|
OIK
Mar 6, 2013 11:29:54 GMT 1
Post by chriande on Mar 6, 2013 11:29:54 GMT 1
Jag reagerade mest på att Mörrum agerar som de hade väkdigt mycket pengar..för min del får de plocka alla OIKs spelare bara de har råd med de..vill inte ha ett skuldlag till! Vi i KHK ska vara ordentligt ödmjuka i denna fråga, hade inte KHK haft alla sålda Säsongskort (2200) inför denna säsong och ändå budgeterat med en publik på runt 2700, så hade vi gjort en brakförlust med den insatts som A-laget gjort i Allsvenskan. Jag är helt övertygad att publiksnittet hade legat runt 1500 från omg 25 och framåt, men eftersom man redan betalt så gick många på matcherna ändå, på slutet var den faktiska publiksiffran under 2200 är jag helt säker på. Ingen vettig människa vill gå och titta på ett lag som är utspelat i stort sett varje match, sedan finns det sådana som jag som går oavsett hur det går i matcherna, bara för man älskar hockey, men vi är inte så många så det skulle kunna räddat årets resultaträkning.
|
|
|
OIK
Mar 6, 2013 12:05:13 GMT 1
Post by kaffe on Mar 6, 2013 12:05:13 GMT 1
Jag reagerade mest på att Mörrum agerar som de hade väkdigt mycket pengar..för min del får de plocka alla OIKs spelare bara de har råd med de..vill inte ha ett skuldlag till! Vi i KHK ska vara ordentligt ödmjuka i denna fråga, hade inte KHK haft alla sålda Säsongskort (2200) inför denna säsong och ändå budgeterat med en publik på runt 2700, så hade vi gjort en brakförlust med den insatts som A-laget gjort i Allsvenskan. Jag är helt övertygad att publiksnittet hade legat runt 1500 från omg 25 och framåt, men eftersom man redan betalt så gick många på matcherna ändå, på slutet var den faktiska publiksiffran under 2200 är jag helt säker på. Ingen vettig människa vill gå och titta på ett lag som är utspelat i stort sett varje match, sedan finns det sådana som jag som går oavsett hur det går i matcherna, bara för man älskar hockey, men vi är inte så många så det skulle kunna räddat årets resultaträkning. "Ingen vettig människa vill gå och titta på ett lag som är utspelat i stort sett varje match" Nu måste jag nog ändå säga att du överdriver ganska rejält. Det är ändå våra hemma-matcher vi pratar om här. Nu menar jag inte att vi har gjort någon särskilt lysande säsong räknat på hemmaplan heller men det är ändå borta vi har varit en katastrof. När man delar upp tabellen på hemma och borta-matcher så hamnar vi ju inte ens sist i tabellen över hemma-matcher. Nu menar jag inte på att vi har varit ett lysande hemma-lag, men "utspelat i stort sett varje match" är en överdrift som heter duga. Många matcher, speciellt mot slutet, har varit mycket underhållande även om de inte har betytt något. Sen finns det förstås undantag också.
|
|
|
OIK
Mar 6, 2013 12:15:47 GMT 1
Post by chriande on Mar 6, 2013 12:15:47 GMT 1
Vi i KHK ska vara ordentligt ödmjuka i denna fråga, hade inte KHK haft alla sålda Säsongskort (2200) inför denna säsong och ändå budgeterat med en publik på runt 2700, så hade vi gjort en brakförlust med den insatts som A-laget gjort i Allsvenskan. Jag är helt övertygad att publiksnittet hade legat runt 1500 från omg 25 och framåt, men eftersom man redan betalt så gick många på matcherna ändå, på slutet var den faktiska publiksiffran under 2200 är jag helt säker på. Ingen vettig människa vill gå och titta på ett lag som är utspelat i stort sett varje match, sedan finns det sådana som jag som går oavsett hur det går i matcherna, bara för man älskar hockey, men vi är inte så många så det skulle kunna räddat årets resultaträkning. "Ingen vettig människa vill gå och titta på ett lag som är utspelat i stort sett varje match" Nu måste jag nog ändå säga att du överdriver ganska rejält. Det är ändå våra hemma-matcher vi pratar om här. Nu menar jag inte att vi har gjort någon särskilt lysande säsong räknat på hemmaplan heller men det är ändå borta vi har varit en katastrof. När man delar upp tabellen på hemma och borta-matcher så hamnar vi ju inte ens sist i tabellen över hemma-matcher. Nu menar jag inte på att vi har varit ett lysande hemma-lag, men "utspelat i stort sett varje match" är en överdrift som heter duga. Många matcher, speciellt mot slutet, har varit mycket underhållande även om de inte har betytt något. Sen finns det förstås undantag också. Jag spetsade till det lite, för att visa hur det hade gått utan alla säsongskort. Det som i regel är helt avgörande för publiktillströmningen, är ju tabelläget och detta har ju inte varit någon trevlig läsning, samt att de sista 10-15 matcherna egentligen bara har spelats av då vi inte har kunnat ta oss över strecket ändå.
|
|
|
OIK
Mar 6, 2013 12:22:39 GMT 1
Post by khkkrille on Mar 6, 2013 12:22:39 GMT 1
Varför ska vi vara ödmjuka mot mörrum??jag sju vad jag menade och det hade noll att göra med khk och noll med att göra hur saker kunde sett ut om saker varit annorlunda (vilket jag själv tycker är väldigt ointressant!)
|
|
|
OIK
Mar 6, 2013 12:31:33 GMT 1
Post by kaffe on Mar 6, 2013 12:31:33 GMT 1
"Ingen vettig människa vill gå och titta på ett lag som är utspelat i stort sett varje match" Nu måste jag nog ändå säga att du överdriver ganska rejält. Det är ändå våra hemma-matcher vi pratar om här. Nu menar jag inte att vi har gjort någon särskilt lysande säsong räknat på hemmaplan heller men det är ändå borta vi har varit en katastrof. När man delar upp tabellen på hemma och borta-matcher så hamnar vi ju inte ens sist i tabellen över hemma-matcher. Nu menar jag inte på att vi har varit ett lysande hemma-lag, men "utspelat i stort sett varje match" är en överdrift som heter duga. Många matcher, speciellt mot slutet, har varit mycket underhållande även om de inte har betytt något. Sen finns det förstås undantag också. Jag spetsade till det lite, för att visa hur det hade gått utan alla säsongskort. Det som i regel är helt avgörande för publiktillströmningen, är ju tabelläget och detta har ju inte varit någon trevlig läsning, samt att de sista 10-15 matcherna egentligen bara har spelats av då vi inte har kunnat ta oss över strecket ändå. Ok. Men där är vi nog överens. Om det inte vore för att det var så många säsongskortsinnehavare, som redan betalat sina platser, så hade nog intäkterna varit markant mindre mot slutet på säsongen. Det ska bli intressant att se hur publiktillströmningen blir nu när matcherna verkligen gäller något! Det är klart att hockey är mycket mer intressant när insatsen är hög.
|
|
|
OIK
Mar 6, 2013 13:23:39 GMT 1
Post by Back to Front on Mar 6, 2013 13:23:39 GMT 1
Tror det landar på 2200-2400hemma sup. sen beror det på tillströmmningen av bortalagfans .. oik 100 tejf 200 vh 50 huddinge 20 visby roma 0 -10 sundsvall 20 kiruna o piteå b-löven 20
|
|
|
OIK
Mar 6, 2013 15:29:33 GMT 1
Post by chriande on Mar 6, 2013 15:29:33 GMT 1
Varför ska vi vara ödmjuka mot mörrum??jag sju vad jag menade och det hade noll att göra med khk och noll med att göra hur saker kunde sett ut om saker varit annorlunda (vilket jag själv tycker är väldigt ointressant!) Det jag vill komma till är att det kan gå fort utför, här kommer några OM : Skulle KHK misslyckas i Kvalserien och åka ner i Div1 så är jag ganska säker på att från att ha haft en buget på över 30 miljoner i år så ramlar vi säkert ner till runt 10-13 mille i Div1. och då måste kostymen anpassas efter detta. Skulle vi klara av att hålla oss kvar tror jag att ändå vi får räkna med en buget på 20-25 nästa år då många, både sponsorer och publik tvekar att sattsa på samma sätt som inför 1;a året i Allsvenskan, bland annat pga av resultatet. Vi har hela tiden ridit på en framgångsvåg sedan vi kom till TAK, med små dippar men hela tiden gått starkt framåt. I år kom första riktiga bakslaget och hade vi inte haft den starka kassan inför säsongen och givmilda sponsorer under säsongens gång så hade det blivit stora röda siffror i bokslutet. Nu har vi kvar det egna sparade kapitalet, om jag förstått rätt. Detta kan visa sig vara ett klokt beslut om det skulle gå snett i Kvalspelet. Vi som är lite äldre har sett hur fort det går utför inom sporten i Karlskrona, handbollen, innebandyn, hockeyn, fotbollen och pingisen har alla haft sina storhetstider för att plötsligt förvandlats till något helt ointressant, med stora ekonomiska följder och till och med KK i vissa fall. Därför tycker jag vi ska vara ödmjuka inför andra klubbars problem i nuläget.
|
|
|
Post by krickan on Mar 6, 2013 16:58:59 GMT 1
Ja, är man med i en annan klubb, som kanske också har taskig ekonomi, och kanske inte ens är hockeyintresserad själv, så förstår jag dem. Man kan inte som kommun sponsra en klubb med massa extrapengar, och sen strunta i de andra klubbarna som också behöver pengar. H�nder bara i v�stra blekinge! ;D ;D Händer bara utanför Leksand menar du va?
|
|
|
OIK
Mar 6, 2013 19:06:17 GMT 1
Post by khkkrille on Mar 6, 2013 19:06:17 GMT 1
Varför ska vi vara ödmjuka mot mörrum??jag sju vad jag menade och det hade noll att göra med khk och noll med att göra hur saker kunde sett ut om saker varit annorlunda (vilket jag själv tycker är väldigt ointressant!) Det jag vill komma till är att det kan gå fort utför, här kommer några OM : Skulle KHK misslyckas i Kvalserien och åka ner i Div1 så är jag ganska säker på att från att ha haft en buget på över 30 miljoner i år så ramlar vi säkert ner till runt 10-13 mille i Div1. och då måste kostymen anpassas efter detta. Skulle vi klara av att hålla oss kvar tror jag att ändå vi får räkna med en buget på 20-25 nästa år då många, både sponsorer och publik tvekar att sattsa på samma sätt som inför 1;a året i Allsvenskan, bland annat pga av resultatet. Vi har hela tiden ridit på en framgångsvåg sedan vi kom till TAK, med små dippar men hela tiden gått starkt framåt. I år kom första riktiga bakslaget och hade vi inte haft den starka kassan inför säsongen och givmilda sponsorer under säsongens gång så hade det blivit stora röda siffror i bokslutet. Nu har vi kvar det egna sparade kapitalet, om jag förstått rätt. Detta kan visa sig vara ett klokt beslut om det skulle gå snett i Kvalspelet. Vi som är lite äldre har sett hur fort det går utför inom sporten i Karlskrona, handbollen, innebandyn, hockeyn, fotbollen och pingisen har alla haft sina storhetstider för att plötsligt förvandlats till något helt ointressant, med stora ekonomiska följder och till och med KK i vissa fall. Därför tycker jag vi ska vara ödmjuka inför andra klubbars problem i nuläget. Ok,tycker fortfarande det är ointressant då inget av det är en ralitet.
|
|
|
OIK
Mar 6, 2013 21:18:54 GMT 1
Post by Zäta on Mar 6, 2013 21:18:54 GMT 1
OIK förlorade sin hemmamatch mot Björklöven med 1-4.
|
|
|
OIK
Mar 6, 2013 21:20:44 GMT 1
Post by Sir Ironpants on Mar 6, 2013 21:20:44 GMT 1
OIK har inte en chans på borta-is denna säsongen.
|
|
|
OIK
Mar 6, 2013 22:16:14 GMT 1
Post by hockeyfarsan on Mar 6, 2013 22:16:14 GMT 1
Verkar ha varit riktig klasskillnad, Björklöven blir nog inte lätta att tas med...
|
|
|
OIK
Mar 6, 2013 22:27:54 GMT 1
Post by kaptensvart on Mar 6, 2013 22:27:54 GMT 1
H�nder bara i v�stra blekinge! ;D ;D Händer bara utanför Leksand menar du va? Ja, det var det jag menade! Sorry...
|
|
|
OIK
Mar 7, 2013 0:15:47 GMT 1
Post by Sir Ironpants on Mar 7, 2013 0:15:47 GMT 1
Verkar ha varit riktig klasskillnad, Björklöven blir nog inte lätta att tas med... Inte om man skall tro på OIK-bloggen. ;D "Respekt… å lite för mycket av den varan är nog en del av förklaringen till dagens torsk. Känslan är att man var lite tagna av stundens allvar och storlaget i motståndarbåset." Här är ett annat klassiskt citat hittat på dragskott blogg: "Olofström gjorde sin sämsta match PÅ ÅR OCH DAR."
|
|
|
OIK
Mar 7, 2013 11:45:53 GMT 1
Post by kaptensvart on Mar 7, 2013 11:45:53 GMT 1
Verkar ha varit riktig klasskillnad, Björklöven blir nog inte lätta att tas med... Inte om man skall tro på OIK-bloggen. ;D "Respekt… å lite för mycket av den varan är nog en del av förklaringen till dagens torsk. Känslan är att man var lite tagna av stundens allvar och storlaget i motståndarbåset." Här är ett annat klassiskt citat hittat på dragskott blogg: "Olofström gjorde sin sämsta match PÅ ÅR OCH DAR." Trodde dom brukade göra den när dom förlorar mot oss!? ;D
|
|