|
Post by sheriff on Apr 13, 2010 9:25:22 GMT 1
Varför blanda äpplen med päron, supportrar med klubbar? Självklart finns det riktiga rötägg uppe i Tingsryd, och inte nödvändigtvis jobbar de för klubben. Det är de här som Fahlander har lyckats hamna i polemik med. Precis som KHK-supportrar kan ringa upp och hota en hockeydomare efter en bortamatch i Nybro så kan TAIF-supportrar få för sig att lyfta luren till Fahlander, bara de har blivit tillräckligt upprörda. Det försvarar varken det ena eller det andra, helt dj-a oförlåtligt, men det gör varken KHK eller TAIF till dåliga föreningar. Att sedan supportrarna drar "offrets" onåd över klubben... Tja, vi får väl hoppas att Claesson inte reagerar som Fahlander, och att Micke inte reagerar som rötäggen... Micke och rötäggen från skogarna lär ha gott om tillfällen att tycka till om varandra nu när klubblagen ska mötas i samma serie igen. Vilken låt av Erasure tänker jag på? "Cry So Easy" "Ship of Fools" "Love to Hate You"?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 13, 2010 10:52:15 GMT 1
Varför blanda äpplen med päron, supportrar med klubbar? Självklart finns det riktiga rötägg uppe i Tingsryd, och inte nödvändigtvis jobbar de för klubben. Det är de här som Fahlander har lyckats hamna i polemik med. Precis som KHK-supportrar kan ringa upp och hota en hockeydomare efter en bortamatch i Nybro så kan TAIF-supportrar få för sig att lyfta luren till Fahlander, bara de har blivit tillräckligt upprörda. Det försvarar varken det ena eller det andra, helt dj-a oförlåtligt, men det gör varken KHK eller TAIF till dåliga föreningar. Att sedan supportrarna drar "offrets" onåd över klubben... Tja, vi får väl hoppas att Claesson inte reagerar som Fahlander, och att Micke inte reagerar som rötäggen... Micke och rötäggen från skogarna lär ha gott om tillfällen att tycka till om varandra nu när klubblagen ska mötas i samma serie igen. Vilken låt av Erasure tänker jag på? "Cry So Easy" "Ship of Fools" "Love to Hate You"? "Love to Hate You" känns klockren. Fast de andra två har ju sina poänger också...
|
|
|
Post by stolpeut on Apr 15, 2010 9:18:20 GMT 1
Tejf snyftar i BLT, stackars dom. Det enda man kan göra på den klubben är just att PISSA på den. Stå på dig Fahlander.
|
|
|
Post by sheriff on Apr 15, 2010 9:22:51 GMT 1
Connie "Jag gör en höna av en fjäder och väljer att vinkla det på ett ensidigt sätt, för handboll är mitt allt" Nilsson har vaknat till liv.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 15, 2010 9:40:59 GMT 1
Haha, ska man skratta eller gråta
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 15, 2010 10:07:10 GMT 1
Hoppas inte klubben är förvånad....helt väntat och ganska självklart tycker jag. Om de inte försvarar sig, så förefaller de ju än mer skyldiga
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 15, 2010 11:47:33 GMT 1
Tja, när skrev BLT något ur hjärtat positivt om KHK? Det förvånar mig inte det minsta hur man valde att vinkla det här och försöka slå en kil mellan Fahlander och KHK. Kan de så split i föreningen och grusa isen för KHK så varför inte?
Sedan kan jag bara hoppas att Fahlander snart kan börja lära sig skillnaden mellan TAIF som förening och en hop med dyngspridare i de nedre regionerna av deras supporterskara. Att gå i polemik med dem gör bara att han sänker sig till samma nivå som de, och det gagnar honom inte. Jag själv skulle för övrigt knappast tro att TAIF skulle våga hålla på med svarta pengar längre, bränt barn skyr ju elden som bekant.
Det är ju förresten något vi själva kan tänka på: Supportrarna förknippas ju ofta också direkt med föreningen. Det vi säger och gör riskerar också att slå tillbaka mot klubben vi älskar. Det är snarare på supporternivå som en jobbig relation mellan klubbar grundas.
|
|
|
Post by Gudfadern on Apr 15, 2010 12:21:31 GMT 1
qallahan jag vet hur du resonerar när du säger att de måste försvara sig? Om korven nu säger att de håller på med visse vers så hoppas jag väl att herr korv har fakta att komma med! Annars ser det mörkt ut för hans del vad det gäller trovärdigheten framöver! Jag ska inte försvara taif men denna gång verkar han gå för långt och förtal kan man också straffas för! Sen att ni avgudar han är ju en annan sak, kan vara tack vare hans pengar vem vet...Men kom ihåg att han är med i sportgruppen och ansiktet ut åt i de flesta fall....hur ser sponsorer på detta när de läser tidningen till middag?
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 15, 2010 12:23:36 GMT 1
Tja, när skrev BLT något ur hjärtat positivt om KHK? Det förvånar mig inte det minsta hur man valde att vinkla det här och försöka slå en kil mellan Fahlander och KHK. Kan de så split i föreningen och grusa isen för KHK så varför inte? Sedan kan jag bara hoppas att Fahlander snart kan börja lära sig skillnaden mellan TAIF som förening och en hop med dyngspridare i de nedre regionerna av deras supporterskara. Att gå i polemik med dem gör bara att han sänker sig till samma nivå som de, och det gagnar honom inte. Jag själv skulle för övrigt knappast tro att TAIF skulle våga hålla på med svarta pengar längre, bränt barn skyr ju elden som bekant. Det är ju förresten något vi själva kan tänka på: Supportrarna förknippas ju ofta också direkt med föreningen. Det vi säger och gör riskerar också att slå tillbaka mot klubben vi älskar. Det är snarare på supporternivå som en jobbig relation mellan klubbar grundas. Kloka ord farsan
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 15, 2010 12:34:08 GMT 1
qallahan jag vet hur du resonerar när du säger att de måste försvara sig? Om korven nu säger att de håller på med visse vers så hoppas jag väl att herr korv har fakta att komma med! Annars ser det mörkt ut för hans del vad det gäller trovärdigheten framöver! Jag ska inte försvara taif men denna gång verkar han gå för långt och förtal kan man också straffas för! Sen att ni avgudar han är ju en annan sak, kan vara tack vare hans pengar vem vet...Men kom ihåg att han är med i sportgruppen och ansiktet ut åt i de flesta fall....hur ser sponsorer på detta när de läser tidningen till middag? Det är ju väldigt konstigt då att Tingsryd inte anmäler Fahlander för förtal... Det kanske ligger någon sanning i det han skriver?
|
|
|
Post by Gudfadern on Apr 15, 2010 13:09:41 GMT 1
det kanske gör det...Det får vi snart veta!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 15, 2010 13:22:42 GMT 1
Fahlander har ju sagt detta flera gånger innan... utan att ha blivit anmäld.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 15, 2010 13:34:09 GMT 1
Och han har sagt att han har bevis...men inga har dykt upp! Önskar att denna story någon gång tar slut, oavsett hur!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 15, 2010 13:37:57 GMT 1
Är väl bättre att han letar ännu mer bevis.. Fahlander hatar ju som sagt TAIF och anledningen till det vet vi ju alla. Så han vill nog se att TAIF åker på en rejäl smäll så att dom aldrig mer reser sig. Vänta och se.
|
|
|
Post by HF on Apr 15, 2010 15:09:49 GMT 1
Sluta snacka och spela hockey!! Fram med bevisen Fahlander eller lägg ner!! Han har snackat ett år om detta snart utan att någon hänt.
|
|