|
Post by krickan on Oct 24, 2010 20:39:15 GMT 1
Lämnas det inte in en rapport så är det skandal!
|
|
|
Post by time on Oct 24, 2010 21:05:06 GMT 1
Lämnas det inte in en rapport så är det skandal! Instämmer. Tycker Schultz kom lindrigt undan på isen. Men man var väl mer bekymrad för Fahla än att läxa upp Schultz
|
|
|
Post by xeal on Oct 24, 2010 21:12:40 GMT 1
Håller med, detta __SKA__ Bara bli en avstägning................... en lång jävel också...
|
|
|
Post by tof on Oct 24, 2010 21:18:06 GMT 1
det måste bli några matchers avstäning för matchen var redan avgjord och nr 3 i pantern gick in för att skada han kan fan inte komma undan med det här, gillar hårda matcher och hatar när man går in för att skada då har man fan inte på isen och göra.
|
|
|
Post by tobbeman77 on Oct 24, 2010 21:36:03 GMT 1
Rolig match i hallen idag! Första perioden var inte en av de bättre vi har gjort, men vi lyckas precis vinna perioden TACK vare Circelli. Vilket mål han gör i boxplay, wünderbar! Han är värd att höjas till skyarna, för han tillför laget MKT! Han har det där lilla extra... Andra perioden börjar ngt trevande. Efter timeout (BRA Kempe) så börjar kalaset. Alla på isen gör sitt jobb och vi sätter många av våra chanser! Denna period var underbar att beskåda. Tredje perioden perioden hade jag nästan räknat med att vi skulle bli lika stumma som i många andra matcher där vi har haft en markant ledning. Vi gör ingen super period men spelar ändå hem segern enkelt så perioden får betraktas som klart godkänd! Våra ungtuppar (framförallt Sirbäck och Dahlgren) får extra plus i kanten idag! Vårt Lejon gör en stabil insats (som vanligt)! Fahlqvist har verkligen ingen bra dag. Inget riktigt flyt i spelet som sedan avslutas med att bli misshandlad Eftersom jag själv har sittplats har jag ingen rätt att klaga, men de få (fyra st.) hitresta Pantern supportrarna hördes mer än vår egen klack! BB saknade diregent? Tyckte jag såg YB på sitt!? Avslutar med att säga att det är skönt att se Svensson börjar hitta sina rätta takter! En viktig kugge för laget helt klart! Däremot undrar jag när Belin ska komma igång, för han kan väl mkt bättre än han har visat upp än så länge denna säsongen? OIK kross på onsdag!
|
|
|
Post by brodeurandme on Oct 24, 2010 21:46:28 GMT 1
Såna här saker händer i hockey, that's it. Vad man än tycker om saken. Det kommer aldrig upphöra oavsett regler och straff. Allt går så snabbt att även ett dumt beslut är något man slutför innan man har tänkt två gånger innan proppen delas ut. Man åker och käftar med varandra på isen och bygger upp irritation sins emellan och när det blir chans smäller man på den man stört sig på. Fahlqvist har väl själv delat ut fulingar, om jag inte mins fel fick han förra säsongen en avstängning för en jävligt ful tackling. Gör man sig känd för fulheter så finns det alltid någon som håller ögonen på dig och delar ut lika fula saker tillbaka när det blir tillfälle.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 24, 2010 22:23:45 GMT 1
Såna här saker händer i hockey, that's it. Vad man än tycker om saken. Det kommer aldrig upphöra oavsett regler och straff. Allt går så snabbt att även ett dumt beslut är något man slutför innan man har tänkt två gånger innan proppen delas ut. Man åker och käftar med varandra på isen och bygger upp irritation sins emellan och när det blir chans smäller man på den man stört sig på. Fahlqvist har väl själv delat ut fulingar, om jag inte mins fel fick han förra säsongen en avstängning för en jävligt ful tackling. Gör man sig känd för fulheter så finns det alltid någon som håller ögonen på dig och delar ut lika fula saker tillbaka när det blir tillfälle. Med ditt tänk så är det helt OK att någon gör något mycket värre emot idioten som medvetet armbågstacklade Fahla i ansiktet.
|
|
|
Post by sittplats on Oct 24, 2010 22:25:29 GMT 1
Såna här saker händer i hockey, that's it. Vad man än tycker om saken. Det kommer aldrig upphöra oavsett regler och straff. Allt går så snabbt att även ett dumt beslut är något man slutför innan man har tänkt två gånger innan proppen delas ut. Man åker och käftar med varandra på isen och bygger upp irritation sins emellan och när det blir chans smäller man på den man stört sig på. Fahlqvist har väl själv delat ut fulingar, om jag inte mins fel fick han förra säsongen en avstängning för en jävligt ful tackling. Gör man sig känd för fulheter så finns det alltid någon som håller ögonen på dig och delar ut lika fula saker tillbaka när det blir tillfälle. Rättfärdigar detta smälllen han åkte på idag ?Visst händer saker men dessa ska domarna ta tag i ,i fall som dessa hårdare tycker jag att bara skaka på axlarna och säga att det är sånt som händer gör att det bara fortsätter.Sjysta tacklingar och ett och annat bråk tillhör i stridens hetta men livsfarliga påhopp som dessutom kommer utan möjlighet att ta emot bör oavseet vem som utdelar markeras stenårt .
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 24, 2010 23:20:08 GMT 1
Tycker att Fahla gör en helt ok match. Han kanske ibland håller pucken för länge och skulle passa lite tidigare. Men vem skall han passa till? de andra spelarna i femman måste också röra på sig och åka till ytor där Fahla kan slå en pass. Fahla var väl den ENDA som var helt under isen idag! Allt var felsynkat... Jocke och Ottinger var nästan osynliga, resten skötte sig utmärkt! I övrigt inte mycket att tillägga! Underhållning nästan alla 60!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 25, 2010 6:43:05 GMT 1
Vad tyckte du om överkörningen av Fahla då?
En rejäl regelvidrighet eller?
|
|
|
Post by richardsson on Oct 25, 2010 6:50:17 GMT 1
Det är lätt att kritisera BB och ståplats när man själv sitter..eller hur? Tycker folk att det sjungs för lite under matcherna..prova röra på benen och gå ner och ställ er lite själva och stäm in. Att sitta och gnälla på ett forum och förvänta sig att andra ska göra jobbet är ju bara tramsigt..
I övrigt en riktigt bra match tycker jag. Personligen skiter jag i André Schultz Friberg och hoppas istället att Fala repar sig utan större svårigheter.
|
|
|
Post by Back to Front on Oct 25, 2010 7:24:09 GMT 1
Så du bryr dej inte om följderna?? Vad skickar det för några signaler? Att det är OK att avsiktligt skada någon och inte få ett straff för det?? RIDÅ!
|
|
|
Post by scrat on Oct 25, 2010 7:54:24 GMT 1
Det är lätt att kritisera BB och ståplats när man själv sitter..eller hur? Tycker folk att det sjungs för lite under matcherna..prova röra på benen och gå ner och ställ er lite själva och stäm in. Att sitta och gnälla på ett forum och förvänta sig att andra ska göra jobbet är ju bara tramsigt.. Hade på känn att denna skulle komma, och jag tycker att du har både rätt och fel. Fel tråd egentligen men...... Jag har genom åren gjort min beskärda del av "ståplatsjobb". Nu har jag valt att ha en sittplats men jag, och många runt platsen där jag sitter, är med i ramsor och klapp-klapp. Sittplatspubliken är ofta lite svårflörtad och behöver någon som drar igång dom. Vi KHK supporters i allmänhet, och kanska BB i synnerhet, talar gärna om att vi är Sveriges bästa publik/supporters och att det är sådant tryck på matcherna. Det har det inte varit på sista tiden! Det är ofta man hör bortaklacken betydligt bättre än hemmaklacken. Jag tycker att klacken, för det mesta, försöker göra ett bra jobb men som att igår under långa stunder bli nerplockade av 3-4 på bortstå, är fortfarande skandalöst dåligt. För övrigt håller jag med qALLAHAN, Fahla hade inte många rätt igår.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 25, 2010 8:19:47 GMT 1
Vad tyckte du om överkörningen av Fahla då? En rejäl regelvidrighet eller? Såg det inte tillräckligt väl uppe ifrån taket... Spontant kändes det som Fahla både redan var halvt ur balans och gick lågt med huvudet...men jag får väl lita på de som såg det på nära håll.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Oct 25, 2010 9:01:03 GMT 1
Det är lätt att kritisera BB och ståplats när man själv sitter..eller hur? Tycker folk att det sjungs för lite under matcherna..prova röra på benen och gå ner och ställ er lite själva och stäm in. Att sitta och gnälla på ett forum och förvänta sig att andra ska göra jobbet är ju bara tramsigt.. I övrigt en riktigt bra match tycker jag. Personligen skiter jag i André Schultz Friberg och hoppas istället att Fala repar sig utan större svårigheter. Jag är inte medlem i BB och jag står inte i klacken, så jag räknar såklart med att andra ska göra det.
|
|