|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Mar 15, 2007 15:57:49 GMT 1
Nog snackat om ekonomi, nu går vi tillbaka till trådens ämne nämligen silly season. Inga nya rykten???
|
|
|
Post by Brutus on Mar 15, 2007 16:11:13 GMT 1
Hoppas verkligen Koffa även han fått ett "Try out" såsom Fredriksson. Att bara skriva att killen har haft otur borde vara straffbart. Killen har inte hängt med & det förvånar mig mkt att han bara fick spela sista matcherna. Vän m pucken gör inte någon spelskickligare inte heller snabbare på rören. Koffa är enligt mig sämre än Fredriksson. Löjligt att vår bästa center ska vara bättre på backplats än ordinarie backar!! Nu blir det förvisso ändring på detta kommande säsong tack & lov.
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 15, 2007 16:46:08 GMT 1
Kan det vara så att man redan har ett gäng spelare på G (man hör ju lite rykten ibland) och inte anser sig har råd med Lala också . Som jag förstod det så skulle A-laget få ganska bra med pengar från Telenor, så pengar borde det finnas. I dagsläget fattas det 2 - 3 backar och 6 st forwards till en komplett trupp. 3- 4 backar 6-8 forwards borde tillkomma
|
|
|
Post by karlskrona on Mar 15, 2007 16:48:01 GMT 1
KHK är inte Real Madrid. Kom in i verkligheten! Visste inte att Real Madrid spelade ishockey??? Nåväl... ska man nu satsa på framtiden och inte vara ett lag som harvar omkring i 2:an så måste man locka till sig bra spelare. Förstår inte varför man signat 2 backar som (om KHK tar sig till 1:an) inte platsar i laget. Mupp! sa han att Real Madrid var ett hockeylag eller? Förstår du inte innebörden i det hela så är du faktiskt offside med 2-3 meter.
|
|
khk
Ungdomslirare
|
Post by khk on Mar 15, 2007 17:23:06 GMT 1
Nu KAN jag inte vara tyst. Efter att läst BLT gick jag i taket!!! Lika upprörd var JJB....så upprörd att han ringde för att lugna ner sig... Ville kolla vad som sas här... "Har inte råd" ?? VA FAAAN??? O Mörrum vaskar guld i Mörrumsån? ? Öppna ögonen för fan! Man kan väl heller inte ha en policy med en princip att folk ska jobba!!!!? Det måste väl lösas individuellt när man nu nått dit man har.... Naturligtvis är det en bra målsättning, men det kan inte vara en lag om man inte ska stanna i tvåan...!!! Med såna jävla resonemang kan vi väl glömma Brasar också..."har inte råd..."...med enorm publik...Telenor... Också märkligt att man redan kontrakterar vad som borde vara reserver....suck.. Det kändes först så bra när Tobbe erkände att han kanske inte gjort tillfälligt för defensiven...och när han påtalade att vi skulle satsa nästa säsong... Är då inte Lala en utmärkt start? Eller ska vi vänta på div2 spelare som ringer och frågar om de får vara med...eftersom det är sånt drag här.. Tror du klubben är gjord av pengar efter alla ekonomiska förluster nere i Wämöhallen? Inse faktum, KHK har inte den ekonomin som folk verkar tro. Det kostar att hålla igång Telenor, det är inte direkt samma hyra som Wämöhallen. KHK är inte Real Madrid. Kom in i verkligheten! Vad jag hört så betalar inte KHK nån hallhyra eftersom dom håller hallen i skick
|
|
|
Post by hockeylover on Mar 15, 2007 17:40:39 GMT 1
Nu gäller det att kontraktera tre backar av hög klass om detta skall gå vägen denna kommande säsong. Vidare så säger man till BLT att man inte har råd med en spelare som Lala, trodde att man skulle få hyfsat med pengar från huvudsponsorn telenor? Nu KAN jag inte vara tyst. Efter att läst BLT gick jag i taket!!! Lika upprörd var JJB....så upprörd att han ringde för att lugna ner sig... Ville kolla vad som sas här... "Har inte råd" ?? VA FAAAN??? O Mörrum vaskar guld i Mörrumsån? ? Öppna ögonen för fan! Man kan väl heller inte ha en policy med en princip att folk ska jobba!!!!? Det måste väl lösas individuellt när man nu nått dit man har.... Naturligtvis är det en bra målsättning, men det kan inte vara en lag om man inte ska stanna i tvåan...!!! Med såna jävla resonemang kan vi väl glömma Brasar också..."har inte råd..."...med enorm publik...Telenor... Också märkligt att man redan kontrakterar vad som borde vara reserver....suck.. Det kändes först så bra när Tobbe erkände att han kanske inte gjort tillfälligt för defensiven...och när han påtalade att vi skulle satsa nästa säsong... Är då inte Lala en utmärkt start? Eller ska vi vänta på div2 spelare som ringer och frågar om de får vara med...eftersom det är sånt drag här.. Suck...Är det div.2-plats man försöker säkra nästa säsong?!?!?!?
|
|
|
Post by jack76 on Mar 15, 2007 17:41:38 GMT 1
Korrekt. Och driften står ju kommunen för. Cirka 17 milj/året.
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 15, 2007 17:56:40 GMT 1
Lite orolig börjar man dock bli när man ser vilka som fått nytt kontrakt. Hade hoppats att det skulle rensas lite för att göra plats till bättre spelare.
|
|
|
Post by Professorn on Mar 15, 2007 18:30:59 GMT 1
Ha lite is i magen! Nyförvärv kommer nog inte pressenteras före månadskiftet.
|
|
|
Post by dicanio on Mar 15, 2007 18:36:49 GMT 1
Lite orolig börjar man dock bli när man ser vilka som fått nytt kontrakt. Hade hoppats att det skulle rensas lite för att göra plats till bättre spelare. Fattar inte redigt vad du menar där , vadå bättre spelare? Förlorar man 3 matcher av ca 30 så har man väll ändå inte ett dåligt lag ? Tobbe värvar smart och vill inte att KHK ska bli nästa Halmstad , han kastar inte iväg pengarna!
|
|
|
Post by Supertramp on Mar 15, 2007 18:51:31 GMT 1
KHK är inte Real Madrid. Kom in i verkligheten! Visste inte att Real Madrid spelade ishockey??? Nåväl... ska man nu satsa på framtiden och inte vara ett lag som harvar omkring i 2:an så måste man locka till sig bra spelare. Förstår inte varför man signat 2 backar som (om KHK tar sig till 1:an) inte platsar i laget. För att det är en aning svårt att värva etablerade division 1-spelare till ett division 2-lag. Börja förstå att det inte är särskillt många spelare i toppen av sin karriär som orkar med ett mellanår i division 2. Hade KHK gått upp redan iår hade vi kunnat prata om storspelare hit och dit.... Men nu är fallet helt annorlunda.
|
|
|
Post by Supertramp on Mar 15, 2007 18:55:44 GMT 1
Jisses. Hela forumet har ju fått hybris!
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 15, 2007 19:05:50 GMT 1
Lite orolig börjar man dock bli när man ser vilka som fått nytt kontrakt. Hade hoppats att det skulle rensas lite för att göra plats till bättre spelare. Fattar inte redigt vad du menar där , vadå bättre spelare? Förlorar man 3 matcher av ca 30 så har man väll ändå inte ett dåligt lag ? Dåligt lag, definitivt inte! Men ska man nå ettan så håller vissa spelare helt enkelt inte måttet. Playoff matcherna är väl ett tydligt exempel på detta! Spelar väl ingen större roll att man spelar bra i serielunken om man inte gör det när det verkligen gäller.
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 15, 2007 19:31:12 GMT 1
Försvinner Norberg då skiter jag i att kolla på Hockey i höst... Om inte det kommer nån som är en bättre artist än kung Norberg och det blir inte lätt att hitta... Typisk medgångssupporter... Angående Lala...tänk om han skulle bli skadad mitt under säsongen? Då blir han jävligt dyr.
|
|
|
Post by dicanio on Mar 15, 2007 19:57:22 GMT 1
Lite orolig börjar man dock bli när man ser vilka som fått nytt kontrakt. Hade hoppats att det skulle rensas lite för att göra plats till bättre spelare. Tycker man borde behålla så många som möjligt från förra säsongen . Köp in 2-3 nya backar och 3-4 nya forwards så går detta vägen!
|
|