inne så jag tänker passa på att hålla med Brodeur till fullo. Kunde inte sagt det bättre själv. "Alla" var så vansinnigt ivriga att få komma upp till ettan när TK tyckte att vi inte var mogna för det, i tvåan kunde man ju inte harva. Bättre upp i ettan även om man skulle få lite stryk, vi skulle ju ändå få se lite riktiga hockeylag! När det nu infriats så blir plötsligt allt bara "brunt" och allt är omåttligt sopigt. Glöm för all del vad laget ändå har presterat i många matcher. Sedan vad gäller att skylla på ledningen/sportgruppen för att de skulle ha trissat upp förväntningarna: Skrattretande löjligt. Läs gärna gamla sillytråden. Där haussas och trissas förväntningarna kopiöst. Att KHK sedan har hällt bränsle på den brasan genom att våga vara sådär uppkäftigt optimistiska som vi alla förväntar oss att de ska vara förändrar inget. De hade blivit lika sågade med eller utan de uttalanden som gjorts. Så go'a supporters är vi! Till sist, ja, vi får kritisera efter dåliga insatser, och uppenbarligen var det en sådan den här gången. När baksmällan går över och rödsvartsprängda ögonvitor ser klart igen så finns det dock några fler matcher att se fram emot (och minnas!!!) den här säsongen, förhoppningsvis inklusive ett playoff. Gott mos!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 4, 2010 7:04:45 GMT 1
Förresten, GSK är bättre än många tycks tro. Efter att de tog stryk mot oss med 6-0 (och innan den här matchen) så har de gått bättre än KHK mot samma motstånd. Fakta. Var det inte så att GSK "vann" fortsättningsserien förra året bortsätt från bonuspoängen? Inte fakta, kan vara dåligt minne, orkar inte kolla Plattmatch av KHK, ja det blev det den här gången, men vi brukar ha problem med just dem. Köttbullar o lingonsylt till det goda moset nyss...
|
|
|
Post by HF on Feb 4, 2010 7:45:07 GMT 1
Jag fattar inte varför GSK inte satsar hårt redan från början av säsongen. Hade de haft samma inställning och själva trott att man kunde hade de slagits om en plats till allettan.
KHK får ta nya tag nästa match, denna förlusten överraskar inte mig i alla fall. Har själv inte sett någon skillnad på spelet efter jul.
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 4, 2010 7:54:11 GMT 1
Förlusten överraskar inte mig heller egentligen. KHK är helt enkelt inte så bra. 7-0 innan mot ett Kungälv som måste gjort sin sämsta match i historien. KHK är berg- och dalbana och man har ingen som helst kontinuitet i sitt spel eller sin inställning. Alldeles för dåligt. Enligt BLT skulle Kempe kanske till GIslaved och titta, han blev säkert imponerad Isen i magen har töat för längesedan trots vargavinter. Otroligt att en klubb som KHK inte agerade i ett tidigare skede. Spelet har knappast blivit bättre efter jul trots att vi skulle vara som bäst då Seriens bästa försvar är just inget annat än en hönsgård i många lägen, inte bara backarnas fel utan hela lagets. Det saknas attityd, fart och ett bra grundspel. Målvakter saknas förstås också men det har vi gjort ett bra tag.
|
|