|
Post by Jacob Lokatt on Oct 29, 2009 20:48:32 GMT 1
Möjligt att Findus trivs, men det utesluter väl inte det hela?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 29, 2009 20:53:09 GMT 1
Jag hade gett upp Findus och jag hoppas att han lyckas i Kallinge. Tror inte det blir bättre att komma tillbaks hit igen. Pressen att prestera här blir bara större och större
|
|
|
Post by realisten on Oct 29, 2009 21:30:05 GMT 1
HF: det låter som en sund o högst rimlig teori. Både han o hela laget behöver självförtroende, för igår kunde man nästan se en gloria över alla spelare i början av matchen , o på glorian stod: VI TROR INTE PÅ DET VI NU GÖR! eller VI VET ATT VI INTE KLARAR DETTA! eller VI VET ATT VI KOMMER ATT LOOSA DETTA!
|
|
|
Post by HF on Oct 29, 2009 21:43:16 GMT 1
Jag hade gett upp Findus och jag hoppas att han lyckas i Kallinge. Tror inte det blir bättre att komma tillbaks hit igen. Pressen att prestera här blir bara större och större Vem säger att Martin känner press? Vi måste komma ihåg att grabben var skadad under hela försäsongen. Han har varit igång i ca 7 veckor efter skadan och han är en bit efter. Omräknat så är han fortfarande innan seriestart i hans uppbyggnad. Ge honom tid. När Brasar kom tillbaka efter sin knäskada förra säsongen sågades han rätt ordentligt och ingen verkade förstå att det tar tid att komma tillbaka. Efter jul blev Brasar bättre och bättre. Nu är det samma sits för Martin. Han missade 6-7 veckor av försäsongen, det är rätt mycket tid. Målvakter är extremt beroende av bra timing och det tar ett tag att komma in i det. Jag tror han kommer må bra av att spela några matcher med Krif. Han är 20 år, vi kan ha en kanonmålvakt i många år framöver om vi bara har lite tålamod. Med Martin är det ingen kortsiktig satsning.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 29, 2009 23:48:51 GMT 1
Lycka till i krif Findus.. hoppas man får se dig igen i KHK dressen..
|
|
|
Post by Brutus on Oct 29, 2009 23:51:21 GMT 1
Jag hade gett upp Findus och jag hoppas att han lyckas i Kallinge. Tror inte det blir bättre att komma tillbaks hit igen. Pressen att prestera här blir bara större och större Vem säger att Martin känner press? Vi måste komma ihåg att grabben var skadad under hela försäsongen. Han har varit igång i ca 7 veckor efter skadan och han är en bit efter. Omräknat så är han fortfarande innan seriestart i hans uppbyggnad. Ge honom tid. När Brasar kom tillbaka efter sin knäskada förra säsongen sågades han rätt ordentligt och ingen verkade förstå att det tar tid att komma tillbaka. Efter jul blev Brasar bättre och bättre. Nu är det samma sits för Martin. Han missade 6-7 veckor av försäsongen, det är rätt mycket tid. Målvakter är extremt beroende av bra timing och det tar ett tag att komma in i det. Jag tror han kommer må bra av att spela några matcher med Krif. Han är 20 år, vi kan ha en kanonmålvakt i många år framöver om vi bara har lite tålamod. Med Martin är det ingen kortsiktig satsning. Ibland väljer du så många kloka ord i samma text så man blir rörd till tårar.. Håller fullständigt med dig & hoppas Findus nu kommer att få det han behöver i Krif. Han behöver tid & istid. Hoppas som du att han snart är den avlastning Oskar behöver & snart kan ta första spaden på längre sikt.
|
|
|
Post by Mikael on Oct 30, 2009 8:21:15 GMT 1
Du har helt rätt HF, det är så att Findus enbart kommer vara i KRIF under uppehållet och det är för att få några matcher i benen. Det finns ingen målvakt på väg in. /Micke Pratade med Findus idag och han trívs väldigt bra i KHK. Han behöver matchträning och det får han i Krif, vårat juniorlag håller för dålig klass för att matchas i tycker jag och antagligen Tobbe också. Martin kommer nog stå några matcher för att komma tillbaka till KHK sen. Min känsla är att det inte kommer någon målvakt, däremot tror jag Martin kommer tillbaka med höjt självförtroende.
|
|
|
Post by time on Oct 30, 2009 8:46:28 GMT 1
Läge att åka o kolla på KRIF under ettans uppehåll.
Olof, Linus, Stefan, Arto med flera spelar ju redan där.
Vore mäktigt med blackbugs klack som stöttar Findus och KRIF
|
|
|
Post by HF on Oct 30, 2009 8:57:13 GMT 1
Vem säger att Martin känner press? Vi måste komma ihåg att grabben var skadad under hela försäsongen. Han har varit igång i ca 7 veckor efter skadan och han är en bit efter. Omräknat så är han fortfarande innan seriestart i hans uppbyggnad. Ge honom tid. När Brasar kom tillbaka efter sin knäskada förra säsongen sågades han rätt ordentligt och ingen verkade förstå att det tar tid att komma tillbaka. Efter jul blev Brasar bättre och bättre. Nu är det samma sits för Martin. Han missade 6-7 veckor av försäsongen, det är rätt mycket tid. Målvakter är extremt beroende av bra timing och det tar ett tag att komma in i det. Jag tror han kommer må bra av att spela några matcher med Krif. Han är 20 år, vi kan ha en kanonmålvakt i många år framöver om vi bara har lite tålamod. Med Martin är det ingen kortsiktig satsning. Ibland väljer du så många kloka ord i samma text så man blir rörd till tårar.. Håller fullständigt med dig & hoppas Findus nu kommer att få det han behöver i Krif. Han behöver tid & istid. Hoppas som du att han snart är den avlastning Oskar behöver & snart kan ta första spaden på längre sikt. Jo det rann en tår längs kinden när jag skrev det
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 30, 2009 9:09:08 GMT 1
Jag tror fortfarande inte på honom...får väl hoppas att känslan är fel då...
|
|
|
Post by dragkrok on Oct 30, 2009 10:34:07 GMT 1
Tycker detta känns som ett klockrent upplägg.......med tanke på hur viktiga ALLA matcherna känns i ettan för tillfället, så när ska man annars ge Findus chansen att komma igång på allvar.
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 30, 2009 10:52:10 GMT 1
Tycker detta känns som ett klockrent upplägg.......med tanke på hur viktiga ALLA matcherna känns i ettan för tillfället, så när ska man annars ge Findus chansen att komma igång på allvar. Tycker också detta är en riktigt bra lösning, Findus får matchträning. Är själv ändå osäker på att han kommer tillbaka och visar att han är en första målis men nu har han chansen. Tyvärr saknar KHK fortfarande en klass målis.
|
|
|
Post by ringcar on Oct 30, 2009 11:40:14 GMT 1
Tror att detta är helt rätt upplägg för findus... Spela ett par matcher för krif och komma in i att.. han har ju trotts allt varit skada från och till.
Tror att han kommer att växa.
|
|
|
Post by tof on Oct 31, 2009 21:51:50 GMT 1
Är det någon som ska se KRIF under uppehållet kanske med khk tröjan på sig, jag ska nog dit
|
|
|
Post by realisten on Oct 31, 2009 21:59:07 GMT 1
Alla som kan skall åka o stötta Krif o dom grabbarna Tänk på att många av dom är hos oss när dom kan Jag brukar åka dit så ofta jag kan ! =) Black Bugs o stötta Krif ( inkl Findus etc etc) var en klockren idé!!!!!!!!!!
|
|