|
Post by matse on Oct 13, 2010 21:18:35 GMT 1
Nja lite rätt kanske. Men glöm inte att vi höll nollan i tre raka. Jag har större bekymmer med dahlgren och ozolins. Ingen av de är bättre än Sebbe, Brasar,Lönn, Jönsson, Henning.
|
|
|
Post by ballekalle on Oct 13, 2010 21:20:54 GMT 1
Jaha, detta blev ju kattsand. Måste erkänna att vi har för dåliga backar, det är bara Skog o Sirokovs som håller för denna serien. Resten kan de ju skicka till Kallinge lr nått. Karlsson är ju snabb som tusan, men för lätt och livrädd. Wahlqvist är totalt orädd, men puckkänsla som en kamel, och Höök!! Ja vafan finns det att säga om honom som inte redan är sagt. Det är ju magiskt att han får vara kvar en säsong till. Och dagen fighter Emil L är väl inte heller någon stjärnback, en tuffing är det utan tvekan, men otroligt långsam. Sen har vi ju Ahlm, det är ju inte en lirare som kommer höja backspelet direkt. Ja jag kanske är lite bitter efter torsken idag, men ärligt, lite rätt har jag väl iaf??? Som KIK:are har jag inte full koll på ert lag. Men Höök känner jag till och jag måste säga att jag blev förvånad när jag såg att han fortfarande var kvar i KHK. Som motståndare är det bara att tacka o ta emot :-) ... men förvånad blir man med tanke på att KHK är en förening som siktar riktigt högt. Förstår därför inte varför han är kvar i laget. Men men som sagt vi tackar o tar emot :-)
|
|
|
Post by Wendel Clark on Oct 13, 2010 21:28:59 GMT 1
Nja Dahlgren och Ozolins är kanske inte bättre än Sebbe, Brasar,Lönn, Jönsson, Henning. Men de är ungtuppar, och kan nog bli jävligt bra om de fortsätter utvecklas i denna takten. Samma gäller Söder och Sibbe, det är riktigt vassa spelar för framtiden. Visst de har hållit nollan, men det ska vi nog tacka Leinonen för, men han var tyvärr lite mänsklig idag. Vissa mål var lite väl billiga.
|
|
|
Post by scrat on Oct 13, 2010 21:37:39 GMT 1
Nja Dahlgren och Ozolins är kanske inte bättre än Sebbe, Brasar,Lönn, Jönsson, Henning. Men de är ungtuppar, och kan nog bli jävligt bra om de fortsätter utvecklas i denna takten. Samma gäller Söder och Sibbe, det är riktigt vassa spelar för framtiden. Visst de har hållit nollan, men det ska vi nog tacka Leinonen för, men han var tyvärr lite mänsklig idag. Vissa mål var lite väl billiga. Kan bara hålla med. Timo har skämmt bort oss lite, eller? Nu ska han iofs INTE lastas för dom 2 mål KIK fick göra från slottet, omarkerade, 2 meter från mål på smörpass från bakom vårat mål , men han borde tagit en eller två där han hade fri sikt. Jag kanske är lite dum, men hur kan det bli matchstraff på slagsmålet? Inga handskar kastades. Dessutom tycker jag att backarna fortfarande skjuter på tok för lite.
|
|
|
Post by Zäta on Oct 13, 2010 21:40:21 GMT 1
Funderingar efter denna drabbning: Varför spelas Fahla på backen i pp? Har väl inget skott att tala om?Är väl dessutom en av dom långsammaste på rören?
Varför väntar man i 55 min innan man bombar en målvakt somsläpper returer på precis allt?
Har Kempe sagt till samtliga backar att aldrig skjuta från blå och att dom absolut inte får trycka till motståndarna?
|
|
|
Post by scrat on Oct 13, 2010 21:45:32 GMT 1
Funderingar efter denna drabbning: Varför spelas Fahla på backen i pp? Har väl inget skott att tala om?Är väl dessutom en av dom långsammaste på rören? Varför väntar man i 55 min innan man bombar en målvakt somsläpper returer på precis allt? Har Kempe sagt till samtliga backar att aldrig skjuta från blå och att dom absolut inte får trycka till motståndarna? Fahla var den "back" som var med hem när KIK kontrade in en i boxplay.....
|
|
|
Post by aslog on Oct 13, 2010 21:48:50 GMT 1
Jag såg bara matchen på hackig internetsändning, men tog inte domaren i rejält vid matchstraffssituationen? På min skärm såg det snarare ut som en tvåa var.
Men visst, KIK gör mål på våra misstag och gör vi många misstag får vi skylla oss själva. KIK var bättre idag.
|
|
|
Post by Wendel Clark on Oct 13, 2010 21:50:11 GMT 1
Ja det var några höstlöv som smet in bakom Timo idag, men vafan serien är lång. Däremot håller jag med om att KHK spelade någon slags mjukishockey, och såg lite panikslagna ut när KIK började trycka på i närkamperna. Vet inte redigt vad det beror på, vi har ju några rejäla "grisar" i laget som borde kunna mangla lite. Jag menar har Bella och Jimmie helt slutat med kroppskontakt nu. Vad gäller skotten från blå är det nog så att backarna är rädda för att det ska ta på en motståndar forward och sen åka på en kontring. Men visst, lite mer borde de lufta bössorna. Och sen vill jag även reflektera över det att en pp uppställning har 4!!!! forwards, det måste ju Kempe ändra på. 2a matchen i rad där vi åker på ett SHG, det är ju fan pinsamt!! Men KIK är riktigt jävla bra, det blir något att bita i fortsättningen också. Jaja, nu är det go natt, väl mött.
|
|
|
Post by Zäta on Oct 13, 2010 21:55:52 GMT 1
Funderingar efter denna drabbning: Varför spelas Fahla på backen i pp? Har väl inget skott att tala om?Är väl dessutom en av dom långsammaste på rören? Varför väntar man i 55 min innan man bombar en målvakt somsläpper returer på precis allt? Har Kempe sagt till samtliga backar att aldrig skjuta från blå och att dom absolut inte får trycka till motståndarna? Fahla var den "back" som var med hem när KIK kontrade in en i boxplay..... Precis, men tycker inte man kan klandra honomför att det blir mål där.Det ska ju naturligtvis vara en BACK som ska vara där.
|
|
|
Post by Teddybear on Oct 13, 2010 22:28:39 GMT 1
Onödig förlust, tre av KIKs mål är bjudningar. Leinonen var mänsklig idag och borde nog ha tagit två av målen.
Hoppas verkligen Circelli är med på fredag mot Gislaved, där har vi revansch att utkräva!
|
|
|
Post by scarpino on Oct 13, 2010 22:30:04 GMT 1
Ja vad ska man säga om denna match!? 1. match för en helt vanlig roughing har jag aldrig sett innan? 2. var har "spelet som dom spelar på träning" tagit vägen? 3. osäkerheten och slarven från förra säsongen har tyvärr kommit tillbaka! 4. som förra matchen var det det där lilla flytet vi inte hade med oss! 5. STOR saknad av Collin, hoppas han snart kommer tillbaka! 6. en bra sak iaf var att jag tyckte vi var bättre, men med det menar jag inte att KIK inte var värda segern, för det var dom och tyvärr tack vare våra onödiga misstag! 7. kan vara nyttigt med nån förlust, MEN, vi måste kunna vinna över dom andra topplagen om vi ska ha i AE och göra, hoppas det bara är just tillfälligheter! 8. tror på kross mot Gislaved på fredag (om Collin är med)! 9. god natt gott folk, det är vi som är KHK;)
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 13, 2010 23:10:48 GMT 1
Nja Dahlgren och Ozolins är kanske inte bättre än Sebbe, Brasar,Lönn, Jönsson, Henning. Men de är ungtuppar, och kan nog bli jävligt bra om de fortsätter utvecklas i denna takten. Samma gäller Söder och Sibbe, det är riktigt vassa spelar för framtiden. Visst de har hållit nollan, men det ska vi nog tacka Leinonen för, men han var tyvärr lite mänsklig idag. Vissa mål var lite väl billiga. Kan bara hålla med. Timo har skämmt bort oss lite, eller? Nu ska han iofs INTE lastas för dom 2 mål KIK fick göra från slottet, omarkerade, 2 meter från mål på smörpass från bakom vårat mål , men han borde tagit en eller två där han hade fri sikt. Jag kanske är lite dum, men hur kan det bli matchstraff på slagsmålet? Inga handskar kastades. Dessutom tycker jag att backarna fortfarande skjuter på tok för lite. Självklart är det INTE matchstraff på "slagsmålet". 2 minutare minst. Ed och även Collin på läktaren måste ha undrat var i helvete de har hamnat när man får matchstraff för att kramas lite.
|
|
pean
Nybörjare
|
Post by pean on Oct 13, 2010 23:43:59 GMT 1
Mitt första inlägg här på forumet. Kan ju tilläggas att jag är Nybrofan Känns som om ni börjar bli lite oroliga nu efter 2 raka. Var inte det. Ni kommer alla gånger gå till allettan. NIF och KIK är två riktigt bra lag. Nybro fick pisk av dom i premiären, Och jag tyckte dom var ruskigt bra hemma. Dom spelar med riktigt mycket far och forcheckade högt upp som tusan och störde nybros uppspel hela tiden. Dom var riktigt bra i det fysiska spelet med, det small till riktigt ibland. Deras spel i egen zon var riktigt bra det med, trängde ut forwards i sargkanterna och tillät inte nybro och komma till alls mycket. Vad gäller Nybro matchen så tycker jag att ni spelar en rätt kul hockey, offensivt, med mycket fart och fläkt. Men jag tror att Bendelin läste ert spel rätt bra. Skoog är en riktig klippa, kommer ihåg när han lirade i Mörrum innan han stack till HV, Han var riktigt bra. Höök Är också en mycket kompetent back, jag hade velat se båda dom i Nybro vilken dag som helst. Kul att Belin har lyckats så bra hos er, med Nybro i allsvenskan var har dock inte lika bra Kan ju iofs bero på att han inte var så gammal och inte riktigt fick chansen. Det största frågeteckent jag har för KHK och NIF iår är faktiskt målvakterna. Timo gjorde ju inte succe i Leksand, och är torts allt 34 år. han spelade bra i Danmark, men frågan är om han kanske känner sig nöjd? (döda mej inte) Nybro har två väldigt unga målvaketer, Johannes Jönsson och Daniel Palmqvist, Daniel har en hög högstanivå, men en väldigt låg lägstanivå, det vet vi. Men sen så återstår Johannes, Kan mycket väl bli en väldigt bra målvakt, har lirat i KIK förra året, och har lirat i TAIF. Hoppsan, inser att detta blivit lite av en novell. bäst att sluta.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 14, 2010 0:45:39 GMT 1
Precis som vanligt blev det en tuff match mot KIK och precis som vanligt gjordes många av KIK´s mål på samma sätt som tidigare säsonger. Ikväll kan man verkligen säga att pucken INTE studsade KHK´s väg. Men även om den hade gjort det så kommer man inte att vinna många jämna matcher när försvaret läcker som det gjorde ikväll. Kempe må ha en bra spelidé för hur försvaret av KHK´s zon skall skötas. Men det är till stor del samma backar som förra säsongen som skall göra det och tyvärr så är några inte tillräckligt bra (enligt mig). Några av backarna är för långsamma, (herregud vad Höök blev bortgjord vid 1-1 målet) några spelar inte tillräckligt resolut i egen zon och ALLA skjuter alldeles för sällan i när man har bra lägen. Vad gjorde Jonas Karlsson idag när han hade drömläge? Dessutom så måste förstapasset från backarna komma mycket snabbare. Vi har nu mött de bägge andra topplagen i serien och förlorat bägge gångerna men det kunde lika väl slutat med seger i bägge då matcherna överlag varit mycket jämna. Och särskilt mot dessa bättre lag blir bristerna i försvaret än tydligare. KHK HAR EN EN GÅNG GÅTT IN I SERIEN MED FÖR TUNN BACK UPPSÄTTNING. Hoppas att detta åtgärdas innan allettan drar igång efter jul. @ "pean" målvakterna är inte det "största frågeteckent" i KHK utan det är den mycket tunna backuppsättningen. På fredag skall GSK få betala för denna bittra förlust mot KIK.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 14, 2010 1:27:19 GMT 1
Nja lite rätt kanske. Men glöm inte att vi höll nollan i tre raka. Jag har större bekymmer med dahlgren och ozolins. Ingen av de är bättre än Sebbe, Brasar,Lönn, Jönsson, Henning. Håller med till en viss del, ex. så är Sebbe betydligt bättre än Dahlgren. Sebbe har producerat i denna serie tidigare och skulle kunna göra det igen. Vet att Dahlgren tillhör en av de "unga & utveckligsbara" men jag är lite skeptisk till honom, hur fick han ihop 40 poäng förra säsongen?
|
|