|
Post by korpen on Oct 31, 2010 19:48:54 GMT 1
vad sägs om att bryta med ozolins och plocka in hjalmarsson istället??tycker ozolins är rent bedrövlig i många lägen,jobbar inte tillräckligt hårt,är inte snabb nog varken framåt eller bakåt och har en förmåga att lyckas missa öppet mål fler än en gång på en match..något måste hända med han snart annars är det årets flopp! skön seger idag..saknade dock en stabil målis idag.. Fasen heller Ozolins ska vi INTE byta ut. Ren idioti att göra det anser jag han är ju en rejäl grovjobbare som gör mål. Hjalmarsson kostar säkert rätt mycket också ändå. Visst skulle han vara billig kunde vi smälla in han i en femma men aldrig på Ozolins bekostnad.
|
|
|
Post by tof on Oct 31, 2010 19:58:51 GMT 1
Ozolins missar öppet mål men det är det fler som gör nä han ligger högt upp och stressar han jobbar mycket även utan puck det är nog bra att ha honom, Hjalmarsson ja visst men jag tror det kostar ganska mycket.
|
|
|
Post by jompa on Oct 31, 2010 20:01:58 GMT 1
Saxat från Halmstads hemsida:
Hammers gjorde, återigen, en bra match mot ett topplag - denna gång stod Karlskrona för motståndet. Man bjöd upp och tog kampen, men det var hemmalaget som hittade rätt med sina avslut, nesligt nog kom ett par av målen direkt efter sekvenser av Hammerspress...
Vilken match var dom på?
|
|
|
Post by darthvader on Oct 31, 2010 20:03:04 GMT 1
ozolins e min favvospelare. han gör mål och ed mcgrane har jag ätit på mcdonalds. halmstad hadde inget att seja emot khk och vi komer att koma till alsvenskan. bra match. bra kempe. bra laget... hejja khk
|
|
|
Post by matse on Oct 31, 2010 20:03:18 GMT 1
Nu såg jag inte matchen, men det var skönt med en stabil seger. Gutt att Sibbe fick göra ett mål igen. Det verkar som om flera hängt upp sig på Oskars insats. Gläds åt segern istället vet ja. Glöm inte att han är helt matchotränad. En räddningsprocent på 95, tyder väl på en utomordentlig insats. Vad det gäller Ozolins, så hade jag höga förväntningar. Känner väl inte att de infriats riktigt. Men nu kör vi med det lag vi har. Förhoppningsvis kommer han igång som vi hoppats!
|
|
|
Post by tof on Oct 31, 2010 20:09:24 GMT 1
ja Oskar Fransson var bra idag utan det är väl hans små utflykter som man har åsikter om.
|
|
|
Post by husnasarn on Oct 31, 2010 20:17:10 GMT 1
Skönt med en vinst. Såg mest ut som en dag på jobbet. Bra att Oskar fick en vinst i benen. Den som jag vill se mer av är Sirokovs idag tror jag han slog världsrekord i missade puckar på blålinjen. Vilken kedja Collin McGrane och Larssson är. Larsson är den som är den som överraskat mest på mig. Inga kringelekrokar där inte rakt fram är det som gäller och på vägen kör han över en eller två motståndare.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 31, 2010 20:48:46 GMT 1
vad sägs om att bryta med ozolins och plocka in hjalmarsson istället??tycker ozolins är rent bedrövlig i många lägen,jobbar inte tillräckligt hårt,är inte snabb nog varken framåt eller bakåt och har en förmåga att lyckas missa öppet mål fler än en gång på en match..något måste hända med han snart annars är det årets flopp! skön seger idag..saknade dock en stabil målis idag.. Flopp? Långt ifrån, jobbar bra men ser lite ängslig ut i sitt spel. Men kommer mer o mer......kommer att bli en Flipp sanna mina ord! var det inte så vi s om ringberg ifjol?"de kommer" menm kom kom inte ett skit...och skridskoåkningen är inget man slipar till på en månad eller tv¨å
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 31, 2010 20:53:35 GMT 1
vad sägs om att bryta med ozolins och plocka in hjalmarsson istället??tycker ozolins är rent bedrövlig i många lägen,jobbar inte tillräckligt hårt,är inte snabb nog varken framåt eller bakåt och har en förmåga att lyckas missa öppet mål fler än en gång på en match..något måste hända med han snart annars är det årets flopp! skön seger idag..saknade dock en stabil målis idag.. Fasen heller Ozolins ska vi INTE byta ut. Ren idioti att göra det anser jag han är ju en rejäl grovjobbare som gör mål. Hjalmarsson kostar säkert rätt mycket också ändå. Visst skulle han vara billig kunde vi smälla in han i en femma men aldrig på Ozolins bekostnad. mål??hur mång mål per läge gör han??idag hade han minst ett halva.målet.öppet läge o brände det...hjalmarsson ska ju med vara en fysisk spelare fast snäppet bättre på allt än ozolins..och dyr lär han kanske vara men tror inte han kostar mer än förstärkningarna som förmodligen kommer efter jul eller till en eventuell kvalserie plus att vi nu hade fått chansen att spela in honom i vårat system...skulle velat se han i ottingerfemman istället för belin
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 31, 2010 21:06:37 GMT 1
Fasen heller Ozolins ska vi INTE byta ut. Ren idioti att göra det anser jag han är ju en rejäl grovjobbare som gör mål. Hjalmarsson kostar säkert rätt mycket också ändå. Visst skulle han vara billig kunde vi smälla in han i en femma men aldrig på Ozolins bekostnad. mål??hur mång mål per läge gör han??idag hade han minst ett halva.målet.öppet läge o brände det...hjalmarsson ska ju med vara en fysisk spelare fast snäppet bättre på allt än ozolins..och dyr lär han kanske vara men tror inte han kostar mer än förstärkningarna som förmodligen kommer efter jul eller till en eventuell kvalserie plus att vi nu hade fått chansen att spela in honom i vårat system...skulle velat se han i ottingerfemman istället för belin Skulle vi byta ut spelare efter att de missar målet hade vi nog bara haft Ed, Collin och Timo kvar i laget.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 31, 2010 21:10:51 GMT 1
Jag tycker att Ozzy gör en bra match han har flera bra lägen att hänga dit pucken, men tyvärr vill det sig inte ikväll. Sedan var väl en del pass han fick lite svåra med volleypuckar och puckar på hög kant. Dessutom så skapar han en hel del på egen hand och är duktig i forecheckingen.
Bara vänta till Fahla gör comeback efter skadan så Ozzy kan lite smörpass.
|
|
|
Post by cykeltjuven on Oct 31, 2010 21:12:51 GMT 1
Säger som många andra, en stabil seger. Juniskedjan imponerar stort, vilken fart och vilken press de sätter på motståndarna. Claesson mycket bra i svartvit i dag. Tycker även Oskar gör en bra insats. Halmstad hade absolut inget att komma med, sämre än V-vik.
|
|
|
Post by tof on Oct 31, 2010 21:14:31 GMT 1
läste någon kommentar på HH forum där skrev en att matchen var jämn men att KHK satte sina chanser, jag såg matchen och skulle nog säga att HH var ganska utspelade sttora delar av matchen.
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2010 21:16:38 GMT 1
Säger som många andra, en stabil seger. Juniskedjan imponerar stort, vilken fart och vilken press de sätter på motståndarna. Claesson mycket bra i svartvit i dag. Tycker även Oskar gör en bra insats. Halmstad hade absolut inget att komma med, sämre än V-vik. Bra sammanfattning
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 31, 2010 21:17:21 GMT 1
mål??hur mång mål per läge gör han??idag hade han minst ett halva.målet.öppet läge o brände det...hjalmarsson ska ju med vara en fysisk spelare fast snäppet bättre på allt än ozolins..och dyr lär han kanske vara men tror inte han kostar mer än förstärkningarna som förmodligen kommer efter jul eller till en eventuell kvalserie plus att vi nu hade fått chansen att spela in honom i vårat system...skulle velat se han i ottingerfemman istället för belin Skulle vi byta ut spelare efter att de missar målet hade vi nog bara haft Ed, Collin och Timo kvar i laget. det var inte så jag menade..men likt de du nämner så är han väl hitvärvad för att göra poäng?eller har jag missförstått det hela?han borde ha ett ruggigt bra skott med tanke på att han stod som back i först pp uppställningen innan..ett ruggigt skott han aldrig visar..tycker man kan ge han 3-4 omgångar till max sen borde man agera för att slippa "ringberg syndromet"
|
|