|
Post by Lucas Lokatt on Mar 16, 2010 23:10:11 GMT 1
Okej nu är den här, kvalserien till Allsvenskan. Vad tror ni?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 16, 2010 23:22:50 GMT 1
Taif har inte en chans emot IOK och Sundsvall. Det är vad jag tror.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Mar 17, 2010 15:10:29 GMT 1
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 17, 2010 15:32:59 GMT 1
Oik å Sundsvall!! Eller Nybro eller Iko .Eller Enköping!
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Mar 17, 2010 15:36:11 GMT 1
Tror Oskarshamn får ruskigt svårt att hänga kvar i allsvenskan. Tror att Sundsvall och tengsry spelar allsvenskt nästa år.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 17, 2010 15:44:19 GMT 1
Mitt tips på sluttabell.
Sundsvall TEJF IKO OIK Enköping Nybro
|
|
|
Post by Gudfadern on Mar 17, 2010 16:21:39 GMT 1
MAn kan alltid drömma om Allsvenskan, men det beror på hur det går mot de BRA lagen, då tänker jag på taif och sundsvall...IKO är helt under isen och där tror jag att nybro kommer att äga de i 2-o!!!!! Men men vi får se vilka som klarar att gå upp! Roligt lär det bli att få hallen fylld 5 ggr till!!!
|
|
|
Post by sheriff on Mar 17, 2010 16:54:53 GMT 1
Tänk om OIK och Nybro tar platserna till Allsvenskan och Tajf får en gratisplats. Lägg dessutom till att Mörrum och KRIF kanske missar kvalet. Snacka om antiklimax för KHK-supportrarna nästa år med matcher i "Norrland". KHK-TV jublar.
|
|
|
Post by martin9 on Mar 18, 2010 1:34:48 GMT 1
Taif har inte en chans emot IOK och Sundsvall. Det är vad jag tror. Tror inte heller att TAIF har en chans mot stora mäktiga IOK. ;D Tror att det blir Sundsvall och IKO som kommer etta resp tvåa.
|
|
|
Post by Ragulin on Mar 18, 2010 7:41:30 GMT 1
Har tippat Taif och Sundsvall!
|
|
|
Post by time on Mar 18, 2010 8:35:25 GMT 1
Sundsvall TAIF ---------------- OIK IKO Nybro Enköping
|
|
|
Post by koffus on Mar 18, 2010 8:45:24 GMT 1
sundsvall TAIF Nybro IKO OIK Enköping.
sundsvall tror jag kommer vinna detta lätt.. 60p i allsvenskan...... Tengsry kommer lyckas tråckla sig förbi nybro i sista omgången då nybro får stryk med uddamålet av OIK:P Nybro faller på målsnöret, har platsen inom räckhåll men år den inte. Oskarshamn trillar ur, dem har helt enkelt inget att göra i AS. I.o.m detta så går dem även i KK. Olofström räcker helt enkelt inte till idenna serien. 2 spelare kan inte göra ett lag på denna nivån + att det inte håller att släppa in 4-5 mål per match för då förlorar man. Enköping kommer bli seriens stryklag. Varken asplöven eller enköping hade i KS att göra men nu blir det bara positivt med enköping då resorna blir kortare.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Mar 18, 2010 16:00:50 GMT 1
Hur går det med spelschemat egentligen?? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- – Jag kommenterar inte den preliminära lottningen, den ska vara hemlig tills den är fastställd. Men jag kan säga så mycket att vi inte kommer acceptera den, säger IKO:s klubbchef Dag Larsson. – Vi anser att den är djupt sportsligt orättvis och ska göra allt för att den inte ska gälla. www.barometern.se/sporten/ot-sporten/iko-sagar-kvalserielottningen-vi-kommer-slass-in-i-doden-for-att-den-ska-andras%281829725%29.gm-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
|
Post by koffus on Mar 18, 2010 18:47:22 GMT 1
spelschemat är fastställt helt och klart.. Oskeshamn fick några ändringar i slutet, bl.a slapp dem tingsryd i sista matchen och får istället enköping.. men början av serien är som det var när dag larsson klagade.
bara barometern som inte lagt ut det på nätet.. de stod i tidningen idag. ligger även ute på swehockey.se
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 19, 2010 18:41:48 GMT 1
Med Hjärnan:
Sundsvall Oskarshamn Tingsryd Olofström Nybro Enköping
Med Hjärtat:
Sundsvall Oskarshamn Olofström Enköping Nybro Börjes IF
|
|