|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 15, 2010 7:20:52 GMT 1
Har en känsla att det inte blir någon succé, men jag hoppas verkligen jag har fel. Gillar inte din spåkula när det gäller nyförvärv tyvärr brukar du ha rätt men nu får du helt enkelt ha fel!!
|
|
|
Post by rune on May 15, 2010 7:32:20 GMT 1
Utan att ha sett han spela, måste jag säga att jag inte är imponerad av detta nyförvärv. Men nu får ni rätta mej om jag har fel. CHL. Är inte det en sämre liga än ECHL? Ah, jag sitter bara o funderar, men är lite pessimist. Hade väntat mej nåt annat. Förmodligen sätter Collin mej på plats. Jag hoppas han gör det.
|
|
|
Post by Joewson on May 15, 2010 7:45:52 GMT 1
Spelare som kommer från ECHL har i regel lättare att anpassa sig till det svenska spelet.
Min spåkula säger att vi äntligen fått bitar för att få ett fungerande PP-spel. Med en hel Skoog, en hel Fahla, Arturs framför mål och den här snipern så tror jag att vi äntligen kan börja avgöra matcher i PP vilket är den, tillsammans med BP, viktigaste spelformen i modern ishockey.
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on May 15, 2010 7:52:38 GMT 1
Utan att ha sett han spela, måste jag säga att jag inte är imponerad av detta nyförvärv. Men nu får ni rätta mej om jag har fel. CHL. Är inte det en sämre liga än ECHL? Ah, jag sitter bara o funderar, men är lite pessimist. Hade väntat mej nåt annat. Förmodligen sätter Collin mej på plats. Jag hoppas han gör det. ECHL och CHL är, om jag är riktigt underrättad ungefär samma nivå. CHL är en central division (inre och södra U.S.A) och ECHL en yttre (Florida, östkusten, västkusten + Alaska). Jämförelsen är väl ungefär med vår Allsvenska. AHL är snäppet upp och motsvarar väl ungefär vår Elitserie. Svåra jämförelser. Intressant kan dock vara att kolla in juniorligorna och jämföra lite stats. QMJHL (Quebeq Major Junior Hockey League) - står högt i kurs och toppkillarna där skriver inte sällan direkt NHL-kontrakt. Vår Collin har spelat där och det kan vara intressant att jämföra hans stats där med utmärkte Hurtubise. Statistik är statistik. Jag tror det finns två saker som är mer intressanta med Collin: 1. Han är välscoutad och de som verkligen har sett honom är övertygade. 2. Han är ingen "hoppjärka". Om en spelare byter klubb varje säsong måste man ju ställa sig frågan varför. Oavsett vad folk "spår" nu så är det ju på isen i höst vi ska leverera. Personligen lugnar jag mig nog med omdömen tills dess. 2009/2010 var lärorikt...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 15, 2010 8:11:28 GMT 1
CHL är i alla fall enligt de på andra sidan atlanten en lite sämre liga än ECHL. Har för mig att lagen i ECHL har avtal med NHL & AHL och är för spelare på väg upp i karriären. Vi skall nog inte döma ut CHL på något sätt då det säkerligen finns grymt bra spelare även i den ligan.
En lite titt i poängligen för denna säsong är ganska så intresant:
13. Collin Circelli (F) Odessa Jackalopes 63 37 35 72 29. Ryan McLeod (F) Colorado Eagles 64 21 37 58 55. Linus Fagemo (F) Arizona Sundogs 58 25 21 46
McLeod var ju rikitgt bra i OIK ända tills han körde på fyllan och var tvungen att fly landet och Fagemo hade nog inte många div. 1 lag tackat nej till.
|
|
|
Post by Rocket on May 15, 2010 8:48:12 GMT 1
Lite hockeygodis med allt vad det innebär när det gäller nummer 16 Collin Circelli och hans tidigare lag Odessa Jackalopes. The Jacks slog förvörigt ut poängkungen Kevin Ulanskis ( som det ryktades om till KHK ) lag Colorado Eagels i play off. OIK rondellhund Ryan Mcleod spelade också i Colorado Eagels OBS ni måste kopiera hela länken och klistra in den i ett nytt webb-fönster www.youtube.com/watch#!v=QIGq3m_TXfQ&feature=related Odessa Jackalopes vs. Colorado Eagels ( Kevin Ulanski ) 9-4 www.youtube.com/watch#!v=QIGq3m_TXfQ&feature=related Governers CUP Champions 2010 www.youtube.com/watch#!v=pHwcjRPZN_E&feature=related Playoff www.youtube.com/watch?v=9IttpvuRUhw
|
|
|
Post by martin9 on May 15, 2010 9:22:56 GMT 1
Förmodligen är denne Collin en lika stor sopa som våran Davidson. Säkert, men betydligt billigare i drift! Det har du ingen aning om, du vet inte vad varken Collin eller Matt har i lön. Iofs är du kanske inte helt snett ute, går man efter vilken nivå dom spelat på så sopar ju Matt banan med Collin. En sak är säker, Matt var värd varenda krona han tjänade förra säsongen!!! ;D
|
|
|
Post by time on May 15, 2010 9:35:18 GMT 1
NHL, sedan AHL sedan kommer resten av ligorna
När det gäller NHL och AHL har jag samma uppfattning som Charlie. De som kommer från AHL till elitserien brukar hävda sig ungefär lika bra som hemma i AHL
När det gäller övriga ligor delar jag IP's syn
Men precis som charlie säger. Det viktigaste är att han är bra scoutad.
Sedan får vi se vad han levererar när han kommer hit
|
|
|
Post by time on May 15, 2010 9:36:39 GMT 1
Säkert, men betydligt billigare i drift! Det har du ingen aning om, du vet inte vad varken Collin eller Matt har i lön. Iofs är du kanske inte helt snett ute, går man efter vilken nivå dom spelat på så sopar ju Matt banan med Collin. En sak är säker, Matt var värd varenda krona han tjänade förra säsongen!!! ;D Man får en kedja med Collins för samma pengar som vad Matt kostar. Därmed inte sagt att Matt inte är värd pengarna
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 15, 2010 9:52:16 GMT 1
|
|
|
Post by HF on May 15, 2010 11:26:03 GMT 1
Har en känsla att det inte blir någon succé, men jag hoppas verkligen jag har fel. Gillar inte din spåkula när det gäller nyförvärv tyvärr brukar du ha rätt men nu får du helt enkelt ha fel!! Har jättegärna fel!! Ingen dålig spelare men inte någon braksuccé heller. Jag hoppas Time plockar fram detta meddelande framåt jul och stoppar ner det i halsen på mig. Deal Time?
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 15, 2010 12:25:59 GMT 1
För att tjata statistik, så är han ju ljusår från tidigare omtalade och jagade Ulanski. Därav blev man väl LITE fundersam... En annan är att man följer mönstret från alla värvningar: Att man producerat mycket en säsong, räcker...(bortsett från junisligan, där han var kanon)
Kopierar Charlies rad: "Oavsett vad folk "spår" nu så är det ju på isen i höst vi ska leverera. Personligen lugnar jag mig nog med omdömen tills dess. 2009/2010 var lärorikt..."
Detta är anledningen att jag inte säger något ännu.
|
|
|
Post by stolpeut on May 15, 2010 12:31:30 GMT 1
CHL är i alla fall enligt de på andra sidan atlanten en lite sämre liga än ECHL. Har för mig att lagen i ECHL har avtal med NHL & AHL och är för spelare på väg upp i karriären. Vi skall nog inte döma ut CHL på något sätt då det säkerligen finns grymt bra spelare även i den ligan. En lite titt i poängligen för denna säsong är ganska så intresant: 13. Collin Circelli (F) Odessa Jackalopes 63 37 35 72 29. Ryan McLeod (F) Colorado Eagles 64 21 37 58 55. Linus Fagemo (F) Arizona Sundogs 58 25 21 46 McLeod var ju rikitgt bra i OIK ända tills han körde på fyllan och var tvungen att fly landet och Fagemo hade nog inte många div. 1 lag tackat nej till. Odessa Jackalopes har avtal med: New York Islanders - NHL Bridgeport SoundTigers - AHL
|
|
|
Post by sheriff on May 15, 2010 12:31:56 GMT 1
Lite hockeygodis med allt vad det innebär när det gäller nummer 16 Collin Circelli och hans tidigare lag Odessa Jackalopes. The Jacks slog förvörigt ut poängkungen Kevin Ulanskis ( som det ryktades om till KHK ) lag Colorado Eagels i play off. OIK rondellhund Ryan Mcleod spelade också i Colorado Eagels OBS ni måste kopiera hela länken och klistra in den i ett nytt webb-fönster www.youtube.com/watch#!v=QIGq3m_TXfQ&feature=related Odessa Jackalopes vs. Colorado Eagels ( Kevin Ulanski ) 9-4 www.youtube.com/watch#!v=QIGq3m_TXfQ&feature=related Governers CUP Champions 2010 www.youtube.com/watch#!v=pHwcjRPZN_E&feature=related Playoff www.youtube.com/watch?v=9IttpvuRUhw www.youtube.com/watch#!v=QIGq3m_TXfQ&feature=related Titta på det första Power Playet hur alla spelarna byter plats. Så fort Circelli går ut i Brasarposition kommer en annan in och ersätter framför mål. Detta måste vara hockeygodis för en tränare när t.o.m jag njuter. Öva, öva, öva! Circellis rörelseschema vid ett av sina mål är också en njutning att se plus hans kyla i avslutet. Brasklapp. Jag tror att han behöver minst en transatlant vid sin sida för att få ut fullkapacitet. Sen är det en chanstagning med större ytor och osäkerheten om ligans nivå. Spännande och friskt vågat. Lycka till. BrasLapp. Han har lite Brasar i sig.
|
|
|
Post by sheriff on May 15, 2010 12:49:15 GMT 1
|
|