|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on May 12, 2007 17:56:48 GMT 1
Tröjan ÄR mkt snygg...OCH du behöver väl knappast ifrågasätta om JAG köper en...?! Klart jag VET att DU köper en ;D ;D
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 12, 2007 19:39:20 GMT 1
hehe...nu menar jag DETTA!
"Hmm....så alla klubbar som går upp i ettan har bara reklam på magen??? Det är väl inte SÅ vanligt över huvud taget...inte ens klubbarna i Elitserien har sålt ut klubbmärket... Löfbergs Lila må färga FBK m fl...men inte fan är det en kaffeburk på magen....!!!?
Har heller aldrig varit med om att man åkt på bortamatcher och några lag tar 20-30-40 kr mer i inträde...tror ALDRIG jag varit med om mer än en tias skillnad, vilket t o m DET är ovanligt! Har jag då aldrid sett något lag som satsat på att gå upp???"
|
|
|
Post by oneandonly on May 12, 2007 19:44:26 GMT 1
hehe...nu menar jag DETTA! "Hmm....så alla klubbar som går upp i ettan har bara reklam på magen??? Det är väl inte SÅ vanligt över huvud taget...inte ens klubbarna i Elitserien har sålt ut klubbmärket... Löfbergs Lila må färga FBK m fl...men inte fan är det en kaffeburk på magen....!!!? Har heller aldrig varit med om att man åkt på bortamatcher och några lag tar 20-30-40 kr mer i inträde...tror ALDRIG jag varit med om mer än en tias skillnad, vilket t o m DET är ovanligt! Har jag då aldrid sett något lag som satsat på att gå upp???" Det var mer än en poäng. Snarare "oxögat".......
|
|
|
Post by oneandonly on May 12, 2007 19:46:50 GMT 1
Eller K.O. om VI talar boxning.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 12, 2007 19:53:56 GMT 1
|
|
|
Post by Les Paul on May 13, 2007 21:33:54 GMT 1
Ja det var det och det var den som användes. Tröjan som HF nämner, den som Christian Persson designade loggan till, användes aldrig av representationslaget, möjligtvis av något junislag. Nu börjar jag bli riktigt irriterad. KIK använde vit/orange med neptunesgubbe på framsidan sista säsongen innan man gick i KK. Den tröjan Daisan ritade har en udd men Neptunes som namn fanns inte och var inte påtänkt. Mr C och JJB ni har mycket kunskap om det förgågna men här är ni ute och reser. Namnet Neptunes fanns inte då den svarta tröjan användes som första tröja. Däremot var hans tanke med udden att den skulle förknippas med vattnet kring Karlskrona. K´t ritade Daisan och man tog Buffalos dåvarande bortatröja som bakgrund, om jag inte minns fel så hade Mjölby en liknande tröja förra säsongen kanske även Grästorp. K´et på tröjorna har jag för mig hade en kustjägaregaffel som förebild, vi har ju varit en militärstad. Den gaffeln kanske kallas neptungaffel men tanken på K-tröjorna tror jag var den militäriska som sen blev något annat.
|
|
|
Post by charlie on May 14, 2007 0:34:09 GMT 1
hehe...nu menar jag DETTA! "Hmm....så alla klubbar som går upp i ettan har bara reklam på magen??? Det är väl inte SÅ vanligt över huvud taget...inte ens klubbarna i Elitserien har sålt ut klubbmärket... Löfbergs Lila må färga FBK m fl...men inte fan är det en kaffeburk på magen....!!!? Har heller aldrig varit med om att man åkt på bortamatcher och några lag tar 20-30-40 kr mer i inträde...tror ALDRIG jag varit med om mer än en tias skillnad, vilket t o m DET är ovanligt! Har jag då aldrid sett något lag som satsat på att gå upp???" Förstår inte alls diskussionen om lagets tröjor. Har sett Karlskrona i tiotals olika. Tyckte först det var svårt att vänja mig av vid det orange-svarta men det var liksom lagets framgångar som jag följde. Det är ju bara att bita ihop. Jag håller väl för fanken inte mindre på Norpan i ett friläge för att han har för mycket reklam på tröjan. Det är ju naivt. Det är ingen snuttefilt - det är ett matchställ. Heja KHK - sälj ut rubbet och dra in så mycket kulor som det är möjligt. Kan man genom det kan garantera riktigt bra hockey stöder jag det till 100 %. Jag lessnade på B-nations hockeyn i Wämöhallen för 10 år sedan. 80 spänn kostade det att från sittplats se Kalmar trilla ur serien i deras "hockeyarena". Tycker det verkar vara okej att vi nu kanske ska ge samma pengar för att se ett lag gå upp en division i en kanonarena. Tycker däremot att KHK borde satsa på ett riktigt schysst ståplatspris för ungdomar. Det kanske ligger i pipen. Förstår att det inte skiljer mer än max en tia - på ståplats. Sittplats har du tydligen inte varit så uppmärksam på. Med tanke på att KHK säljer 90 % av biljetterna på sittplats så måste man tappat närmare en halv miljon ifjol på att vara 25 % billigare än Kalmar och Kallinge (som i derbyt dessutom la på en tia till). Intresse säljer. Att du sen gnäller som ett osmort vagnshjul över att hosta upp en selma till säger väl mer om dig än om biljettpriset. Att du - och jag - har sett lag satsa på att gå upp tidigare har väl oerhört lite med det här att göra. De ekonomiska musklerna i klubben måste stärkas om man vill etablera hög division ett-klass här. Har du så pass god insyn i avtalen som skrivs så att du kan bedöma hur klokt man tänker eller inte? Går du på intuition - The force? Är det ur ett långsiktigt ekonomiskt perspektiv du närmar dig ämnet? Är det byggandet av varumärket du funderar kring? Har du några andra USPar (unika säljpoänger) som du tror att en sponsor värderar högre? Har du frågat 10-15 sponsorer som är beredda att lägga mer än 50 000 vad dom tycker? Eller ska alla i föreningen bara sätta sig ned och drömma fram de pengar som måste in om du på sikt vill ha det många vill - bättre hockey här. Nej du Callahan. Det är så lätt att sitta och spotta galla. Och du gör det med bravur. Medan många försöker få ihop pengar till KHK sitter du här på din tron av minnen och ovärderlig "Know how" och - direkt eller underförstått - förklarar för alla vilken kompetens du har som dom och alla andra - som inte tycker som du - saknar. Sällan ser jag dig berömma din egen klubb eller lyfta någonting kring KHK. Vad är du sur på? Allt? Kan det verkligen vara möjligt? Är du så rädd att bli kallad rövslickare så att du istället sparkar alla du möter i röven? Finns det inget mellanting? Tar du aldrig någon i handen och tycker han eller hon är - åtminstonde delvis - bra? Du berömmer här på forumet bara dom som tycker lika dant som dig själv - och du gör det frikostigt. Slickar du alltid dig själv i röven? Det är så lätt att sitta och tycka att du därför kommer att fortsätta göra just det. Välja den lätta vägen. För den andra vägen - att göra något konstruktivt åt saken - är inte din väg. Eller hur?
|
|
|
Post by charlie on May 15, 2007 21:54:50 GMT 1
Hmm....så alla klubbar som går upp i ettan har bara reklam på magen??? Det är väl inte SÅ vanligt över huvud taget...inte ens klubbarna i Elitserien har sålt ut klubbmärket... Löfbergs Lila må färga FBK m fl...men inte fan är det en kaffeburk på magen....!!!? Så byta klubbfärg är okej? Det är bättre än en logga på magen? Hjälp mig att förstå vilken kurs i marknadsföring du gått som förklarar hur en divsion 2 klubb har mer marknadsvärde än en elitserieklubb? Det är nämligen det du måste mena när du säger att "...inte ens klubbarna i Elitserien har sålt ut klubbmärket..." 1. Du förstår väl att en elitserieklubb kan kontrollera och ta mer betalt? 2. När sålde man ut klubbmärket?
|
|
|
Post by kraftwerk on May 15, 2007 22:52:49 GMT 1
Eftersom det är hemligt hur mycket Telenor gått in med så är det svårt att ha någon uppfattning om hur mycket de ska få lägga beslag på.
|
|
|
Post by charlie on May 16, 2007 17:42:51 GMT 1
Eftersom det är hemligt hur mycket Telenor gått in med så är det svårt att ha någon uppfattning om hur mycket de ska få lägga beslag på. Vad sägs om att bara lita på att den grupp som arbetade fram dealen med Telenor, gjorde det med KHK:s bästa för ögonen? Att de säkert vägde olika frågor och problem mot varandra. Varför utgå från att det är tveksamt eller till och med inkompetent tills motsatsen är bevisad? Varför prata om utförsäljning av klubbmärket när man inte vet? Varför blir misstro mot en förening i framgång utgångspunkten för varje diskussion? Det alla kunde se men kanske hade svårt att förstå är att innan Telenor signade den nya dealen med KHK ägde man - sedan ett år tillbaks - via avtalet med Kommunen rätt till en massa reklam inne i arenan. Det mesta i reklamväg fanns redan på plats under hösten - långt innan nyheten om Telenor som huvudsponsor. Avtalet var med kommunen och pengarna skulle gå till arenan och flera olika klubbar via Telenor Sport Support. Allt detta är känt. Det är också känt att KHK gick lottlösa från första utdelningen av sportsupport miljonerna. Så en arena full med propellrar men ingenting av det i KHK:s kassakista. Men om nu hela arenan redan var full av tjusiga, ljusblå propellrar - varför skulle Telenor gå in och sponsra ännu mer? Dels med sportsupportpengarna - som är offentliga - och med huvudsponsoravtalet - som inte är det. Telenor var redan arenans överlägset mest exponerade sponsor. Den intelligenta följdfrågan måste bli; Vad fanns det kvar att sälja som Telenor inte redan hade? Svaret får vi kanske se i höst. Jag vet av erfarenhet att börsnoterade bolag av den digniteteten inte brådstörtar sig in i den här typen av affärer. De har med all säkerhet granskat klubben med lupp. Förmodligen ett mycket skickligt lobbyarbete från KHK och kanske också en indikation på hur seriöst Telenor tycker att KHK arbetar. (Nu åker jag väl på ett tiotal proppar - jag framhäver ju klubben igen) Go KHK!
|
|
|
Post by HF on May 16, 2007 19:40:14 GMT 1
Onej det gör du inte, alltid saklig och läsvärd. KHK är en fantastisk klubb så är det bara!!
|
|
|
Post by Jason on May 17, 2007 10:30:21 GMT 1
(Nu åker jag väl på ett tiotal proppar - jag framhäver ju klubben igen) Go KHK! Keep it up Charlie! Alltid intressant att läsa dina sakliga poster! Finns alltid de som ser glaset halvtomt...
|
|
|
Post by unbreakable on May 17, 2007 21:37:03 GMT 1
Det är inte tröjorna som är själen i KHK utan människorna på alla nivåer och med olika uppgifter från supporters, tränare, ungdomsspelare, lagledare, a-lagsspelare, materialare, funktionärer föräldrar, kansli som engagerar sig i klubben som är själen. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Vi har sett många färger och logos genom åren men själen har alltid varit den samma.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 17, 2007 21:45:14 GMT 1
WÖRD
|
|
|
Post by Jojkrider on May 18, 2007 7:51:12 GMT 1
Jag hoppas KHK får ut vad de vill av att lägga Telenor loggan över bröstet. Det jag är mer orolig för är hur det blir med arenan om KHK börjar klättra. Jätte viktigt att få eget ägarskap över den så de inte hamnar i samma sits som i Luleå där Komunen vill ha marknadsmässigt värde av Luleå för att sälja arenan till dem. Man ska inte räkna med att KHK kommer ha samma tur där som FBK som har en komun som stöttar dem i allt och bara sålde arenan till dem för 1 kr. Om Karlskrona komun vill ha bra betalt och sätter marknads mässigt pris på arenan när KHK närmar sig Allsvenskan/Elitserien då pratar vi miljoner för KHK.
|
|