|
Post by philipg on Nov 6, 2009 20:26:39 GMT 1
När man lånar ut en kille som ska vara första back, som blir sista back till att lånas ut, då platsar man inte, det är bara fina ord.
Dom gjorde precis samma sak med Sebastian Fors
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 6, 2009 20:34:20 GMT 1
haha vem äre som jiddra om att jag vill ha supermario till hästen, vet du vad... 1. Det vill jag inte. 2. Vi kollar på andra backar, inte sådana som har noll i självförtroende eller är en österikare... 3. Skulle ja ta våran junis Filip Lundgren 7 dagar i veckan än supermario! varför? för att han har mer hjärta än en nisse som får sitta sjävl i omklädningsrummet och försöka snacka med knackig engelska till resterande laget. Ska man ha en österikare så se till att iaf värva 2 st så de kan snacka med varandra, samma sak gäller kanadensare eller vad det än är. 4. Så är han ifrån örebro. Varit och luktat på korken eller? Eller förresten, du är nog för liten för det ;D Vilka två språk har Kanadensarna som språk? Till största del så pratar man ENGELSKA! Tror du inte att nån spelare i nån klubb i sverige kan prata med en kanadick? Vi kan ju inte engelska alls i sverige... Oftast är det pga det sociala utanför hockeyn man värvar två tex kanadicker? Kan kanske hålla med dig att oftast så pratar österrikare inte engelska, det är tyska och italenska mest. men det där med kanadensarna förstår jag inte riktigt...
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 6, 2009 20:36:14 GMT 1
haha vem äre som jiddra om att jag vill ha supermario till hästen, vet du vad... 1. Det vill jag inte. 2. Vi kollar på andra backar, inte sådana som har noll i självförtroende eller är en österikare... 3. Skulle ja ta våran junis Filip Lundgren 7 dagar i veckan än supermario! varför? för att han har mer hjärta än en nisse som får sitta sjävl i omklädningsrummet och försöka snacka med knackig engelska till resterande laget. Ska man ha en österikare så se till att iaf värva 2 st så de kan snacka med varandra, samma sak gäller kanadensare eller vad det än är. 4. Så är han ifrån örebro. Är han från Örebro? Trodde han kom från Österrike...
|
|
|
Post by #72 Foppa on Nov 6, 2009 20:37:19 GMT 1
Fahlander: Verkar också som en del tror att vi skulle ta tillbaka Altmann direkt om han spelar bra, men det stämmer inte. Hur framtiden blir efter november är mycket upp till Karlskrona och Altmann.
Till sist, någon mailade mig om att "Altmann säkert inte är tillräckligt bra för de pengar han kostar Karlskrona". Det är jag helt säker att han är, eftersom han inte kostar Karlskrona några pengar under utlåningen. Låter som ett fantastiskt bra upplägg för KHKs del! Sanslöst bra gjort av Tobbe o Fahlander!
|
|
|
Post by sheriff on Nov 6, 2009 21:09:59 GMT 1
Ska man ha en österikare så se till att iaf värva 2 st så de kan snacka med varandra. Tyskland värvade bara EN Österrikare och han dominerade världen i 6 år. Tror nog Herr Altmann klarar av att dominera i ettan ett par månader! PS Inga liknelser för övrigt. DS
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 6, 2009 21:13:19 GMT 1
Mkt bra att se vad Fahlander skriver! Nu känns det inte lika meningslöst...lite som ett gratis-try-out!
|
|
|
Post by husnasarn on Nov 6, 2009 21:19:57 GMT 1
Mkt bra att se vad Fahlander skriver! Nu känns det inte lika meningslöst...lite som ett gratis-try-out! Fahlander har aldrig gjort något gratis. Kan tänka mig att han nu börjar odla ett samarbete för att KHK ska släppa t.ex Ytman om han blir bra. Missförstå mig inte nu, det är inte negativt att vara en bra affärsman. Fahlander verkar vara en grymt slipad affärsman och sådana är inte kända för och göra saker "gratis"
|
|
|
Post by dejan on Nov 6, 2009 21:36:35 GMT 1
Mkt bra att se vad Fahlander skriver! Nu känns det inte lika meningslöst...lite som ett gratis-try-out! Fahlander har aldrig gjort något gratis. Kan tänka mig att han nu börjar odla ett samarbete för att KHK ska släppa t.ex Ytman om han blir bra. Missförstå mig inte nu, det är inte negativt att vara en bra affärsman. Fahlander verkar vara en grymt slipad affärsman och sådana är inte kända för och göra saker "gratis" Eller så anser han att Killen inte passar in i Örebro och ser en chans att slippa den utgiften. Jag tycker att Tobbe gör en riktigt bra grej,nu har han en månad(nästan)på sig att se om killen passar bättre i KHK. Jag tror ju inte att Tobbe lägger in Yetman i någon förhandlings pott,han har ju knappt sett någon utav dessa båda spela,det som gör mig så glad att jag nästan blir tårögd år att Tobbe markerar att han inte är nöjd, trots en fjärde plats såhär långt.
|
|
|
Post by foureight on Nov 6, 2009 21:38:37 GMT 1
Tror inte att det har att göra med ekonomi.KHK o Örebro har ett samarbete!
|
|
|
Post by philipg on Nov 6, 2009 22:03:19 GMT 1
verkar inte som vissa fattar hur hockey går till, men ni har ju allettan som mål så... Lån brukar vara så att man tar över kostnaden av vad den andra klubben betala nissen. vad är det som är så svårt att fatta, att man inte vill ha supermario? nej jag skulle inte vilja se honom i hästen! samma sak skulle vara om lorentzon skulle erbjudas till oss... skulle ni ta en tingsryd lirare om ni fick?
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 6, 2009 22:06:46 GMT 1
verkar inte som vissa fattar hur hockey går till, men ni har ju allettan som mål så... Lån brukar vara så att man tar över kostnaden av vad den andra klubben betala nissen. vad är det som är så svårt att fatta, att man inte vill ha supermario? nej jag skulle inte vilja se honom i hästen! samma sak skulle vara om lorentzon skulle erbjudas till oss... skulle ni ta en tingsryd lirare om ni fick? Men nu skriver ju Fahlander att lånet inte kostar KHK nånting! Finns en hel spelare från tengsry som jag hade velat ha i KHK.
|
|
|
Post by foureight on Nov 6, 2009 22:13:38 GMT 1
Det är ju bra att du philipg fattar hur hockey gå till!
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Nov 6, 2009 22:24:17 GMT 1
Mkt bra att se vad Fahlander skriver! Nu känns det inte lika meningslöst...lite som ett gratis-try-out! Fahlander har aldrig gjort något gratis. Kan tänka mig att han nu börjar odla ett samarbete för att KHK ska släppa t.ex Ytman om han blir bra. Missförstå mig inte nu, det är inte negativt att vara en bra affärsman. Fahlander verkar vara en grymt slipad affärsman och sådana är inte kända för och göra saker "gratis" Fahlander är också känd för att stötta det han gillar. Det är sant att duktiga affärsmän är bra på att göra business, men många av dem är också kända för att ta hand om "de sina". Då handlar det aldrig om pengar utan känslor. Jag känner många affärsmän, bl.a. en husnasare, som är just sådana. Mellan Örebro och KHK finns mer än ett samarbete. Jag tror det handlar om likheter, nyfikenhet, förståelse och naturligtvis en fin personkemi mellan bl.a. Tobbe och Fahlander. Fahlander har ingen dold agenda. Sportslig samverkan missgynnar sällan någon. David kom hit och tände till, Findus åkte till KRIF och gjorde det samma. Alla är vinnare. Free of charge.
|
|
|
Post by foureight on Nov 6, 2009 22:28:24 GMT 1
;D Detta var ett väldigt bra bevis på vad samarbetet betyder!
|
|
dagger
Ungdomslirare
|
Post by dagger on Nov 7, 2009 0:15:22 GMT 1
verkar inte som vissa fattar hur hockey går till, men ni har ju allettan som mål så... Lån brukar vara så att man tar över kostnaden av vad den andra klubben betala nissen. vad är det som är så svårt att fatta, att man inte vill ha supermario? nej jag skulle inte vilja se honom i hästen! samma sak skulle vara om lorentzon skulle erbjudas till oss... skulle ni ta en tingsryd lirare om ni fick? Undrar om det inte redan finns någon spelare med Tingsrydsanknytning i KHK?
|
|