Wagnborg
Ungdomslirare
Tj?nstebil...
|
Post by Wagnborg on Apr 19, 2009 9:21:18 GMT 1
Ja det är klart snuten fixar detta. Jason hade ju redan fixat bilnummer, kollat upp ägaren till bilen och dennes adress. Och även kollat vem som mer bor på adressen... Att en svensk polis skulle klara av att göra det själv finns ju inte på kartan... En svensk polis roar sig ju gärna istället med att plantera bevis på folk. Spöa folk på stationen och antasta fulla fjortonåringa flickor... AVD. Nä, jag drar verkligen inte alla poliser över en och samma kam! Kvalificerat skitsnack!!
|
|
|
Post by Sickboy on Apr 19, 2009 10:02:07 GMT 1
Men så lättstött då... Kanske inte så bra polisämne iaf...
Jag talar bara enligt min egen erfarenhet. Kanske inget dom pratar om på polishögskolan, men det är så verkligheten funkar. Kom igen när du levt några år i den...
Resonerar man som du gör så är man antingen snut, eller så har man aldrig haft med snutar att göra...
|
|
|
Post by chilipulver on Apr 19, 2009 11:38:50 GMT 1
Ja förtroendet för MYNDIGHETEN polisen är jäkligt låg.
Den enskilde medborgaren får knappt aldrig den hjälp av polisen man skulle vilja ha. Antingen kommer de inte alls eller så kommer de försent så länge det inte handlar om att sätta dit fortkörare.
Anmälda brottsutredningar läggs ned i stort sett så fort den blivit anmäld.
Men däremot har jag träffat många trevliga poliser som ofta instämmer med ovanstående och är jäkligt frustrerade att de inte räcker till.
Problemet sitter oftast högre upp i polisledningen och på politiska nivån.
Men det är nog inget man får veta på PHS. Det kommer nog med erfarenhet, eller hur!
|
|
Wagnborg
Ungdomslirare
Tj?nstebil...
|
Post by Wagnborg on Apr 19, 2009 15:31:27 GMT 1
En svensk polis roar sig ju gärna istället med att plantera bevis på folk. Spöa folk på stationen och antasta fulla fjortonåringa flickor... Det är denna meningen jag reagerar på. Sen vore det ju såklart dumt rent pedagogiskt att lära ut på skolan att vi inte kommer ha tid till att göra det vi lär oss... Bedöm mig när du har träffat mig, allt annat vore konstigt...
|
|
|
Post by Sickboy on Apr 19, 2009 16:16:55 GMT 1
Jo, men jag kan ju bara bedöma polisen efter mina egna erfarenheter. Och jag har grund för alla påståenden jag kommer med här...
Och vad dig beträffar så har jag ingen åsikt. Du har säkert dom bästa avsikterna. Men som sagt, det är inte så verkligheten fungerar...
|
|
Wagnborg
Ungdomslirare
Tj?nstebil...
|
Post by Wagnborg on Apr 19, 2009 18:11:43 GMT 1
Jo, men jag kan ju bara bedöma polisen efter mina egna erfarenheter. Och jag har grund för alla påståenden jag kommer med här... Och vad dig beträffar så har jag ingen åsikt. Du har säkert dom bästa avsikterna. Men som sagt, det är inte så verkligheten fungerar... Men man kan ju tro att du menar alla poliser när du skriver så. Misstror dig inte att du har varit med om eller hört om andra som har varit med om dessa händelser, och för detta kan jag inte vara annat än bestört och ledsen. Men jag kan lova dig att detta inte är den verklighet jag kommer att leva i när jag börjar arbeta som polis. Sen får andra säga vad dom vill... Ja ska allt visa dig... ;D För övrigt, tycker vi kritar över detta nu och diskuterar hockey som är 31 gånger roligare!!! ;D
|
|
|
Post by Sickboy on Apr 19, 2009 18:23:02 GMT 1
Jo, men jag kan ju bara bedöma polisen efter mina egna erfarenheter. Och jag har grund för alla påståenden jag kommer med här... Och vad dig beträffar så har jag ingen åsikt. Du har säkert dom bästa avsikterna. Men som sagt, det är inte så verkligheten fungerar... Men man kan ju tro att du menar alla poliser när du skriver så. Misstror dig inte att du har varit med om eller hört om andra som har varit med om dessa händelser, och för detta kan jag inte vara annat än bestört och ledsen. Men jag kan lova dig att detta inte är den verklighet jag kommer att leva i när jag börjar arbeta som polis. Sen får andra säga vad dom vill... Ja ska allt visa dig... ;D För övrigt, tycker vi kritar över detta nu och diskuterar hockey som är 31 gånger roligare!!! ;D Nja, jag hoppas ju innerligt att jag för sista gången varit i "fel" ände av lagens långa arm... Så slipper jag se dig så är det ju bara bra...
|
|