|
Post by tof on Oct 31, 2009 22:08:42 GMT 1
i morgon kl 16 mot tyringe det hade varit härligt att se findus nolla i den matchen
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Nov 1, 2009 18:09:26 GMT 1
Findus blev bästa spelare i KRIF ikväll i förlustmatchen mot Tyringe (1 - 3).
|
|
dagger
Ungdomslirare
|
Post by dagger on Nov 1, 2009 18:13:40 GMT 1
Kul!
|
|
|
Post by time on Nov 1, 2009 18:15:24 GMT 1
Findus blev bästa spelare i KRIF ikväll i förlustmatchen mot Tyringe (1 - 3). var du där?
|
|
|
Post by wiseguy on Nov 1, 2009 18:33:06 GMT 1
Han gjorde en mycket bra match, såg stabil ut. Första målet var en sidledsförflyttning där han inte kunde göra något, andra målet kommer jag inte ihåg just nu Tredje var i tom kasse. Han räddade iaf under långa stunder kvar Kallinge i matchen. Bra matchträning för honom, han hade rätt mycket att göra om vi säger som så
|
|
ofrisk
Ungdomslirare
|
Post by ofrisk on Nov 1, 2009 18:45:01 GMT 1
Prisar MV har gått till Örebro. Örebro har 3 målvakter nu... Och enl Fahl. skall 1 av deras målvakter lånas ut,....kan vara ett lån på gång
|
|
|
Post by wiseguy on Nov 1, 2009 19:02:07 GMT 1
Prisar MV har gått till Örebro. Örebro har 3 målvakter nu... Och enl Fahl. skall 1 av deras målvakter lånas ut,....kan vara ett lån på gång Pisar ska tydligen börja i Lindlöven för att han inte spelat några matcher i år och Örebro ska få en chans att titta på honom. Dessutom är ju Owyua inlånad från Djurgården. Borde väl vara tredjemålisen Kristoffer Ericson som borde vara aktuell för utlåning i så fall? För håller inte Pisar måttet så blir det ju inget kontrakt (bara try-out nu)
|
|
|
Post by mace on Nov 1, 2009 21:10:43 GMT 1
Lär bli utlånad till Lindlöven isåfall?
|
|
|
Post by philipg on Nov 2, 2009 19:36:25 GMT 1
kristoffer ericson är ingen bra målvakt tips.
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 2, 2009 22:06:35 GMT 1
Enligt Linus Claesson så var "Findus" GRYM i gårdagens match.
Vidare sa han att "Findus" lätt är en av 1:ans bästa målvakter. Det enda som saknats är självförtroende.
Nu känns det som "Findus" är på rätt väg.
Bra match på onsdag (han kan enligt "Skarpis" inte stå för Kallinge på söndag pga någon 5 dagars regel)och jag tycker det är dags att vara lite "kylig" och ge han spaden mot Nybro.
Om han är på tårna efter 2 bra matcher med KRIF, då är det läge att kasta in honom i hetluften.
Han är värvad som 1:e målis och press på honom lär´det bli i vilken match han än kommer in som läget är nu. Ibland kommer man till vägskäl...
Lyckad mot Nybro och KHK kan ha"en vägg" framöver att luta sig mot.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Nov 3, 2009 15:41:23 GMT 1
Detta låter ju rikitgt bra, kanske var det ett genidrag av Tobbe att låna ut honom till KRIF.
|
|
|
Post by philipg on Nov 3, 2009 18:55:14 GMT 1
"bland de bästa målvakterna i 1an"? okej, antar att det är lätt att säga sånt. Tranås nya målvakts köp var ju tydligen div1 bästa också.
Det är stor skillnad att spela i 2an som att lira i ettan. Testa honom mot nybro, så borde väl ni iaf få en värdemätare.
|
|
|
Post by jipe on Nov 3, 2009 19:29:41 GMT 1
Förra säsongen hade vi Pontus Hansson/Borås som stod de 6 sista matcherna i grundserien innan vi gick till Play-Off med räddningsprocenten 93,81%. Sen stod han 2 matcher mot Mjölby med 95,65% innan han blev sjuk mot Skåre och Fransson fick stå första matchen o Pontus andra trots att han inte var 100% frisk. KHK åkte ut o Pontus lämnade för Allsvenskan.
Många här inne är nog överrens med mig om att man haft o fortfarande har förhoppningen att Findus ska göra lika bra ifrån sig som Pontus. Så därför är det jäkligt kul att Findus får göra en bra match. Hoppas de vinner nästa match så han får stå en vinstmatch också.
philipg: Antar att Porr-Jensen är din idol och div1's bästa målvakt eftersom du kommenterar en spelare du aldrig sett
|
|
|
Post by philipg on Nov 3, 2009 20:23:57 GMT 1
jipe då antar du nog för mkt, Trots allt har jensen en hög högsta nivå och har även han en hungrig andra målvakt bakom sig som sporrar honom. Han har iaf inte gjort en skitmatch efter Djurgården skickade ner sin keeper till oss.
Att säga att Findus är div1s bästa eller bland de topp3 är att säga så utan sett resterande.
You can talk the talk but can you walk the walk, den linen passerar jag till killen som sagt så om Findus. Man kan prisa honom hur mycket som helst men innan han visar något ska man inte utala sig. För han har ju inte visat något whatsoever.
Och jag vet mkt väl hur bra det gått för pontus, men det är pontus och inte Findus.
Får jag vara ärlig så säger jag att Tim är bättre än Findus. de är ju dock bara min åsikt
Bästa målvakterna i div 1 tycker jag är Johanson, Peter - Åkerström, Pär - Jensen, Fredrik sen som junis målvakter Gustafsson, Johan - Sandberg, Tim. som outsider Tisell, Victor
|
|
|
Post by jipe on Nov 3, 2009 20:45:54 GMT 1
Ja, Findus har ju inte visat oss publik att han är en av division ett´s bästa målvakter hittills men vi fortsätter hoppas att han kan få självförtroende för att bli det. Han har potential i alla fall. Sen vilka som är div1´s bästa målvakter just i dagsläget är väl bara att kolla på statistik eller tabellägen. Men det säger lika mycket om resten av laget o hur defensiven funkar. De bättre lagen släpper inte till så många lätta skottlägen som de sämre.
Kan hålla med dig om att Peter Johansson är kanske den bästa målvakten, men hans försvarare gör det jäkligt enkelt för honom också.
Vi får se philipg. Får vi ordning på försvarsspelet o målvaktsspelet tror jag vi kan gå långt. Vi kanske snart möts igen så får vi se om Findus står då.
|
|