|
Post by HF on Feb 2, 2006 16:36:59 GMT 1
bänka han en match så kommer han tillbaka mer tänd än någonsin.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Feb 2, 2006 16:47:24 GMT 1
bänka kellman ! helt sjukt att han får spela . eller vad säger ni ? skicka bort han från truppen Ja det undrar nog många... Han är ju nästan den enda som kan förvalta en målchans i laget!
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 2, 2006 17:53:33 GMT 1
Ja det undrar nog många... Han är ju nästan den enda som kan förvalta en målchans i laget! Mot Eagles, Kryptonics och SIK ja...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 2, 2006 17:53:53 GMT 1
Ja det undrar nog många... Han är ju nästan den enda som kan förvalta en målchans i laget! Håller med du. Kellman är ju inte nån speedkula direkt men han har näsa för var målet är. Det finns faktiskt "bättre" spelare att bänka...
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 2, 2006 17:55:28 GMT 1
Man behöver kanske inte bänka honom, men iaf inte ha honom i andra kedjan...
|
|
|
Post by Teddybear on Feb 2, 2006 22:23:01 GMT 1
Han är ju nästan den enda som kan förvalta en målchans i laget! Håller med du. Kellman är ju inte nån speedkula direkt men han har näsa för var målet är. Det finns faktiskt "bättre" spelare att bänka... Om han har sån näsa för vad målet finns borde han väl ligga i topp i poängligan så mycket speltid som han har fått! Det sitter unga hungriga spelare på bänken....plocka bort honom innan kvalet!
|
|
|
Post by Teddybear on Feb 2, 2006 22:23:49 GMT 1
bänka han en match så kommer han tillbaka mer tänd än någonsin. Han har ju varit bänkad innan men någon skillnad blev det väl inte?
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Feb 3, 2006 12:33:19 GMT 1
Min syn på Kellmans vara eller inte vara i laget så tycker jag att Kellman ihop med Bobben och Fredde Petersson ska bilda fjärdekedja. Sen tycker jag även att ungdommarna (Sandstedt, Olsson och Streilert) ska bilda tredjekedja. Som målgörande kedjor placerar jag Norberg, Räihä och Oskar Andersson. Förstakedja Fredrik Claesson, Henrik Andersson och Olof Petersson. Som trettonde forward vill jag se Erik Altvall.
Backarna ska spela som följande: Backpar ett Valko, Coffa. Två: Stefan Fredriksson , J Andersson (ifall han får spela mer i vinter, ryktas om en mckt lång avstängning?). Tre: Hjelm och Ahnlund (petar Macke Johansson). Sjunde back P Andersen. Vid avstängning av Andersson ersätts han av Hjelm och P Andersen går in i backpar med Ahnlund. På bänken då Daniel Eriksson.
Jag vill även ha Martin Svensson som förstamålvakt och Åsen som en utmärkt backup!
Någon som har ett bättre förslag?
(Kellman är bra men han har inget tempo! Men spelar han med killar som har samma tempo kan man få ut det bästa av honom!)
|
|
|
Post by HF on Feb 3, 2006 12:37:34 GMT 1
bänka han en match så kommer han tillbaka mer tänd än någonsin. Han har ju varit bänkad innan men någon skillnad blev det väl inte? tja han kom in och satte två i tredje..
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Feb 3, 2006 15:00:34 GMT 1
Jo det är det jag menar med att placera Kellman i "rätt" omgivning. Men frjärdekedjan skall spela hela matchen (förutom i PP, BP och toppningar). Det gäller att få ut MAX av truppen eller? Jag kan ha fattat min hockey fel eller ska man inte använda så många som möjligt under matcherna? En match är ju i 60 minuter och en fjärdekedja bör spela i 6-8 minuter per match eller 3-4 shifts per period. Tredjelinan (chekingline) 10-12 minuter. Deras uppgift är att ge första och andralinan avlastning. Trean och fyran ska inte ha krav att leverera! Hoppas att ni förstår mitt resonemang. Ifall inte så kan jag översätta mina tankar till svenska.
|
|
|
Post by HF on Feb 3, 2006 18:25:14 GMT 1
Förstår vad du menar
|
|
|
Post by wilhelmiii on Feb 3, 2006 18:46:19 GMT 1
Känns lite oroligt med mindre än en månad kvar till kval, så vet inte Tobbe hur han vill ha det i femmorna. Det har varit mycket ommöbleringar den sista tiden, och många till det sämmre. Då tänker jag mest på att splittra Norberg, Olof och Oskar. A, men även beslutet att flytta Oscar Rähiä från första linen igår, vilket jag fattar noll av.
|
|
|
Post by HF on Feb 3, 2006 19:40:11 GMT 1
Känns lite oroligt med mindre än en månad kvar till kval, så vet inte Tobbe hur han vill ha det i femmorna. Det har varit mycket ommöbleringar den sista tiden, och många till det sämmre. Då tänker jag mest på att splittra Norberg, Olof och Oskar. A, men även beslutet att flytta Oscar Rähiä från första linen igår, vilket jag fattar noll av. 100 % med dig här
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 3, 2006 19:45:26 GMT 1
Jag med, lite oroväckande är det. (så nu fick jag en post till)
|
|
|
Post by HF on Feb 3, 2006 21:55:17 GMT 1
Jag med, lite oroväckande är det. (så nu fick jag en post till) ja du ligger verkligen i, men nu håller jag undan lite
|
|