|
Post by Sardaukar on Mar 26, 2009 21:42:48 GMT 1
Underbart...men vänta....jag håller ju på Luleå.. :/ Va?? Har jojken smittat dig??
|
|
|
Post by sheriff on Mar 27, 2009 1:23:39 GMT 1
Han får gärna dra med sig Andrê Pettersson när han kommer hit.
|
|
|
Post by Rocket on Mar 31, 2009 8:15:55 GMT 1
Läste intervjun med Martin idag www.khk.se/?id=14926och blev lite konfunderad. Han säger att " Jag har stora mål och ambitioner och Karlskrona HK verkar vara en kanon förening som är mycket välorganiserad och perfekt att utvecklas i."Rädd för att vi bara får behålla honom 1 år. Visst så är det med många spelare, men det känns ändå som vi bara är en mellanlandningsklubb för honom.
|
|
|
Post by icebreaker on Mar 31, 2009 11:25:54 GMT 1
Läste intervjun med Martin idag www.khk.se/?id=14926och blev lite konfunderad. Han säger att " Jag har stora mål och ambitioner och Karlskrona HK verkar vara en kanon förening som är mycket välorganiserad och perfekt att utvecklas i."Rädd för att vi bara får behålla honom 1 år. Visst så är det med många spelare, men det känns ändå som vi bara är en mellanlandningsklubb för honom. Klart han vill utvecklas och spela så högt upp i seriesystemet som möjligt. Men det finns ju alla möjligheter att få behålla honom i ett antal år om han skulle leva upp till våra förväntningar. Beror nog helt på hur resultatet blir nästa säsong och vad målet för 2010/2011 kommer att vara. Hoppas bara att han är så bra som han verkar vara, sen får vi ju ta dessa frågorna efter nästa säsong.
|
|
|
Post by Rocket on Mar 31, 2009 12:21:56 GMT 1
Läste intervjun med Martin idag www.khk.se/?id=14926och blev lite konfunderad. Han säger att " Jag har stora mål och ambitioner och Karlskrona HK verkar vara en kanon förening som är mycket välorganiserad och perfekt att utvecklas i."Rädd för att vi bara får behålla honom 1 år. Visst så är det med många spelare, men det känns ändå som vi bara är en mellanlandningsklubb för honom. Klart han vill utvecklas och spela så högt upp i seriesystemet som möjligt. Men det finns ju alla möjligheter att få behålla honom i ett antal år om han skulle leva upp till våra förväntningar. Beror nog helt på hur resultatet blir nästa säsong och vad målet för 2010/2011 kommer att vara. Hoppas bara att han är så bra som han verkar vara, sen får vi ju ta dessa frågorna efter nästa säsong. Det sant du har hel rätt. Kändes bara lite sådär att vi skulle bli lurade på konfekten, men det är ju egentligen alldeles för tidigt att säga. Vi får se efter nästa säsong som du säger
|
|
|
Post by hoxha on Mar 31, 2009 12:22:20 GMT 1
87,1% i första finalen, hemma, förlust 3-5 sista i öppen kasse...
Det här tar Brynäs hem, dom har 2 hemmamatcher på sig, om inte Tedenby/Ullström/Torp förstärker, men den risken tar dom nog inte :-)
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 1, 2009 20:07:07 GMT 1
Findus har just nu 97,6% i dagens match.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 1, 2009 20:11:46 GMT 1
Verkar vara väldigt upp och ner....fast VÄLDIGT upp, när det är på det hållet...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 1, 2009 20:21:21 GMT 1
Ingen vet ju hur backarna har varit dock.. i matchen han hade 87%
|
|
|
Post by oneandonly on Apr 2, 2009 7:46:53 GMT 1
|
|
|
Post by Rocket on May 29, 2009 11:01:57 GMT 1
Efter dagens intervju med KHK:s målvaktstränare så tror jag att vi kan vara lugna trots att Findus är ett oprövat kort i division 1 sammanhang. Micke jämför naturligtvis med Pontus Hansson och om Micke var mycket nöjd så är Findus i närheten av Pontus klass. Känns bra detta www.khk.se/?id=15821 Vad tror du om vårt nyförvärv inför denna säsong… Findus från HV71 J-20 Superelit? - Nu har ju jag inte sett honom spela så det är alltid svårt att säga. Vi har gått på mycket hans goda vitsord som målvakt från folk och framför allt målvaktstränaren i HV71. Micke Nilsson var även uppe i Jönköping och specialstuderade honom under junior SM slutspelet och han var mycket nöjd över vad han såg. Findus är en skolad målvakt på hög nivå och han har ambitioner med sin utveckling så jag tror inte att Karlskrona publiken kommer att bli besvikna. Findus har ett mål med sitt hockeyspel…han har mål om att bli en elitseriemålvakt och då måste man lägga ner den tid som krävs. Dessa ambitioner har man ju inte om man inte är en riktigt duktig målvakt och har potential att bli ännu bättre. Han kommer från J-20 Superelit som håller en mycket bra och hög klass. Han var utan tvekan en av de tongivande målvakterna i J-20 SuperElit förra säsongen. Pontus lyckades bra så varför inte Findus ?
|
|
|
Post by jipe on May 29, 2009 17:16:40 GMT 1
Ja man undrar ju om Pontus hade stått hela förra säsongen om vi inte hade varit Topp4 direkt efter grundserien (alltså detta årets mål igen).
Nu har vi Findus som verkar vara en kopia - samma ålder/storlek/spelsätt & samma Superelit-statistik som Pontus redan från första match och dessutom bättre backuppsättning och en jäkligt mycket bättre forwardssida... så det vore väl fan om detta inte skulle lyckas...
|
|
|
Post by kingintving on Aug 8, 2009 17:31:07 GMT 1
Hur illa skadad är Findus...är det en gammal ljumsskada som spökar?? Isåfall blir man rädd inför hösten.
|
|
|
Post by time on Aug 8, 2009 17:55:40 GMT 1
Hur illa skadad är Findus...är det en gammal ljumsskada som spökar?? Isåfall blir man rädd inför hösten. Ingen ljumsskada enl uppgift
|
|
|
Post by mace on Aug 8, 2009 17:58:59 GMT 1
Det är säkert många som är oroliga nu om Findus och det är helt rätt att var det. Inte en ända liten notis på hemsidan om hans skada och varför Wahlqvist gick av matchen mot Lakers. Dåligt!
|
|