|
Post by hinken on Mar 27, 2008 16:17:31 GMT 1
Jag ställer upp å ställer mig i må annars, är ett par årsen men vafan de sitter väl i benmärgen
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 27, 2008 16:20:25 GMT 1
Nu förstår jag inte vad du menar? Skall man träna upp familjen på att man själv kommer att vara borta?? Skumt! Jag kan uttrycka mig otydligt ibland och ber om ursäkt för det. Nåja jag gör ett nytt försök. Petter Henning har meriter som få i KHK. Därför vet han också vad det kommer att kosta på i tid med träning, resor, läger mm. Efter några år kanske inte Ishockeyn är det viktigaste i livet längre. Sambo, arbete och livet efter ishockeyn kan betyda mer och man väljer då att spela i lägre divisioner för att dra ner på mängden träning och matcher. Det är nu ett par år sedan han spelade i div.1, men hoppas som du att han är villig att offra sig och följa KHK till ETTAN (om vi går dit ). Du behöver inte ursäkta dig... Då förstår jag vad du menar. Dock så är skillnaden med bortavaro i ettan inte speciellt mycket mer än i tvåan. Träna mer än vad a-laget gör idag är inte heller speciellt troligt i serielunken iallafall! Så tror jag!!
|
|
|
Post by HF on Mar 27, 2008 19:07:12 GMT 1
VA? Jag pratade med en kille i Mörrum igår...han tyckte att Oskar var grym! Och han har ju sett lite div 1-hockey.... Var han inte tredje mv i TAIF? Om så var fallet varför skulle han hålla nu??? kanske för att han blir äldre och får mer erfarenhet...pojken är inte gammal direkt.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Mar 27, 2008 19:56:20 GMT 1
VA? Jag pratade med en kille i Mörrum igår...han tyckte att Oskar var grym! Och han har ju sett lite div 1-hockey.... Var han inte tredje mv i TAIF? Om så var fallet varför skulle han hålla nu??? Oscar och Fasth delade förstaspaden det året Fasth kom till taif. Året efter blev oscar andre målvakt bakom fasth, inte så svårt att förstå med den utveklingen fasth har visat! Sen tröttnade Oscar inför denna säsongen och la skridskorna på hyllan men Micke lyckades övertala han till en comeback. Tror Oscar har framtiden för sig och kommer kunna utvecklas till en riktigt bra målvakt!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 27, 2008 20:10:56 GMT 1
VA? Jag pratade med en kille i Mörrum igår...han tyckte att Oskar var grym! Och han har ju sett lite div 1-hockey.... Var han inte tredje mv i TAIF? Om så var fallet varför skulle han hålla nu??? Han HAR väl spelat flera matcher i TAIF...och då var han bara runt 20 bast! Finns stor potential där...han har ju varit strålande och blivit bättre och bättre!! Undrar om många div 1 målisar hade släppt in färre än fyra mål på fem matcher...ens med vårt nuvarande försvarspel...(när han höll nollan i Tyringe gjorde dessutom laget sin sämsta försvarsinsats!)
|
|
|
Post by Jonas74 on Mar 27, 2008 20:18:01 GMT 1
Var han inte tredje mv i TAIF? Om så var fallet varför skulle han hålla nu??? Han HAR väl spelat flera matcher i TAIF...och då var han bara runt 20 bast! Finns stor potential där...han har ju varit strålande och blivit bättre och bättre!! Undrar om många div 1 målisar hade släppt in färre än fyra mål på fem matcher...ens med vårt nuvarande försvarspel...(när han höll nollan i Tyringe gjorde dessutom laget sin sämsta försvarsinsats!) Som det brukar sägas här WÖRD. Oskar är jävligt kompetent, Har ingen anledning att se någon annan som förste målis.
|
|
|
Post by hinken on Mar 27, 2008 20:21:39 GMT 1
Oskar är duktig, men däremot tror jag att vi behöver en annan målvakt som backup för honom, johan håller inte för div 1 tyvärr
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 27, 2008 20:30:55 GMT 1
Oskar är duktig, men däremot tror jag att vi behöver en annan målvakt som backup för honom, johan håller inte för div 1 tyvärr DET stämmer....och jag är nyfiken på Melker....ska det bli något av honom så är det väl tid att skola in honom...har han förutsättningarna?
|
|
|
Post by Joewson on Mar 27, 2008 20:31:07 GMT 1
Om jag ska vara helt ärlig så ser jag hellre Oskar som första målis och sen flyttar vi upp Melker från egna ledet som backup. Jag har sett Melker och han är inte den mest publikfriande målvakten men han står rätt och tar det han ska.
Dessutom så stod Oskar bakom en viss Fasth om som vissa verkar glömma! Fasth som kommer med all säkerhet få ett elitseriekontrakt inom kort. Sen kom Elm och då blev det också svårt. Men Oskar stog ett par matcher ändå, trots konkurrensen!
Upp med Melker och behåll Oskar. Det tror jag på sikt är det bästa vi kan göra just nu. Men det är bara en åsikt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 27, 2008 20:34:26 GMT 1
Om jag ska vara helt ärlig så ser jag hellre Oskar som första målis och sen flyttar vi upp Melker från egna ledet som backup. Jag har sett Melker och han är inte den mest publikfriande målvakten men han står rätt och tar det han ska. Dessutom så stod Oskar bakom en viss Fasth om ni har glömt det. Fasth som kommer med all säkerhet få ett elitseriekontrakt inom kort. Sen kom Elm och då blev det också svårt. Men Oskar stog ett par matcher ändå, trots konkurrensen! Upp med Melker och behåll Oskar. Det tror jag på sikt är det bästa vi kan göra just nu. Men det är bara en åsikt. Det var det jag var ute efter ja...exakt...ska vi någon gång få några egna produkter...kan de ju inte hållas tillbaka...
|
|
|
Post by Joewson on Mar 27, 2008 20:39:43 GMT 1
Hehe, samma tanke. Postade en minut efter så jag hann inte se ditt inlägg. Det är samma sak med Fredde P. Tycker att vi ska behålla han osså. Han visade en väldigt fin inställning när han fick spela. Hoppas att han stannar kvar då jag vill se alla med karlskronahjärta i klubben. Hjärtat slår ett slag extra när en karlskronakille är inne på isen oavsett vilka spelare som vi värvar som inte är från Karlskrona.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 27, 2008 20:46:23 GMT 1
Hehe, samma tanke. Postade en minut efter så jag hann inte se ditt inlägg. Det är samma sak med Fredde P. Tycker att vi ska behålla han osså. Han visade en väldigt fin inställning när han fick spela. Hoppas att han stannar kvar då jag vill se alla med karlskronahjärta i klubben. Hjärtat slår ett slag extra när en karlskronakille är inne på isen oavsett vilka spelare som vi värvar som inte är från Karlskrona. Inte begriper jag varför Olof spelade i stället för Fredde i Tyringe...först petas han till förmån för Norpan...sedan för Olof... Vet inte om Micke ville att Olof skulle få lite speltid...för inte fan är han bättre än Fredde...!?
|
|
|
Post by Joewson on Mar 27, 2008 20:52:38 GMT 1
Hehe, samma tanke. Postade en minut efter så jag hann inte se ditt inlägg. Det är samma sak med Fredde P. Tycker att vi ska behålla han osså. Han visade en väldigt fin inställning när han fick spela. Hoppas att han stannar kvar då jag vill se alla med karlskronahjärta i klubben. Hjärtat slår ett slag extra när en karlskronakille är inne på isen oavsett vilka spelare som vi värvar som inte är från Karlskrona. Inte begriper jag varför Olof spelade i stället för Fredde i Tyringe...först petas han till förmån för Norpan...sedan för Olof... Vet inte om Micke ville att Olof skulle få lite speltid...för inte fan är han bättre än Fredde...!? Nej Fredde är bättre än vad Olof är. Iaf det jag har sett av säsongen i helhet. Tyvärr så är det totalt ofarligt när Olof får ett friläge då han missar 99 av 100. Fredde P gjorde det absolut vackraste målet i Telenor Arena denna säsongen då han både bjuder både backen och målvakten från Göteborg på korv. Vilket mål! Jag tycker om Fredde P, men Micke kanske ser någon som inte jag ser. Jag är inte på varje träning...
|
|
epox8
Björnligan
|
Post by epox8 on Mar 27, 2008 21:08:30 GMT 1
Fredde är förmodlingen en tränares dröm! Klagar antagligen inte högljutt och därför "lätt" att peta. Helt enkelt bekvämt.
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 27, 2008 21:25:24 GMT 1
Men vi har ju redan en första målvakt i Oskar Han håller inte i ettan! Hoppas du skämtar!!! Han håller garanterat i ettan.
|
|