|
Post by Ekis on Nov 24, 2010 18:29:46 GMT 1
Om man gör A-lagsdebut (iaf med i truppen) i ett div 1-lag som 15-åring , så är man såklart värd en egen tråd! Men jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på i denna frågan... Å ena sidan så är det grymt kul att KHK får fram/släpper fram unga egna talanger, å andra sidan så känns det som ett svaghetstecken att en 15-åring ska kunna gå före alla backar i J-18/J-20... Undrar hur många 15-åringar öht som har lirat div 1-hockey? Kalenderbitare, hugg in! Men jag har bara sett honom på några träningar och någon enstaka match, ni andra som har bättre koll, är det en riktig supertalang i vardande? Till sist, grattis Julius!
|
|
|
Post by husnasarn on Nov 24, 2010 21:57:11 GMT 1
Spelade junisarna något byte? Jag var inte riktigt vaken idag
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 24, 2010 22:10:10 GMT 1
nä inget galler på isen...skulle vart kul o se bergman iaf i 2-3 byten men mingotti går väl före om de skulle bli ytterligare skada?
|
|
|
Post by Rocket on Nov 25, 2010 9:12:39 GMT 1
Om man gör A-lagsdebut (iaf med i truppen) i ett div 1-lag som 15-åring , så är man såklart värd en egen tråd! Men jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på i denna frågan... Å ena sidan så är det grymt kul att KHK får fram/släpper fram unga egna talanger, å andra sidan så känns det som ett svaghetstecken att en 15-åring ska kunna gå före alla backar i J-18/J-20... Undrar hur många 15-åringar öht som har lirat div 1-hockey? Kalenderbitare, hugg in! Men jag har bara sett honom på några träningar och någon enstaka match, ni andra som har bättre koll, är det en riktig supertalang i vardande? Till sist, grattis Julius! Tror att detta är en supertalang. Pratade med folk på matchen igår om detta som har lite mer koll på honom. Tydligen har han varit uttagen till flera landslags-"camper". Ska tydligen iväg på en snart i Stockholm igen för en ny utgallring. Kommer han med där så är han tydligen uttagen till U16 vilket i så fall inte är dåligt. Kollade in hans stats och 181 lång och väger 80 kg som 15-åring är inte dåligt för en kille som fortfarande växer. Skulle tippa på 187 och 90 kg när han är 18 år. OBS! Rightare ! www.eliteprospects.com/player.php?player=38929
|
|
|
Post by Compa on Dec 7, 2010 8:58:41 GMT 1
Grattis Julius!! Fantastiskt roligt!!!!!!!!!
|
|
|
Post by tobbeman77 on Dec 7, 2010 9:08:34 GMT 1
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 7, 2010 9:38:02 GMT 1
Grattis Julius, till din plats i J-16 landslaget !
|
|
|
Post by time on Dec 7, 2010 9:39:17 GMT 1
Grattis Julius!
Hoppas vi får sig dig i A-laget framöver.
|
|
marie
Ungdomslirare
|
Post by marie on Dec 7, 2010 9:50:08 GMT 1
Grattis!!!!
|
|
|
Post by richardsson on Dec 7, 2010 10:06:04 GMT 1
Gör man 16 pass på en vecka så visar man att man vill på allvar. Jag tror på denna killen riktigt mycket och hoppas verkligen hans hjärta brinner för KHK så pass mycket att han väljer att förlänga sedan när kontraktet löper ut.. för denna killen han bli vår nya stjärnback
|
|
|
Post by stolpeut on Dec 7, 2010 10:09:09 GMT 1
Grattis!
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Dec 7, 2010 11:51:30 GMT 1
Grattis Julius!
|
|
|
Post by dragkrok on Dec 7, 2010 12:02:12 GMT 1
Grymt kul.....grattis Julius!
|
|
|
Post by Joewson on Dec 7, 2010 12:32:51 GMT 1
Gör man 16 pass på en vecka så visar man att man vill på allvar. Jag tror på denna killen riktigt mycket och hoppas verkligen hans hjärta brinner för KHK så pass mycket att han väljer att förlänga sedan när kontraktet löper ut.. för denna killen han bli vår nya stjärnback Lär tyvärr inte hända dock, det finns många hockeygymnasium som rycker i honom. MoDo och Leksand för att ta två exempel. Men det är kul med en riktig talang som kommer från egna leden!
|
|
|
Post by #72 Foppa on Dec 7, 2010 13:44:47 GMT 1
Gör man 16 pass på en vecka så visar man att man vill på allvar. Jag tror på denna killen riktigt mycket och hoppas verkligen hans hjärta brinner för KHK så pass mycket att han väljer att förlänga sedan när kontraktet löper ut.. för denna killen han bli vår nya stjärnback Lär tyvärr inte hända dock, det finns många hockeygymnasium som rycker i honom. MoDo och Leksand för att ta två exempel. Men det är kul med en riktig talang som kommer från egna leden! Visserligen var jag trött imorse, men stod det inte i dagens sydöstran att han hade flera erbjudanden, från bla.a de klubbar du nämner, men valde att skriva 3-års kontrakt med KHK!?
|
|