|
Post by philipg on Nov 6, 2009 16:58:08 GMT 1
hehe ja att inte komma på mer än att hoppa på någons smeknamn är ju bara haha ja lågt =), kanske borde träna lite bättre på oneliners? För den summan supermario går för är han inte värd. Han gör säkert ett bra jobb i div 1 vad är det folk har svårt att fatta, vissa måste ju komma ur glasbubblan och förstå att sverige är lite större än karlskrona. I AS har han inget att göra... bara för han har landslagsmeriter säger det inget, för vi pratar om österike som spelar vad? b-vm? och han fick ingen istid. Välkommna honom får ni, vem har sagt annat? men det är väl ett forum där man diskuterar saker. Jag för fram åsikter och andra replikerar, en del andra kanske inte har så mkt IQ att dom kan diskutera. tycker lite synd för dom. Slutresultat då : supermario kommer höja klassen i khk skulle ja tro, och skulle han få "sitt självförtroende tillbaka" som falander säger så tar de tillbaka honom. Snart får ni väl kurtz på besök för han ligger -10. Men som örebro så har dom också problem med målvakter, dom har för många och för dåliga för just laget örebro. KHK har samma problem! ni har en målvakt med "förstört självförtroende" men han är väl tillbaka snart och för er till allettan eller? kommer spånkan? bengan? eller kanske en skåre målis? time will tell.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 6, 2009 17:03:12 GMT 1
Konstiga är väl.. hade han gått till hästarna så hade du ju sagt något helt annat
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 6, 2009 17:04:27 GMT 1
Är det förbjudet att fråga? Är det förbjudet att undra varför man inte tar in någon på ett kontrakt som sträcker sig lite längre än 20 dagar? Och Örebro kan ju ta hem honom precis när dom vill. Själv ser inte så mycket negativt i detta. Mario får lira i ett topplag ( ) och Örebro får tillbaka denna killen fylld med självförtroende. ...Men jag förstår dom som undrar. Ni behöver inte gå i taket för minsta lilla, tro mig det ordnar sig med altmann. Vadå gå i taket? Och vilka -ni-? Jag frågade om det var förbjudet att undra på detta forumet!?
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 6, 2009 17:06:27 GMT 1
för en gångs skull håller ja med qallahan=)är ju inte så bra o spela in en kille nåra matcher o sen bara försvinne han?hade de varit en månad kvar av säsongen så visst men vi ska ju faktiskt lira några matcher till efter november månad..kontinuitet tycker jag är viktigt i ett lagbygge!
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 6, 2009 17:15:20 GMT 1
Jakob Lokatt: Som du säkert vet har jag inte sett honom i Div.1 men däremot i Allsvenskan på s24.se Vet du vad han gjorde där? Han satt på bänken. Det var det jag såg av honom och det säger ganska mycket och hoppas det ger dig svar på din fråga. I div.1 har inte någon sett honom det vet du svaret på så fråga inte så dumt. Men som en utveckling på din fråga, en spelare som inte håller i Allsvenskan är ingen stjärna i Div.1 vilket jag tror du håller med mig om. Dessutom sa jag att han säkert kommer göra bra ifrån sig, och visst kommer han stärka upp defensiven i KHK om, OM han får tillbaka sitt självförtroende. Men jag tror inte han kommer lyfta laget till oanade höjder. Dessutom är det ett korttidslån, och skulle det visa sig att han spelar skitbra så försvinner han illa kvickt förmodligen.
Medgångssupportern: Som vanligt ska du ta upp vilket lag man håller på så fort man säger något, oberoende vad det gäller. Kolla hästen-killen, han får samma kommentar som jag får utav dig. Du är genomskär en riktig besserwisser.
Ännu ett objektivt inlägg som jag säkert kommer få skit för utav besserwissern.
Ha de!
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 6, 2009 17:16:11 GMT 1
hehe ja att inte komma på mer än att hoppa på någons smeknamn är ju bara haha ja lågt =), kanske borde träna lite bättre på oneliners? För den summan supermario går för är han inte värd. Han gör säkert ett bra jobb i div 1 vad är det folk har svårt att fatta, vissa måste ju komma ur glasbubblan och förstå att sverige är lite större än karlskrona. I AS har han inget att göra... bara för han har landslagsmeriter säger det inget, för vi pratar om österike som spelar vad? b-vm? och han fick ingen istid. Välkommna honom får ni, vem har sagt annat? men det är väl ett forum där man diskuterar saker. Jag för fram åsikter och andra replikerar, en del andra kanske inte har så mkt IQ att dom kan diskutera. tycker lite synd för dom. Slutresultat då : supermario kommer höja klassen i khk skulle ja tro, och skulle han få "sitt självförtroende tillbaka" som falander säger så tar de tillbaka honom. Snart får ni väl kurtz på besök för han ligger -10. Men som örebro så har dom också problem med målvakter, dom har för många och för dåliga för just laget örebro. KHK har samma problem! ni har en målvakt med "förstört självförtroende" men han är väl tillbaka snart och för er till allettan eller? kommer spånkan? bengan? eller kanske en skåre målis? time will tell. Har han varit helt oduglig dom matcher du tittat på honom? Antar att du sett några matcher med honom då du säger att han inte håller i allsvenskan. Kan du inte berätta vilken summa han går för, du som vet? Tur att nån annan skrev att att han inte spelat en minut i B-VM för annars hade du inte haft en aning om det.
|
|
|
Post by dejan on Nov 6, 2009 17:18:50 GMT 1
Altmann, en spelare med bra meritlista med spel i VM-turneringen. Men han spelade aldrig en minut i turneringen med B-landslaget Österrike. Det förringar inte hans bedrift, men han är inte en stjärna och det verkar det som att ni inte tror heller. Anledningen till att man från Örebros håll lånar ut honom är ju för att han, ja han är helt enkelt för dålig för allsvenskan. Han kan säkert göra bra ifrån sig i Div.1, det tror jag! Men han är absolut inte så bra som Fahlander vill framställa det som. Som sagt, han är bra för Div.1 men håller inte för allsvenskan, det är bevisat och så är det just nu. Han överbevisar mig säkert bara för det =) Tack för info. Fan vad det är skönt med folk som har koll på heeeeeeeeeeela hockeyvärlden. Jag tror att dom lånar ut honom för att han är för bra i Örebro,dom vill bara kyla ner honom,det är därför dom lånar ut honom.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 6, 2009 17:20:06 GMT 1
Jakob Lokatt: Som du säkert vet har jag inte sett honom i Div.1 men däremot i Allsvenskan på s24.se Vet du vad han gjorde där? Han satt på bänken. Det var det jag såg av honom och det säger ganska mycket och hoppas det ger dig svar på din fråga. I div.1 har inte någon sett honom det vet du svaret på så fråga inte så dumt. Men som en utveckling på din fråga, en spelare som inte håller i Allsvenskan är ingen stjärna i Div.1 vilket jag tror du håller med mig om. Dessutom sa jag att han säkert kommer göra bra ifrån sig, och visst kommer han stärka upp defensiven i KHK om, OM han får tillbaka sitt självförtroende. Men jag tror inte han kommer lyfta laget till oanade höjder. Dessutom är det ett korttidslån, och skulle det visa sig att han spelar skitbra så försvinner han illa kvickt förmodligen. Medgångssupportern: Som vanligt ska du ta upp vilket lag man håller på så fort man säger något, oberoende vad det gäller. Kolla hästen-killen, han får samma kommentar som jag får utav dig. Du är genomskär en riktig besserwisser. Ännu ett objektivt inlägg som jag säkert kommer få skit för utav besserwissern. Ha de! Lite lustigt är att du kan säga hur dålig han är i allsvenskan då du inte sett honom spela, för han satt ju på bänken. Tänkte mest på att du sa att han var för bra för ettan och för dålig för allsvenskan, lite svårt att säga det eftersom han inte spelat i ettan, och du bara sett han på bänken i allsvesnkan. Han kanske inte ens håller i ettan, men jag få helt enkelt lita på dig
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 6, 2009 17:22:42 GMT 1
jag har sett en match med honom, och då fick han sitta på bänken. Det säger allt när den förväntade förstebacken blir 8e back och får nöta bänk. Skärp dig nu och kom in i matchen!Jag har inte nämnt någon summa och har inte en blekaste aning, men eftersom det är ett lån bör det ju inte kosta mycket, om ens något.
Vad gäller VM så hade Österrike tillsammans med Schweiz VM. Och i den turneringen fick han inte spela en minut. Det var A-slutspel i VM. I de andra turneringarna har Österrike har han spelat B-VM med Österrike.
Säg inte att jag inte har koll, för då är du ute på djupt vatten.
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 6, 2009 17:25:29 GMT 1
var har jag sagt att han är för dålig för allsvenskan med för bra för Div.1?
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 6, 2009 17:29:35 GMT 1
jag har sett en match med honom, och då fick han sitta på bänken. Det säger allt när den förväntade förstebacken blir 8e back och får nöta bänk. Skärp dig nu och kom in i matchen!Jag har inte nämnt någon summa och har inte en blekaste aning, men eftersom det är ett lån bör det ju inte kosta mycket, om ens något. Vad gäller VM så hade Österrike tillsammans med Schweiz VM. Och i den turneringen fick han inte spela en minut. Det var A-slutspel i VM. I de andra turneringarna har Österrike har han spelat B-VM med Österrike. Säg inte att jag inte har koll, för då är du ute på djupt vatten. Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga: Hur många matcher har DU sett honom SPELA? Jag frågade inte hur många matcher du sett honom sitta på bänken, kan du inte läsa? Har inte nämnt nåt om nån summa för dig, full eller? Och heller inte ifrågasatt nåt om han spelat vm eller inte?
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 6, 2009 17:30:29 GMT 1
jag har sett en match med honom, och då fick han sitta på bänken. Det säger allt när den förväntade förstebacken blir 8e back och får nöta bänk. Skärp dig nu och kom in i matchen!Jag har inte nämnt någon summa och har inte en blekaste aning, men eftersom det är ett lån bör det ju inte kosta mycket, om ens något. Vad gäller VM så hade Österrike tillsammans med Schweiz VM. Och i den turneringen fick han inte spela en minut. Det var A-slutspel i VM. I de andra turneringarna har Österrike har han spelat B-VM med Österrike. Säg inte att jag inte har koll, för då är du ute på djupt vatten. Och ja, du har jättekoll, så duktig så...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 6, 2009 17:38:26 GMT 1
Jakob Lokatt: Som du säkert vet har jag inte sett honom i Div.1 men däremot i Allsvenskan på s24.se Vet du vad han gjorde där? Han satt på bänken. Det var det jag såg av honom och det säger ganska mycket och hoppas det ger dig svar på din fråga. I div.1 har inte någon sett honom det vet du svaret på så fråga inte så dumt. Men som en utveckling på din fråga, en spelare som inte håller i Allsvenskan är ingen stjärna i Div.1 vilket jag tror du håller med mig om. Dessutom sa jag att han säkert kommer göra bra ifrån sig, och visst kommer han stärka upp defensiven i KHK om, OM han får tillbaka sitt självförtroende. Men jag tror inte han kommer lyfta laget till oanade höjder. Dessutom är det ett korttidslån, och skulle det visa sig att han spelar skitbra så försvinner han illa kvickt förmodligen. Medgångssupportern: Som vanligt ska du ta upp vilket lag man håller på så fort man säger något, oberoende vad det gäller. Kolla hästen-killen, han får samma kommentar som jag får utav dig. Du är genomskär en riktig besserwisser. Ännu ett objektivt inlägg som jag säkert kommer få skit för utav besserwissern. Ha de! Förlåt, jag bugar mig för din vishet. Snälla, skona mig oh du store. Och vadå? Skrev inte att det var något fel med hästen, men att han hade sagt något helt annat om Mario hade gått till dom istället. Men nu är han oduglig för att han inte platsar i ett bottenlag i Allsvenskan. Men vissa dömmer ut honom redan nu, utan att ens ha sett honom spela en enda match, inte i allsvenskan.. inte i division ett. Men fortsätt ni att hålla på att dissa utan att ha sett folk spela en enda sekund ens.
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 6, 2009 17:38:38 GMT 1
Ber om ursäkt för att jag blandade ihop inläggen. Tror ändå att jag svarat till viss del åt philipg. Hur som helst, som svar på mina frågor så har jag inte sett honom spela eftersom han är för dålig för allsvenskan och därför fick nöta bänk. Det säger mer om honom än om han hade spelat.
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 6, 2009 17:39:48 GMT 1
samtidigt tror jag inte han kommer göra bort sig i Div.1 säkert gå bra för honom! Hoppas det för er skull annars blir det ingen alletta.
|
|