|
Post by crosschecking on May 10, 2007 22:19:23 GMT 1
de två klubbarna har nog ett annat läge när det gäller att förhandla o sälja sig.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 11, 2007 8:05:13 GMT 1
Jaha...så DU tycker man ska sälja själen till jävulen??
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 11, 2007 8:45:48 GMT 1
Ja, skall man sälja sin själ så är det väl till honom som man brukar göra det.
|
|
pens
Björnligan
|
Post by pens on May 11, 2007 9:16:10 GMT 1
Neptunes stället var vitt/orange (Colorado Avalange) ställ med ett ritat motiv av Neptun på magen.Användes sista sässongen i KIK sedan gick föreningen i KONKURS !!!!!!!!! Stortele köpte stället och hade reklamplatsen på ryggen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 11, 2007 10:16:53 GMT 1
Jo...men även det svarta kommer från Neptunes eran.....
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on May 11, 2007 10:23:39 GMT 1
Neptunes stället var vitt/orange (Colorado Avalange) ställ med ett ritat motiv av Neptun på magen.Användes sista sässongen i KIK sedan gick föreningen i KONKURS !!!!!!!!! Stortele köpte stället och hade reklamplatsen på ryggen. Är du säker? Jag vill minnas att den ritade Neptuneslogan ratades och att ett K utformart som (neptuns) juster användes. Detta stället var svart med lite rött och vitt. Har på senare tid använts som KHK's bortaställ. Ett mycket snyggt ställ helt befriat från reklam!
|
|
|
Post by HF on May 11, 2007 11:37:12 GMT 1
Så här ligger det till. Neptunes stället är vitt och orange och gubben är ritad av Christian Persson. Det svarta stället kom innan Neptunes tiden och är ritat av Daisan!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on May 11, 2007 11:54:16 GMT 1
Användes aldrig av representationslaget då?
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on May 11, 2007 11:56:09 GMT 1
Tycker denna är snygg men det är inte den nya tröjan
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 11, 2007 12:03:47 GMT 1
Så här ligger det till. Neptunes stället är vitt och orange och gubben är ritad av Christian Persson. Det svarta stället kom innan Neptunes tiden och är ritat av Daisan! Visst FAN var det typ uddar på K:et!!!? Jag kan nästan svära på att Neptunes var tilltänkt när den användes!!
|
|
|
Post by kraftwerk on May 11, 2007 12:27:54 GMT 1
Tycker denna är snygg men det är inte den nya tröjan Skulle passa bra på en spelare som vissa vill ha hit
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on May 11, 2007 13:48:40 GMT 1
Så här ligger det till. Neptunes stället är vitt och orange och gubben är ritad av Christian Persson. Det svarta stället kom innan Neptunes tiden och är ritat av Daisan! Visst FAN var det typ uddar på K:et!!!? Jag kan nästan svära på att Neptunes var tilltänkt när den användes!! Ja det var det och det var den som användes. Tröjan som HF nämner, den som Christian Persson designade loggan till, användes aldrig av representationslaget, möjligtvis av något junislag.
|
|
|
Post by Supertramp on May 11, 2007 15:42:00 GMT 1
de två klubbarna har nog ett annat läge när det gäller att förhandla o sälja sig. Nej, det tror jag absolut inte. Visst att de drar in åtskilliga mer miljoner än KHK, men det gäller ändå att sätta krav till sponsorerna om hur tröjan ska vara utformad. KHK gör tröjon och sponsorerna får anpassa sig därefter.
|
|
|
Post by charlie on May 11, 2007 15:48:35 GMT 1
På KIK tiden när VI var som bäst, fick KIK ett erbjudande från ett företag som har med bilar att göra och som sponsrar ett annat Blekingelag även i dessa tider. Erbjudandet var med ENORMT generöst och massor av pengar på den tiden. Hur det gick ? Man tackade NEJ ! Varför ? Kravet var att byta till blåa tröjor. På den tiden sålde man INTE sin själ.......... Hur det är nu vet alla....... Nej, inte jag. Upplys mig. Du verkar insatt i hur det är nu.
|
|
|
Post by charlie on May 11, 2007 16:03:36 GMT 1
Själklart är det fruktansvärt om klubbmärket får en undanskymd plats till förmån för reklam...ett nödvändigt ont som snart får en att spy.... Idrotten är helt urspårad på grund av pengahysterin (framför allt löner)...klubbar t o m byter namn...Plannja, Ldb t ex....fy fan... Som kuriosa kan vi ju nämna att något sån´t hände redan i början på 80-talet. "Tempo!" tog över KIKs tröjor...det hamnade ett litet ofärgat klubbmärke på bröstet... Den vakna har väl sett mig bära denna tröja, Mike Meekers anno 1983 (tror jag det är..).... Enda trösten nu är att det inte är KIKs logga vi pratar om.... Ursäkta mig. Jag är nog dummast i kommunen. KHK ska inte höja biljettpriset, inte sälja bästa exponeringen på tröjan men satsa för att ta steget upp i ettan. Och nu till mitt obegåvade sätt att räkna: Vem ska pröjsa satsningen? I divison 2 i Sverige får man inte millar för en vag logga undangömd på tröjan. Man får några tusenlappar. Hur ska KHK kunna satsa utan att du och några till här på forumet blir spyfärdiga och förtvivlade? När skyltar och all annan reklam är slutsåld och man inte kan höja priset över division ett nivå - hur lägger man detta geniala pussel? Klubbens hjärta och själ sitter inte i färger. Den sitter i ett beteende, i en anda och en attityd. Det är lätt att byta färg men svårt att byta attityd.
|
|