|
Post by hockeyfarsan on Apr 28, 2012 22:24:32 GMT 1
Jag tror nog att Patrik blir bra att ha kvar, en speed-kula är aldrig fel
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 28, 2012 22:30:56 GMT 1
Allt skiljer från lag till lag,hade vi haft samma lag som takt när dom gick upp är det inte säkert att VI lyckats!så jäkla små marginaler som gör det!
Den stora frågan är ju var vi står med de spelarna som förlängt..tycker att defensivt är vi ganska svaga. Minns Timos intervju från barometern där han sa att defensiven inte räcker till och att vi var tvungna att förstärka bland backarna ordentligt,vem vet det bättre än han?att vi då har kvar sex backar från förra säsongen känns lite svajigt minst sagt!
O så till det tråden egentligen handlar om,Ruiz. Nej jag vill verkligen inte ha honom kvar!tycker han får ut alldeles för lite av sitt spel och är riktigt dålig,för att tala klarspråk,i egen zon!!! Hade mer än gärna "offrat" honom för en större starkare och bättre spelare.. Han är så pass gammal att de bör ringa varningsklockor varför ingen tagit upp han i ha innan!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 28, 2012 22:53:22 GMT 1
instämmer krille...men samtidigt finns det två, tre spelare som vore ännu mer gjutet att INTE förlänga med! Klubben vill inte behålla minsta hype..och åter igen...hur många som inte är freaks, köper säsongskort för att se ett div 1-lag som hade hemska problem i div 1-serien? Knappt en spelare hängde med snabbt motstånd...är det långsammare i allsvenskan? :/ Flera forwards har gjort väldigt få poäng i ettan...gör de fler i allsvenskan? Hur tänket är..är ett STORT mysterium...
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 29, 2012 5:27:11 GMT 1
Tror förstås att det kommer säljas fler säsongskort än någonsin..sådan hype har nog själva allsvenskan och längtan efter att se vissa klassiska storlag. Det lite roliga är ju att vi egentligen inte vet vart vi står alls,minns man kvalserien så hade vi mindre problem med allsvenska lagen än med div1 lagen.
Vad man kan dra för växlar av de vet ifan,kanske Kempes spelsystem är mer anpassat till det mer strukturerade och rena spelet som spelas där?
Men visst,hade man varit sportchef hade man nog låtit några till gå,särskilt bland backarna
|
|
|
Post by stolpeout on Apr 29, 2012 6:39:14 GMT 1
Ja att man behåller vissa backar är ett mysterium.....
|
|
|
Post by time on Apr 29, 2012 10:44:31 GMT 1
instämmer krille...men samtidigt finns det två, tre spelare som vore ännu mer gjutet att INTE förlänga med! Klubben vill inte behålla minsta hype..och åter igen...hur många som inte är freaks, köper säsongskort för att se ett div 1-lag som hade hemska problem i div 1-serien? Knappt en spelare hängde med snabbt motstånd...är det långsammare i allsvenskan? :/ Flera forwards har gjort väldigt få poäng i ettan...gör de fler i allsvenskan? Hur tänket är..är ett STORT mysterium... Trots att knappt en spelare hängde med snabbt motstånd så tog vi oss upp i HA. Visst är verkigheten underlig ibland?
|
|
|
Post by aloviak on Apr 29, 2012 11:03:25 GMT 1
instämmer krille...men samtidigt finns det två, tre spelare som vore ännu mer gjutet att INTE förlänga med! Klubben vill inte behålla minsta hype..och åter igen...hur många som inte är freaks, köper säsongskort för att se ett div 1-lag som hade hemska problem i div 1-serien? Knappt en spelare hängde med snabbt motstånd...är det långsammare i allsvenskan? :/ Flera forwards har gjort väldigt få poäng i ettan...gör de fler i allsvenskan? Hur tänket är..är ett STORT mysterium... Vällkommen tillbaka Mr C lovar att det kommer bli mycket för dig att kommentera under denna säs I kvalserien gjorde vi flest mål och släppte in minst konstigt med ett lag som varit sågat till knölarna
|
|
|
Post by aloviak on Apr 29, 2012 11:04:31 GMT 1
instämmer krille...men samtidigt finns det två, tre spelare som vore ännu mer gjutet att INTE förlänga med! Klubben vill inte behålla minsta hype..och åter igen...hur många som inte är freaks, köper säsongskort för att se ett div 1-lag som hade hemska problem i div 1-serien? Knappt en spelare hängde med snabbt motstånd...är det långsammare i allsvenskan? :/ Flera forwards har gjort väldigt få poäng i ettan...gör de fler i allsvenskan? Hur tänket är..är ett STORT mysterium... Trots att knappt en spelare hängde med snabbt motstånd så tog vi oss upp i HA. Visst är verkigheten underlig ibland? I hockey är det bara målen som räknas ;D
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 29, 2012 11:26:33 GMT 1
aloviak//var du nöjd med spelet hela säsongen?kunde du förutspå efter förlusterna i allettan att vi var ett allsvenskt lag??såklart att folk klagar när det enligt dem inte funkar som det ska..konstigare är det inte!
|
|
|
Post by aloviak on Apr 29, 2012 12:39:37 GMT 1
aloviak//var du nöjd med spelet hela säsongen?kunde du förutspå efter förlusterna i allettan att vi var ett allsvenskt lag??såklart att folk klagar när det enligt dem inte funkar som det ska..konstigare är det inte! Var så förb.. att hoppade över någon match, kom sedan på att det var min tröja som det var fel på. Efter det körde jag med Rogers borta tröja och då vände allt ;D När vi fick Hästarna i PO var min säsong slut, brukar ta med en liten kille på 7 år ibland på matcherna och inför Hästen hemma ringde han och så att han ville följa med och se KHK:s sista match för säsongen ;D ;D Så många trodde nog likadant. Men jag brukar inte klaga och framför allt inte hålla på med att sparka folk hit och dit. Hockey är mycket vilja, tur och att bitarna faller på plats efter en viss förutbestämd ordning och då bara fungerar det. Därför tycker jag att man alltid jobbar med det man har och inte bara byter ut. Det viktiga är att man lär sig av misstagen egna och andras
|
|
|
Post by Joewson on Apr 29, 2012 12:40:01 GMT 1
Kanske det kan vara så att laget KHK mår bättre av att inte ha favorittrycket på sig. Att man i allsvenskan kan spela ett spel som passar vissa spelare bättre? Det är skillnad och vara storfavoriter där fans och sponsorer begär att man presterar på topp match efter match. Nu är tanken att laget ska etablera sig i allsvenskan och det kan faktiskt passa KHK bättre. Tror man kan kriga till sig rätt många poäng, speciellt i novmember/december. Jag tycker många har alldeles för stor respekt för HA. Så bra är inte lagen på undre halvan, det gäller bara att man sätter sina lägen när man får dem. Man blir straffad för sina misstag på ett annat sätt i HA och det är den stora skillnaden. Rent spelmässigt är det inte något vansinnigt tempo, speciellt inte under serielunket (Topplagen är självklart bra). Jag tycker det ser rätt bra ut på förhand och tror att det är bra att man behåller många spelare istället för att chansa och få börja om helt på nytt. Nu vet Kempe vad han har och spela med och det är en stor fördel.
|
|
|
Post by aloviak on Apr 29, 2012 12:50:01 GMT 1
Kanske det kan vara så att laget KHK mår bättre av att inte ha favorittrycket på sig. Att man i allsvenskan kan spela ett spel som passar vissa spelare bättre? Det är skillnad och vara storfavoriter där fans och sponsorer begär att man presterar på topp match efter match. Nu är tanken att laget ska etablera sig i allsvenskan och det kan faktiskt passa KHK bättre. Tror man kan kriga till sig rätt många poäng, speciellt i novmember/december. Jag tycker många har alldeles för stor respekt för HA. Så bra är inte lagen på undre halvan, det gäller bara att man sätter sina lägen när man får dem. Man blir straffad för sina misstag på ett annat sätt i HA och det är den stora skillnaden. Rent spelmässigt är det inte något vansinnigt tempo, speciellt inte under serielunket (Topplagen är självklart bra). Jag tycker det ser rätt bra ut på förhand och tror att det är bra att man behåller många spelare istället för att chansa och få börja om helt på nytt. Nu vet Kempe vad han har och spela med och det är en stor fördel. Tycker du har en stor poäng här, det syntes på spelarna och hela KHK att det mer var lättnad än klädje i avancemanget. En favorit kan bara förlora, för segern tar de flesta förgivet.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 29, 2012 13:05:40 GMT 1
grejen är väl den att de har pressen att prestera på topp för annars blir det negativt kval,de finns inte utrymme att åka runt o fisa en endaste match för varenda pinne kommer va väldigt värdefull!
|
|
|
Post by Joewson on Apr 29, 2012 13:19:43 GMT 1
grejen är väl den att de har pressen att prestera på topp för annars blir det negativt kval,de finns inte utrymme att åka runt o fisa en endaste match för varenda pinne kommer va väldigt värdefull! Det borde inte finnas någon som förväntar sig att man vinner borta mot Leksand eller Örebro. Den som tror det behöver nog rannsaka sig själv. Lag som Mora, Tingsryd, Almtuna, Oskarshamn, Borås, Troja och Västerås är inga lag som är omöjliga att slå borta. Laget ska etablera sig och allt prat om negativt kval meningslöst i det här läget då bara ett lag har värvat klart och det är Örebro (som har en helt annan målsättning än KHK). Jag förstår inte denna rädslan för negativt kval. Så bra är inte allsvenskan, det räcker med en bra första femma för att etablera sig.
|
|
|
Post by aloviak on Apr 29, 2012 13:20:15 GMT 1
grejen är väl den att de har pressen att prestera på topp för annars blir det negativt kval,de finns inte utrymme att åka runt o fisa en endaste match för varenda pinne kommer va väldigt värdefull! Den stora skillnaden är just att varenda poäng inte är så viktig
|
|