|
Post by Mr Hockey on Dec 8, 2009 13:26:15 GMT 1
Jag tycker nog att många just påpekat en lösning kring det här, nämligen: ATT INTE gå till All-ettan kommer att "kosta" ca 500-800 åskådare mindre per match, vilket gör ca 50.000--100.000:- mindre i intäkter per hemmamatch. (uppskattning inräknad ev parkering, kioskbesök, programblad osv utöver entré) Summan det blir TOTALT med alla hemmamatcher i All-ettan. Den finansieringen hade med råge räckt till ett par nyförv för att GARANTERA All-ettan plats. På köpet kanske också ett bätte spel som lockat ännu fler åskådare. Kanske förmodligen också till en bra placering i den serien. Nu kan vi iofs ändå gå dit ändå, som Sheriff mycket riktigt anlyserade. Utan extra förstärkning, men VARFÖR CHANSA? Nedsidan är för mig avgrundsdjup Nu är svendomen gjord, du kunde inte hålla på dig längre. Tålamodet kunde nästan liknas vid en tibetansk munk........ Men efter ännu en "djävulssöndag", har nog alla dessa berg o dalbane insatser tagit ut sin rätt. ;D
|
|
|
Post by hoxha on Dec 8, 2009 14:36:07 GMT 1
Ja, men vi har ju några supportrar som inte kan tänka så långt, bara dom för som dom själva vill, så skiter dom i hur man löser detta. Jag tycker nog att många just påpekat en lösning kring det här, nämligen: ATT INTE gå till All-ettan kommer att "kosta" ca 500-800 åskådare mindre per match, vilket gör ca 50.000--100.000:- mindre i intäkter per hemmamatch. (uppskattning inräknad ev parkering, kioskbesök, programblad osv utöver entré) Summan det blir TOTALT med alla hemmamatcher i All-ettan. Den finansieringen hade med råge räckt till ett par nyförv för att GARANTERA All-ettan plats. På köpet kanske också ett bätte spel som lockat ännu fler åskådare. Kanske förmodligen också till en bra placering i den serien. Nu kan vi iofs ändå gå dit ändå, som Sheriff mycket riktigt anlyserade. Utan extra förstärkning, men VARFÖR CHANSA? Nedsidan är för mig avgrundsdjup Som jag skrev i en annan tråd ca: 1 mille!!!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 8, 2009 14:43:12 GMT 1
Jag tycker nog att många just påpekat en lösning kring det här, nämligen: ATT INTE gå till All-ettan kommer att "kosta" ca 500-800 åskådare mindre per match, vilket gör ca 50.000--100.000:- mindre i intäkter per hemmamatch. (uppskattning inräknad ev parkering, kioskbesök, programblad osv utöver entré) Summan det blir TOTALT med alla hemmamatcher i All-ettan. Den finansieringen hade med råge räckt till ett par nyförv för att GARANTERA All-ettan plats. På köpet kanske också ett bätte spel som lockat ännu fler åskådare. Kanske förmodligen också till en bra placering i den serien. Nu kan vi iofs ändå gå dit ändå, som Sheriff mycket riktigt anlyserade. Utan extra förstärkning, men VARFÖR CHANSA? Nedsidan är för mig avgrundsdjup Som jag skrev i en annan tråd ca: 1 mille!!! Som sagt, det är lite väl mycket rysk roulette för mina nerver....... Hade samma förutsättningar rått vad det gäller mitt eget företag, är det inget snack vilken väg jag själv hade valt........
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 8, 2009 15:21:49 GMT 1
När Thomas blev skadad var prognosen bättre och man trodde han skulle vara tillbaka rätt snabbt. När det inte blev så agerade man och tog in Yetman. Ska man hålla sig till budgeten eller spekulera i ökande inkomster så är snart KHK uppblåst likt it-bublan. Det är inte bara mer inkomster om man ligger i allettan utan också mer utgifter. Vad händer om KHK skulle ligga bland de sista i allettan efter halva serien? Inget att spela för de sista hemmamatcherna, knappast någon publik då. Nu kan det låta som om jag inte vill till allettan, men det vill jag givetvis men jag vill inte att det ska äventyra årets ekonomiska resultat. FÖR det kan gå åt helvete där också om skadorna fortsätter eller att vi inte räcker till. Dålig alletta, dåliga pengar. Som sagt, det finns inte EN ENDA supporter jag pratat med i verkliga livet (motsats nätet då alltså) som inte skulle vara RIKTIGT MISSNÖJD om vi inte når A1. Japp, skulle KHK missa allettan denna säsong är inget annat än ett praktfiasko.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 8, 2009 16:06:47 GMT 1
Någon enstaka här, hävdar ju att det är ett fåtal som tycker så...
|
|
|
Post by HF on Dec 8, 2009 16:13:15 GMT 1
Praktfiasko tycker jag är om man missar allettan och missar förstaplatsen i fortsättningsserien.
Måste skilja på laget och klubben. Laget kan inte värva spelare till sig. Får man då skador på nyckelspelare som KHK har haft så är det svårt. Det är kanske inget fiasko lagmässigt att missa allettan med alla skador men för klubben med resurserna kanske det är det.
Fan vad det någon som förstod vad jag menade??
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 8, 2009 16:19:41 GMT 1
Praktfiasko tycker jag är om man missar allettan och missar förstaplatsen i fortsättningsserien. Måste skilja på laget och klubben. Laget kan inte värva spelare till sig. Får man då skador på nyckelspelare som KHK har haft så är det svårt. Det är kanske inget fiasko lagmässigt att missa allettan med alla skador men för klubben med resurserna kanske det är det. Fan vad det någon som förstod vad jag menade?? Jaa, du menar att klubben inte skött laget som man borde gjort.....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 8, 2009 16:28:02 GMT 1
Hehe...jag tror han menar det. Men samtidigt har vi klarat oss bra utan dessa nyckelspelare mot bra lag...
|
|
|
Post by philipg on Dec 8, 2009 17:55:49 GMT 1
säkra på att ni inte satt ribban för högt? ja menar att ha allettan som mål är skillnad mot att ha allettan som ett fiasko om man inte klarar. Stor hype innan säsongen
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 8, 2009 18:14:09 GMT 1
Vadå ni, vi supportrar eller klubbledningen?
Det är väl klubben som två säsonger i rad har gått ut med att man har allettan som mål. Visst förra säsongen kunde tas med en nypa salt kanske då truppen var lite för svag för att uppnå detta. Men denna säsong med dessa förstärkningar som man har gjort så är det ett fiasko att inte ta sig till allettan, ett praktfiasko.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 8, 2009 18:28:04 GMT 1
Vadå ni, vi supportrar eller klubbledningen? Det är väl klubben som två säsonger i rad har gått ut med att man har allettan som mål. Visst förra säsongen kunde tas med en nypa salt kanske då truppen var lite för svag för att uppnå detta. Men denna säsong med dessa förstärkningar som man har gjort så är det ett fiasko att inte ta sig till allettan, ett praktfiasko. WORD
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Dec 8, 2009 18:32:43 GMT 1
Får nog hålla med philipg där ändå. Det går lätt inflation i ord som fiasko. Att man missar ett uppsatt mål är inte detsamma som fiasko. Målet kanske inte var värt att uppnå till vilket pris som helst. Missräkning och djäkligt tråkigt, absolut, men inte fiasko och speciellt inte praktfiasko. Det är trots allt bara några säsonger sedan vi spelade i division tre, och nu är vi ett etablerat division1-lag. Rätt coolt faktiskt. ...och, ja, jag tror på en ännu ljusare framtid. Vem vet, kanske får vi ändå nöjet att ta smisk i Allettan redan i år Om laget nu är just så bra som vi hoppas.
|
|
|
Post by HF on Dec 8, 2009 19:07:21 GMT 1
Praktfiasko tycker jag är om man missar allettan och missar förstaplatsen i fortsättningsserien. Måste skilja på laget och klubben. Laget kan inte värva spelare till sig. Får man då skador på nyckelspelare som KHK har haft så är det svårt. Det är kanske inget fiasko lagmässigt att missa allettan med alla skador men för klubben med resurserna kanske det är det. Fan vad det någon som förstod vad jag menade?? Jaa, du menar att klubben inte skött laget som man borde gjort..... Jag menar att man inte ska lägga tyngden på grabbarna i laget. De har haft det tufft med skador och har saknat några av de mest tongivande spelarna. Ofta har laget(spelarna) fått skit men du som företagare förstår väl sitsen. Tänk om du saknar 25% av din arbetsstyrka men de ska göra jobbet för alla ändå. Det går att klara detta några dagar sedan blir din arbetsstryka sliten och trött. Dom är där men kan inte prestera på topp för de är helt enkelt slitna. Vad göra, ta in ny personal för en vecka eller två, de ska ju minst vara lika duktiga som de du redan har. Du står ju fortfarande med kostnaderna för den sjukskrivna personalen den första tiden. Dubbla kostnader alltså. Det jag tycker är skit är att så mycket tyngd läggs på grabbarna i laget, ingen visar någon förståelse för att man kan vara sliten. Vi har haft rätt många fredagsmatcher och det har kostat på söndagen. Nu senast så hade KIK 2 dagars mer vila inför matchen än KHK. Med skadedrabbad trupp sliter det givetvis på spelarna. Onsdag Nybro vinst efter flera dagars vila, fredag vinst,knackigt spel mot Gsk efter knappt 2 dygns vila, söndag förlust mot HH med knappt 2 dygns vila. Man ser en väldigt tydlig trend av slitenhet i laget. Men ändå fär de så jävla mycket skit av vissa här inne. Spelare togs in och nya skadades. Man kan inte skydda sig mot allt. När det var så här så behövde spelarna oss som mest men vissa sticker kniven i ryggen så fort dom kan och visar ingen förståelse alls. Tänk er själva att vara underbemannade på jobbet ett tag men ändå behövs allt jobb göras, sliten någon(ni på varvet behöver inte fundera på detta)? Jag önskar att vi någon jävla gång kan stå upp för killarna och förstå deras sist men inte. Har dom det tungt så buas det. Hade vi haft tur med skador är jag övertygad att vi lirat allettan. Micke får en jävla massa skit men han kan väl inte trolla med knäna. Har han en skadedrabbad trupp som är sliten så va fan ska han göra. Spelare kommer tillbaka och man tror att nu är alla hela, nä då, då blir nya spelare skadade. Får man väl en massa skit från för detta men någon jävel måste stå upp!!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 8, 2009 19:43:42 GMT 1
Vad HF skriver här ovan kan tolkas som att KHKs trupp är lite för tunn från början vilket vi alla vet är "populistiskt dravel".
Håller med om att man kan inte lasta spelarna för mycket, det är väl Tobbe som skall lastas för att han inte såg till att truppen var tillräcklig från början?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Dec 8, 2009 19:55:09 GMT 1
Jaa, du menar att klubben inte skött laget som man borde gjort..... Jag menar att man inte ska lägga tyngden på grabbarna i laget. De har haft det tufft med skador och har saknat några av de mest tongivande spelarna. Ofta har laget(spelarna) fått skit men du som företagare förstår väl sitsen. Tänk om du saknar 25% av din arbetsstyrka men de ska göra jobbet för alla ändå. Det går att klara detta några dagar sedan blir din arbetsstryka sliten och trött. Dom är där men kan inte prestera på topp för de är helt enkelt slitna. Vad göra, ta in ny personal för en vecka eller två, de ska ju minst vara lika duktiga som de du redan har. Du står ju fortfarande med kostnaderna för den sjukskrivna personalen den första tiden. Dubbla kostnader alltså. Det jag tycker är skit är att så mycket tyngd läggs på grabbarna i laget, ingen visar någon förståelse för att man kan vara sliten. Vi har haft rätt många fredagsmatcher och det har kostat på söndagen. Nu senast så hade KIK 2 dagars mer vila inför matchen än KHK. Med skadedrabbad trupp sliter det givetvis på spelarna. Onsdag Nybro vinst efter flera dagars vila, fredag vinst,knackigt spel mot Gsk efter knappt 2 dygns vila, söndag förlust mot HH med knappt 2 dygns vila. Man ser en väldigt tydlig trend av slitenhet i laget. Men ändå fär de så jävla mycket skit av vissa här inne. Spelare togs in och nya skadades. Man kan inte skydda sig mot allt. När det var så här så behövde spelarna oss som mest men vissa sticker kniven i ryggen så fort dom kan och visar ingen förståelse alls. Tänk er själva att vara underbemannade på jobbet ett tag men ändå behövs allt jobb göras, sliten någon(ni på varvet behöver inte fundera på detta)? Jag önskar att vi någon jävla gång kan stå upp för killarna och förstå deras sist men inte. Har dom det tungt så buas det. Hade vi haft tur med skador är jag övertygad att vi lirat allettan. Micke får en jävla massa skit men han kan väl inte trolla med knäna. Har han en skadedrabbad trupp som är sliten så va fan ska han göra. Spelare kommer tillbaka och man tror att nu är alla hela, nä då, då blir nya spelare skadade. Får man väl en massa skit från för detta men någon jävel måste stå upp!! Läsvärd och bra roman där HF! Tror en hel del frustration från supportrarna beror på hur KHK har agerat iår,tex: Nyförvärven skrevs upp som om de vore minst elitseriespelare som kom hit. Här skapade klubben på egen hand alldeles för stora förväntningar på våra nya spelare. Vi valde att starta säsongen med en betydligt mindre trupp än förra året. T.o.m mindre trupp än de andra lagen i serien. Detta har ifrågasatts redan från start. När det sedan blev skador i truppen valde Tobbe att enligt mig att vänta lite för länge med ersättare. Påbacksidan var detta extra tydligt när skoog försvann och Altmann kom till oss för sent. Pengar. KHK är väldigt duktiga på att få oss supportrar att betala för en massa olika saker. Folk ställde verkligen upp när publiklyftet kom. Tyvärr blev många besvikna då det var alldeles för dålig info om vart dessa pengar skulle gå. Merparten av oss trodde det skulle gå till en/två specifika lirare och inte bara direkt in i totala spelarkassan. När sedan spelet inte funkar och det ser lite lojt ut (slitna) så rinner bägaren över. En hel del känner sig lite lurade på många sätt och detta har tyvärr spelarna och Micke fått ta skit för. Här har klubben massor att lära. Man MÅSTE bli bättre på att informera och vara tydliga mot sina supportrar och sponsorer. Det hjälper aldrig med locket på då det bara skapar en massa rykten som gör läget mer infekterat. Ibland räcker det med en liten notis från tobbe om skadade spelare, hur man tänker just nu, närmsta framtiden osv för att få folk att känna sig lite lugnare. Ursäkta OT!
|
|