Post by oneandonly on May 10, 2007 10:17:17 GMT 1
Tänkte jag skulle intoducera en tävling bland oss supporters.
Jag har gjort den många ggr i travsammanhang tidigare och överför den nu till hockeyn.
KHK-Mästaren
Hur går den till ?
Varje deltagare delas in i en division döpt efter en KHK-spelare. Exempelvis Jonas Norberg division.
Fyra deltagare i varje division. Lottas vilka som hamnar med vem och i vilken division.
Alla möter alla 2 ggr i gruppen i grundspelet. Totalt 6 omgångar.
Hur man möts ?
Alla tippar de fem matcherna i varje omgång.
Detta ska mailas in senast dagen innan match kl. 19:00
Allas tävlingsrader mailas ut till alla deltagare kvällen innan match.
Exempel:
Om Oneandonly exempelvis möter Callahan och har 2 rätt och Callahan har 5 rätt vinner den sistnämnda matchen med 2-5 och får 3 poäng i tabellen och målskillnaden 5-2.
Vinst ger alltså 3 poäng, oavgjort 1 poäng och förlust 0 poäng.
Om någon glömmer att lämna in sin rad, då vinner motståndaren matchen med så många rätt han/hon har.
Efter varje omgång redovisas resultat och tabell.
Se nedan:
Brasar Division
15/10
Oneandonly - Callahan 2-5
HTS - Sektion C 4-3
Callahan* 1 0 0 5-2 3 poäng
HTS* 1 0 0 4-3 3 poäng
Sektion C@ 0 0 1 3-4 0 poäng
Oneandonly 0 0 1 2-5 0 poäng
*=Just nu på slutspelsplats @=Just nu på återkvalsplats.
Vad händer när alla mött alla?
Svar: Då går de 2 bästa vidare till KHK Trophy = Slutspelet.
Ju mer poäng man tagit i grundserien, desto längre fram går man in i slutspelet.
3:orna i varje grupp får ägna sig åt återkval för att bakvägen försöka ta sig in i slutspelet.
4:orna får däremot lämna tävlingen. (Undantaget bästa total fyran som får en extra chans i återkvalet.)
Från och med återkval och i slutspelet gäller utslagsmatcher. Förlorar man är det tack och adjö.
Final och semifinal spelas i bäst av 3 matcher.
Vad kostar det att vara med ?
Svar: Tänkte 100 kr, där 50% av insatserna går till slutsegraren, 25% till 2:an, 15 % till 3:an och 10% till 4:an.
Om sedan de på PRISSTEGEN vil sjänka en del av vinsten till Blackbugs, KHK eller stoppa dem i egen ficka avgör var och en själv.
Alla anmälningsavgifter går till prispengar ! (Tävlingen är till för att ge ALLA deltagare lite extra spänning och underhålning.)
Jag kommer personligen att också bjuda på en pokal till slutsegraren med ingraveringen KHK-Mästare säsongen 2007/2008.
När börjar KHK-Mästaren ?
Samma dag som första omgången i vår serie startar.
Vilket är sista anmälningsdag?
Svar: Absolut sista tid är 15/8-2007 kl. 20:00. Det är också sista dagen för att betala in sin anmälningsavgift.
Detta för att det ska lottas, skrivas spelschema etc.
Ni anmäler Er genom att maila till oneandonly@vinnmera.com . Uppge då till vilken mailadress Ni vill få resultat och tabeller, samt vilket namn Ni vill bära i tävlingen.
N får då också besked var anmälningsavgiften ska betalas in.
Jag kommer i denna tråden uppdatera antalet anmälda personer. Just nu 1. Oneandonly
Undrar Ni över något ?
Då är det bara att maila för svar.
P.s Vill någon hjälpa till med att rätta och skicka ut tabeller är jag mer än tacksam.
P.s 2 Hoppas Ni också inser att detta blir en kanontävling !
Jag har gjort den många ggr i travsammanhang tidigare och överför den nu till hockeyn.
KHK-Mästaren
Hur går den till ?
Varje deltagare delas in i en division döpt efter en KHK-spelare. Exempelvis Jonas Norberg division.
Fyra deltagare i varje division. Lottas vilka som hamnar med vem och i vilken division.
Alla möter alla 2 ggr i gruppen i grundspelet. Totalt 6 omgångar.
Hur man möts ?
Alla tippar de fem matcherna i varje omgång.
Detta ska mailas in senast dagen innan match kl. 19:00
Allas tävlingsrader mailas ut till alla deltagare kvällen innan match.
Exempel:
Om Oneandonly exempelvis möter Callahan och har 2 rätt och Callahan har 5 rätt vinner den sistnämnda matchen med 2-5 och får 3 poäng i tabellen och målskillnaden 5-2.
Vinst ger alltså 3 poäng, oavgjort 1 poäng och förlust 0 poäng.
Om någon glömmer att lämna in sin rad, då vinner motståndaren matchen med så många rätt han/hon har.
Efter varje omgång redovisas resultat och tabell.
Se nedan:
Brasar Division
15/10
Oneandonly - Callahan 2-5
HTS - Sektion C 4-3
Callahan* 1 0 0 5-2 3 poäng
HTS* 1 0 0 4-3 3 poäng
Sektion C@ 0 0 1 3-4 0 poäng
Oneandonly 0 0 1 2-5 0 poäng
*=Just nu på slutspelsplats @=Just nu på återkvalsplats.
Vad händer när alla mött alla?
Svar: Då går de 2 bästa vidare till KHK Trophy = Slutspelet.
Ju mer poäng man tagit i grundserien, desto längre fram går man in i slutspelet.
3:orna i varje grupp får ägna sig åt återkval för att bakvägen försöka ta sig in i slutspelet.
4:orna får däremot lämna tävlingen. (Undantaget bästa total fyran som får en extra chans i återkvalet.)
Från och med återkval och i slutspelet gäller utslagsmatcher. Förlorar man är det tack och adjö.
Final och semifinal spelas i bäst av 3 matcher.
Vad kostar det att vara med ?
Svar: Tänkte 100 kr, där 50% av insatserna går till slutsegraren, 25% till 2:an, 15 % till 3:an och 10% till 4:an.
Om sedan de på PRISSTEGEN vil sjänka en del av vinsten till Blackbugs, KHK eller stoppa dem i egen ficka avgör var och en själv.
Alla anmälningsavgifter går till prispengar ! (Tävlingen är till för att ge ALLA deltagare lite extra spänning och underhålning.)
Jag kommer personligen att också bjuda på en pokal till slutsegraren med ingraveringen KHK-Mästare säsongen 2007/2008.
När börjar KHK-Mästaren ?
Samma dag som första omgången i vår serie startar.
Vilket är sista anmälningsdag?
Svar: Absolut sista tid är 15/8-2007 kl. 20:00. Det är också sista dagen för att betala in sin anmälningsavgift.
Detta för att det ska lottas, skrivas spelschema etc.
Ni anmäler Er genom att maila till oneandonly@vinnmera.com . Uppge då till vilken mailadress Ni vill få resultat och tabeller, samt vilket namn Ni vill bära i tävlingen.
N får då också besked var anmälningsavgiften ska betalas in.
Jag kommer i denna tråden uppdatera antalet anmälda personer. Just nu 1. Oneandonly
Undrar Ni över något ?
Då är det bara att maila för svar.
P.s Vill någon hjälpa till med att rätta och skicka ut tabeller är jag mer än tacksam.
P.s 2 Hoppas Ni också inser att detta blir en kanontävling !