|
Post by Prästen on May 5, 2011 13:32:41 GMT 1
Spelar roll, vem i sverige vet att det var en av våra junisar?
|
|
|
Post by justin on May 5, 2011 14:10:02 GMT 1
Jag ser det inte på det viset, om man är laddad uppe i TV studion i VM så är det nog ingen tillfällighet att man inte tar steget upp i juniorserierna. Spelar roll, vem i sverige vet att det var en av våra junisar?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 5, 2011 15:39:55 GMT 1
En bladig KHK Junior i TV Studion, inte bra. Jag såg en Sverigesupporter i TV studion som var lycklig efter Sveriges utklassning av USA.
|
|
|
Post by justin on May 5, 2011 20:20:54 GMT 1
Jag såg en KHK spelare som tränar med A-laget som var där som representant för KHK. Skulle inte förvåna mig om han är tillbaks i J-laget vid hemkomst. En bladig KHK Junior i TV Studion, inte bra. Jag såg en Sverigesupporter i TV studion som var lycklig efter Sveriges utklassning av USA.
|
|
|
Post by Back to Front on May 6, 2011 17:20:10 GMT 1
Vad tycker ni om alla svenska återbud ifrån utslagna NHL-stjärnor?? Tycks inte finnas något intresse ifrån väldigt många att inte orka representera sitt land.... Medans andra länders stjärnor kommer afap... Ovechkin,garborik mfl.. Vill man inte vara med i WM så ska man inte vara med i OS eller WC!
|
|
|
Post by Jason on May 6, 2011 18:09:04 GMT 1
Problemet är väl att VM generellt tappat lite av sin attraktionskraft när det går varje år. Men visst, de övriga länderna verkar ha mer prestige att spela i landslaget än här i Sverige.
|
|
|
Post by chriande on May 6, 2011 18:16:16 GMT 1
Vad tycker ni om alla svenska återbud ifrån utslagna NHL-stjärnor?? Tycks inte finnas något intresse ifrån väldigt många att inte orka representera sitt land.... Medans andra länders stjärnor kommer afap... Ovechkin,garborik mfl.. Vill man inte vara med i WM så ska man inte vara med i OS eller WC! Jag tycker det är ok att tacka nej till VM-spel om man är lite småskadad eller motivationslös. Tycker att VM ska spelas vart 4;e år mellan OS-tuneringarna. Då kunde alla de stora Hockey-nationerna ha sina bästa spelare med i VM-tuneringarna.
|
|
|
Post by Back to Front on May 6, 2011 19:04:23 GMT 1
Vad tycker ni om alla svenska återbud ifrån utslagna NHL-stjärnor?? Tycks inte finnas något intresse ifrån väldigt många att inte orka representera sitt land.... Medans andra länders stjärnor kommer afap... Ovechkin,garborik mfl.. Vill man inte vara med i WM så ska man inte vara med i OS eller WC! Jag tycker det är ok att tacka nej till VM-spel om man är lite småskadad eller motivationslös. Tycker att VM ska spelas vart 4;e år mellan OS-tuneringarna. Då kunde alla de stora Hockey-nationerna ha sina bästa spelare med i VM-tuneringarna. Det håller jag med dej om 7 dagar i veckan.. WM känns j-ligt utvattnat att ha år efter år... Lägg det var fjärde år, mellan OS tuneringarna... Men som det är så är det stor skam att ingen kommer... Alla de andra borde vara lika trötta/besvikna...
|
|
|
Post by sheriff on May 6, 2011 19:37:16 GMT 1
Behållningen är dock att blåbärslagen är med och spelar jämnt med de bästa.
Skulle alla vara med alltid så skulle det bara vara spännande att följa matcherna mellan de stora. Det är ju big business för länder som Tyskland bla att ha VM varje år.
För trettio år sedan så var Finland och USA snäppet under de fyra stora (Sovjet, Kanada, Tjeckoslovakien och Sverige). Idag är dessa sex lagen nästan jämnstarka med Slovakien som outsider.
Om Tjugo år så är det kanske 10-12 lag som kan ta medalj i varje OS. Då kan det räcka med VM och OS var fjärde år. Dessutom kommer en Europaliga att spela sitt slutspel vid maj om ett antal år så VM kommer säkert att avveckla sig självt.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 6, 2011 19:39:40 GMT 1
Vad tycker ni om alla svenska återbud ifrån utslagna NHL-stjärnor?? Tycks inte finnas något intresse ifrån väldigt många att inte orka representera sitt land.... Medans andra länders stjärnor kommer afap... Ovechkin,garborik mfl.. Vill man inte vara med i WM så ska man inte vara med i OS eller WC! Tycker det är jävligt fjantigt att tacka nej till VM om man inte har någon skada. Visst, vill NHL-klubbarna att de ska stanna så finns det inte så mycket att göra. Men kan de åka över så ska de göra så, annars blir det inget OS. Att VM är varje år ska inte spela någon roll. Ovie tog flyget över till Slovakien direkt medans andra stannar hemma för att de är "slitna".
|
|
gooze
Nybörjare
|
Post by gooze on May 9, 2011 20:56:47 GMT 1
TAGGA gubbs mot Kanada nu!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by interference on May 11, 2011 14:59:42 GMT 1
Någon som vet om man kan se matchen live ikväll över nätet någonstans? Jobbar nämligen kväll
|
|
|
Post by stolpeout on May 11, 2011 15:32:12 GMT 1
Bara mot betalning på nätet.....
|
|
|
Post by interference on May 11, 2011 15:38:46 GMT 1
Okej, men det kan det ju vara värt Vilken sida?
|
|
|
Post by stolpeout on May 11, 2011 17:24:14 GMT 1
|
|