|
Post by qALLAHAN on Nov 6, 2009 17:42:02 GMT 1
Tydligen platsar han inte i Örebro, ett bottenlag i allsvenskan. Alltså har han hittills inte varit bra! Hur kan man ifrågasätta om han då varit bra eller inte? Om man sedan själv sett honom eller inte, hör väl inte hit!??
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 6, 2009 17:42:45 GMT 1
Ni behöver inte gå i taket för minsta lilla, tro mig det ordnar sig med altmann. Vadå gå i taket? Och vilka -ni-? Jag frågade om det var förbjudet att undra på detta forumet!? är det förbjudet att tro på detta forumet då eftersom du säger åt mig och philipg mf. att vi har fel. Och sen ber du om ursäkt ala "å gud är stora" för att förlöjliga.
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 6, 2009 17:43:58 GMT 1
Tydligen platsar han inte i Örebro, ett bottenlag i allsvenskan. Alltså har han hittills inte varit bra! Hur kan man ifrågasätta om han då varit bra eller inte? Om man sedan själv sett honom eller inte, hör väl inte hit!?? Tack qALLAHAN, äntligen en bra åsikt!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 6, 2009 17:45:14 GMT 1
Vadå gå i taket? Och vilka -ni-? Jag frågade om det var förbjudet att undra på detta forumet!? är det förbjudet att tro på detta forumet då eftersom du säger åt mig och philipg mf. att vi har fel. Och sen ber du om ursäkt ala "å gud är stora" för att förlöjliga. Nejdå, det är inte fel att tro, men som jag skrev så tror jag ni eller iallafall philipg hade skrivit något helt annat om han gått till hästen. Sedan att uttala sig om en spelare man inte ens sett spela tycker jag bara är för roligt. Men jag antar att jag måste lita på dig, ni har ju massor av erfarenhet av att spela i division ett.
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 6, 2009 17:50:20 GMT 1
jag tror först och främst att man ställer sig frågande till ett korttidslån. En spelare som blivit bänkad och ratad i allsvenskan, ett bottengäng dessutom håller inte. Kan du komma in i matchen, eller ska du fortsätta med dina besserwisser-fasoner? I så fall var detta ditt sista svar från mig.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 6, 2009 17:55:34 GMT 1
jag tror först och främst att man ställer sig frågande till ett korttidslån. En spelare som blivit bänkad och ratad i allsvenskan, ett bottengäng dessutom håller inte. Kan du komma in i matchen, eller ska du fortsätta med dina besserwisser-fasoner? I så fall var detta ditt sista svar från mig. Du menar väl "mitt sista svar till dig" ? Men jag undrar också varför man tar in en spelare i bara 20 dagar, det känns rätt så.. ja, jag vet inte riktigt. Men man kanske har någonting bättre på ingång bakom hörnet? Vem vet? Ptja, det gör väl bara Torbjörn och de närmaste.. Men att man ställer sig frågande till ett kortidslån är väl en sag, att dissa en spelare som man inte ens har sett lira en annan.
|
|
|
Post by husnasarn on Nov 6, 2009 18:24:46 GMT 1
Välkommen till KHK Altmann. Kul att det händer lite nu. KHK kommer med all sannolikhet ta sig till allettan. Ligger man på rätt sida sträcket med det spelet som hitills varit så vet jag inte hur man ska spela för att ligga under sträcket.
Mycket bra att det händer saker innan jul detta året.
Keep up the good work Tobbe ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Ekis on Nov 6, 2009 18:52:46 GMT 1
Å ena sidan: jättebra att truppen fylls på, i nuläget är det bara ersättaren till Jimmie Svensson som saknas... Det här borde kunna vara en spelare som lyfter KHK:s defensiv, stor , stark och med bra räckvidd! Å andra sidan: karln har exceptionellt genomusla offensiva stats... Snudd på sensationellt usla faktiskt. Han har gjort tre (3) mål på tvåhundraåtta (208) matcher i en alpliga . Nitton (19) assist på lika många matcher är nästan lika kasst. Jodå, jag vet att det finns olika roller i ett lag, men det känns som att KHK har ganska många definriktade backar redan (Wahlqvist, Alm, Karlsson och i viss mån Höök). Men självklart hoppas man ju att det ska slå väl ut, Willkommen Mario! Forza internationella KHK!!!
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 6, 2009 18:59:32 GMT 1
samtidigt tror jag inte han kommer göra bort sig i Div.1 säkert gå bra för honom! Hoppas det för er skull annars blir det ingen alletta. Så fort KHK gör en värvning så är det inte alls bra, och bla bla. Men råkar man yppa nåt om nån annan klubbs värvningar så är det bara avundsjuka och annat från oss. Särskilt att säga att en spelare inte alls är bra, utan att sett honom spela är bara löjligt. Han kanske suttit på bänken av andra skäl? Kommit på kant med tränaren, eller vad som helst, man kan inte uttala sig när man inte sett killen lira!
|
|
|
Post by sheriff on Nov 6, 2009 19:27:46 GMT 1
Johnny "bråttom" Ekström var bara bra i IFK (detta även när IFK spela mot europeiska topplag) men aldrig i någon proffsklubb.
Vissa spelare presterar utifrån miljö och andra förutsättningar.
Därmed kan man inte entydigt visa att Altmann inte skulle ha vad som krävs för att spela i Allsvenskan.
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 6, 2009 20:00:14 GMT 1
samtidigt tror jag inte han kommer göra bort sig i Div.1 säkert gå bra för honom! Hoppas det för er skull annars blir det ingen alletta. Så fort KHK gör en värvning så är det inte alls bra, och bla bla. Men råkar man yppa nåt om nån annan klubbs värvningar så är det bara avundsjuka och annat från oss. Särskilt att säga att en spelare inte alls är bra, utan att sett honom spela är bara löjligt. Han kanske suttit på bänken av andra skäl? Kommit på kant med tränaren, eller vad som helst, man kan inte uttala sig när man inte sett killen lira! Men snälla du, Fahlander har ju till och med sagt att han har blivit bänkad för att han inte har presterat. Vad är ditt problem? Du som brukar läsa innan och utan vad Fahlander skriver? :/ Jag har hela tiden sagt att det är bra värvningar ni har gjort, men kanske fel sorts spelare! Fahlqvist, Skoog, Ringberg är offensiva spelare, trots att man redan förra året såg att det var defensiven det föll med. Man behöver inte vara expert för att se det! Som jag sagt i alla mina andra inlägg så kommer Altmann förstärka defensiven i KHK om, OM han får tillbaka sitt självförtroende, annars kan det lika gärna sluta med flopp! Förstår du min poäng!? Jag fick ju inte se han i matchen jag såg för att han inte fick spela pga att han inte har presterat i den mån man trott!
|
|
|
Post by Teddybear on Nov 6, 2009 20:12:09 GMT 1
Fahlander:
Verkar också som en del tror att vi skulle ta tillbaka Altmann direkt om han spelar bra, men det stämmer inte. Hur framtiden blir efter november är mycket upp till Karlskrona och Altmann.
Till sist, någon mailade mig om att "Altmann säkert inte är tillräckligt bra för de pengar han kostar Karlskrona". Det är jag helt säker att han är, eftersom han inte kostar Karlskrona några pengar under utlåningen.
|
|
|
Post by Bart on Nov 6, 2009 20:12:38 GMT 1
Jag tycker det är bra att kunna förstärka upp med en mer än bra div 1 back som även inte kostsr KHK ett öre då han är på lån. Fahalander betalar.
|
|
|
Post by philipg on Nov 6, 2009 20:17:57 GMT 1
haha vem äre som jiddra om att jag vill ha supermario till hästen, vet du vad...
1. Det vill jag inte. 2. Vi kollar på andra backar, inte sådana som har noll i självförtroende eller är en österikare... 3. Skulle ja ta våran junis Filip Lundgren 7 dagar i veckan än supermario! varför? för att han har mer hjärta än en nisse som får sitta sjävl i omklädningsrummet och försöka snacka med knackig engelska till resterande laget. Ska man ha en österikare så se till att iaf värva 2 st så de kan snacka med varandra, samma sak gäller kanadensare eller vad det än är. 4. Så är han ifrån örebro.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 6, 2009 20:24:54 GMT 1
Så fort KHK gör en värvning så är det inte alls bra, och bla bla. Men råkar man yppa nåt om nån annan klubbs värvningar så är det bara avundsjuka och annat från oss. Särskilt att säga att en spelare inte alls är bra, utan att sett honom spela är bara löjligt. Han kanske suttit på bänken av andra skäl? Kommit på kant med tränaren, eller vad som helst, man kan inte uttala sig när man inte sett killen lira! Men snälla du, Fahlander har ju till och med sagt att han har blivit bänkad för att han inte har presterat. Vad är ditt problem? Du som brukar läsa innan och utan vad Fahlander skriver? :/ Jag har hela tiden sagt att det är bra värvningar ni har gjort, men kanske fel sorts spelare! Fahlqvist, Skoog, Ringberg är offensiva spelare, trots att man redan förra året såg att det var defensiven det föll med. Man behöver inte vara expert för att se det! Som jag sagt i alla mina andra inlägg så kommer Altmann förstärka defensiven i KHK om, OM han får tillbaka sitt självförtroende, annars kan det lika gärna sluta med flopp! Förstår du min poäng!? Jag fick ju inte se han i matchen jag såg för att han inte fick spela pga att han inte har presterat i den mån man trott! Jag skrev att det KUNDE varit andra skäl! Var har Fahlander skrivit att Altmann inte håller i allsvenskan? Du fattar nog inte vad jag menar, du har skrivit att han är för dålig för allsvenskan, och jag har endast frågat hur du kan veta det? Kanske är det tillvaron i Örebro? Att han inte trivs? Han kanske hade varit kung i Malmö, Växjö eller Leksand? Macke Johansson höll knappt stundtals förra säsongen i KHK, enligt mitt tycke, men i Växjö, som spelar allsvenskan går det ruggigt bra för honom. Förstår du inte vart jag vill komma? Han har tydligen inte presterat i Örebro, därför blir han utlånad till KHK. MEN, hade du sett honom i dom matcherna han gjort för Örebro så hade jag köpt att du tycker han är för dålig för allsvenskan. Fan vad Sirbäck är oduglig i sista tio när han sitter på bänken, då är han sämst på isen, eller jag menar bänken...
|
|