|
Post by Teddybear on Feb 3, 2006 22:27:01 GMT 1
Jo det är det jag menar med att placera Kellman i "rätt" omgivning. Men frjärdekedjan skall spela hela matchen (förutom i PP, BP och toppningar). Det gäller att få ut MAX av truppen eller? Jag kan ha fattat min hockey fel eller ska man inte använda så många som möjligt under matcherna? En match är ju i 60 minuter och en fjärdekedja bör spela i 6-8 minuter per match eller 3-4 shifts per period. Tredjelinan (chekingline) 10-12 minuter. Deras uppgift är att ge första och andralinan avlastning. Trean och fyran ska inte ha krav att leverera! Hoppas att ni förstår mitt resonemang. Ifall inte så kan jag översätta mina tankar till svenska. Om man vill få ut max av truppen tycker jag verkligen inte att man ska spela med 4 kedjor, då får ju de bästa spelarna spela mindre. Varför inte låta någon dubbla i stället? Typ Pavol, då anser jag att man får ut MAX! Varför ska man använda så många som möjligt? Det är väl snarare så att de bästa ska få spela mer?
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 4, 2006 0:29:37 GMT 1
Jag med, lite oroväckande är det. (så nu fick jag en post till) En mer eller mindre gör varken till eller från
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 4, 2006 1:06:31 GMT 1
Jag med, lite oroväckande är det. (så nu fick jag en post till) En mer eller mindre gör varken till eller från Precis...
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 4, 2006 1:11:39 GMT 1
En mer eller mindre gör varken till eller från Precis... Eftersom du incisterar fick jag nu ett till ;D
|
|
|
Post by newman on Feb 4, 2006 19:55:08 GMT 1
oxå. :-)
|
|
|
Post by goalie on Feb 5, 2006 11:33:21 GMT 1
Jag har hört att en av lejonets målvakter är på väg till klubben nästa år? kan detta bekräftas eller dementeras? Stämmer det att andersen jr är på väg till åstorp? Många frågor som kräver svar av en förvirrad.
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 5, 2006 15:20:29 GMT 1
Jo det är det jag menar med att placera Kellman i "rätt" omgivning. Men frjärdekedjan skall spela hela matchen (förutom i PP, BP och toppningar). Det gäller att få ut MAX av truppen eller? Jag kan ha fattat min hockey fel eller ska man inte använda så många som möjligt under matcherna? En match är ju i 60 minuter och en fjärdekedja bör spela i 6-8 minuter per match eller 3-4 shifts per period. Tredjelinan (chekingline) 10-12 minuter. Deras uppgift är att ge första och andralinan avlastning. Trean och fyran ska inte ha krav att leverera! Hoppas att ni förstår mitt resonemang. Ifall inte så kan jag översätta mina tankar till svenska. Om man vill få ut max av truppen tycker jag verkligen inte att man ska spela med 4 kedjor, då får ju de bästa spelarna spela mindre. Varför inte låta någon dubbla i stället? Typ Pavol, då anser jag att man får ut MAX! Varför ska man använda så många som möjligt? Det är väl snarare så att de bästa ska få spela mer? Ligger mycket i det du skriver. 3 femmor och några på bänken beredda att hoppa vid skador eller när någon eh funkar. Håller med om det med Pavol. Honom kan man få ut mer av genom att gå runt på 5 backar och låta honom dubbla.
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 28, 2006 14:35:34 GMT 1
Uppgifter från relativt säker källa!!! Åsen är på gång till div 1 klubben Tingsryds AIF i det övergångsfönster som öppnas nästa gång. Hur vida det rör sig om ett samarbete mellan klubbarna eller en vanlig övergång vet jag inte. För några veckor sedan frågade jag flera personer som har lite insikt i klubbens arbete om man jobbade för att få tag på en ny målvakt, men svaret var då nej. Jag hade då på förslag, minst en målvakt från norra delarna av Sverige som kunde tänkas vara tillgängliga efter Jul. Men nu är nog det förslaget helt kört. Dessutom ville man nog inte heller ställa till med oro i truppen vilket värvningar brukar göra. Inte minst då det gäller målvakter. Ett problem som jag med flera känner väl är det dåliga motståndet i seriespelet för KHK och att man gått ner i tempo. Detta är mycket oroväckande. De övriga lagen i serien förutom Lund har aldrig varit så dåligt. Detta har inte gagnat målvaktsspelet på något sätt. Detta har inneburit dålig matchträning för båda målvakterna. Om Åsens övergång till Tingsryd beror på att han skall förbättra sin match träning är den här övergången bra om han samtidigt tänker spela med KHK i kvalspelet. Vilket jag både hoppas och tror är anledningen. Tingsryd avser ändå inte att ta steget upp i Allsvenskan på grund av det ekonomiska läget i klubben. Hur de då tänker avsluta seriespelet kan då tyckas vara av underordnad betydelse. Vill man fortsätta spekulera kring det här med Åsens övergång kan man hoppas att det just nu finns spelare i Tingsryd som kommer att förstärka KHK i kvalspelet. Vi kan väl hoppas att den möjligheten finns och kommer att omsättas i praktiken. Till sist hoppas jag att någon tar ett par turer till Alvesta och Glimåkra för att studera deras lag innan deras seriespel är till ända. Inget får lämnas åt slumpen, det är fan i mig klubben skyldig både mot publik som sponsorer. Nu ska det bara lyckas att ta sig till tvåan. Borde inte detta inlägg hamna i Din nyöppnade tråd ?
|
|
|
Post by mikita on Nov 29, 2006 0:08:44 GMT 1
Kommentar till senaste Matchen mot Mjölby, Målvakten i Mjölby A.Hennerberg är Seriens bästa, efter att sett honom en säsong i Alvesta både på Match och träning så kan omdömet bara bli MVG, en skolad Målvakt som är för bra för denna Serien, tänkte detta som ett tips eftersom ni ska vidare i Seriesystemet och kommer att ha lite kulor att betala med, A.Hennerberg skulle enligt Mig platsa i Allsvenskan. Mycket Målvakt för pengarna. Lycka till med Er Hockeysatsning och Välkomna till Lakerdoome inom ett par år.
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 29, 2006 11:30:52 GMT 1
Kommentar till senaste Matchen mot Mjölby, Målvakten i Mjölby A.Hennerberg är Seriens bästa, efter att sett honom en säsong i Alvesta både på Match och träning så kan omdömet bara bli MVG, en skolad Målvakt som är för bra för denna Serien, tänkte detta som ett tips eftersom ni ska vidare i Seriesystemet och kommer att ha lite kulor att betala med, A.Hennerberg skulle enligt Mig platsa i Allsvenskan. Mycket Målvakt för pengarna. Lycka till med Er Hockeysatsning och Välkomna till Lakerdoome inom ett par år. Tack. Håller med ang Mjölbys mv. Den bäste jag sett i TAK.
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 20, 2007 8:43:16 GMT 1
Jag har sett Brutus nu sollet.Han är tillbaka i staun. Brutus är en man som man aldrig riktigt vet var han fjöötar upp.. Jag trodde först att hela han hade blivit konfiskerad från detta forum. Det känns tryggt att han e back in town. Yalllaaa Oki nu klarnar det ang brutus
|
|
|
Post by HF on Sept 20, 2007 10:24:30 GMT 1
Brutus är en man som man aldrig riktigt vet var han fjöötar upp.. Jag trodde först att hela han hade blivit konfiskerad från detta forum. Det känns tryggt att han e back in town. Yalllaaa Oki nu klarnar det ang brutus och du ödslar tid som vanligt med att leta upp gamla inlägg, har du nån anslagstavla på jobbet där du sätter upp vilken tråd och vilket datum som vissa inlägg skrivs i som du tycker du kan ha användning för senare i livet?
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 20, 2007 10:27:27 GMT 1
Oki nu klarnar det ang brutus och du ödslar tid som vanligt med att leta upp gamla inlägg, har du nån anslagstavla på jobbet där du sätter upp vilken tråd och vilket datum som vissa inlägg skrivs i som du tycker du kan ha användning för senare i livet? Nej det går så bra att söka i ditt eminenta forum
|
|