|
KHK-KIK
Jan 17, 2010 19:29:49 GMT 1
Post by tof on Jan 17, 2010 19:29:49 GMT 1
Ja är ju skönt om det är så Jimmie ersattes av Sibbe som gjorde en strålande insats, hände alltid något när han var inne.
|
|
|
KHK-KIK
Jan 17, 2010 19:37:43 GMT 1
Post by Medgångssupportern on Jan 17, 2010 19:37:43 GMT 1
En dåre i KIK klacken tände någon slags bengal på läktaren, och killen blev inte utslängd !? KIK spelarna agerade sig som riktiga tokar i början av matchen (övertända) en dåre slog Jimmie över foten med klubban. Förmodligen visste denna idiot att Jimmie hade skadat foten tidigare på säsongen och såg sin chans att plocka bort honom ur matchen vilkat han också lyckades med. Men iställer så kom Sibbe in och gjore en kanon match, händer alltid något när han är på isen vilket säkert Kempe noterade om ryktet stämmer att han var på plats i TAK ikväll. Annars så tycker jag att KHk gör en stabil insats och vinner rättvist, några extra + till; Belin, Ottinger, Sibbe, Yetman, Brasar, Wahlqvist & Fransson. Ja, Kempe var på plats.
|
|
|
KHK-KIK
Jan 17, 2010 19:57:32 GMT 1
Post by khkkrille on Jan 17, 2010 19:57:32 GMT 1
jaaaaa!!!äntligen en match där killarna går in och visar glädje fighting spirit o en sjujäkla massa jävlar anamma!!!ikväll hade jag kunnat ta en förlust tom för ikväll visa de attityd!t.o.m henning ska få godkänt fast bäst ikväll var ottinger och altmann
|
|
|
KHK-KIK
Jan 17, 2010 20:00:21 GMT 1
Post by chriande on Jan 17, 2010 20:00:21 GMT 1
Betydligt svårare för motståndarna KIK att ta sig igenom mittzon än tidigare. Första halvan var det lite bättre tempo än tidigare, men resten blev segare än en gammal fläskottlätt. Med en del tur och felstudsar för KIK kunde man hålla undan resten av matchen. När det gäller inspelen i spel 5-4 måste man ha fler varianter, en KHKare som kör in med pucken i 4 KIKare gåååång på gååång.
Ottinger, Belin, Sibbe, Fransson, Lindfors, Skoog, Wahlqvist, Altmann, Yetman får + poäng ikväll.
|
|
|
KHK-KIK
Jan 17, 2010 20:04:56 GMT 1
Post by Jacob Lokatt on Jan 17, 2010 20:04:56 GMT 1
Seg match, dålig hockey! Dock 3 pinar på kontot som är det viktigaste just nu. Sibbe är ett riktigt yrväder, hoppas verkligen han får chansen från start.
|
|
|
KHK-KIK
Jan 17, 2010 20:11:51 GMT 1
Post by husnasarn on Jan 17, 2010 20:11:51 GMT 1
Vi ser alltid matcherna lite olika men för mig var detta årets bästa match hittills. Som jag sa till grannen och som någon redan skrivit idag kunde jag till och med tagit en förlust om KIK hade vänt matchen. Sibbe Sibbe Sibbe vad i hela friden håller Micke Nilsson på med det händer saker varje byte han gör men det 3000 på läktarn ser ser man inte i ledarstaben. En powerplayfemma är också önskvärd. Dagens indianare stod iaf Simon Skoog ett kraftigt slagskott mitt i banan till en KIK:are.
Bra match idag ;D
|
|
|
KHK-KIK
Jan 17, 2010 20:22:26 GMT 1
Post by khkkrille on Jan 17, 2010 20:22:26 GMT 1
Vi ser alltid matcherna lite olika men för mig var detta årets bästa match hittills. Som jag sa till grannen och som någon redan skrivit idag kunde jag till och med tagit en förlust om KIK hade vänt matchen. Sibbe Sibbe Sibbe vad i hela friden håller Micke Nilsson på med det händer saker varje byte han gör men det 3000 på läktarn ser ser man inte i ledarstaben. En powerplayfemma är också önskvärd. Dagens indianare stod iaf Simon Skoog ett kraftigt slagskott mitt i banan till en KIK:are. Bra match idag ;D håller med om allt..skulle vilja se brasar yetman o fahla i pp med altmann o atte som backar där altmann med fördel kan ställa sig framför mål
|
|
|
KHK-KIK
Jan 17, 2010 20:44:18 GMT 1
Post by Jacob Lokatt on Jan 17, 2010 20:44:18 GMT 1
Vi ser alltid matcherna lite olika men för mig var detta årets bästa match hittills. Som jag sa till grannen och som någon redan skrivit idag kunde jag till och med tagit en förlust om KIK hade vänt matchen. Sibbe Sibbe Sibbe vad i hela friden håller Micke Nilsson på med det händer saker varje byte han gör men det 3000 på läktarn ser ser man inte i ledarstaben. En powerplayfemma är också önskvärd. Dagens indianare stod iaf Simon Skoog ett kraftigt slagskott mitt i banan till en KIK:are. Bra match idag ;D håller med om allt..skulle vilja se brasar yetman o fahla i pp med altmann o atte som backar där altmann med fördel kan ställa sig framför mål Tycker inte alls denna matchen var bra, PP är väl näst intill obefintligt, många felpass
|
|
|
KHK-KIK
Jan 17, 2010 21:00:03 GMT 1
Post by khkkrille on Jan 17, 2010 21:00:03 GMT 1
håller med om allt..skulle vilja se brasar yetman o fahla i pp med altmann o atte som backar där altmann med fördel kan ställa sig framför mål Tycker inte alls denna matchen var bra, PP är väl näst intill obefintligt, många felpass tycker kampviljan uppväger de där faktiskt..ja håller med om pp men det är väldigt sällan ett lag kan gå av isen och säga att allt stämde till 100%..viktigast är tre poäng näst viktigast e hur de togs..minst viktigt torde va de fel man gjorde
|
|
|
KHK-KIK
Jan 17, 2010 21:05:39 GMT 1
Post by khkkrille on Jan 17, 2010 21:05:39 GMT 1
bör väl tillägga att de verkar va omvänd prioriteringslista på en del här inne
|
|
|
KHK-KIK
Jan 17, 2010 21:49:28 GMT 1
Post by Medgångssupportern on Jan 17, 2010 21:49:28 GMT 1
Vi ser alltid matcherna lite olika men för mig var detta årets bästa match hittills. Som jag sa till grannen och som någon redan skrivit idag kunde jag till och med tagit en förlust om KIK hade vänt matchen. Sibbe Sibbe Sibbe vad i hela friden håller Micke Nilsson på med det händer saker varje byte han gör men det 3000 på läktarn ser ser man inte i ledarstaben. En powerplayfemma är också önskvärd. Dagens indianare stod iaf Simon Skoog ett kraftigt slagskott mitt i banan till en KIK:are. Bra match idag ;D håller med om allt..skulle vilja se brasar yetman o fahla i pp med altmann o atte som backar där altmann med fördel kan ställa sig framför mål Inte brasar och fahla snälla.. dom tar ut varandra.. yetman och fahla kompleterar varandra mycket bättre.. det gick mycket snabbare ur min synvinkell iallafall
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 18, 2010 0:30:55 GMT 1
håller med om allt..skulle vilja se brasar yetman o fahla i pp med altmann o atte som backar där altmann med fördel kan ställa sig framför mål Tycker inte alls denna matchen var bra, PP är väl näst intill obefintligt, många felpass Särskilt bra var väl inte matchen ur spelsynpunkt! Hafs och slit, mer jobb än bra spel. Åter KATASTROFALT PP! Gudars vad hemskt...tur att KIKs var nästan lika värdelöst...(bortsett från nåt på slutet) Skoog gjorde garanterat den grymmaste indianaren i KHKs historia! Rättvänd, oattackerad, gott om tid....PANG, slagskott rakt på bladet...dvs KIKarens... ;D Oskar kändes enormt trygg och alert idag...och han släppte också bara en omöjlig puck. Sirbäck...den som bänkar honom borde få hjärnan undersökt...finns det någon som gör det?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 18, 2010 0:34:27 GMT 1
håller med om allt..skulle vilja se brasar yetman o fahla i pp med altmann o atte som backar där altmann med fördel kan ställa sig framför mål Inte brasar och fahla snälla.. dom tar ut varandra.. yetman och fahla kompleterar varandra mycket bättre.. det gick mycket snabbare ur min synvinkell iallafall Mycket smart att köra Yetti o Fahla! Brasar lämnar ju inte ifrån sig pucken och Yetman behöver någon att spela med, inte titta på!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 18, 2010 1:43:11 GMT 1
Tycker inte alls denna matchen var bra, PP är väl näst intill obefintligt, många felpass Särskilt bra var väl inte matchen ur spelsynpunkt! Hafs och slit, mer jobb än bra spel. Åter KATASTROFALT PP! Gudars vad hemskt...tur att KIKs var nästan lika värdelöst...(bortsett från nåt på slutet) Skoog gjorde garanterat den grymmaste indianaren i KHKs historia! Rättvänd, oattackerad, gott om tid....PANG, slagskott rakt på bladet...dvs KIKarens... ;D Oskar kändes enormt trygg och alert idag...och han släppte också bara en omöjlig puck. Sirbäck...den som bänkar honom borde få hjärnan undersökt...finns det någon som gör det? Förutom den indianaren så tycker jag att Skoog gjorde en OK insats iallafall, börjar likna mer hur han va förra året.. Och ÄNTLIGEN lite Karl Uno Karlsson i KHK.. som sagt inget skönspel men man kämpade som fan, även fast de hade sina dippar.. och då var det verkligen på botten, ibland undrade man om det va a-laget som spelade. Men som sagt, en kämpar insats och man vek sig inte en tum för vedhuggarna ifrån danmark.. förlåt mig, skåne
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Jan 18, 2010 1:48:54 GMT 1
udda att inte KIK supportern som tände bengal åkte ut, för säger man rumpa på hemmastå så ska dom tömma hela ståplats
|
|