|
Post by newman on Jan 25, 2006 13:35:10 GMT 1
precis jjb du hajade.........
|
|
|
Post by holdingthestick on Jan 25, 2006 22:40:51 GMT 1
Denna trupp KHK nu har är ssssåååååååååååå mycket bättre än förra årets och betydligt bättre än vid träningsmatchernas början. Kunde inte för mitt liv tro att KHK skulle ha SÅ bra trupp som det nu är. Vilka härliga träningar det måste vara nu när alla är tillbaka och slåss om platserna. Måtte det nu vara slut på alla skador så truppen får en bra träningsmånad innan kvalet drar igång. Nu snart drar ju de lite mer spännande matcherna igång. L-krona och Lund ska ju bli riktigt kul att se. ;D Viva KHK Någon som snott Hogans lösenord Nu skriver du det jag skrev i juli dvs att det var 7 bra nyförvärv. Sen har 3 ytterligare tillkommit ...
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 26, 2006 0:15:14 GMT 1
Japp men nu var det inte de andra lagens trupper tråden handlade om Jo, vi kanske inte är bättre, relativt sett, än förra året... Möjligt. Men det kan du skriva i kvalserie-tråden
|
|
|
Post by A "goe" Lundgren on Jan 26, 2006 6:34:39 GMT 1
Uppgifter från relativt säker källa!!! Åsen är på gång till div 1 klubben Tingsryds AIF i det övergångsfönster som öppnas nästa gång. Hur vida det rör sig om ett samarbete mellan klubbarna eller en vanlig övergång vet jag inte.
För några veckor sedan frågade jag flera personer som har lite insikt i klubbens arbete om man jobbade för att få tag på en ny målvakt, men svaret var då nej. Jag hade då på förslag, minst en målvakt från norra delarna av Sverige som kunde tänkas vara tillgängliga efter Jul. Men nu är nog det förslaget helt kört. Dessutom ville man nog inte heller ställa till med oro i truppen vilket värvningar brukar göra. Inte minst då det gäller målvakter.
Ett problem som jag med flera känner väl är det dåliga motståndet i seriespelet för KHK och att man gått ner i tempo. Detta är mycket oroväckande. De övriga lagen i serien förutom Lund har aldrig varit så dåligt. Detta har inte gagnat målvaktsspelet på något sätt. Detta har inneburit dålig matchträning för båda målvakterna. Om Åsens övergång till Tingsryd beror på att han skall förbättra sin match träning är den här övergången bra om han samtidigt tänker spela med KHK i kvalspelet. Vilket jag både hoppas och tror är anledningen. Tingsryd avser ändå inte att ta steget upp i Allsvenskan på grund av det ekonomiska läget i klubben. Hur de då tänker avsluta seriespelet kan då tyckas vara av underordnad betydelse.
Vill man fortsätta spekulera kring det här med Åsens övergång kan man hoppas att det just nu finns spelare i Tingsryd som kommer att förstärka KHK i kvalspelet. Vi kan väl hoppas att den möjligheten finns och kommer att omsättas i praktiken.
Till sist hoppas jag att någon tar ett par turer till Alvesta och Glimåkra för att studera deras lag innan deras seriespel är till ända. Inget får lämnas åt slumpen, det är fan i mig klubben skyldig både mot publik som sponsorer. Nu ska det bara lyckas att ta sig till tvåan.
|
|
|
Post by youngblood on Jan 26, 2006 7:13:31 GMT 1
Uppgifter från relativt säker källa!!! Åsen är på gång till div 1 klubben Tingsryds AIF i det övergångsfönster som öppnas nästa gång. Hur vida det rör sig om ett samarbete mellan klubbarna eller en vanlig övergång vet jag inte. För några veckor sedan frågade jag flera personer som har lite insikt i klubbens arbete om man jobbade för att få tag på en ny målvakt, men svaret var då nej. Jag hade då på förslag, minst en målvakt från norra delarna av Sverige som kunde tänkas vara tillgängliga efter Jul. Men nu är nog det förslaget helt kört. Dessutom ville man nog inte heller ställa till med oro i truppen vilket värvningar brukar göra. Inte minst då det gäller målvakter. Ett problem som jag med flera känner väl är det dåliga motståndet i seriespelet för KHK och att man gått ner i tempo. Detta är mycket oroväckande. De övriga lagen i serien förutom Lund har aldrig varit så dåligt. Detta har inte gagnat målvaktsspelet på något sätt. Detta har inneburit dålig matchträning för båda målvakterna. Om Åsens övergång till Tingsryd beror på att han skall förbättra sin match träning är den här övergången bra om han samtidigt tänker spela med KHK i kvalspelet. Vilket jag både hoppas och tror är anledningen. Tingsryd avser ändå inte att ta steget upp i Allsvenskan på grund av det ekonomiska läget i klubben. Hur de då tänker avsluta seriespelet kan då tyckas vara av underordnad betydelse. Vill man fortsätta spekulera kring det här med Åsens övergång kan man hoppas att det just nu finns spelare i Tingsryd som kommer att förstärka KHK i kvalspelet. Vi kan väl hoppas att den möjligheten finns och kommer att omsättas i praktiken. Till sist hoppas jag att någon tar ett par turer till Alvesta och Glimåkra för att studera deras lag innan deras seriespel är till ända. Inget får lämnas åt slumpen, det är fan i mig klubben skyldig både mot publik som sponsorer. Nu ska det bara lyckas att ta sig till tvåan. Wörd på den mannen
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 26, 2006 8:53:54 GMT 1
Åsen på väg till TAIF, ja den har jag också hört men jag tror inte på det. Han håller ju inte precis div. 1 klass.
Dessutom så hörde jag det från två ganska osäkra källor den senase matchen. ......
|
|
|
Post by holdingthestick on Jan 26, 2006 9:14:12 GMT 1
Uppgifter från relativt säker källa!!! Åsen är på gång till div 1 klubben Tingsryds AIF i det övergångsfönster som öppnas nästa gång. Hur vida det rör sig om ett samarbete mellan klubbarna eller en vanlig övergång vet jag inte. För några veckor sedan frågade jag flera personer som har lite insikt i klubbens arbete om man jobbade för att få tag på en ny målvakt, men svaret var då nej. Jag hade då på förslag, minst en målvakt från norra delarna av Sverige som kunde tänkas vara tillgängliga efter Jul. Men nu är nog det förslaget helt kört. Dessutom ville man nog inte heller ställa till med oro i truppen vilket värvningar brukar göra. Inte minst då det gäller målvakter. Ett problem som jag med flera känner väl är det dåliga motståndet i seriespelet för KHK och att man gått ner i tempo. Detta är mycket oroväckande. De övriga lagen i serien förutom Lund har aldrig varit så dåligt. Detta har inte gagnat målvaktsspelet på något sätt. Detta har inneburit dålig matchträning för båda målvakterna. Om Åsens övergång till Tingsryd beror på att han skall förbättra sin match träning är den här övergången bra om han samtidigt tänker spela med KHK i kvalspelet. Vilket jag både hoppas och tror är anledningen. Tingsryd avser ändå inte att ta steget upp i Allsvenskan på grund av det ekonomiska läget i klubben. Hur de då tänker avsluta seriespelet kan då tyckas vara av underordnad betydelse. Vill man fortsätta spekulera kring det här med Åsens övergång kan man hoppas att det just nu finns spelare i Tingsryd som kommer att förstärka KHK i kvalspelet. Vi kan väl hoppas att den möjligheten finns och kommer att omsättas i praktiken. Till sist hoppas jag att någon tar ett par turer till Alvesta och Glimåkra för att studera deras lag innan deras seriespel är till ända. Inget får lämnas åt slumpen, det är fan i mig klubben skyldig både mot publik som sponsorer. Nu ska det bara lyckas att ta sig till tvåan. Wörd på den mannen Ja du kan säga word på den.... Men jag har också pratat med folk i KHK och det Goe skriver om Åsen och utbyte av spelare är kvalificerat struntprat ! Hur skulle Åsen kunna spela för KHK i kvalet om han går över till TAIF ?? Deadline är ju 31 jan. Många här i detta forum menar ju tvärtom att flera avlegen i serien blivit bättre än förra säsongen. Ligger nog en del i det med tanke på på KHK's all nyförvärv som lyft laget. När det gäller att spionera på troliga kvalmotståndare så håller jag dockmed Goe. Känner mig dock lugn i det avssendet eftersom jag vet att det var spioner (Tobbe) och kollade på Kalmar och Glimma inför förra kvalet.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 26, 2006 12:09:53 GMT 1
Åsen på väg till TAIF, ja den har jag också hört men jag tror inte på det. Han håller ju inte precis div. 1 klass. Det var ju det goe menade, att det spelar ingen roll hur det går för Tingsryd eftersom de inte har råd att spela i Allsvenskan.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 26, 2006 12:10:48 GMT 1
Hur skulle Åsen kunna spela för KHK i kvalet om han går över till TAIF ?? Deadline är ju 31 jan. Övergångar till div.3-klubbar berörs väl inte av fönster?
|
|
|
Post by holdingthestick on Jan 26, 2006 12:44:02 GMT 1
Hur skulle Åsen kunna spela för KHK i kvalet om han går över till TAIF ?? Deadline är ju 31 jan. Övergångar till div.3-klubbar berörs väl inte av fönster? Efter 31 jan får INGEN byta klubb oavsett division. Detta har gällt ett antal år
|
|
|
Post by A "goe" Lundgren on Jan 26, 2006 15:38:45 GMT 1
Vad jag förstår kan det här handla om farmarlags avtal mellan KHK och Tingsryd. Vilket innebär att man kan låta vissa spelare flytta lite hur som.
Ses i Tingsryd i kväll kamrater!
|
|
|
Post by goalie on Jan 26, 2006 15:40:06 GMT 1
känns som att vi redan nu måste se över truppen inför nästa säsong! Vill man ha bra spelare måste man vara ute i GOD tid...
MÅLVAKTSSIDAN måste förbättras avsevärt även om amrtin har haft en grymt fin utvecklingskurva, men åsens tid är förbi!
Frågan är var man hittar målvakter av hög klass idag?
|
|
|
Post by HF on Jan 26, 2006 15:52:29 GMT 1
Detta måste nog var det största bullshit jag hör läst här på forumet Varför skulle Taif ta en div 3 målis när man har 2 st redan, inte så att han skulle få speltid där direkt. Tror hellre de tar hem Krif david(tror han är utlånad) om de skulle säkra upp. Efter 31 jan får inga spelare tillkomma till lagen varken man har farmaklubbsavtal eller inte!
|
|
|
Post by holdingthestick on Jan 26, 2006 17:33:37 GMT 1
Detta måste nog var det största bullshit jag hör läst här på forumet Varför skulle Taif ta en div 3 målis när man har 2 st redan, inte så att han skulle få speltid där direkt. Tror hellre de tar hem Krif david(tror han är utlånad) om de skulle säkra upp. Efter 31 jan får inga spelare tillkomma till lagen varken man har farmaklubbsavtal eller inte! Japp Goe är antingen blåst eller nån som vill in här och störa ..
|
|
|
Post by HF on Jan 26, 2006 19:28:27 GMT 1
skulle khk äventyra kvalet genom att släppa en av målvakterna....tror du verkligen på det själv?
|
|