|
Post by charlie on Mar 15, 2007 20:13:50 GMT 1
Sanslösa inlägg! Tobbe har i min lilla svarta bok gjort ytterst få felsatsningar. Men 6 månader innan seriestarten trycks det hej vilt på panikknappen. Var är lugnet? Var är självförtroendet? Har ni läst ELIT2010? "KHK ska inte köpa sig till sportslig framgång..." "Vi bygger på sikt..." Mest intressant är att vissa expertkommentatorer verkar ha superpejl på ekonomin i klubben och - utan att gräva djupare ibland de egna grå cellerna - tycker att man ska stoppa överskottet i fickorna på en lirare som hjälpte Mörrum att gå... vänster? höger? För uppåt gick de ju definitivt inte.
Det mest irriterande är människor som snackar - på stan och på andras forum - om att KHK bygger seriöst och långsiktigt och sen tycker att man ska spendera det överskott man får ihop. HV71 satsade försiktigt och med "sarg ut" tänkande med ekonomin samtidigt som gamla KIK handlade och spenderade som om man vunnit på Lotto. Vi låg före dom då. Hur ser det ut nu? Hur vill vi att det ska se ut sen?
Äntligen har vi en styrelse, en sportchef och lirare som har något annat än dollartecken i ögonen. Och till alla kommentarer på detta: Kom igen om 5 år!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 15, 2007 20:36:31 GMT 1
Fattar inte redigt vad du menar där , vadå bättre spelare? Förlorar man 3 matcher av ca 30 så har man väll ändå inte ett dåligt lag ? Dåligt lag, definitivt inte! Men ska man nå ettan så håller vissa spelare helt enkelt inte måttet. Playoff matcherna är väl ett tydligt exempel på detta! Spelar väl ingen större roll att man spelar bra i serielunken om man inte gör det när det verkligen gäller. Precis. Spelar ingen roll om vi vunnit samtliga matcher och haft 1000-0 o målskillnad....OM vi sen åker dit i kvalet.. ALLA vet var felet låg...jag kände det på mig hela säsongen (alla mina hockeypolare f ö). Väntade hela juluppehållet på åtgärder där....men det enda som kom var tre helt andra spelare...dessa tycks ej heller ha varit svårflirtade... Jag undrar hur den, hos vissa helgonförklarade sportchefen, kan undgå att se det, som "alla" andra ser...?? Vi var, precis som jag befarat hela säsongen som såll bakåt, när det blev lite motstånd... Har nog inte pratat med NÅGON som inte haft samma åsikt som jag i dessa frågor... Dock finns det som vanligt några "ja-sägare" här...
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 15, 2007 21:34:09 GMT 1
Äntligen har vi en styrelse, en sportchef och lirare som har något annat än dollartecken i ögonen. Och till alla kommentarer på detta: Kom igen om 5 år! 5 år? Var det inte ELIT 2010?
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 15, 2007 21:41:07 GMT 1
Sanslösa inlägg! Tobbe har i min lilla svarta bok gjort ytterst få felsatsningar. Men 6 månader innan seriestarten trycks det hej vilt på panikknappen. Var är lugnet? Var är självförtroendet? Har ni läst ELIT2010? "KHK ska inte köpa sig till sportslig framgång..." "Vi bygger på sikt..." Mest intressant är att vissa expertkommentatorer verkar ha superpejl på ekonomin i klubben och - utan att gräva djupare ibland de egna grå cellerna - tycker att man ska stoppa överskottet i fickorna på en lirare som hjälpte Mörrum att gå... vänster? höger? För uppåt gick de ju definitivt inte. Det mest irriterande är människor som snackar - på stan och på andras forum - om att KHK bygger seriöst och långsiktigt och sen tycker att man ska spendera det överskott man får ihop. HV71 satsade försiktigt och med "sarg ut" tänkande med ekonomin samtidigt som gamla KIK handlade och spenderade som om man vunnit på Lotto. Vi låg före dom då. Hur ser det ut nu? Hur vill vi att det ska se ut sen? Äntligen har vi en styrelse, en sportchef och lirare som har något annat än dollartecken i ögonen. Och till alla kommentarer på detta: Kom igen om 5 år! Bra inlägg. Bra att det finns någon som tänker mer än några månader framåt
|
|
|
Post by anticonnie on Mar 15, 2007 21:47:46 GMT 1
Härligt att Oscar e klar!
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 15, 2007 21:48:41 GMT 1
Härligt att Oscar e klar! Ja, skönt att han ritade på! Viktig kugge!
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 15, 2007 21:50:49 GMT 1
Härligt att Oscar e klar! Japp Men det behövs nog en center till
|
|
|
Post by Jojkrider on Mar 15, 2007 21:57:20 GMT 1
Dåligt lag, definitivt inte! Men ska man nå ettan så håller vissa spelare helt enkelt inte måttet. Playoff matcherna är väl ett tydligt exempel på detta! Spelar väl ingen större roll att man spelar bra i serielunken om man inte gör det när det verkligen gäller. Precis. Spelar ingen roll om vi vunnit samtliga matcher och haft 1000-0 o målskillnad....OM vi sen åker dit i kvalet.. ALLA vet var felet låg...jag kände det på mig hela säsongen (alla mina hockeypolare f ö). Väntade hela juluppehållet på åtgärder där....men det enda som kom var tre helt andra spelare...dessa tycks ej heller ha varit svårflirtade... Jag undrar hur den, hos vissa helgonförklarade sportchefen, kan undgå att se det, som "alla" andra ser...?? Vi var, precis som jag befarat hela säsongen som såll bakåt, när det blev lite motstånd... Har nog inte pratat med NÅGON som inte haft samma åsikt som jag i dessa frågor... Dock finns det som vanligt några "ja-sägare" här... Vem vet kanske de inte fick tag på backar som de ansåg kunde tillföra laget mer än de hade. Om jag varit i valet mellan 3 bra forwards eller ytterliggare 3 utfyllnads backar till en skakig defensiv då hade jag nog gått på att plocka in forwards. Men jag håller med gjordes det inget aktivt för att försöka hitta bra defensiv spelare så är kritik befogat.
|
|
|
Post by Jojkrider on Mar 15, 2007 22:09:57 GMT 1
Angående defensiven så var det en sak som slog mig den enda matchen jag såg (borta mötet mot Mjölby). Jag tyckte backarna jobbade väldigt ensamt i passningsspel och positionsspel. Var som inget samspel mellan dem i defensiven och spelvädningarna. Men som sagt detta är bara baserat på en match så rätta mig om jag är ute och cyklar. Men baserat på detta tror jag med en likvärdig back uppsättning om de är mer samspelta kan höja defensiven ett antal steg. Men visst som ni övriga önskar så är ett par riktigt bra backar inte helt fel =)
|
|
|
Post by roland on Mar 15, 2007 22:23:36 GMT 1
hörde skrämmande nyheter om khk:s ekonomi idag. det är visserligen en väldigt ung förening , men enligt mina upg. ska det vara väldigt lite på kontot(säker källa). trots all försäljning och publik.Det har tydligen spenderats väldiga summor denna S.visst är det mycket pengar från telenor som kommer in, men det finns ju fler lag än A-laget som ska ha pengar.
visst är en viss summa öronmärkt till dom. men det är ju inte hur jävla mycket pengar som helst.
hörde bland annat att jimmie svensson fick samma lön här som i o-hamn. Och det var väldigt mycket mer än vad som är godtagbart i div 2. han är en fantastisk spelare som givetvis skulle vara värd (nästan) hur mycket som helst för khk, men det är bara att inse att vi inte har de medel som många klubbar i högre spelsystem ha!!
Tobbe gör säkert ett väldigt bra jobb. Men hur het hockeyn i karlskrona är så spelar vi fortfarande i 2:an.många drömmer om spelare från Mörrum och tingsryd. men varför skulle bra spelare från högre serier villja spela i en sämre div?få mindre pengar?
tycker för övrigt att det är skandal att Linus C inte får förnyat kontrakt!!
Han är inte på något sätt världens bästa hockeyspelare men dock en egen produkt, som kunde få kämpa sig in från bänken!!
|
|
|
Post by charlie on Mar 15, 2007 22:33:11 GMT 1
Javisst var vi som såll bakåt - i en period under hela säsongen! 3:e perioden mot Grästorp var en mardröm. 6 skott 5 mål. Odiskutabelt. I övrigt minns jag alldeles bestämt att vi hade bästa målskillnaden och minst mål i häcken. Så frågan blir: Som såll bakåt jämfört med vad? Att flera delar samma synsätt är inte "Ja-sägeri". Vänd på steken: Hur f-n skulle det se ut om ingen var överrens om någonting? Att så många ställer upp bakom både Koffa, Tobbe, Martin, Johan och alla andra som nu tydligen ska bära hundhuvet efter en fullständigt förkrossande succésäsong är väl ett tecken på att vissas kappor inte vänder lika lätt i vinden som andras. Och när flera tillsammans biter ihop och kämpar utan att gnälla vare sig internt eller på avstånd så tror jag det kan kallas en hel del; Bl.a sammanhållning, laganda, moral och/eller rent av klubbkänsla. Mer "Ja-sägare" i defensiven mot GIK så kanske det sett annorlunda ut!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 15, 2007 22:35:28 GMT 1
Hmm...hur länge ska Linus då kämpa??? Har trampat vatten i två år, men gör inte mer poäng än en defensiv back!!! Här håller jag med Tobbe till 100%.... Låter otroligt att man skulle ha lite på kontot!!!! Allt kan väl inte försvinna p g a Jimmie någon månad!? Har man Sveriges 20:e största publik (eller vad var det) och inte kör med några proffs/stora löner....ja då måste väl NÅGOT misskötas?! Fattar noll.... Är vi den enda klubben som har dyr hall? Inga sponsorpengar trots hypen? Går knappast med bytänkande och sparande om man ska in i eliten... Mycket jag inte får ihop här... Oskar tackar vi för!!!
|
|
|
Post by ringcar on Mar 15, 2007 22:35:44 GMT 1
Finns det något rykte på tränar fronten??
|
|
|
Post by crosschecking on Mar 15, 2007 22:40:34 GMT 1
Oskar är KUNG..(olof nu PRINS)
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 15, 2007 22:44:06 GMT 1
Javisst var vi som såll bakåt - i en period under hela säsongen! 3:e perioden mot Grästorp var en mardröm. 6 skott 5 mål. Odiskutabelt. I övrigt minns jag alldeles bestämt att vi hade bästa målskillnaden och minst mål i häcken. Så frågan blir: Som såll bakåt jämfört med vad? Att flera delar samma synsätt är inte "Ja-sägeri". Det har du fått kraftfullt om bakfoten. Eller om vi vänder på steken: Hur f-n skulle det se ut om ingen var överrens om någonting? Att så många ställer upp bakom både Koffa, Tobbe, Martin, Johan och alla andra som nu tydligen ska bära hundhuvet efter en fullständigt förkrossande succésäsong är väl ett tecken på att vissas kappor inte vänder lika lätt i vinden som andras. Och när flera tillsammans biter ihop och kämpar utan att gnälla vare sig internt eller på avstånd så tror jag det kan kallas en hel del; Bl.a sammanhållning, laganda, moral och/eller rent av klubbkänsla. Bra grejer att ha i en förening. Men håll inte med om det - risken finns att du blir "Ja-sägare". Vill påstå att alla tre play off-matcherna totalt sett var såll!!! Man kan inte släppa in 3, 4, 5 och t o m 7 mål i såna viktiga matcher... HELT annan sak än att hålla tätt i serien, där man nästan hela tiden låg i anfall och försvaret hade noll att göra!! När man var tvungen att försvara sig, gick det åt h-e....tyvärr....
|
|