|
Post by Jacob Lokatt on Oct 10, 2010 21:46:10 GMT 1
Inget att oroa sig för, ju fler vinster desto närmare en förlust. Dock kan jag hålla med om att fler måste börja leverera! Även backsidan ÄR tunn, en skada till och vi är illa ute. Tex så ser Jonas Karlsson ut att väga lite för lätt alltför ofta. Nya tag på onsdag!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 10, 2010 22:01:56 GMT 1
Hade inte varit orolig, om fler gjort poäng, men när det bara är Ed o co som gör målen t o m mot Västervik, så undrar man... Ska vi till allettan, så måste backar in, om det inte ska bli en trist alletta...
|
|
|
Post by stolpeut on Oct 10, 2010 22:14:17 GMT 1
Tror och hoppas att man scoutar backar med skott och rutin och att för vissa i backlinjen är det goodbye nästa säsong.
|
|
|
Post by happygilmore on Oct 11, 2010 6:50:59 GMT 1
Helt okej match. Man får inte vara allt för ledsen att tappa poäng borta mot Nybro.
Var det någon som fick biljett när när de gick in??
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 11, 2010 8:57:52 GMT 1
Inget att oroa sig för, ju fler vinster desto närmare en förlust. Dock kan jag hålla med om att fler måste börja leverera! Även backsidan ÄR tunn, en skada till och vi är illa ute. Tex så ser Jonas Karlsson ut att väga lite för lätt alltför ofta. Nya tag på onsdag! Hade hoppats på mer av Sirokovs, mer pondus och mindre slarv.
|
|
|
Post by koffus on Oct 11, 2010 9:00:02 GMT 1
happy.. vi har inget biljettsystem i nybro eftersom hela området är inghägnat.. när du betalar så är du inne på området. det finns ingenstans du kan släppa in folk utan huvudnyckel och det finns ingenstans du kan ta dig ut från området. om du nu av någon anledning måste gå ut utanför området så går man genom biljettkassorna så får du stämpel sådu kommer in igen sen.
|
|
|
Post by happygilmore on Oct 11, 2010 9:43:33 GMT 1
happy.. vi har inget biljettsystem i nybro eftersom hela området är inghägnat.. när du betalar så är du inne på området. det finns ingenstans du kan släppa in folk utan huvudnyckel och det finns ingenstans du kan ta dig ut från området. om du nu av någon anledning måste gå ut utanför området så går man genom biljettkassorna så får du stämpel sådu kommer in igen sen. Men om hon i kassan tar min hundring och stoppa i egen ficka hur kollar ni det? Man brukar få ett kvitto när man betalar något.
|
|
|
Post by buckshot on Oct 11, 2010 10:24:08 GMT 1
happy.. vi har inget biljettsystem i nybro eftersom hela området är inghägnat.. när du betalar så är du inne på området. det finns ingenstans du kan släppa in folk utan huvudnyckel och det finns ingenstans du kan ta dig ut från området. om du nu av någon anledning måste gå ut utanför området så går man genom biljettkassorna så får du stämpel sådu kommer in igen sen. Men om hon i kassan tar min hundring och stoppa i egen ficka hur kollar ni det? Man brukar få ett kvitto när man betalar något. Har man kommit in på området så har man betalt, punkt.
|
|
|
Post by dragkrok on Oct 11, 2010 10:30:15 GMT 1
Men om hon i kassan tar min hundring och stoppa i egen ficka hur kollar ni det? Man brukar få ett kvitto när man betalar något. Har man kommit in på området så har man betalt, punkt. Men hur har ni koll på hur många som är inne? Hur vet kassapersonalen när det är fullt, och inga får släppas in (hypotetisk fråga) ? Hur vet föreningen att alla entrépengarna redovisas från de olika kassorna. Utan någon form av biljett vid entrén så känns det som man inte har koll på antal kronor in i förhållande till antal åskådare. Det är just sådana här förfaranden som kan ge upphov till spekulationer om svarta pengar.
|
|
|
Post by koffus on Oct 11, 2010 11:00:17 GMT 1
snurran du går igenom när du går in på området är åxå en räknare.. 1/4 dels varv = 1 besökare.. sen hur resten funkar de vet inte jag.. jag spelar musik på matcherna åh bryr mig rätt lite om vad entren gör.. man får bara anta att allt går rätt till.. det har funkat i alla 24 år jag har gått på hockey i nybro och verkar funka nu åxå..
vi har en gammal hall och dåliga förutsättningar.. då får man göra det bästa av situationen.. så är de
håller med om att det inte är det mest ultimata sättet men just nu i nybro är det prio på andra saker än hur enren funkar.. t.ex dem 1.8 miljonerna vi ligger back i föreningen.. vi löser det först, sen kanske vi bryr oss om hur entren funkar.....
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 11, 2010 11:12:43 GMT 1
jag spelar musik på matcherna åh bryr mig rätt lite om vad entren gör.. Du gör ett bra jobb, man märker verkligen att man är på landet.
|
|
|
Post by koffus on Oct 11, 2010 11:33:19 GMT 1
haha.. 1 meduza låt och 1 knutters.. de måste bara finnas med =)
stör mig dock nåt grymt på att OIK har lyckas pricka in samma introlåt som jag har gjort..
bra match annars igår. första perren är jämn med svagt övertag khk.1-1 kunde lika gärna varit 1-2 eller t.o.m 0-2..
andra perren får nybro en massa lustiga utvisningar så jag inte riktigt kan förklara men spelar hur som helst ett extremt aggresivt BP och tillåter inte KHK till några direkta farligheter alls.. 1 stolpskott är det närmaste man kommer.
3e perren är det inget snack om.. tycker det syntes rätt så snabbt när nybro trampade igång att KHK inte orkade hänga med. Nybro parkerade i anfallszon låånga stunfer och tvingade khk till icingar. tillslut kom målet (dock på en lite turlig sargstuds) men det hade legat i luften länge. 3-1 ver jag inte vad khks försvar gör överhuvudtaget.. ågren stod omarkerad framför mål i säkert 30 sek innan han fick smörpassen och rakade in 3-1.. extremt dålgt försvarspel.
måste säga att det var en kul match. 2 lag som vill frammåt är alltid kul att kolla på.. den största skillnaden idag är försvarspelet där jag anser att nybro lyckades mycket bättre. KHKs backar hängde långa stunder inte med och tvingades till massa lustiga beslut.
såg att ni andra diskuterade att ni ville ha in minst 1 rutinerad back till.. Jag kan nog skriva under på det. Det var rätt virrigt i försvarzon långa stunder. Nu spelade nybro visserligen väldigt bra men man måste ändå kunna hålla huvudet kallt även under lite press..
lycka till i fortsättningen. Vi möts snart igen! =)
|
|
|
Post by korpen on Oct 11, 2010 14:28:44 GMT 1
snurran du går igenom när du går in på området är åxå en räknare.. 1/4 dels varv = 1 besökare.. sen hur resten funkar de vet inte jag.. jag spelar musik på matcherna åh bryr mig rätt lite om vad entren gör.. man får bara anta att allt går rätt till.. det har funkat i alla 24 år jag har gått på hockey i nybro och verkar funka nu åxå.. vi har en gammal hall och dåliga förutsättningar.. då får man göra det bästa av situationen.. så är de håller med om att det inte är det mest ultimata sättet men just nu i nybro är det prio på andra saker än hur enren funkar.. t.ex dem 1.8 miljonerna vi ligger back i föreningen.. vi löser det först, sen kanske vi bryr oss om hur entren funkar..... Så rent hypotetiskt så kunde kärr....tanten i kassan snott te sig några hundralappar och gått te frissan idag? Ok antar att det är kutym att göra så på landet. Håller dock med om att Eddie Meduza borde alla arenor spela åtminstone en gång per match.
|
|
|
Post by dragkrok on Oct 11, 2010 16:58:54 GMT 1
snurran du går igenom när du går in på området är åxå en räknare.. 1/4 dels varv = 1 besökare.. sen hur resten funkar de vet inte jag.. jag spelar musik på matcherna åh bryr mig rätt lite om vad entren gör.. man får bara anta att allt går rätt till.. det har funkat i alla 24 år jag har gått på hockey i nybro och verkar funka nu åxå.. vi har en gammal hall och dåliga förutsättningar.. då får man göra det bästa av situationen.. så är de håller med om att det inte är det mest ultimata sättet men just nu i nybro är det prio på andra saker än hur enren funkar.. t.ex dem 1.8 miljonerna vi ligger back i föreningen.. vi löser det först, sen kanske vi bryr oss om hur entren funkar..... sorry....tänkte inte på snurran. Antar att "tanten" måste redovisa efter snurran, så hon inte kan ränna till frissan idag för klubbens pengar som korpen antyder. I övrigt är det bara att instämma i din matchanalys, sånär som på vid 3-1 målet, för det som KHK:arna sysslade med då kan inte ens med bästa viljan i världen beskrivas som någon som helst form av försvarsspel
|
|
|
Post by korpen on Oct 11, 2010 17:11:09 GMT 1
Man kan säkert mixtra med den däringa snurran skulle jag tro. Inget man kan lita på
|
|