|
Post by cykeltjuven on May 17, 2011 19:31:08 GMT 1
Kanske för att han är lite smartare än alla panikpuckon och inser att det finns en kostnad även för klubben i en sådan situation. En Fuhla som åker omkring på en skridsko och slår indianare värre än General Custer och en Skuum som bara går på halv fart för ryggen är en djävla hög kostnad. Dels tar de upp löneutrymme från en spelare som verkligen skulle leverera, dels sänker de den totala prestationen. Så kostnaden att ha sådana på kontrakt är djävligt hög. Att man sedan faktiskt kan skriva in lite villkor för att låta folk lämna gratis, det är en helt annan sak. Bara för att han är med i truppen behöver han inte spela. Bara att sätta honom på läktaren och sedan vänta på att någon kommer och löser ut honom eller att han river kontraktet själv. Nu får det vara slut med silkesvantarna. Håller nog med dig där, KHK är ingen social mysklubb där man gör lite som man vill. Kempe dikterar och spelarna gör, passar inte det kan man sitta av kontraktet. Ser ingen som helst anledning att köpa ut spelare eller låta de gå gratis. Men för det behöver man ju inte motarbeta en lösning med en annan klubb. Vad gäller Fahla sa nån att kanske det var så att KHK ville bli av med Fahla också (för att frigöra pengar?) och tyckte sig göra en bra deal. I all hast glömdes en liten klausul. Eller om man sket i det...? Hur som helst tycker jag det är dåligt skött. Det här borde man lärt sig vid detta laget.
|
|
|
Post by krickan on May 17, 2011 19:39:02 GMT 1
Hur mycket pengar tror du KHK har egentligen? Tror du de har råd att kasta pengar upp på läktaren, idag hade vi väl haft en hel kedja där. Nej, ut med lipsillarna, och satsa pengarna på riktiga spelare som vill något! En hel kedja? Belin och Fuhla? Om du bara räknar de som gått till 1F ja...Annars hade vi haft Lundqvist och Dahlgren där också, förutom Fahla och Belin.
|
|
|
Post by Sverker on May 17, 2011 19:41:01 GMT 1
Ha inte för stora förhoppningar att så kommer att ske bara. Medgågarn har vänt kappan efter vinden så länge jag varit aktiv här, tyvärr. Säger han som har lämnat forumet massvis med gånger med löftet om att aldrig komma tillbaka igen. För att någon månad senare komma pekandes med pinnen. Om du läser länken nedan, så skulle jag vilja att du talar om för mej och övriga forumdeltagare var det står som du säger. khkbeetles.proboards.com/index.cgi?board=FIVE&action=display&thread=1265&page=3Är du en människa på riktigt, eller är du ett ufo? Enligt mej är du mer som ett ufo, men jag kan ju ha fel!
|
|
|
Post by korpen on May 17, 2011 19:46:31 GMT 1
Ha inte för stora förhoppningar att så kommer att ske bara. Medgågarn har vänt kappan efter vinden så länge jag varit aktiv här, tyvärr. Säger han som har lämnat forumet massvis med gånger med löftet om att aldrig komma tillbaka igen. För att någon månad senare komma pekandes med pinnen. Har jag lämnat forumet? När då? Bara för att jag har av förklarliga skäl tagit semester från forumet pågrund av att det flera gånger blivit nersållat av sjuka kommentarer så får jag alltså inte påpeka att dynga som sprids är dynga som luktar illa? Nu försökte jag tro det eller ej vara vänlig i mitt inlägg trots stor "irritation"!!!!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 17, 2011 19:51:12 GMT 1
En hel kedja? Belin och Fuhla? Om du bara räknar de som gått till 1F ja...Annars hade vi haft Lundqvist och Dahlgren där också, förutom Fahla och Belin. Det är bara ytterligare två spelare som visar på Tåbbes och Mats inkompetens. Så fort man inte trivs så rivs kontraktet. Dahlgren längtade ju hem till Valbo. Men det blev tydligen signalfel så tåget fick stanna i Mjölby. Precis som Fahla som också minsann längtade hem han också och skulle söka sig norrut för att försöka få ett AS-kontrakt. Men det var inga intressanta klubbar (eller var det så att erbjudandena uteblev?) så han valde Oink istället. Lundqvist är väl den enda som inte blåst klubben och haft stake att säga vad han tycker. Och Belin-affären kan man bara skratta åt.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 17, 2011 19:51:43 GMT 1
Säger han som har lämnat forumet massvis med gånger med löftet om att aldrig komma tillbaka igen. För att någon månad senare komma pekandes med pinnen. Har jag lämnat forumet? När då? Bara för att jag har av förklarliga skäl tagit semester från forumet pågrund av att det flera gånger blivit nersållat av sjuka kommentarer så får jag alltså inte påpeka att dynga som sprids är dynga som luktar illa? Nu försökte jag tro det eller ej vara vänlig i mitt inlägg trots stor "irritation"!!!! Varför har du två användare Sverker? Det var nämligen honom(dig?) jag citerade.
|
|
|
Post by krickan on May 17, 2011 19:56:23 GMT 1
Om du bara räknar de som gått till 1F ja...Annars hade vi haft Lundqvist och Dahlgren där också, förutom Fahla och Belin. Det är bara ytterligare två spelare som visar på Tåbbes och Mats inkompetens. Så fort man inte trivs så rivs kontraktet. Dahlgren längtade ju hem till Valbo. Men ändå stannade tåget i Mjölby. Precis som Fahla som också minsann längtade hem han också och skulle söka sig norrut för att försöka få ett AS-kontrakt. Men det var inga intressanta klubbar (eller var det så att erbjudandena uteblev?) så han valde Oink istället. Lundqvist är väl den enda som inte blåst klubben och haft stake att säga vad han tycker. Och Belin-affären kan man bara skratta åt. Men vad tjänar KHK att ha dem sittande. Trivs de inte så gör de inte sitt bästa, där är vi nog överens hoppas jag, därför kan man inte tvinga någon kvar. Sätta dem på läktaren och hoppas att någon löser ut dem kan möjligtvis funka ett tag, en månad eller två, men det blir för dyrt i längden, och om ingen löser dem så har man gett dem lön för att göra...ingenting.
|
|
|
Post by time on May 17, 2011 20:00:18 GMT 1
Känns bra att att det blir ett jävla liv om allt. KHK engagerar.
Hade detta hänt i Nybro hade dessa 100-tals inlägg varit 4-5 st.
Så en "skandal" i månaden höjer bara intresset för KHK
|
|
|
Post by Back to Front on May 17, 2011 20:01:54 GMT 1
Frågan är bara hur mycket man tål... Vad tjänar vi på att vara "så" snälla hela tiden, tillmötesgående mot alla...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 17, 2011 20:02:44 GMT 1
Det är bara ytterligare två spelare som visar på Tåbbes och Mats inkompetens. Så fort man inte trivs så rivs kontraktet. Dahlgren längtade ju hem till Valbo. Men ändå stannade tåget i Mjölby. Precis som Fahla som också minsann längtade hem han också och skulle söka sig norrut för att försöka få ett AS-kontrakt. Men det var inga intressanta klubbar (eller var det så att erbjudandena uteblev?) så han valde Oink istället. Lundqvist är väl den enda som inte blåst klubben och haft stake att säga vad han tycker. Och Belin-affären kan man bara skratta åt. Men vad tjänar KHK att ha dem sittande. Trivs de inte så gör de inte sitt bästa, där är vi nog överens hoppas jag, därför kan man inte tvinga någon kvar. Sätta dem på läktaren och hoppas att någon löser ut dem kan möjligtvis funka ett tag, en månad eller två, men det blir för dyrt i längden, och om ingen löser dem så har man gett dem lön för att göra...ingenting. Men OM man är TVUNGEN att bryta ett kontrakt så ska det väl för fan stå i kontraktet att man inte får gå till en klubb i samma serie och OM man nu väljer att göra det så ska det KOSTA KULOR. Det är det allt handlar om.
|
|
|
Post by Jason on May 17, 2011 20:03:16 GMT 1
Håller med Thörnberg: - Det är så det är här i Sverige. Man kan aldrig glädjas med det man gjort, man ska i stället såga det man inte gjorde. Det är min känsla. Under hela turneringen. Det är ett jävla gnäll bara hela tiden, säger Thörnberg.
|
|
|
Post by cykeltjuven on May 17, 2011 20:03:24 GMT 1
Det är bara ytterligare två spelare som visar på Tåbbes och Mats inkompetens. Så fort man inte trivs så rivs kontraktet. Dahlgren längtade ju hem till Valbo. Men ändå stannade tåget i Mjölby. Precis som Fahla som också minsann längtade hem han också och skulle söka sig norrut för att försöka få ett AS-kontrakt. Men det var inga intressanta klubbar (eller var det så att erbjudandena uteblev?) så han valde Oink istället. Lundqvist är väl den enda som inte blåst klubben och haft stake att säga vad han tycker. Och Belin-affären kan man bara skratta åt. Men vad tjänar KHK att ha dem sittande. Trivs de inte så gör de inte sitt bästa, där är vi nog överens hoppas jag, därför kan man inte tvinga någon kvar. Sätta dem på läktaren och hoppas att någon löser ut dem kan möjligtvis funka ett tag, en månad eller två, men det blir för dyrt i längden, och om ingen löser dem så har man gett dem lön för att göra...ingenting. Men varför lösa ut dem och inte få nåt för pengarna och dessutom ge en konkurrent spelaren? Givetvis är det bästa att lösa med en ny klubb, i en uppgörelse alla är nöjda med, men det går inte alltid.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 17, 2011 20:04:16 GMT 1
Håller med Thörnberg: - Det är så det är här i Sverige. Man kan aldrig glädjas med det man gjort, man ska i stället såga det man inte gjorde. Det är min känsla. Under hela turneringen. Det är ett jävla gnäll bara hela tiden, säger Thörnberg.Vad fan har det med detta att göra? Haha, verkligen välplacerat citat...... NOT. ;D ;D Ps. Här har du ytterligare ett citat som inte har med saken att göra: – Överdriven alkoholkonsumtion passar ingenstans, säger Finnairs marknadschef Antti Nieminen till affärstidningen Kauppalehti. Ds.
|
|
|
Post by Roger on May 17, 2011 20:08:24 GMT 1
Det är bara ytterligare två spelare som visar på Tåbbes och Mats inkompetens. Så fort man inte trivs så rivs kontraktet. Dahlgren längtade ju hem till Valbo. Men ändå stannade tåget i Mjölby. Precis som Fahla som också minsann längtade hem han också och skulle söka sig norrut för att försöka få ett AS-kontrakt. Men det var inga intressanta klubbar (eller var det så att erbjudandena uteblev?) så han valde Oink istället. Lundqvist är väl den enda som inte blåst klubben och haft stake att säga vad han tycker. Och Belin-affären kan man bara skratta åt. Men vad tjänar KHK att ha dem sittande. Trivs de inte så gör de inte sitt bästa, där är vi nog överens hoppas jag, därför kan man inte tvinga någon kvar. Sätta dem på läktaren och hoppas att någon löser ut dem kan möjligtvis funka ett tag, en månad eller två, men det blir för dyrt i längden, och om ingen löser dem så har man gett dem lön för att göra...ingenting. Tänk lite snälla!!!!! En spelare vill nog spela matcher= han bryter sitt kontrakt och spelar hos en annan klubb utan att Khk behöver slänga fram avgångsvederlag!
|
|
|
Post by krickan on May 17, 2011 20:10:00 GMT 1
Men vad tjänar KHK att ha dem sittande. Trivs de inte så gör de inte sitt bästa, där är vi nog överens hoppas jag, därför kan man inte tvinga någon kvar. Sätta dem på läktaren och hoppas att någon löser ut dem kan möjligtvis funka ett tag, en månad eller två, men det blir för dyrt i längden, och om ingen löser dem så har man gett dem lön för att göra...ingenting. Men varför lösa ut dem och inte få nåt för pengarna och dessutom ge en konkurrent spelaren? Givetvis är det bästa att lösa med en ny klubb, i en uppgörelse alla är nöjda med, men det går inte alltid. Löst ut? Tror du verkligen man löst ut någon, förutom Belin? Det gör inte jag, iom. att spelarna inte trivdes, så ville de inte vara här. Då är det på spelarens initiativ, och jag har väldigt svårt att se att det står i kontraktet att "om spelaren bryter kontraktet på eget initiativ, måste klubben betala ut resterande lön".. Bella däremot är ju en historia för sig, med helt andra förutsättningar. Där kunde man gott satt honom på läktaren tills någon betalade borgen för honom.
|
|