|
Post by Joewson on Aug 14, 2010 19:59:04 GMT 1
Vill bara påminna er om Modos guldsäsong för ett par år sedan, man förlorade samtliga matcher utom en, förlorade även mot div1-motstånd på försäsongen. Sen gick man hela vägen och tog SM-guld.
Träningsmatcher är vad man gör de till, man har kanske vissa moment som man vill testa. Såg endast de två första perioderna igår. Måste säga att Jocke Ohlssons mål var väldigt vackert, Ottingers mål helt och hållet egentligen men där syntes det att det finns redan spelare som hittar varandra. Det här kan bli riktigt bra, jag känner större glädje till hockeyn i år än vad jag gjorde förra året och den stora anledningen till det stavas Kempe!
|
|
|
Post by time on Aug 15, 2010 7:04:11 GMT 1
väldigt låg allsvensk klass skulle jag vilja säg isf eftersom TAIF lekte med dem .. och TAIF är inget topplag i AS precis. Och Mörrum slog nybro som i sin tur slog Troja. Det är träninsmatcher inget annat. Precis. Vi spelade jämt mot bra allsvenska gäng på försäsongen för ett år sedan. Men det är ju inte det som räknas när säsongen ska summeras.
|
|
|
Post by lawless on Aug 15, 2010 8:47:13 GMT 1
Vi är i början av säsongen. Vi har relativt mycket nytt folk som ska spelas in i laget. Vi har vaskat om i formationerna även bland de som är kvar i laget sen tidigare Vi har en ny tränaren som (förhoppningsvis) vill sätta sin prägel på hur laget spelar Med hänsyn till ovanstående påstående så kan jag inte se något konstigt i att laget bitvis ser ganska svajigt ut. Gläds i stället att det bitvis ,redan, ser ganska bra ut framförallt framåt. Ett par av våra nyförvärv ser redan ruskigt starka ut. Ozolins t.ex har gjort mål i varje match hittills, och Mcgrane gjorde nog ingen besviken igår (kliniskt avslut vid friläget). Kort sagt, ge det lite tid!!! Ta sen med i beräkningarna att vi i de flesta av årets träningsmatcher kommer möta motstånd som BÖR/SKA vara bättre än vårt KHK. Några lipade över att vi förlorade mot Lakers med för många mål (7-1) ....... Lakers kommer garanterat att vinna någon match med minst 6 mål eller mer......i serien.....mot ALLSVENSKT motstånd. Vi är ett division ett lag, som möter bättre motstånd i träningssyfte...glöm inte det. Jag tror att detta kommer att bli riktigt bra tills serien drar i gång. Bra sammanfattning!
|
|
|
Post by hoxha on Aug 15, 2010 8:58:26 GMT 1
Kristianstad slog Herning...
|
|
|
Post by Bart on Aug 15, 2010 11:15:57 GMT 1
Och? Tycker det är många som redan börjat gnälla o såga. skärpning.
|
|
|
Post by hoxha on Aug 15, 2010 11:31:42 GMT 1
Ngn kanske var nyfiken på hur det gick...
|
|
|
Post by Sir Wankalot on Aug 15, 2010 12:27:10 GMT 1
Ok att Oskar tydligen har haft en jobbig säsongsstart, men det är ALDRIG acceptabelt att tokhåna en egen (inte andra heller för den delen) spelare enligt mig. Iaf inte så länge spelaren i fråga gör så gott han kan. Lite negativ kritik javisst, men personliga påhopp och hån, nix! Skulle Leinonen vara borta en tid, så är en målvakt utan självförtroende det sista KHK behöver. WORD på det .....
|
|
|
Post by martin9 on Aug 15, 2010 13:47:48 GMT 1
Ja Frölunda skakade nog bara av sig o sa: Det är bara träningsmatch , skit samma=) Det va ingen träningsmatch, det va en match i European Throphy. Tycker det är bättre KHK spelar dåligt nu, än att det blir ett till "fiasko" i år. Undra hur bra Ed kommer vara när han inte är jetlaggad. Så en bra försäsong betyder att det måste bli en dålig säsong?? Det delas inte ut poäng i träningsmatcherna, men jag tillhör dom som gärna ser att laget spelar bra redan från början.
|
|
|
Post by HF on Aug 15, 2010 19:34:56 GMT 1
Och? Tycker det är många som redan börjat gnälla o såga. skärpning. Säsongen 07/08 förlorade vi de 6 första träningsmatcherna, säsongen slutade med att vi gick upp.
|
|
|
Post by moviestar on Aug 15, 2010 22:18:50 GMT 1
Det finns aldrig något bra med att förlora om man inte lär sig något.
|
|
jojje
Björnligan
KIK-supporter
|
Post by jojje on Aug 19, 2010 14:58:45 GMT 1
TAIF och KIK slog Herning, KHK förlorade. Ärligt talat säger det inte mig speciellt mycket även om jag är KIK-supporter. Träningsmatcher saknar den här riktiga tändvätskan för många spelare, speciellt för dom som varit med ett tag och känner sig relativt säkra på en plats.
Är inte KHK bland topp 4 när serien är över så vet i tusan vilket lag som skulle skrälla till sig den platsen!
Vi syns både i Kristianstads Ishall och Telenor Arena!
|
|
|
Post by HF on Aug 21, 2010 21:11:07 GMT 1
Trodde detta var en träningsmatch enl swehockey börjar serien om en dryg månad ... Haha..och? Är det bara för oss serien börjar då? Har alla utom vi storformen nu? Tycker att mycket ser bra ut, precis som igår. Med "normalt" målvaktsspel, hade Icebreakers gjort 8-10 mål och Herning 3...med 28 skott händer det att man håller nollan. Var det mer än stolpe in som kändes helt omöjligt? Vi fick ett danskt elitlag att ta time out! Och allt kändes som seger var på gång, när det ologiska 4-5 kom. Tycker att danskarna var bra bitvis och att vi känns betydligt kvickare i hjärnan än tidigare. Mest tack vara de nya. Ozolins 4 mål på 4 matcher. Ed 2 på 2! Problemet är...61% igår...78% idag...psykosen är nära! TROTS att spelet sett bitvis mycket trevligt ut! Jag kan stånga mitt huvud blodigt mot en vägg när det gäller C, kan bli skogstokig på honom för han är omöjlig att diskutera med. MEN rätt ska vara rätt och här tog han nog i så han storknade ;-)
|
|
|
Post by stolpeut on Aug 22, 2010 17:51:04 GMT 1
Haha..och? Är det bara för oss serien börjar då? Har alla utom vi storformen nu? Tycker att mycket ser bra ut, precis som igår. Med "normalt" målvaktsspel, hade Icebreakers gjort 8-10 mål och Herning 3...med 28 skott händer det att man håller nollan. Var det mer än stolpe in som kändes helt omöjligt? Vi fick ett danskt elitlag att ta time out! Och allt kändes som seger var på gång, när det ologiska 4-5 kom. Tycker att danskarna var bra bitvis och att vi känns betydligt kvickare i hjärnan än tidigare. Mest tack vara de nya. Ozolins 4 mål på 4 matcher. Ed 2 på 2! Problemet är...61% igår...78% idag...psykosen är nära! TROTS att spelet sett bitvis mycket trevligt ut! Jag kan stånga mitt huvud blodigt mot en vägg när det gäller C, kan bli skogstokig på honom för han är omöjlig att diskutera med. MEN rätt ska vara rätt och här tog han nog i så han storknade ;-) Men Mr.C har ju rätt här om räddnings%en.......Oskar håller inte. Är en mkt bra div2 målvakt men........... Det är nog dax att dom börjar titta sig omkring efter en ny 2:e målvakt som är utvecklingsbar o redo att ta över spaden den dagen Timos tröja hängs upp i taket.
|
|
|
Post by icebreaker on Aug 22, 2010 17:55:54 GMT 1
Jag kan stånga mitt huvud blodigt mot en vägg när det gäller C, kan bli skogstokig på honom för han är omöjlig att diskutera med. MEN rätt ska vara rätt och här tog han nog i så han storknade ;-) Men Mr.C har ju rätt här om räddnings%en.......Oskar håller inte. Är en mkt bra div2 målvakt men........... Det är nog dax att dom börjar titta sig omkring efter en ny 2:e målvakt som är utvecklingsbar o redo att ta över spaden den dagen Timos tröja hängs upp i taket. Jon Baston?
|
|
|
Post by stolpeut on Aug 22, 2010 17:59:41 GMT 1
Är det den nye finska junisen? eller vart han kom ifrån.
|
|