|
Post by Rocket on Dec 24, 2009 0:23:40 GMT 1
Spelade utan press då... Vad jag har hävdat under 2 säsongers tid att KHK behöver är en idrottsspykolog som kan få fram det där extra ur spelarna och vända de negativa tankarna och pressen till en jävla explosion på isen. Japp, mental träning, har själv tänkt tanken ett otal gånger när det verkar knyta sig för laget. Lindau finns ju i närheten, skulle han kunna bidra? Jobbar väl mest mot företag, men ändå... Lindau är ett stort skämt likaså hans fru. Tror att han kan idrottspsykologi bara för att han varit elitidrottsman själv. Haft honom på jobbet, katastrof gav inte ett piss. Torsten Hansson skulle jag däremot rekommendera. En galen jävel men otroligt fokuserad och duktig mental tränare. Jobbat med svenska skidladslaget ( längdåkning - Gunde Svan ) och världsspelarna Henrik Stensson och Robert Karlsson i golf. Är fd. militär och attackdykare. Slipad till tusen men som sagt en galen "mother --er", men på ett postitivt sätt. Lovar att han skulle ruska om laget ordentligt och plocka ur det absolut bästa ur laget. Problemet är nog bara att han är svindyr
|
|
|
Post by Compa on Dec 24, 2009 1:10:13 GMT 1
Torsten Hansson skulle jag däremot rekommendera. En galen jävel men otroligt fokuserad och duktig mental tränare. Jobbat med svenska skidladslaget ( längdåkning - Gunde Svan ) och världsspelarna Henrik Stensson och Robert Karlsson i golf. Är fd. militär och attackdykare. Slipad till tusen men som sagt en galen "mother --er", men på ett postitivt sätt. Lovar att han skulle ruska om laget ordentligt och plocka ur det absolut bästa ur laget. Problemet är nog bara att han är svindyr Det är ju inte ospännande!!! ;D
|
|
|
Post by HF on Dec 24, 2009 12:42:41 GMT 1
Har själv haft Torsten Hansson vid något eller några tillfällen inom golf på -90 talet. Men då var det bara självklarheter han pratade om, inga nyheter direkt. Däremot fick jag ett sjukt avslappningsband av honom, helt otroligt hur det kan få en att bli helt lialös i kroppen och totalt avslappnad.
|
|
|
Post by icingTAIF on Dec 24, 2009 13:11:17 GMT 1
Japp, mental träning, har själv tänkt tanken ett otal gånger när det verkar knyta sig för laget. Lindau finns ju i närheten, skulle han kunna bidra? Jobbar väl mest mot företag, men ändå... Lindau är ett stort skämt likaså hans fru. Tror att han kan idrottspsykologi bara för att han varit elitidrottsman själv. Haft honom på jobbet, katastrof gav inte ett piss. Torsten Hansson skulle jag däremot rekommendera. En galen jävel men otroligt fokuserad och duktig mental tränare. Jobbat med svenska skidladslaget ( längdåkning - Gunde Svan ) och världsspelarna Henrik Stensson och Robert Karlsson i golf. Är fd. militär och attackdykare. Slipad till tusen men som sagt en galen "mother --er", men på ett postitivt sätt. Lovar att han skulle ruska om laget ordentligt och plocka ur det absolut bästa ur laget. Problemet är nog bara att han är svindyr pengar är väl inget problem i KHK?
|
|
|
Post by Rocket on Dec 25, 2009 12:17:23 GMT 1
Lindau är ett stort skämt likaså hans fru. Tror att han kan idrottspsykologi bara för att han varit elitidrottsman själv. Haft honom på jobbet, katastrof gav inte ett piss. Torsten Hansson skulle jag däremot rekommendera. En galen jävel men otroligt fokuserad och duktig mental tränare. Jobbat med svenska skidladslaget ( längdåkning - Gunde Svan ) och världsspelarna Henrik Stensson och Robert Karlsson i golf. Är fd. militär och attackdykare. Slipad till tusen men som sagt en galen "mother --er", men på ett postitivt sätt. Lovar att han skulle ruska om laget ordentligt och plocka ur det absolut bästa ur laget. Problemet är nog bara att han är svindyr pengar är väl inget problem i KHK? Pengar är absolut inget problem i KHK speciellt inte inför nästa säsong då ytterliga en storsponsor är påväg in, men jag tror att det snarare är en prioriteringsfråga för KHK. Ibland är man kanske lite väl försiktig också kan jag tycka, men samtidigt är det väl bra.
|
|
|
Post by realisten on Dec 25, 2009 12:41:03 GMT 1
"Försiktik" o "återhållsamhet" är inga ord som det gödslas med på detta forumet Äntligen "Zorro" Now we are talking" Dessutom är det ett plus "till dej" för du känner till Torsten ;-)Känner honom MYCKET väl utan att gå in på detaljer................, pratade med honom härom dagen , men inte om hockey;-)
|
|
|
Post by philipg on Dec 27, 2009 18:21:27 GMT 1
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 27, 2009 18:25:26 GMT 1
Samma Jensen sa att han skulle hålla nollan och täppa till truten på oss... vi vet ju hur det gick.
|
|
|
Post by philipg on Dec 27, 2009 19:57:02 GMT 1
Nollan har han verkligen inte sagt att han skulle hålla haha roligt att du ändrar texten, bra att du har koll grabben. Han har inte ens sagt något om matchen. Han skrev att khks svaga sida är målvakterna, och man kan ju med facit i hand inte neka att det han skrev i början är sant. Så hur du vrider på det kan du inte ändra verkligheten. Tabellen ljuger inte. Men sitt du och njut av att ni gjorde 7-0 i första perioden. Den bjuder jag på. Skulle inte byta plats med er överhuvetaget.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 27, 2009 21:22:36 GMT 1
Nollan har han verkligen inte sagt att han skulle hålla haha roligt att du ändrar texten, bra att du har koll grabben. Han har inte ens sagt något om matchen. Han skrev att khks svaga sida är målvakterna, och man kan ju med facit i hand inte neka att det han skrev i början är sant. Så hur du vrider på det kan du inte ändra verkligheten. Tabellen ljuger inte. Men sitt du och njut av att ni gjorde 7-0 i första perioden. Den bjuder jag på. Skulle inte byta plats med er överhuvetaget. Vad jag kommer ihåg så gjorde han det.. och han sa också att Hästen skulle vinna matchen, lätt.. och riktigt så blev det ju inte. Men förstår att du håller om Jensen.
|
|
|
Post by philipg on Dec 27, 2009 21:26:16 GMT 1
Leta du upp det, men kan ju vara svårt då han inte sagt det. Sen kan väl du komma tillbaka och säga att du hade fel. För om inte du hittar något och inte jag, så har han inte sagt det.
|
|
|
Post by philipg on Dec 27, 2009 21:38:33 GMT 1
Medgångsupportern kanske vi kan kalla dig för alfons åberg ist...var det mållgan som sa till dig att jensen sa att han skulle hålla nollan?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 27, 2009 21:46:06 GMT 1
Medgångsupportern kanske vi kan kalla dig för alfons åberg ist...var det mållgan som sa till dig att jensen sa att han skulle hålla nollan? Ja, visst var det mållgan
|
|
|
Post by Joewson on Dec 27, 2009 21:51:58 GMT 1
|
|
|
Post by Joewson on Dec 27, 2009 21:56:02 GMT 1
philipg, du har inte alla hästar hemma...
|
|