|
Post by hoxha on Nov 15, 2009 22:33:01 GMT 1
GB var ju riktigt samspelta o visade prov på stor humor, lite som Rögle.
Snygga plakat på Sune, hehe!
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Nov 15, 2009 22:40:09 GMT 1
Tycker KHK gör en helt ok match, med lite flyt så hade man åtminstone fått med sig en pinne! Yetty måste få andra spelare bredvid sig!! Det får han ju i PP. Tycker han själv inte var så bra idag, i alla fall inte vad man kan önska av en importspelare som har högre krav på sig än andra. Jag tror dock han kommer att få chansen att visa sig med andra kedjekamrater också i sinom tid. Det har ju trots allt bara spelats 3 matcher. Tanken var nog främst att få igång Ringo och Sebbe. Det har man också lyckats med lite grand faktiskt. Tycker de båda sett lite bättre ut på sistone. Har lite svårt att förstå kritiken till Sebbe denna matchen. Tycker han gjorde en bra match. Sibbe gjorde en kanoninsats och borde bli belönad med att få starta mot Kristianstad.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 15, 2009 22:58:33 GMT 1
Det intressantaste är att han själv sa att styrkan var skridskoåkningen. Någon som sett honom åka ifrån någon? Och hamnar han vid sargen så är han lätt bortmanövrerad...väger väldigt lätt! Jag kan bara gissa att han är i helt fel omgivning för att leverera! Han slår luriga passningar, men ingen är kapabel att ta emot dem, ofta verkar man bli överraskad och inte hinner med. Känns som när Stabel spelade fram till öppet mål, men det var aldrig någon som hade klubban i isen..
|
|
|
Post by Zäta on Nov 15, 2009 23:09:34 GMT 1
Tycker att Taif är Snabbare starkare och bättre i två perioder. Bragdguldet borde gå till #3. Vilken match han gör!!
|
|
|
Post by Back to Front on Nov 15, 2009 23:46:53 GMT 1
Jocke Olsson.. vad var han?Någon som vet?............
|
|
|
Post by philipg on Nov 15, 2009 23:49:36 GMT 1
efter att sett matchen så är taif precis som förra året, spelar tråk hockey men med bra diciplin kan avgöra i första perioden, för att stänga matchen i 3e och bevaka ledning, äckligt effektivt, det är dom vana vid. yetman spelar med fel spelare just nu iaf man såg ju inte att han var ett nyförvärv för att stärka i denna match iaf. Ringberg har nog aldrig spelat så dåligt som han gör hos er nu... när han gick på halvfart i hästen var han dubbelt så bra. Ohlsson var ju borta men han levererar nästan jämt. vad ska man säga om fransson, var väl inte allt för svettiga saker han fick göra, men han fick sig 96% och det är väl mer än bra.
Måste ge khk en känga för ja tror hypen runt khk är för stor, iaf utan fala, ohlsson o jimmy. Idag såg ni ut som ett gäng div 2 lag. iaf när de gällde uppspel, pp och anfallzon, tyvärr. tycker ni har ett väldigt ofysiskt lag som inte tacklas eller klarar tacklingar.
supermario såg ut som en bra div 1 back.
ska bli kul och se hur ni klarar er i allettan
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 15, 2009 23:49:52 GMT 1
yetman såg jag inte på hela matchen faktiskt .. :s Brasar såg jag, nummer 10 också sen altmann och skoog tyckte jag va bäst i KHK
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 16, 2009 0:24:09 GMT 1
efter att sett matchen så är taif precis som förra året, spelar tråk hockey men med bra diciplin kan avgöra i första perioden, för att stänga matchen i 3e och bevaka ledning, äckligt effektivt, det är dom vana vid. yetman spelar med fel spelare just nu iaf man såg ju inte att han var ett nyförvärv för att stärka i denna match iaf. Ringberg har nog aldrig spelat så dåligt som han gör hos er nu... när han gick på halvfart i hästen var han dubbelt så bra. Ohlsson var ju borta men han levererar nästan jämt. vad ska man säga om fransson, var väl inte allt för svettiga saker han fick göra, men han fick sig 96% och det är väl mer än bra. Måste ge khk en känga för ja tror hypen runt khk är för stor, iaf utan fala, ohlsson o jimmy. Idag såg ni ut som ett gäng div 2 lag. iaf när de gällde uppspel, pp och anfallzon, tyvärr. tycker ni har ett väldigt ofysiskt lag som inte tacklas eller klarar tacklingar. supermario såg ut som en bra div 1 back. ska bli kul och se hur ni klarar er i allettan Fundera då på att Ringberg är bättre nu än tidigare! Ligger lite i vad du säger, för gladhockey bjuder knappast TAIF på. Snarare "äckligt diciplinerat"... När vi mötte Nybro borta, så gick det dubbelt så fort och de pumpade på med våg efter våg. Vet inte vad Nybro ätit den matchen, för så bra har jag aldrig sett ens TAIF. Div 2-lag var väl at ta i! T o m på TAIFs forum, säger de att det var en bra match och att det var första gången de verkligen blivit utmanade hela vägan! Det berömmet får ng inget div 2-lag..
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 16, 2009 1:57:52 GMT 1
nej philipg är väldigt långt ute och cyklar. Att möta dem skitlagen som Hästen gör är väl ingen konst att vinna mot. Dessutom förlorar ni ibland också. Lagen i F-serien är mycket bättre i defensiven än vad lagen i E-serien är, därför när lagen på den övre halvan möts blir det lite mindre mål i regel. Sen att det finns lag som har dålig defensiv i F-serien är ju också sant.
Tycker att både KHK och TAIF gör en bra match, men jag är lite missnöjd med Tingsryds offensiv. Brukar vara lite mer skärpta och lite bättre tryck. Men KHK gör det bra, det är de ingen tvekan om. Defensivt var detta den absolut bästa matchen i år hittills. Det tror jag båda lagen är nöjda med! Offensivt däremot önskar jag personligen lite mer av Tingsryd, men det är ju så, vissa dagar trillar det in mer puckar än andra! Nu vann man pga en stark defensiv och en fin individuell prestation av Hillding som håller undan backen i KHK. Starkt!
Hur som helst, tror att svängdörrslagen i E-serien får det jobbigt mot lagen i F-serien i Allettan. Sen spelar det ingen större roll om de heter Tingsryd, Olofström, Nybro, Karlskrona, Kristianstad eller Pantern (hur det hela nu slutar) det blir lika jobbigt för det!
|
|
|
Post by jack76 on Nov 16, 2009 7:07:00 GMT 1
GB var ju riktigt samspelta o visade prov på stor humor, lite som Rögle. Snygga plakat på Sune, hehe! Och jag undrar vad fan som hänt med klacken? Hörs knappt, syns knappt. Och ingen fantasi eller kreativitet över huvud taget. Samma ramsor/ramsa om och om igen. Bedrövligt att några hundra tillresta Taifare ska tillåtas att låta mer än "publiklaget" Khk:s egen klack. Den är just nu betydligt sämre än laget.
|
|
|
Post by HF on Nov 16, 2009 7:50:29 GMT 1
Sebbe fick till ett par riktigt bra tryckare denna matchen. Kanske borde andra ta efter...
|
|
|
Post by time on Nov 16, 2009 8:46:08 GMT 1
En lite fundering bara. TAIF spelar en hockey som alla verkar imponeras mycket av men som "ingen" vill se KHK spela...
Personligen tror jag just att det är den typen av hockey som håller i längden. Dock är kanske "underhållningen" inte den bästa
|
|
|
Post by mikkel on Nov 16, 2009 9:56:14 GMT 1
Efter 2:a perioden kunde det lika gärna stått 0-5. Fast som många sagt innan, defensiven bra idag med Fransson i spetsen. I 3:dje såg vi lite av vad KHK kan. Där var dom värda ett par mål. Fast det är klart, man måste ju sätta nån utav chanserna. Skjuter man på målvakten hela tiden kan det inte bli några mål. Så enkelt är det.
Men jag fattar fortfarande inte varför Lindfors får spela så mycke. Och i powerplay också. Han är lika iskall som Sebbe, om inte värre. Vilka idiotpass han slår. Vad har hänt sen förra säsongen?
Spelet i egen försvarszon när man har pucken är under all kritik. Från ALLA. Jag begriper inte varför dom inte kan få till det. Är det spelidén? Kanske dags att äntligen byta tränare?
|
|
|
Post by primetime on Nov 16, 2009 10:25:33 GMT 1
Tingsryd gör så klart ingen av sina bättre matcher. I synnerhet inte offensivt. Till viss del beroende på att KHK lägger stor del av sin energi på att störa TAIF spel.
Ändå finner TAIF en väg att vinna matchen. Det är detta som är styrkan i ett vinnande lag. Att finna vägar att vinna matcher. Att ha de största vinnarskallarna.
SMP har en stor bild i dagens tidning (ett helt uppslag) där Hilding rundar #41 Altman och sätter matchavgörande 0-1. Inte helt optimal start för den killen även om han spelar upp sig och gör en helt godkänd match i övrigt...
En reflektion efter matchen är att man undrar hur det är möjligt att få ut så skralt ur en så pass bra trupp som KHK har? Tar man spelare för spelare så borde KHK finnas med i den absoluta toppen och inte behöva spela varje match med kniven på strupen i detta skedet av serien!
|
|
|
Post by time on Nov 16, 2009 10:52:02 GMT 1
Tingsryd gör så klart ingen av sina bättre matcher. Känns detta igen? ;D Men annars trevligt att du nu slutat låtssas vara KHKare
|
|