|
Post by krickan on May 17, 2011 20:13:32 GMT 1
Men vad tjänar KHK att ha dem sittande. Trivs de inte så gör de inte sitt bästa, där är vi nog överens hoppas jag, därför kan man inte tvinga någon kvar. Sätta dem på läktaren och hoppas att någon löser ut dem kan möjligtvis funka ett tag, en månad eller två, men det blir för dyrt i längden, och om ingen löser dem så har man gett dem lön för att göra...ingenting. Men OM man är TVUNGEN att bryta ett kontrakt så ska det väl för fan stå i kontraktet att man inte får gå till en klubb i samma serie och OM man nu väljer att göra det så ska det KOSTA KULOR. Det är det allt handlar om. Ja, det kan gott vara en klausul om att klubben måste godkänna om han går till en seriekonkurent, och en prislapp på det, det håller jag med om. Däremot så ska man endast kunna kräva ersättning om de går till en seriekonkurent.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 17, 2011 20:15:29 GMT 1
Då är vi överrens.
|
|
|
Post by krickan on May 17, 2011 20:21:48 GMT 1
Men vad tjänar KHK att ha dem sittande. Trivs de inte så gör de inte sitt bästa, där är vi nog överens hoppas jag, därför kan man inte tvinga någon kvar. Sätta dem på läktaren och hoppas att någon löser ut dem kan möjligtvis funka ett tag, en månad eller två, men det blir för dyrt i längden, och om ingen löser dem så har man gett dem lön för att göra...ingenting. Tänk lite snälla!!!!! En spelare vill nog spela matcher= han bryter sitt kontrakt och spelar hos en annan klubb utan att Khk behöver slänga fram avgångsvederlag! Var har jag skrivit något om att KHK behöver slänga fram avgångsvederlag? Har du läst hela konversationen?? Men antar att du i detta fallet inte syftar på de som nu lämnat, utan avgångsvederlag, utan Bella och i så fall håller jag med om att det bästa vore att satt honom på läktaren.
|
|
|
Post by krickan on May 17, 2011 20:22:05 GMT 1
Då är vi överrens. Bra
|
|
|
Post by Mr Feel on May 17, 2011 20:22:43 GMT 1
Om Fahlas försvinnande betydde att Magnusson kunde komma in så är ju detta kanon. Alla vet att Fahla inte skulle acceptera att inte spela pp som förtsa alternativ. Jag tror Magnusson är bättre.
Vi vet ju sedan att Fahla är ganska så lättläst, få dropp från back som tagit sig framför eget mål,sedan dribblar han genom hela mittzon för att gå in på vänsterkanten och sedan bakom mål för att ställa upp på högerkanten. Jag tror Roger hinner proppa han fyra gånger på den uppgjorda stigen. Fahla kommer inte träna ihjäl sig under sommaren, det här kommer bli roligt.
|
|
|
Post by Jason on May 17, 2011 20:24:41 GMT 1
Håller med Thörnberg: - Det är så det är här i Sverige. Man kan aldrig glädjas med det man gjort, man ska i stället såga det man inte gjorde. Det är min känsla. Under hela turneringen. Det är ett jävla gnäll bara hela tiden, säger Thörnberg.Vad fan har det med detta att göra? Haha, verkligen välplacerat citat...... NOT. ;D ;D Ps. Här har du ytterligare ett citat som inte har med saken att göra: – Överdriven alkoholkonsumtion passar ingenstans, säger Finnairs marknadschef Antti Nieminen till affärstidningen Kauppalehti. Ds. Oj! Den tog tydligen... En som kände sig träffad.
|
|
|
Post by cykeltjuven on May 17, 2011 20:57:00 GMT 1
Men varför lösa ut dem och inte få nåt för pengarna och dessutom ge en konkurrent spelaren? Givetvis är det bästa att lösa med en ny klubb, i en uppgörelse alla är nöjda med, men det går inte alltid. Löst ut? Tror du verkligen man löst ut någon, förutom Belin? Det gör inte jag, iom. att spelarna inte trivdes, så ville de inte vara här. Då är det på spelarens initiativ, och jag har väldigt svårt att se att det står i kontraktet att "om spelaren bryter kontraktet på eget initiativ, måste klubben betala ut resterande lön".. Bella däremot är ju en historia för sig, med helt andra förutsättningar. Där kunde man gott satt honom på läktaren tills någon betalade borgen för honom. Ooops, missförstod nog. Ber om ursäkt. Har läst om, har läst rätt. Då är även vi överens
|
|
|
Post by tobbeman77 on May 17, 2011 21:00:46 GMT 1
Imorgon i Blekingesporten så har jag hört att Tobbe "ska tala ut". Kan bli intressant och höra vad han har att säga om det hela. I SVT verkade han dock inte alls med på att vi supporters tycker detta är SKANDAL!
|
|
|
Post by krickan on May 17, 2011 21:04:05 GMT 1
Löst ut? Tror du verkligen man löst ut någon, förutom Belin? Det gör inte jag, iom. att spelarna inte trivdes, så ville de inte vara här. Då är det på spelarens initiativ, och jag har väldigt svårt att se att det står i kontraktet att "om spelaren bryter kontraktet på eget initiativ, måste klubben betala ut resterande lön".. Bella däremot är ju en historia för sig, med helt andra förutsättningar. Där kunde man gott satt honom på läktaren tills någon betalade borgen för honom. Ooops, missförstod nog. Ber om ursäkt. Har läst om, har läst rätt. Då är även vi överens Hehe, ingen fara, men ja jag fick inte riktigt ihop att först
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 17, 2011 21:17:57 GMT 1
Imorgon i Blekingesporten så har jag hört att Tobbe "ska tala ut". Kan bli intressant och höra vad han har att säga om det hela. I SVT verkade han dock inte alls med på att vi supporters tycker detta är SKANDAL! ?
|
|
|
Post by tobbeman77 on May 17, 2011 21:21:01 GMT 1
Imorgon i Blekingesporten så har jag hört att Tobbe "ska tala ut". Kan bli intressant och höra vad han har att säga om det hela. I SVT verkade han dock inte alls med på att vi supporters tycker detta är SKANDAL! ? ??
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 17, 2011 21:26:11 GMT 1
|
|
|
Post by tobbeman77 on May 17, 2011 21:33:56 GMT 1
Från en journalist
|
|
|
Post by time on May 17, 2011 22:23:27 GMT 1
Jag har sett Fahlqvist i Örebro, han är en sån spelare som kan vara totalt osynlig en hel match för att blixtra till och slå tre raka assist. En första center, och står för riktigt spets! Otroligt duktig i PP! OK. Kan tro det. För jag har sett han 3 matcher i Örebro i allettan i vår. Då har han inte stuckit ut. Men jag har förstått att det normalt sett är en vass spelare. Återförenas nu med www.eliteprospects.com/player.php?player=623Ibland är man mer skeptisk än mr C
|
|
|
Post by time on May 17, 2011 22:25:38 GMT 1
Jodå detta gillar han inte "Division 1 (AllEttan South) Most Assists (8) 06/07, (16) 07/08 - Division 1 (Overall) Most Assists 07/08" Hur visste du detta? Bara 16 av de 63 poängen 07-08 var mål...alltså inte heller han ultimat målgörare... Dock verkar det vara en ultimat asskung...kanske den nya Pilut många skrek efter förra säsongen, den som har ögon i nacken!? Nu gäller det bara att hitta någon som kan förvalta assen...målskyttarna förblir skrivna i stjärnorna... Vi skulle ha centrar och de gör sällan massor med mål, men också sällan SÅ vansinnigt mycket poäng, så det känns som en kanonvärvning!
|
|