|
Post by kraftwerk on Apr 23, 2007 14:08:51 GMT 1
Tror på avancemang till ettan. Detta beroende på att jag inte tror att någon annan aktuell div2 eller div1 klubb kan matcha KHK's trupp i vinter. Men sedan ska det funka på isen också. Chansen till detta är god iom att många nu kommer att vara samspelta och att truppen stärkts upp med Anders, Brasar, Sebbe, Henning och Mr X
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 23, 2007 14:27:24 GMT 1
EN av fem är backar...trots att det framåt egentligen inte fattades något...(känner mig som en repig skiva...)
|
|
|
Post by Jojkrider on Apr 23, 2007 19:23:26 GMT 1
Med den bättre men dock tunna backsidan vi än har samt en målvakt som jag inte vet vart jag har honom så tror jag det blir respass i playoff1. Snälla bevisa mig fel
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 23, 2007 19:42:48 GMT 1
Med den bättre men dock tunna backsidan vi än har samt en målvakt som jag inte vet vart jag har honom så tror jag det blir respass i playoff1. Snälla bevisa mig fel Har du ens sett våra backar spela (bortsett från Mjölby matchen) ? Avancemang till ettan, allt annat är ett misslyckande denna säsong.
|
|
|
Post by anticonnie on Apr 23, 2007 19:49:42 GMT 1
Det har dykt upp en liten sak om en av våra mållisar som kan ha varit en av de orsaker till att han inte var på topp alla matcher han stod i mål! Kommer inte gå in på vad eller vem för det saknar betydelse i dagsläget! Även de som känner till detta ber jag vara tysta för som sagt det saknar betydelse!
|
|
|
Post by kraftwerk on Apr 23, 2007 20:18:37 GMT 1
Det har dykt upp en liten sak om en av våra mållisar som kan ha varit en av de orsaker till att han inte var på topp alla matcher han stod i mål! Kommer inte gå in på vad eller vem för det saknar betydelse i dagsläget! Även de som känner till detta ber jag vara tysta för som sagt det saknar betydelse! och VARFÖR lägger du ut detta här ?
|
|
|
Post by Jojkrider on Apr 23, 2007 20:30:54 GMT 1
Med den bättre men dock tunna backsidan vi än har samt en målvakt som jag inte vet vart jag har honom så tror jag det blir respass i playoff1. Snälla bevisa mig fel Har du ens sett våra backar spela (bortsett från Mjölby matchen) ? Avancemang till ettan, allt annat är ett misslyckande denna säsong. Nej men det jag såg då var det många skrivit om i forumet kring andra matcher så jag antar att de inte var ute och cyklade
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 23, 2007 20:42:34 GMT 1
Tror på kval men där tar det stopp. Nerverna stoppar KHK, som det gjort förr när man vunnit serien överlägset.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 23, 2007 20:45:57 GMT 1
Har du ens sett våra backar spela (bortsett från Mjölby matchen) ? Avancemang till ettan, allt annat är ett misslyckande denna säsong. Nej men det jag såg då var det många skrivit om i forumet kring andra matcher så jag antar att de inte var ute och cyklade Konstigt att KHK släppte in minst mål i serien om vi hade så dåliga backar/målvakt som några på detta forum verkar tycka.
|
|
|
Post by dragskott on Apr 23, 2007 20:49:46 GMT 1
Jag tror också på avancemang till ettan. Jag tror/hoppas att vi får se ett diciplinerat försvarsspel som vill bevisa en hel del både för sig själva och publiken. Lägg därtill en stark offensiv. Det kommer att bli en rolig säsong.
|
|
|
Post by Jojkrider on Apr 23, 2007 21:55:30 GMT 1
Nej men det jag såg då var det många skrivit om i forumet kring andra matcher så jag antar att de inte var ute och cyklade Konstigt att KHK släppte in minst mål i serien om vi hade så dåliga backar/målvakt som några på detta forum verkar tycka. Nej det är inte så konstigt iom att vi var så överlägsna. Problemet var inte "kvaliten" på försvaret problemet var ojämnheten. För mycket blanda och ge. I Mjölby såg jag ömsom enkla efektiva utspel ur egen zon och bra inräkning av sina gubbar som gjorde Mjölby helt tandlösa för att några byten senare göra enkla räknefel och svår uppspel som kunde brytas. Det var det som sänkte oss i playoff
|
|
|
Post by unbreakable on Apr 24, 2007 11:13:03 GMT 1
Klart det fattades något och det var att man inte gjorde jobbet hemåt. Försvarsspel börja i anfallszon när man inte har pucken. Det man vill är att erövra pucken och få en snabb spelvändning det är då över 80% av målen 5 mot 5 kommer. Det är inte svårare än så Callahan. Med detta resonemang så finns det alltså 5 utespelare som anfaller och samma 5 utespelare som försvara sig. EN av fem är backar...trots att det framåt egentligen inte fattades något...(känner mig som en repig skiva...)
|
|
|
Post by kraftwerk on Apr 24, 2007 12:16:54 GMT 1
Klart det fattades något och det var att man inte gjorde jobbet hemåt. Försvarsspel börja i anfallszon när man inte har pucken. Det man vill är att erövra pucken och få en snabb spelvändning det är då över 80% av målen 5 mot 5 kommer. Det är inte svårare än så Callahan. Med detta resonemang så finns det alltså 5 utespelare som anfaller och samma 5 utespelare som försvara sig. EN av fem är backar...trots att det framåt egentligen inte fattades något...(känner mig som en repig skiva...) kloka ord
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 24, 2007 14:21:16 GMT 1
Suck....det är lika knasigt snack som om att ifall man bara har stort hjärta, ska man spela... Det ni säger är grova generaliseringar! Precis som jag sa, om att JAG inte får vara med, även om jag har ett stort hjärta, så får jag heller inte vara med oavsett om jag VET systemet... Spelar inte spelarens kvalite någon som helst roll? ?? Ju bättre en spelare är, desto bättre är han på att tillämpa systemen...och ju bättre en spelare är, desto grymmare blir han om han dessutom har stort hjärta... Det är väl för f-n kombinationen. INGEN KRATTA KAN GÖRA NÅGON NYTTA OAVSETT OM HAN VET SYSTEM ELLER HAR VILJA!!! Jag kallar ingen i laget kratta, men ert resonemang håller inte! Har jag uttryckt mig klart nog???
|
|
|
Post by lawless on Apr 24, 2007 15:08:12 GMT 1
EN av fem är backar...trots att det framåt egentligen inte fattades något...(känner mig som en repig skiva...) snarare en stenkaka....
|
|