|
Post by charlie on Jun 1, 2007 6:30:21 GMT 1
Gissa om den tanken slog mig...men jag vågar ju inte säga något, eftersom man redan är idiotförklarad här.... Gnällspiksförklarad. Inte idiotförklarad.
|
|
|
Post by charlie on Jun 1, 2007 7:34:02 GMT 1
Hur kan KHK gå ut och säga att inte alkohol och idrott hör ihop och sedan dra igång försäljning av ölkupo? Det finns väl ingen förening i Sverige som säger att alkohol och idrott direkt hör ihop, eller? Men de flesta lagen i allsvenskan och elitserien kan erbjuda sina fans en öl innan match och i pauser. Det handlar inte så mycket om ölen utan om den som intar den. Måttfullhet sägs vara en dygd. Om du tror att man kommer åt det råsupande som emellanåt förekommit innan och under matcher - framförallt bortamatcherna - genom att inte sälja en ölkupa med KHK-logon på så kanske du ska ta den tanken ett varv till. Ska KHK då inte heller sälja pommes frites och korv? Fett dödar fler än alkoholen i Sverige. Hur ska man bete sig här då?
|
|
|
Post by kraftwerk on Jun 1, 2007 7:56:43 GMT 1
Hur kan KHK gå ut och säga att inte alkohol och idrott hör ihop och sedan dra igång försäljning av ölkupo? Det finns väl ingen förening i Sverige som säger att alkohol och idrott direkt hör ihop, eller? Men de flesta lagen i allsvenskan och elitserien kan erbjuda sina fans en öl innan match och i pauser. Det handlar inte så mycket om ölen utan om den som intar den. Måttfullhet sägs vara en dygd. Om du tror att man kommer åt det råsupande som emellanåt förekommit innan och under matcher - framförallt bortamatcherna - genom att inte sälja en ölkupa med KHK-logon på så kanske du ska ta den tanken ett varv till. Ska KHK då inte heller sälja pommes frites och korv? Fett dödar fler än alkoholen i Sverige. Hur ska man bete sig här då? Jag tycker man ska sälja vinglas med loggan på. Om fler drack vin (som enl vetenskapen är bra för hjärtat) istället för öl så skule KHK-supportrarna leva längre och på så sätt generera mer in ikomster till KHK. Nu äter de pommes, pizza o dricker öl som på några generationers sikt kommer att innebära att hallen får byggas om och antelet åskådare begränsas
|
|
|
Post by burt on Jun 1, 2007 8:25:42 GMT 1
Vafan ska du ha 12 glas till ? Ja om du behagar dyka upp på den grillfest som gå av staplen i sommar (datum kommer)hemma hos mig så får du se! Jag kommer om du bjuder på bira dina nya ölkupor... ;D
|
|
|
Post by anticonnie on Jun 1, 2007 12:04:14 GMT 1
Ja om du behagar dyka upp på den grillfest som gå av staplen i sommar (datum kommer)hemma hos mig så får du se! Jag kommer om du bjuder på bira dina nya ölkupor... ;D Inbjudan kommer på forumet som vanligt!
|
|
|
Post by crosschecking on Jun 1, 2007 20:50:05 GMT 1
Tycker det skulle ta fram ett snappsglas i stl. 6:a
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Jun 1, 2007 21:43:14 GMT 1
få hoppas de klommer så man kan ha hela settet Ölkupa vin - grogg o nubbe
|
|
|
Post by charlie on Jun 2, 2007 15:43:33 GMT 1
Jag tycker man ska sälja vinglas med loggan på. Om fler drack vin (som enl vetenskapen är bra för hjärtat) istället för öl så skule KHK-supportrarna leva längre och på så sätt generera mer in ikomster till KHK. Nu äter de pommes, pizza o dricker öl som på några generationers sikt kommer att innebära att hallen får byggas om och antelet åskådare begränsas Och då kommer det att bli ett h*s liv här på forumet. Dubbelt så fet publik betyder varannan stol bort. Går vi upp i ettan så kommer det kanske att innebära ett säsongskortspris på en 8-10 000 per tjockis. Dessa måste då handla dubbelt så mycket pommes och öl. Den onda cirkeln kan ju sluta med att det bara får plats ett tre-fyra personer... Det här med ölkupor verkar f*n i mej livsfarligt. ;D
|
|
|
Post by burt on Jun 5, 2007 6:28:12 GMT 1
Jag tycker man ska sälja vinglas med loggan på. Om fler drack vin (som enl vetenskapen är bra för hjärtat) istället för öl så skule KHK-supportrarna leva längre och på så sätt generera mer in ikomster till KHK. Nu äter de pommes, pizza o dricker öl som på några generationers sikt kommer att innebära att hallen får byggas om och antelet åskådare begränsas Och då kommer det att bli ett h*s liv här på forumet. Dubbelt så fet publik betyder varannan stol bort. Går vi upp i ettan så kommer det kanske att innebära ett säsongskortspris på en 8-10 000 per tjockis. Dessa måste då handla dubbelt så mycket pommes och öl. Den onda cirkeln kan ju sluta med att det bara får plats ett tre-fyra personer... Det här med ölkupor verkar f*n i mej livsfarligt. ;D Vad är det för fel på Pommes &Öl? Det är ju skitgott att doppa Pommes i Öl... ;D
|
|
|
Post by anticonnie on Jun 5, 2007 12:13:29 GMT 1
Och då kommer det att bli ett h*s liv här på forumet. Dubbelt så fet publik betyder varannan stol bort. Går vi upp i ettan så kommer det kanske att innebära ett säsongskortspris på en 8-10 000 per tjockis. Dessa måste då handla dubbelt så mycket pommes och öl. Den onda cirkeln kan ju sluta med att det bara får plats ett tre-fyra personer... Det här med ölkupor verkar f*n i mej livsfarligt. ;D Vad är det för fel på Pommes &Öl? Det är ju skitgott att doppa Pommes i Öl... ;D Du gnällde på klubben att de tog fram ölkupor!!?? Vad hade du tänkt ha ölen i?? näven??
|
|
|
Post by burt on Jun 5, 2007 14:56:48 GMT 1
Vad är det för fel på Pommes &Öl? Det är ju skitgott att doppa Pommes i Öl... ;D Du gnällde på klubben att de tog fram ölkupor!!?? Vad hade du tänkt ha ölen i?? näven?? Nej, jag försökte bara vara moraliskt riktig, men när jag nu har sett hur glada Danskarna blir av dricka öl, kommer jag oxå att dricka mera öl. Vem vill inte bli så glad så man springer in på planen för att krama domaren... Skål Ta Mig Fan!
|
|
|
Post by charlie on Jun 5, 2007 19:42:41 GMT 1
Du gnällde på klubben att de tog fram ölkupor!!?? Vad hade du tänkt ha ölen i?? näven?? Nej, jag försökte bara vara moraliskt riktig, men när jag nu har sett hur glada Danskarna blir av dricka öl, kommer jag oxå att dricka mera öl. Vem vill inte bli så glad så man springer in på planen för att krama domaren... Skål Ta Mig Fan! ;D
|
|
|
Post by anticonnie on Jun 5, 2007 20:47:59 GMT 1
Du gnällde på klubben att de tog fram ölkupor!!?? Vad hade du tänkt ha ölen i?? näven?? Nej, jag försökte bara vara moraliskt riktig, men när jag nu har sett hur glada Danskarna blir av dricka öl, kommer jag oxå att dricka mera öl. Vem vill inte bli så glad så man springer in på planen för att krama domaren... Skål Ta Mig Fan! Då gör vi så här: Jag fixar biran å du kramar Luntan! ;D
|
|
|
Post by burt on Jun 5, 2007 21:35:57 GMT 1
Nej, jag försökte bara vara moraliskt riktig, men när jag nu har sett hur glada Danskarna blir av dricka öl, kommer jag oxå att dricka mera öl. Vem vill inte bli så glad så man springer in på planen för att krama domaren... Skål Ta Mig Fan! Då gör vi så här: Jag fixar biran å du kramar Luntan! ;D Kanon, det låter som en bra deal...
|
|
|
Post by burt on Jun 6, 2007 8:30:35 GMT 1
Nej, jag försökte bara vara moraliskt riktig, men när jag nu har sett hur glada Danskarna blir av dricka öl, kommer jag oxå att dricka mera öl. Vem vill inte bli så glad så man springer in på planen för att krama domaren... Skål Ta Mig Fan! Då gör vi så här: Jag fixar biran å du kramar Luntan! ;D
|
|