|
Post by time on Apr 7, 2010 13:36:23 GMT 1
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Apr 7, 2010 13:49:35 GMT 1
OIK skämmer ut sig, inte bara på läktaren med så lite folk, utan även på isen. Hur var det nu, man vinner jäääättelätt utan Hurtubise... Ja jag vet, ni råkade slå Enköping sist. bla bla bla...fortfarande sur för att du måste läsa tidningen medan vi kan följa vårt lag? Svar: Ja det är du! OIK är i Bonusserien det är inte khk...OIK slog sundsvall hemma medans ni dansade i arenan till dansbands musik...SÅ nu var det sundsvall tur att vinna hemma, och? de spelade i allsvenskan där de slog många bra lag plus att OIK har några av sina bästa spelare skadade. Du är inte långt ute och seglar va? Avundsjuk är bara förnamnet! Allvarligt, vad är ditt problem? Och nej, jag är inte ett dugg avundsjuk på dig eller nån annan. Nej jag är inte sur för att jag läser tidningen. (?) Samla ihop byfolket nu så ni iaf fyller hallen till hälften inför sista matchen, så slipper Roger J ut och ragga publik i tidningen ;D
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Apr 7, 2010 14:08:31 GMT 1
Här är han ispelad på tuben.
|
|
|
Post by martin9 on Apr 7, 2010 14:39:37 GMT 1
Börjar bli lite rädd för dig Fredrik, du uppvisar symptom på sjukdom när du verkar höra röster. TAIF har allt i egna händer, detsamma gäller för Sundsvall.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 7, 2010 15:19:51 GMT 1
Jag har hört att TEJF presterar som bäst under press. ;D Tyvärr så tror jag att TAJF fixar en allsvensk plats.
|
|
|
Post by sheriff on Apr 7, 2010 15:49:39 GMT 1
OIK skämmer ut sig, inte bara på läktaren med så lite folk, utan även på isen. Hur var det nu, man vinner jäääättelätt utan Hurtubise... Ja jag vet, ni råkade slå Enköping sist. bla bla bla...fortfarande sur för att du måste läsa tidningen medan vi kan följa vårt lag? Svar: Ja det är du! OIK är i Bonusserien det är inte khk...OIK slog sundsvall hemma medans ni dansade i arenan till dansbands musik...SÅ nu var det sundsvall tur att vinna hemma, och? de spelade i allsvenskan där de slog många bra lag plus att OIK har några av sina bästa spelare skadade. Du är inte långt ute och seglar va? Avundsjuk är bara förnamnet! För er är det en bonusserie. För oss ett avstamp mot högre höjder. Grattis till de 800 Olofströmare som haft glädje av årets säsong. Lycka till nästa säsong, var ni än spelar.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Apr 7, 2010 16:59:20 GMT 1
Vem fan har krävt att Åkesson ska flytta från Tingsryd, det var det dummaste jag hört!! Den mannen har gjort mer för TAIF än de flesta. Sen att han igår hade en riktigt dålig dag är en annan sak, tyvärr var det inte första gången i en så pass viktig match. Men va fan, han är kung Åke för alltid. :-D Innerst inne så tror jag att chansen till allsvenskan försvann igår, tror TAIF får svårt att ladda om till fredag. Att Taif skulle ha svårt att ladda om i en kvalserie till Allsvenskan är det dummaste jag har hört. Varför så ödmjuk hela tiden och avsaknden av tron på laget? Alla säger att ni är det mest överlägsna laget i div1 ändå skall ni försöka vara underdogs så fort det bara går och är möjligt. Förstår inte varför ni låtsas vara någon form av uppstickare jämt. Fan, gå ut och säg som det är. Ni är favorit att gå och gå upp, har ett djävulskt bra lag och spelar en djävulskt bra hockey. Såg matchen mot IKO (serieledarna) och egentligen är det ju inget snack om vilka som ägde matchen, trots utspelningen och en otursam förlust (sämre målvakktsspel) ska ni forfarande leka underdogs. Kan förstå begreppet underdogs eftersom ni kommer ifrån en lägre serie vilket gör det hela rättfärdigt men allt detta hymlande hela tiden...
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Apr 7, 2010 19:16:06 GMT 1
"– Det vi gör i tredje är fruktansvärt dåligt. Det får bara inte hända. Vi gör två, tre ödesdigra misstag och i mål hade väl heller inte Victor (Tisell) heller sin bästa dag, kommenterade Lundström med brutal ärlighet."
Till och med tengsrys kapten sågar Tisell, dags att inse att Tisell Jr inte håller måttet för att spela i en kvalserie till allsvenskan.
|
|
|
Post by martin9 on Apr 7, 2010 21:42:00 GMT 1
Klart att TAIF ska vara underdogs i denna kvalserie, även om man spelat bra under större delen av säsongen. IKO och Sundsvall kommer från en högre serie, TAIF har nu mött dessa lag 3 ggr utan att lyckas vinna. Så nog fan är väl Sundsvall favorit att behålla sin plats.
|
|
|
Post by Joewson on Apr 7, 2010 22:03:41 GMT 1
Jag hoppas fortfarande på TAIF i allsvenskan 10/11.
|
|
|
Post by Teddybear on Apr 7, 2010 22:25:37 GMT 1
Jag hoppas fortfarande på TAIF i allsvenskan 10/11. Jag också! Hade varit skönt att slippa dom.
|
|
|
Post by happygilmore on Apr 8, 2010 8:35:20 GMT 1
I tisdags verkade de inte ha så kul. Dåligt tryck i hallen och folk gick hem efter 10 min in i tredje preioden.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 8, 2010 8:49:44 GMT 1
Jag hoppas fortfarande på TAIF i allsvenskan 10/11. Jag också! Hade varit skönt att slippa dom. Vi måste ju ändå vinna mot dom nästa säsong i Kvalserien till AS.
|
|
|
Post by Joewson on Apr 9, 2010 20:04:09 GMT 1
1 down, 1 left to go... Kom igen TAIF!
Kämpa Nybro!
|
|
|
Post by Joewson on Apr 9, 2010 20:09:46 GMT 1
2-2 mellan Nybro och Sundsvall.. fan..
|