|
Post by philipg on Dec 8, 2009 19:58:11 GMT 1
Sen så är det väl i stort sätt lika för alla lag med skador i säsongen, sådant som tillhör var det en skövde bo som sa till oss. Skador är aldrig lätt att ta på tongivande spelare men så är det ju eran defensiv som inte varit bra, och de flesta spelarna är väl åt det anfallande sidan? är väl skoog då som är back. Lite örebro stuk över er? göra mer mål än man släpper in?
|
|
|
Post by HF on Dec 8, 2009 20:34:45 GMT 1
Jag menar att man inte ska lägga tyngden på grabbarna i laget. De har haft det tufft med skador och har saknat några av de mest tongivande spelarna. Ofta har laget(spelarna) fått skit men du som företagare förstår väl sitsen. Tänk om du saknar 25% av din arbetsstyrka men de ska göra jobbet för alla ändå. Det går att klara detta några dagar sedan blir din arbetsstryka sliten och trött. Dom är där men kan inte prestera på topp för de är helt enkelt slitna. Vad göra, ta in ny personal för en vecka eller två, de ska ju minst vara lika duktiga som de du redan har. Du står ju fortfarande med kostnaderna för den sjukskrivna personalen den första tiden. Dubbla kostnader alltså. Det jag tycker är skit är att så mycket tyngd läggs på grabbarna i laget, ingen visar någon förståelse för att man kan vara sliten. Vi har haft rätt många fredagsmatcher och det har kostat på söndagen. Nu senast så hade KIK 2 dagars mer vila inför matchen än KHK. Med skadedrabbad trupp sliter det givetvis på spelarna. Onsdag Nybro vinst efter flera dagars vila, fredag vinst,knackigt spel mot Gsk efter knappt 2 dygns vila, söndag förlust mot HH med knappt 2 dygns vila. Man ser en väldigt tydlig trend av slitenhet i laget. Men ändå fär de så jävla mycket skit av vissa här inne. Spelare togs in och nya skadades. Man kan inte skydda sig mot allt. När det var så här så behövde spelarna oss som mest men vissa sticker kniven i ryggen så fort dom kan och visar ingen förståelse alls. Tänk er själva att vara underbemannade på jobbet ett tag men ändå behövs allt jobb göras, sliten någon(ni på varvet behöver inte fundera på detta)? Jag önskar att vi någon jävla gång kan stå upp för killarna och förstå deras sist men inte. Har dom det tungt så buas det. Hade vi haft tur med skador är jag övertygad att vi lirat allettan. Micke får en jävla massa skit men han kan väl inte trolla med knäna. Har han en skadedrabbad trupp som är sliten så va fan ska han göra. Spelare kommer tillbaka och man tror att nu är alla hela, nä då, då blir nya spelare skadade. Får man väl en massa skit från för detta men någon jävel måste stå upp!! Läsvärd och bra roman där HF! Tror en hel del frustration från supportrarna beror på hur KHK har agerat iår,tex: Nyförvärven skrevs upp som om de vore minst elitseriespelare som kom hit. Här skapade klubben på egen hand alldeles för stora förväntningar på våra nya spelare. Vi valde att starta säsongen med en betydligt mindre trupp än förra året. T.o.m mindre trupp än de andra lagen i serien. Detta har ifrågasatts redan från start. När det sedan blev skador i truppen valde Tobbe att enligt mig att vänta lite för länge med ersättare. Påbacksidan var detta extra tydligt när skoog försvann och Altmann kom till oss för sent. Pengar. KHK är väldigt duktiga på att få oss supportrar att betala för en massa olika saker. Folk ställde verkligen upp när publiklyftet kom. Tyvärr blev många besvikna då det var alldeles för dålig info om vart dessa pengar skulle gå. Merparten av oss trodde det skulle gå till en/två specifika lirare och inte bara direkt in i totala spelarkassan. När sedan spelet inte funkar och det ser lite lojt ut (slitna) så rinner bägaren över. En hel del känner sig lite lurade på många sätt och detta har tyvärr spelarna och Micke fått ta skit för. Här har klubben massor att lära. Man MÅSTE bli bättre på att informera och vara tydliga mot sina supportrar och sponsorer. Det hjälper aldrig med locket på då det bara skapar en massa rykten som gör läget mer infekterat. Ibland räcker det med en liten notis från tobbe om skadade spelare, hur man tänker just nu, närmsta framtiden osv för att få folk att känna sig lite lugnare. Ursäkta OT! Detsamma. Håller med dig MEN allt detta har gått ut över spelarna. Ingen förståelse alls utan sågningar och glåpord.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 8, 2009 21:41:01 GMT 1
Vet inte om jag håller med. Den mesta skiten har väl trots allt gått just till ledningen!? Tycker inte kritiken varit SÅ hård mot spelarna, just för att de inte fått de bästa förutsättningarna... Några har väl kritiserats, men det har väl berott på att det inte varit på topp någon gång i stort sett!?
|
|
|
Post by Les Paul on Dec 8, 2009 23:05:42 GMT 1
Jaa, du menar att klubben inte skött laget som man borde gjort..... Jag menar att man inte ska lägga tyngden på grabbarna i laget. De har haft det tufft med skador och har saknat några av de mest tongivande spelarna. Ofta har laget(spelarna) fått skit men du som företagare förstår väl sitsen. Tänk om du saknar 25% av din arbetsstyrka men de ska göra jobbet för alla ändå. Det går att klara detta några dagar sedan blir din arbetsstryka sliten och trött. Dom är där men kan inte prestera på topp för de är helt enkelt slitna. Vad göra, ta in ny personal för en vecka eller två, de ska ju minst vara lika duktiga som de du redan har. Du står ju fortfarande med kostnaderna för den sjukskrivna personalen den första tiden. Dubbla kostnader alltså. Det jag tycker är skit är att så mycket tyngd läggs på grabbarna i laget, ingen visar någon förståelse för att man kan vara sliten. Vi har haft rätt många fredagsmatcher och det har kostat på söndagen. Nu senast så hade KIK 2 dagars mer vila inför matchen än KHK. Med skadedrabbad trupp sliter det givetvis på spelarna. Onsdag Nybro vinst efter flera dagars vila, fredag vinst,knackigt spel mot Gsk efter knappt 2 dygns vila, söndag förlust mot HH med knappt 2 dygns vila. Man ser en väldigt tydlig trend av slitenhet i laget. Men ändå fär de så jävla mycket skit av vissa här inne. Spelare togs in och nya skadades. Man kan inte skydda sig mot allt. När det var så här så behövde spelarna oss som mest men vissa sticker kniven i ryggen så fort dom kan och visar ingen förståelse alls. Tänk er själva att vara underbemannade på jobbet ett tag men ändå behövs allt jobb göras, sliten någon(ni på varvet behöver inte fundera på detta)? Jag önskar att vi någon jävla gång kan stå upp för killarna och förstå deras sist men inte. Har dom det tungt så buas det. Hade vi haft tur med skador är jag övertygad att vi lirat allettan. Micke får en jävla massa skit men han kan väl inte trolla med knäna. Har han en skadedrabbad trupp som är sliten så va fan ska han göra. Spelare kommer tillbaka och man tror att nu är alla hela, nä då, då blir nya spelare skadade. Får man väl en massa skit från för detta men någon jävel måste stå upp!! Varför fick jag då inte applådera dom slitna grabbarna efter Gislavedsmatchen för dig. Har du något särskilt filter när du skriver på datorn?
|
|
|
Post by HF on Dec 9, 2009 7:37:23 GMT 1
Vet inte om jag håller med. Den mesta skiten har väl trots allt gått just till ledningen!? Tycker inte kritiken varit SÅ hård mot spelarna, just för att de inte fått de bästa förutsättningarna... Några har väl kritiserats, men det har väl berott på att det inte varit på topp någon gång i stort sett!? Så du menar att alla sprithistorier inte är påhopp. Läs bak i matchtrådarna Mr c så förstår du vad jag menar.
|
|
|
Post by Ragulin on Dec 9, 2009 8:30:34 GMT 1
Jag menar att man inte ska lägga tyngden på grabbarna i laget. De har haft det tufft med skador och har saknat några av de mest tongivande spelarna. Ofta har laget(spelarna) fått skit men du som företagare förstår väl sitsen. Tänk om du saknar 25% av din arbetsstyrka men de ska göra jobbet för alla ändå. Det går att klara detta några dagar sedan blir din arbetsstryka sliten och trött. Dom är där men kan inte prestera på topp för de är helt enkelt slitna. Vad göra, ta in ny personal för en vecka eller två, de ska ju minst vara lika duktiga som de du redan har. Du står ju fortfarande med kostnaderna för den sjukskrivna personalen den första tiden. Dubbla kostnader alltså. Det jag tycker är skit är att så mycket tyngd läggs på grabbarna i laget, ingen visar någon förståelse för att man kan vara sliten. Vi har haft rätt många fredagsmatcher och det har kostat på söndagen. Nu senast så hade KIK 2 dagars mer vila inför matchen än KHK. Med skadedrabbad trupp sliter det givetvis på spelarna. Onsdag Nybro vinst efter flera dagars vila, fredag vinst,knackigt spel mot Gsk efter knappt 2 dygns vila, söndag förlust mot HH med knappt 2 dygns vila. Man ser en väldigt tydlig trend av slitenhet i laget. Men ändå fär de så jävla mycket skit av vissa här inne. Spelare togs in och nya skadades. Man kan inte skydda sig mot allt. När det var så här så behövde spelarna oss som mest men vissa sticker kniven i ryggen så fort dom kan och visar ingen förståelse alls. Tänk er själva att vara underbemannade på jobbet ett tag men ändå behövs allt jobb göras, sliten någon(ni på varvet behöver inte fundera på detta)? Jag önskar att vi någon jävla gång kan stå upp för killarna och förstå deras sist men inte. Har dom det tungt så buas det. Hade vi haft tur med skador är jag övertygad att vi lirat allettan. Micke får en jävla massa skit men han kan väl inte trolla med knäna. Har han en skadedrabbad trupp som är sliten så va fan ska han göra. Spelare kommer tillbaka och man tror att nu är alla hela, nä då, då blir nya spelare skadade. Får man väl en massa skit från för detta men någon jävel måste stå upp!! Varför fick jag då inte applådera dom slitna grabbarna efter Gislavedsmatchen för dig. Har du något särskilt filter när du skriver på datorn? ;D
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 9, 2009 8:41:45 GMT 1
Får nog hålla med philipg där ändå. Det går lätt inflation i ord som fiasko. Att man missar ett uppsatt mål är inte detsamma som fiasko. Målet kanske inte var värt att uppnå till vilket pris som helst. Missräkning och djäkligt tråkigt, absolut, men inte fiasko och speciellt inte praktfiasko. Det är trots allt bara några säsonger sedan vi spelade i division tre, och nu är vi ett etablerat division1-lag. Rätt coolt faktiskt. ...och, ja, jag tror på en ännu ljusare framtid. Vem vet, kanske får vi ändå nöjet att ta smisk i Allettan redan i år Om laget nu är just så bra som vi hoppas. Njaa, det beror väl på VARFÖR målet missas? I idrott finns aldrig några självklara resultat, skrivna i sten. Så att det händer att saker inte går som man tänkt, det är vi nog alla överens om. MEN När man kraftsamlar som man gjort här, drar in en stor mängd nya sponsorer, klubben själv går ut och haussar möjligheterna iom nya spelartruppen..... Drar igång ena insamlingen efter den andra........ Sedan kommer skadorna, vilket ingår som en hög faktor i spelet ishockey. Man gick medvetet in med en alldeles för liten trupp, vilket redan då renderade i mångas förvånande. Svaret var då att vi förstärker i A1 för det är där allting händer. Mao det var bara en transportsträcka till A1.......................... Vad gör man då när spelet haltar betänkligt pga skador? INGENTING, OCH DET ÄR VÄL DÄRFÖR MÅNGA KÄNNER DET SOM ETT FIASKO OM VI INTE NÅR A1
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 9, 2009 9:00:12 GMT 1
Jaa, du menar att klubben inte skött laget som man borde gjort..... Jag menar att man inte ska lägga tyngden på grabbarna i laget. De har haft det tufft med skador och har saknat några av de mest tongivande spelarna. Ofta har laget(spelarna) fått skit men du som företagare förstår väl sitsen. Tänk om du saknar 25% av din arbetsstyrka men de ska göra jobbet för alla ändå. Det går att klara detta några dagar sedan blir din arbetsstryka sliten och trött. Dom är där men kan inte prestera på topp för de är helt enkelt slitna. Vad göra, ta in ny personal för en vecka eller två, de ska ju minst vara lika duktiga som de du redan har. Du står ju fortfarande med kostnaderna för den sjukskrivna personalen den första tiden. Dubbla kostnader alltså. Om vi börjar med att jag som företagare VET att jag är 25% underbemannad möter det 2 frågor. Har jag ej ekonomi för att vara fullbemannad ELLER är jag inte fullbemannad för att jag vill maximera vinsten? Lite för att samla i ladorna för sämre tider....
Är det första alternativet så finns det ju inte så många lösningar, du får helt enkelt försöka trolla med de medel som finns. Hela tiden med baktanken att om man ändå sliter för hårt på den kvarvarande personalen så kommer det att rendera i ÄNNU MER frånvaro, vilket i sin tur leder till ÄNNU sämre ekonomi och personalmissnöje osv. DVS bollen är nu i rullning åt det sämre hållet......... Tyvärr finns det sällan några enkla lösningar i sådana här fall, men det går ALLTID att lösa på något sätt.
Det andra alternativet är ju det som gäller för KHK, det vet både du och jag. Här behöver man inte vara raketforskare för att hitta lösningar. Finns det DESSUTOM en risk att företaget missar miljonbonusar om man inte når vissa uppsatta mål, då är det inget högt betyg för mig som företagsledare att i detta läge göra INGENTING..........
Att dessutom inte göra något och kalla detta för att ha is i magen..........
Det är mer i mina ögon som att stoppa huvudet i sanden och hoppas på det bästa, dvs ingenting att föredra.
Gör man något, med det misslyckas så är DET EN HELT ANNAN HISTORIA......................
Då har man åtminstonde försökt...............[/font][/color]
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 9, 2009 9:12:35 GMT 1
Vet inte om jag håller med. Den mesta skiten har väl trots allt gått just till ledningen!? Tycker inte kritiken varit SÅ hård mot spelarna, just för att de inte fått de bästa förutsättningarna... Några har väl kritiserats, men det har väl berott på att det inte varit på topp någon gång i stort sett!? Så du menar att alla sprithistorier inte är påhopp. Läs bak i matchtrådarna Mr c så förstår du vad jag menar. Ja, just den biten tänkte jag inte på. Sånt snack är ju tragiskt...i alla fall när det förekommer så här.. HAR man sett något, så meddela klubben. Skriv det inte här!
|
|
|
Post by time on Dec 9, 2009 9:18:26 GMT 1
Så du menar att alla sprithistorier inte är påhopp. Läs bak i matchtrådarna Mr c så förstår du vad jag menar. Ja, just den biten tänkte jag inte på. Sånt snack är ju tragiskt...i alla fall när det förekommer så här.. HAR man sett något, så meddela klubben. Skriv det inte här! word
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 9, 2009 10:28:40 GMT 1
Jaa, du menar att klubben inte skött laget som man borde gjort..... Jag menar att man inte ska lägga tyngden på grabbarna i laget. De har haft det tufft med skador och har saknat några av de mest tongivande spelarna. Det jag tycker är skit är att så mycket tyngd läggs på grabbarna i laget, ingen visar någon förståelse för att man kan vara sliten. Vi har haft rätt många fredagsmatcher och det har kostat på söndagen. Nu senast så hade KIK 2 dagars mer vila inför matchen än KHK. Med skadedrabbad trupp sliter det givetvis på spelarna. Onsdag Nybro vinst efter flera dagars vila, fredag vinst,knackigt spel mot Gsk efter knappt 2 dygns vila, söndag förlust mot HH med knappt 2 dygns vila. Man ser en väldigt tydlig trend av slitenhet i laget. Men ändå fär de så jävla mycket skit av vissa här inne. Spelare togs in och nya skadades. Man kan inte skydda sig mot allt. När det var så här så behövde spelarna oss som mest men vissa sticker kniven i ryggen så fort dom kan och visar ingen förståelse alls. Tänk er själva att vara underbemannade på jobbet ett tag men ändå behövs allt jobb göras, sliten någon(ni på varvet behöver inte fundera på detta)? Jag önskar att vi någon jävla gång kan stå upp för killarna och förstå deras sist men inte. Har dom det tungt så buas det. Hade vi haft tur med skador är jag övertygad att vi lirat allettan. Micke får en jävla massa skit men han kan väl inte trolla med knäna. Har han en skadedrabbad trupp som är sliten så va fan ska han göra. Spelare kommer tillbaka och man tror att nu är alla hela, nä då, då blir nya spelare skadade. Får man väl en massa skit från för detta men någon jävel måste stå upp!! Jag håller helt med dig att INGEN vinner något på att sticka kniven i ryggen på våra EGNA spelare. Gör någon det, kan man misstänka en dold agenda.
Dock har i många fall ÄVEN våra motståndare haft en fredagsmatch, för att även ha en söndagsmatch. Då borde de ju vara lika slitna?
Jag tycker dock att vi alla ställer upp bakom våra spelare. Jag hoppas verkligen dom känner stödet i match efter match, trots att resultaten varit dåliga i år. Publiksiffrorna är ju betydligt högre, trots att resultaten inte varit tillfredsställda.
Det stödet kan man kanske ibland tycka skulle ge den där lilla, lilla extra energin för spelarna att avgöra matcherna..........
|
|
|
Post by HF on Dec 9, 2009 10:47:29 GMT 1
Jag menar att man inte ska lägga tyngden på grabbarna i laget. De har haft det tufft med skador och har saknat några av de mest tongivande spelarna. Det jag tycker är skit är att så mycket tyngd läggs på grabbarna i laget, ingen visar någon förståelse för att man kan vara sliten. Vi har haft rätt många fredagsmatcher och det har kostat på söndagen. Nu senast så hade KIK 2 dagars mer vila inför matchen än KHK. Med skadedrabbad trupp sliter det givetvis på spelarna. Onsdag Nybro vinst efter flera dagars vila, fredag vinst,knackigt spel mot Gsk efter knappt 2 dygns vila, söndag förlust mot HH med knappt 2 dygns vila. Man ser en väldigt tydlig trend av slitenhet i laget. Men ändå fär de så jävla mycket skit av vissa här inne. Spelare togs in och nya skadades. Man kan inte skydda sig mot allt. När det var så här så behövde spelarna oss som mest men vissa sticker kniven i ryggen så fort dom kan och visar ingen förståelse alls. Tänk er själva att vara underbemannade på jobbet ett tag men ändå behövs allt jobb göras, sliten någon(ni på varvet behöver inte fundera på detta)? Jag önskar att vi någon jävla gång kan stå upp för killarna och förstå deras sist men inte. Har dom det tungt så buas det. Hade vi haft tur med skador är jag övertygad att vi lirat allettan. Micke får en jävla massa skit men han kan väl inte trolla med knäna. Har han en skadedrabbad trupp som är sliten så va fan ska han göra. Spelare kommer tillbaka och man tror att nu är alla hela, nä då, då blir nya spelare skadade. Får man väl en massa skit från för detta men någon jävel måste stå upp!! Jag håller helt med dig att INGEN vinner något på att sticka kniven i ryggen på våra EGNA spelare. Gör någon det, kan man misstänka en dold agenda.
Dock har i många fall ÄVEN våra motståndare haft en fredagsmatch, för att även ha en söndagsmatch. Då borde de ju vara lika slitna?
Jag tycker dock att vi alla ställer upp bakom våra spelare. Jag hoppas verkligen dom känner stödet i match efter match, trots att resultaten varit dåliga i år. Publiksiffrorna är ju betydligt högre, trots att resultaten inte varit tillfredsställda.
Det stödet kan man kanske ibland tycka skulle ge den där lilla, lilla extra energin för spelarna att avgöra matcherna..........Visst kan det vara så men i fredags spelade KHK för att arenan var upptagen på onsdagen. Så har skett några gånger till i höst. Sheriff och 72kungen ni är ju lite av alfabetsbarn kan inte ni titta hur detta ser ut. Har KHK bara förluster på söndagarna de gånger man spelat på fredagen också. Beror det då på att vi är underbemannade eller på försäsongsträningen?
|
|
|
Post by sheriff on Dec 9, 2009 11:35:55 GMT 1
Vi förlorar Söndagsmatcher oavsett Fredagsmatch eller ej. Om spelarna nu är så slut på Söndagen för de spelat Onsdag och Fredag innan så borde de vara ännu tröttare på Onsdagen efter och sen Fredagen efter det men de matcherna vinner de. Tröttheten infinner sig bara på Söndagar. Kan man dementera att ingen spelare dricker 2-3 öl på en Fredagkväll och/eller stannar uppe till 3-4 på morgonen med match på Söndagen så är jag nöjd. Då har det bara med slitenhet pga mindre manskap eller felaktigt tränade att göra. Kan ju vara psykiskt också. En annan sak jag tagit upp tidigare är det med kolhydratintaget. Äter man annorlunda på en Söndag? Matchen börjar tidigare men energikicken är kanske högre efter 19 på kvällen. Vi orkar en halv match. Detsamma hände en basketspelare i NBA och till slut efter mycket testande kom man fram till att energin av kolhydrater inte höll. ngruppen.blogspot.com/2009/03/aterhamtning-mer-bara-vatten-och-vila.htmlLÄS hela!
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Dec 9, 2009 22:11:48 GMT 1
Tror ni Fahla är intresserad av att spela i en fortsättningsserie? Är inte förvånad om han och nån spelare till försvinner lagom till juluppehållet.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 9, 2009 22:13:40 GMT 1
Förmodar att de flesta har kontrakt som binder dem i klubben.
|
|