|
Post by Lucas Lokatt on Jan 11, 2009 22:38:43 GMT 1
Följande text är utdraget ifrån matchreferatet KHK-Ulricehamn skrivet av Rickard "Charlie" Karlsson på www.khk.seTrött blir man när man hör folk ropa ”sållet” åt motståndarnas målvakter. Man behöver inte tillhöra landets begåvningsreserv för att räkna ut att detta bara peppar en spelare. Hur begåvat är det att äta upp ett matchprogram då? Du har inte tänkt tanken på att han faktiskt är ett såll?
|
|
|
Post by Joewson on Jan 11, 2009 23:00:12 GMT 1
Följande text är utdraget ifrån matchreferatet KHK-Ulricehamn skrivet av Rickard "Charlie" Karlsson på www.khk.seTrött blir man när man hör folk ropa ”sållet” åt motståndarnas målvakter. Man behöver inte tillhöra landets begåvningsreserv för att räkna ut att detta bara peppar en spelare. Hur begåvat är det att äta upp ett matchprogram då? Du har inte tänkt tanken på att han faktiskt är ett såll? Det är väl ändå lite skillnad på att hålla vad man lovat (Rickard LOVADE att äta upp ett programblad och han höll sitt ord) än att stå och tracka motståndare? Dessutom klippet där han äter upp programbladet var nog bland det roligaste jag har sett under förra året. Ett gott skratt förlänger livet, och jag tror faktiskt att Rickard i det här fallet förlängde mitt liv med minst två år.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Jan 11, 2009 23:03:40 GMT 1
Hur begåvat är det att göra ett sådant löfte då? Dessutom är jag icke intresserad av att läsa hans egna personliga åsikter i ett matchreferat!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 12, 2009 9:26:21 GMT 1
Ett matchreferat ska inte reflektera hans åsikter, då får han skriva en krönika istället.. Ett matchreferat ska återberätta matchen.
|
|
tobias
Ungdomslirare
|
Post by tobias on Jan 13, 2009 22:55:30 GMT 1
Jag tycker Rickard är en fantastiskt skicklig skribent, som i varenda text han skriver gör beskrivningar och ger kommentarer som gör texten levande och ytterst läsvärd.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 13, 2009 23:06:33 GMT 1
Jag tycker Rickard är en fantastiskt skicklig skribent, som i varenda text han skriver gör beskrivningar och ger kommentarer som gör texten levande och ytterst läsvärd. Du vet inte vad du gör som försvarar någon i KHK's organisation. Snart har du hela svärmen efter dig ;D
|
|
tobias
Ungdomslirare
|
Post by tobias on Jan 13, 2009 23:19:46 GMT 1
Haha, jag antar att jag skulle övervägt att pressa "Post reply" en aning. Kanske skulle man se till att nu ganska kvickt dra ner rullgardinen och gå under jorden i Anne Frank-anda för att klara livhanken.
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 13, 2009 23:19:58 GMT 1
Jag tycker Rickard är en fantastiskt skicklig skribent, som i varenda text han skriver gör beskrivningar och ger kommentarer som gör texten levande och ytterst läsvärd. Jag håller med dig, många bra referat. Men särskilt de vassa och rakt på sak frågorna i KHK TV. Enda gången jag tyckte han var riktigt usel, det var när han skrev att det är BRA ATT FÖRLORA..... Men det var också efter den rabaldern man började skilja på KHKs officiella uttalanden och personliga krönikor. Men, annars är han skitbra.
|
|
|
Post by chriande on Jan 13, 2009 23:40:59 GMT 1
Jag tycker Rickard är en fantastiskt skicklig skribent, som i varenda text han skriver gör beskrivningar och ger kommentarer som gör texten levande och ytterst läsvärd. Jag håller med dig, många bra referat. Men särskilt de vassa och rakt på sak frågorna i KHK TV. Enda gången jag tyckte han var riktigt usel, det var när han skrev att det är BRA ATT FÖRLORA..... Men det var också efter den rabaldern man började skilja på KHKs officiella uttalanden och personliga krönikor. Men, annars är han skitbra. Vörd på detta. Sedan Charlie loggade ut har det blivit mycket kyligare och råare både på forumet och mellan KHK och Suportrar. Det ÄR VI SOM ÄR KHK. har helt tappat sin innebörd, kommunikationen mellan publik suportrar har nästan helt upphört. I Blackbugs verkar inte alla dra åt samma håll, där måste man lösa bla. Buss-frågan, Folkets Lirare på ett smidigare sätt än att kasta skitord på varandra i offentliga bloggar och dyl.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 13, 2009 23:49:15 GMT 1
Jag håller med dig, många bra referat. Men särskilt de vassa och rakt på sak frågorna i KHK TV. Enda gången jag tyckte han var riktigt usel, det var när han skrev att det är BRA ATT FÖRLORA..... Men det var också efter den rabaldern man började skilja på KHKs officiella uttalanden och personliga krönikor. Men, annars är han skitbra. Vörd på detta. Sedan Charlie loggade ut har det blivit mycket kyligare och råare både på forumet och mellan KHK och Suportrar. Det ÄR VI SOM ÄR KHK. har helt tappat sin innebörd, kommunikationen mellan publik suportrar har nästan helt upphört. I Blackbugs verkar inte alla dra åt samma håll, där måste man lösa bla. Buss-frågan, Folkets Lirare på ett smidigare sätt än att kasta skitord på varandra i offentliga bloggar och dyl. Men anledningen att han försvann från forumet var ju att han tyckte det var just kyligt, humorlöst och saknade medkänsla etc
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 14, 2009 9:32:06 GMT 1
charlie skriver kanon...och även hans intervjuer är bra. Han försöker vara ganska kritisk, men då säger Micke att det ser bra ut... ;D
|
|
|
Post by sheriff on Jan 17, 2009 3:04:59 GMT 1
Jag önskar jag hade hälften av Charlies begåvning och fyndighet när det gäller svenska språket. Helt klart en av anledningarna till att KHK är så skoj som helhet. Däremot håller jag inte med om att ALLA målvakter blir bättre när de psykas. Många matcher vanns i Wämöhallen bara pga psykningarna mot målvakt och spelare. Fråga Sune, bara. Försvarar inte beteendet men fördömer det inte heller. Men i psykologi, där behövs begåvningsreserven kopplas in.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 17, 2009 9:09:01 GMT 1
Jag önskar jag hade hälften av Charlies begåvning och fyndighet när det gäller svenska språket. Helt klart en av anledningarna till att KHK är så skoj som helhet. Däremot håller jag inte med om att ALLA målvakter blir bättre när de psykas. Många matcher vanns i Wämöhallen bara pga psykningarna mot målvakt och spelare. Fråga Sune, bara. Försvarar inte beteendet men fördömer det inte heller. Men i psykologi, där behövs begåvningsreserven kopplas in. Det är säkert som du säger individuellt. Vissa spelare går ner vissa stärks av psykningarna
|
|
|
Post by Pitbull on Jan 17, 2009 10:42:20 GMT 1
Släpp micken Charlie
|
|
|
Post by Les Paul on Jan 17, 2009 11:07:55 GMT 1
Jag önskar jag hade hälften av Charlies begåvning och fyndighet när det gäller svenska språket. Helt klart en av anledningarna till att KHK är så skoj som helhet. Däremot håller jag inte med om att ALLA målvakter blir bättre när de psykas. Många matcher vanns i Wämöhallen bara pga psykningarna mot målvakt och spelare. Fråga Sune, bara. Försvarar inte beteendet men fördömer det inte heller. Men i psykologi, där behövs begåvningsreserven kopplas in. Jag tror det var Bäckens målvakt dom psykade ner en gång. Han var skogstokig och han var mer bakom målet och slog klubban i skyddsnätet än framför. Jag tycker Charlie skriver bra både på hemsida och i programblad, speciellt roliga anekdoter i programbladet och det kan vara enda behållningen vissa matcher.
|
|