|
Post by korpen on Aug 26, 2010 8:11:07 GMT 1
Olika syn på saker och ting i skogarna... Lars Nilsson, TAIFs officiella matchreferat: Det var bra fart på skridskorna idag, och trots att man "bara" fick 2-2 mot Karlskrona, så tycker jag att spelet långa stunder var det bästa som Tingsryd presterat såhär långt.
Holger Berndt, TAIF bloggare: För TAIF såg det ganska trögt ut efter det täta matchandet. Det var inget klipp i åkningen och passningstempot var heller inte högt. Trots det var der mycket felpass TEJF är ju berömda för att helgardera sig särskilt mot KHK, bättre då att ha två "referat" ifall det skulle behövas
|
|
|
Post by casadoc on Aug 26, 2010 8:28:29 GMT 1
Det säger väl mer om Holger. Han skulle aldrig kunna erkänna att KHK var bra, så det måste varit Taif som hade en dålig dag....
|
|
|
Post by martin9 on Aug 26, 2010 11:22:26 GMT 1
Inget konstigt att dom såg annorlunda på matchen, finns säkert 1300 varianter till!!! =)
Såg inte matchen igår men det klart att TAIF inte var bra. Det är inte bra att bara göra 2 mål på dryga 40 skott tex. Sen kan ju KHK varit bra för de, det vet jag som sagt inget om. Men OM nu KHK som ni säger var minst lika bra som TAIF så ligger vägen till allsvenskan öppen för er, allt annat än avancemang får ju ses som ett fiasko, eller??? =)
|
|
|
Post by sheriff on Aug 26, 2010 11:38:11 GMT 1
Inget konstigt att dom såg annorlunda på matchen, finns säkert 1300 varianter till!!! =) Såg inte matchen igår men det klart att TAIF inte var bra. Det är inte bra att bara göra 2 mål på dryga 40 skott tex. Sen kan ju KHK varit bra för de, det vet jag som sagt inget om. Men OM nu KHK som ni säger var minst lika bra som TAIF så ligger vägen till allsvenskan öppen för er, allt annat än avancemang får ju ses som ett fiasko, eller??? =) Er mångmiljardfemma var av hög Allsvensk klass. En annan femma höll någorlunda AS-klass De andra var As-dåliga. KHK höll hög Division 1-klass med en Elitseriemålvakt.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 26, 2010 11:46:01 GMT 1
Tror inte att är många har skrivit att KHK var lika bra som TEJF igår, möglet dominerade spelet och skapade mängder av målchanser. Timo räddade oss igår.
TEJF har en grymt bra kedja sedan är det väldigt tunt skull jag vilja påstå, målvaktsposten ser inte heller särskilt imponerade ut, sållet Tisell och Brage kommer att få det tufft.
Jag vet att 2 - 2 resultatet svider ordentligt upp i de mörka skogarna de flesta av möglets fans hade nog känn på att det skulle bli tvåsiffrigt mot detta div. 1 gäng.
Jag likt många andra tror inte att KHK kommer att avancera till allsvenskan denna säsong, man siktar långsiktigt. 2014 är säsongen som KHK skall spela i allsvenskan & det är väl runt samma tid som verkligheten kommit ikapp TEJF igen och ni är på väg ner i ettan pga. ekonomiska bekymmer. Hoppas bara att ni blir nedspelade denna gång och inte degraderade under förödmjukande omständigheter som förra gången.
|
|
|
Post by icebreaker on Aug 26, 2010 11:47:11 GMT 1
Inget konstigt att dom såg annorlunda på matchen, finns säkert 1300 varianter till!!! =) Såg inte matchen igår men det klart att TAIF inte var bra. Det är inte bra att bara göra 2 mål på dryga 40 skott tex. Sen kan ju KHK varit bra för de, det vet jag som sagt inget om. Men OM nu KHK som ni säger var minst lika bra som TAIF så ligger vägen till allsvenskan öppen för er, allt annat än avancemang får ju ses som ett fiasko, eller??? =) Att vi var lika bra som TEJF kan ju betyda att ni var lika dåliga som ett div 1 lag. Så vägen till negativt kval ligger öppen för er, det måste ju vara ett fiasko i hockeymetropolen.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 26, 2010 11:48:28 GMT 1
Jag tror Tejf ramlar ner redan denna säsongen varför vänta ända tills 2014?
|
|
|
Post by icebreaker on Aug 26, 2010 11:50:48 GMT 1
Tror inte att är många har skrivit att KHK var lika bra som TEJF igår, möglet dominerade spelet och skapade mängder av målchanser. Timo räddade oss igår. Dom snurrade på bra och bet sig fast i våran zon men kommer man inte in på mål och bara skjuter utifrån så är det plockpotatis för Timo.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Aug 26, 2010 11:54:55 GMT 1
Inget konstigt att dom såg annorlunda på matchen, finns säkert 1300 varianter till!!! =) Såg inte matchen igår men det klart att TAIF inte var bra. Det är inte bra att bara göra 2 mål på dryga 40 skott tex. Sen kan ju KHK varit bra för de, det vet jag som sagt inget om. Men OM nu KHK som ni säger var minst lika bra som TAIF så ligger vägen till allsvenskan öppen för er, allt annat än avancemang får ju ses som ett fiasko, eller??? =) Du såg inte matchen men är ändå helt på det klara med att Taif inte vad bra. ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 26, 2010 12:11:14 GMT 1
Inget konstigt att dom såg annorlunda på matchen, finns säkert 1300 varianter till!!! =) Såg inte matchen igår men det klart att TAIF inte var bra. Det är inte bra att bara göra 2 mål på dryga 40 skott tex. Sen kan ju KHK varit bra för de, det vet jag som sagt inget om. Men OM nu KHK som ni säger var minst lika bra som TAIF så ligger vägen till allsvenskan öppen för er, allt annat än avancemang får ju ses som ett fiasko, eller??? =) Att vi var lika bra som TEJF kan ju betyda att ni var lika dåliga som ett div 1 lag. Så vägen till negativt kval ligger öppen för er, det måste ju vara ett fiasko i hockeymetropolen. Stämmer mycket bra det. Har hört att flaggorna vajar på halvstång idag i byn, dessutom så tror jag att man skall skicka in en protest till svenska hockeyförbundet för man är helt övertygade om att Fahlander ligger bakom detta resultat. Kunde han stoppa hela Stockholmstrafiken i kvalet för två säsonger sedan är han säkert kapabel till att fixa ett oavgjort resultat mot KHK. Blev nog inte mycket sömn för pajaserna Frost & Holger inatt då de hade fullt upp med att snickar ihop sin ursäkter till varför TEJF inte vann med 10 mål igår. Tur att martina9 redan började förbereda sina ursäkter här på forumet för två dagar sedan. ;D
|
|
|
Post by xoogman on Aug 26, 2010 13:19:51 GMT 1
Hepp! Hej på Er Bugs Ni har en härlig humor där nere i Karlskrona med omnejd somman kan ta del av här på forumet ;o) "Domkraft, lutande isahllar, mutad sargrekalm...etc" Man brukar få sig ett gott skratt när man kliver in här hur som helst och ett gott skratt förlänger livet. Till KHK då: Hur är Leinonen med klubban, kan man se fram emot assists från den under serien tro? Jag älskar målvakter som är duktiga med spaden sedan vi hade Dyrén i målet här i Skövde den säsongen man tog steget upp till AS. Härligt med Lill-Söders framfart och som jag har förstått det hela så tar han väl för sig hos Er. Hur tycker ni att de fd Skövde killarna Emil L å Söder har skött sig hittills då? Verkar det vara bra värvningar tycker ni? Skall bli ett sant nöjje att få se KHK så småningom och se vad Kempe´s pôjkar modell KHL kan åstakomma. Tids nog skall jag väl få chansen att se KHK antar jag ;o) Hade gott så länge /Xoogman
|
|
|
Post by Back to Front on Aug 26, 2010 13:57:01 GMT 1
Hej du! Jo då.. Humorn är hög här inne... starffsparkar mot öppet mål går väl knappast att missa. Speciellt när skogsfolket bjuder på dem stup i kvarten Skövde killarna kommer absolut att lyfta oss. Har ej sett alla matcher ännu, men det jag sett så är det full fart in på mål. Emil Larsson kommer att bli en favorit i vinter! Vi ses på nyåret. Välkommen till Tak!
|
|
|
Post by stolpeut on Aug 26, 2010 15:13:26 GMT 1
Tissel tyckte ju att detta var Tejf bästa match hitills....så Holger snackar ju skit som vanligt, jävla pajas som borde kastreras.
|
|
|
Post by time on Aug 26, 2010 15:40:11 GMT 1
Inget konstigt att dom såg annorlunda på matchen, finns säkert 1300 varianter till!!! =) Såg inte matchen igår men det klart att TAIF inte var bra. Intressant att du som inte såg matchen tycker du vet bättre än er officielle referent Lars Nilsson. Lars Nilsson tycker jag är en väldigt bra referent. Läst han i många matcher. Saklig och kunnig. Att Holger Bernt har samma syn som dig som inte såg matchen känns bara helt i sin ordning.
|
|
|
Post by Ekis on Aug 26, 2010 16:26:48 GMT 1
Vad är det som är så intressant med poängligan? Att Sirokovs har fått sitt förnamn stavat på ett nytt sätt? Att Circelli väntar på första baljan? Att Håkan Alm har 0+0? För det kan väl inte vara det att #8 leder för tillfället? Hjälp mig! Det bär mig emot att skriva i en tråd med ett förlöjligande av ett klubbnamn... För övrigt starkt av KHK att bara släppa in två mål i en mkt svår bortamatch, ett framgångsrikt lag byggs bakifrån, det har Kempe järnkoll på. Anfallsspelet får vi nog ha lite tåååålamod med, ge det en månad så är säkert det också på plats. Kul för de unga nyförvärven att få näta förresten!
|
|