|
TAIF
Mar 19, 2013 16:23:34 GMT 1
Post by Medgångssupportern on Mar 19, 2013 16:23:34 GMT 1
Nu har man ändrat sig igen, cirkus torsten har dragit igång igen.
|
|
|
TAIF
Mar 19, 2013 17:48:53 GMT 1
Post by time on Mar 19, 2013 17:48:53 GMT 1
Nu har man ändrat sig igen, cirkus torsten har dragit igång igen. Torsten är nog inte problemet. Han vill ha mycket publik = pengar till en tom kassa. Det är andra krafter som trycker på.
|
|
|
TAIF
Mar 19, 2013 18:57:30 GMT 1
Post by Back to Front on Mar 19, 2013 18:57:30 GMT 1
Typ mats?? Är ju retur några dagar senare...
|
|
|
TAIF
Mar 19, 2013 19:02:33 GMT 1
Post by paradis on Mar 19, 2013 19:02:33 GMT 1
|
|
|
TAIF
Mar 19, 2013 20:15:15 GMT 1
Post by Medgångssupportern on Mar 19, 2013 20:15:15 GMT 1
Dessutom blir man då även tvungen att stänga medlems-puben. Det är en plats där många Tingsryds-supportrar med barn står. Only in Tengsryd
|
|
|
TAIF
Mar 19, 2013 20:56:42 GMT 1
Post by tlahicf on Mar 19, 2013 20:56:42 GMT 1
Ett instick med min åsikt i frågan.
Från vår (Tingsrydssupportrarnas) synvikel är det naturligtvis ett generalfel från föreningens sida att ge er de där 300 biljetterna på de där platserna. Uppenbart är väl att de vill få in extrapengarna, men man pissar på de trogna som stått där innan ni kommer och sticker efter den här matchen. Jag vet att ni har stått där tidigare, men det ska i så fall vara efter att bortastå är fullt och med biljetter som är tillgängliga för alla enligt mig. Bortasupportrar ska inte ha några fördelar vad mig anbelangar, inte ni, inte vi. Bortasupportrar ska också ha de sämsta platserna i hallen, eller i alla fall de platser där de är anvisade att stå. Buren hos oss är sannerligen den sämsta platsen i vår hall, men ni är bortasupportrar. Ni kommer en/två/tre gånger per säsong. De som nu får flytta på sig för att några av er inte vill stå där har i vissa fall stått på de platserna hela den här säsongen. Ovanpå detta får vi alltså stänga baren, också på grund av detta, där några av föreningens allra mest trogna supportrar samlas innan match.
Som tur såg väl de styrande i föreningen sitt misstag, efter ett antal påpekanden, och ändrade sig. Helt rätt naturligtvis, olyckligt för er eftersom ni blivit lovade de där biljetterna, men inte tillräckligt för att reparera det brustna förtroendet. Sedan var det vissa hos er som hade så otroligt svårt att acceptera detta att de tyckte det passade med mordhot för att de inte fick stå var de ville med sina reserverade biljetter. Glimten i ögat, harmlöst, ofarligt, kalla det vad ni vill. Det förekom mordhot. Jag vet att de som tagit till dessa medel är en minimal del av er supporterskara, men det räckte i alla fall för att åter igen få till en förändring. Om detta sedan var på hockeyligans initiativ eller ett sätt för TAIF att få dem att klä skott mot ytterligare hårda ord låter jag vara osagt.
Eftersom jag kommer in här hos er och skriver är jag helt och fullt beredd på några inte fullt så vänliga mothugg där era åsikter inte ligger i linje med mina. I vilket fall vore det intressant att veta hur ni egentligen ser på detta?
|
|
|
TAIF
Mar 19, 2013 21:02:00 GMT 1
Post by ksoze on Mar 19, 2013 21:02:00 GMT 1
Köper dit resonemang..
|
|
|
Post by krickan on Mar 19, 2013 21:13:46 GMT 1
Ja, köper också ditt resonemang. Däremot bör man, även som borta supporter, kunna förutsätta att man ser hela isen, och båda målen. Nu har jag aldrig själv stått i buren, men enligt vad man hört så syns bara hela isen och målet nedanför upp till rad 2/3. Det är ett byggfel/planeringsfel som gör platserna inte bara dåliga, utan snarare värdelösa. :/
|
|
|
Post by staun on Mar 19, 2013 21:19:36 GMT 1
Köper ditt resonemang till 100%. Tror nog inte TAIF, har ändrat utan påtryckningar från Polisen och hockeyallsvenskan. Mordhot & dylikt är löjligt, stäng av dom som inte kan sköta sig. Bara förlorare när det blir så här. :-(
|
|
|
TAIF
Mar 19, 2013 21:25:18 GMT 1
Post by tlahicf on Mar 19, 2013 21:25:18 GMT 1
Ja, köpper också ditt resonemang. Däremot bör man, även som borta supporter, kunna förutsätta att man ser hela isen, och båda målen. Nu har jag aldrig själv stått i buren, men enligt vad man hört så syns bara hela isen och målet nedanför upp till rad 2/3. Det är ett byggfel/planeringsfel som gör platserna inte bara dåliga, utan snarare värdelösa. :/ Det är mycket möjligt att det är en alldeles särdeles dålig bortastå, kanske till och med värdelös som du kallar den. Men jag vill nog fortfarande påstå att det är borta- snarare än hemmasupportrarna som ska få "lida" i detta fallet. Speciellt nu i en kvalserie.
|
|
|
Post by krickan on Mar 19, 2013 21:30:51 GMT 1
Ja, k�pper ocks� ditt resonemang. D�remot b�r man, �ven som borta supporter, kunna f�ruts�tta att man ser hela isen, och b�da m�len. Nu har jag aldrig sj�lv st�tt i buren, men enligt vad man h�rt s� syns bara hela isen och m�let nedanf�r upp till rad 2/3. Det �r ett byggfel/planeringsfel som g�r platserna inte bara d�liga, utan snarare v�rdel�sa. :/ Det �r mycket m�jligt att det �r en alldeles s�rdeles d�lig bortast�, kanske till och med v�rdel�s som du kallar den. Men jag vill nog fortfarande p�st� att det �r borta- snarare �n hemmasupportrarna som ska f� "lida" i detta fallet. Speciellt nu i en kvalserie. Jag säger inte emot, och köper som sagt ditt resonemang. Oavsett så är det bara tråkigt att det blir tråkigheter för placering av folk. Däremot kanske priserna ska justeras när man inte kan se allt. Sent from my Nexus 7 using proboards
|
|
|
TAIF
Mar 19, 2013 21:36:41 GMT 1
Post by chrillet on Mar 19, 2013 21:36:41 GMT 1
tlahicf :
Med tanke på hur dålig sikt det är från er "bortabur" så borde det väl inte vara någon chock för er att de bortasupportrar som kommer med större sällskap vill stå någon annanstans. Varför flyttade ni er egen klack? Ni hade väl den närmst restaurangen för någon säsong sedan.
|
|
|
TAIF
Mar 19, 2013 21:44:37 GMT 1
Post by noll1 on Mar 19, 2013 21:44:37 GMT 1
Ett instick med min åsikt i frågan. Från vår (Tingsrydssupportrarnas) synvikel är det naturligtvis ett generalfel från föreningens sida att ge er de där 300 biljetterna på de där platserna. Uppenbart är väl att de vill få in extrapengarna, men man pissar på de trogna som stått där innan ni kommer och sticker efter den här matchen. Jag vet att ni har stått där tidigare, men det ska i så fall vara efter att bortastå är fullt och med biljetter som är tillgängliga för alla enligt mig. Bortasupportrar ska inte ha några fördelar vad mig anbelangar, inte ni, inte vi. Bortasupportrar ska också ha de sämsta platserna i hallen, eller i alla fall de platser där de är anvisade att stå. Buren hos oss är sannerligen den sämsta platsen i vår hall, men ni är bortasupportrar. Ni kommer en/två/tre gånger per säsong. De som nu får flytta på sig för att några av er inte vill stå där har i vissa fall stått på de platserna hela den här säsongen. Ovanpå detta får vi alltså stänga baren, också på grund av detta, där några av föreningens allra mest trogna supportrar samlas innan match. Som tur såg väl de styrande i föreningen sitt misstag, efter ett antal påpekanden, och ändrade sig. Helt rätt naturligtvis, olyckligt för er eftersom ni blivit lovade de där biljetterna, men inte tillräckligt för att reparera det brustna förtroendet. Sedan var det vissa hos er som hade så otroligt svårt att acceptera detta att de tyckte det passade med mordhot för att de inte fick stå var de ville med sina reserverade biljetter. Glimten i ögat, harmlöst, ofarligt, kalla det vad ni vill. Det förekom mordhot. Jag vet att de som tagit till dessa medel är en minimal del av er supporterskara, men det räckte i alla fall för att åter igen få till en förändring. Om detta sedan var på hockeyligans initiativ eller ett sätt för TAIF att få dem att klä skott mot ytterligare hårda ord låter jag vara osagt. Eftersom jag kommer in här hos er och skriver är jag helt och fullt beredd på några inte fullt så vänliga mothugg där era åsikter inte ligger i linje med mina. I vilket fall vore det intressant att veta hur ni egentligen ser på detta? Jag köper inte resonemanget alls, ALLA supportrar som kommer för att se matchen köper en produkt. Det är pinsamt om ni inte kan leverera bättre platser till bortasupportrar och sedan skylla på att det är medvetet för att ni skall vinna mer! Jag hoppas verkligen inte att er klubb resonerar så polariserat som du, det kommer ni förlora på i längden. Tex nu när klubben plötsligen är jätteintresserad av att få in fler bortasupportrar. Dessutom hoppas jag verkligen att KHK får er att känna er mer välkomna till TAK, om ni vinner över oss är det inte för att era supportrar kan se matchen.
|
|
|
TAIF
Mar 19, 2013 21:57:47 GMT 1
Post by Medgångssupportern on Mar 19, 2013 21:57:47 GMT 1
Ett instick med min åsikt i frågan. Från vår (Tingsrydssupportrarnas) synvikel är det naturligtvis ett generalfel från föreningens sida att ge er de där 300 biljetterna på de där platserna. Uppenbart är väl att de vill få in extrapengarna, men man pissar på de trogna som stått där innan ni kommer och sticker efter den här matchen. Jag vet att ni har stått där tidigare, men det ska i så fall vara efter att bortastå är fullt och med biljetter som är tillgängliga för alla enligt mig. Bortasupportrar ska inte ha några fördelar vad mig anbelangar, inte ni, inte vi. Bortasupportrar ska också ha de sämsta platserna i hallen, eller i alla fall de platser där de är anvisade att stå. Buren hos oss är sannerligen den sämsta platsen i vår hall, men ni är bortasupportrar. Ni kommer en/två/tre gånger per säsong. De som nu får flytta på sig för att några av er inte vill stå där har i vissa fall stått på de platserna hela den här säsongen. Ovanpå detta får vi alltså stänga baren, också på grund av detta, där några av föreningens allra mest trogna supportrar samlas innan match. Som tur såg väl de styrande i föreningen sitt misstag, efter ett antal påpekanden, och ändrade sig. Helt rätt naturligtvis, olyckligt för er eftersom ni blivit lovade de där biljetterna, men inte tillräckligt för att reparera det brustna förtroendet. Sedan var det vissa hos er som hade så otroligt svårt att acceptera detta att de tyckte det passade med mordhot för att de inte fick stå var de ville med sina reserverade biljetter. Glimten i ögat, harmlöst, ofarligt, kalla det vad ni vill. Det förekom mordhot. Jag vet att de som tagit till dessa medel är en minimal del av er supporterskara, men det räckte i alla fall för att åter igen få till en förändring. Om detta sedan var på hockeyligans initiativ eller ett sätt för TAIF att få dem att klä skott mot ytterligare hårda ord låter jag vara osagt. Eftersom jag kommer in här hos er och skriver är jag helt och fullt beredd på några inte fullt så vänliga mothugg där era åsikter inte ligger i linje med mina. I vilket fall vore det intressant att veta hur ni egentligen ser på detta? Må så vara att bortasupportrarna ska ha de sämsta platserna, men eran bortastå är den sämsta i HA. Är det verkligen så svårt att bygga så att man kan se HELA isytan?
|
|
|
TAIF
Mar 19, 2013 22:06:00 GMT 1
Post by tlahicf on Mar 19, 2013 22:06:00 GMT 1
tlahicf : Med tanke på hur dålig sikt det är från er "bortabur" så borde det väl inte vara någon chock för er att de bortasupportrar som kommer med större sällskap vill stå någon annanstans. Varför flyttade ni er egen klack? Ni hade väl den närmst restaurangen för någon säsong sedan. Naturligtvis är det frustrerande att inte kunna se hela rinken, det förstår jag med. Jag har upplevt samma sak i andra hallar jag besökt som bortasupporter. Jag förväntar mig dock inte att jag som besökande ska få en bättre plats till förmån för ett hemmafan. Angående varför vi flyttade vår klack kan jag tala om att det var för att vi kände att vi hade våra prioriteringar fel. Vi flyttade mot restaurangen då det var flera som ville se oss anfalla i två perioder, men kom fram till att vårt jobb var att stödja vår lag, något vi bättre gör närmare deras bås och egen zon under majoriteten av matcherna. Därför flyttade vi tillbaka till där vi står nu Till noll1: – I en ishockeyhall kommer det alltid att finnas bättre och sämre platser. Men du håller alltså inte med om att det är bortasupportrarna som ska stå på de sämre? – Det är möjligt att bortastå är helt horribelt konstruerad och uppritad, men nu är det den bortastå vi har. Men du tycker alltså att trogna hemmafans ska få maka på sig för er, från de platser de kanske stått på en hel säsong eller mer än det? För er, som ser en till tre matcher i vår hall istället för 26? – Angående att detta skulle ge oss en större chans till seger, var har jag skrivit det? Var har någon skrivit det? Om det står någonstans där jag missat det, vänligen upplys mig. Samtidigt skiter jag i vad de skriver, för jag ser inte hur det skulle kunna stämma. Hur vinner vi enklare om ni står på bortastå? Och ÄR det nu ändå så, att vi får större chans till seger för att ni står där, då tycker jag vi ska skita i vad hockeyligan beslutat och ställa er där ändå. För det är tre poäng värda på fredag kan jag be att få tala om. – Sedan ser jag inte hur vi i längden ska vinna på att behandla bortasupportrar bättre än våra egna. Det är i stort sett bara ni som kommer med så mycket folk som ni gör. Jag tror knappast det kompenserar för de fans som i ilska väljer att stanna hemma istället för att de blivit undanskuffade.
|
|