|
Post by khkmarcus on May 28, 2013 8:14:31 GMT 1
Tack Tomi. Men det är för dåligt att man skall läsa i BLT att du blev utköpt.
Varför går inte KHK ut med sådana nyheter?
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 28, 2013 8:33:54 GMT 1
bedrövligt tråkigt...hjälte två kvalserier i rad...säger som med Janolhs. Han hade säkert nätat mer än flera av de nya...ännu en mkt märklig sak. Lönefrågan borde kunnat diskuteras, om det handlade om det :/ Och kostade det mindre nu? Är han SÅ JÄVLA DÅLIG?? Blir förbannad rent ut sagt!
|
|
|
Post by khkkrille on May 28, 2013 8:43:08 GMT 1
Förbannad för vad egentligen? Har du ingen tillit alls till Janne och SB? Från mina ögon o mitt sätt att se det var han FÖR DÅLIG! Att sätta nån kasse i KS bryr jag mej inte ett skit om då vi ska sikta på att inte hamna där igen. Han platsade knappt förra säsongen och nu när det ska uppgraderas så är det ju knappast svårt att förutse vilken plats han haft. Det ruttna i denna soppan är ju att de som skrev kontraktet med honom var idioter..vilken klubb erbjuder spelaren att ha optionsåret? Sanslöst!
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 28, 2013 9:01:56 GMT 1
finns betydligt sämre förlängningar...som inte gör poäng varken i kval eller serie...
|
|
|
Post by Roger on May 28, 2013 9:09:43 GMT 1
finns betydligt sämre förlängningar...som inte gör poäng varken i kval eller serie... Dem som förlängdes med ska husera i 3-4e kedjan! Pölle ska husera i 1-2a kedjan alltså össa in mål! Det klarar han inte på denna nivån. Vi har bättre spelare på dem positionerna. Kan du se Pölle kämpa i 3-4 kedjan? Nej jag är nöjd han försvinner.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 28, 2013 9:12:02 GMT 1
detta snack om var man ska husera, i förhand...han skulle väl husera där han platsade. Det begriper han väl själv också!? Att BETALA för att bli av med en poängmaskin är en gåta för mig. Vi har bytt en vi vet vad han går för, mot några som vi inte alls vet
|
|
|
Post by khkkrille on May 28, 2013 9:43:45 GMT 1
Precis, qallahan, huvudet på spiken där, vi har gjort oss av med en vi vet vad vi får av..say no more. Och ja, återigen, så är det viktigt vart spelarna är tänkta att spela..vaesterlund är inne på det, Pölle hade inte platsat i de två första kedjorna, han är en klart sämre spelare än Smothie, Somma, Bergström och hör o häpna, sämre än Jensen med. Ska man då stoppa in han i en tredje eller fjärdeline? Det anser jag vara orättvist mot honom som spelare då hans svagheter ligger i inställning, skridskoåkning, frenesi och kampvilja, saker som brukar känneteckna spelare som spelar i de kedjorna. Så nej tack, tråkigt dock att man var tvungen att köpa ut honom. Tyder väl på att han är iskall på marknaden.
|
|
|
Post by Zäta on May 28, 2013 9:44:27 GMT 1
Tror säkert att en hel Pölle skulle kunna leverera bra med poäng i allsvenskan. Däremot är han ganska slö på rören och har ibland svårt att göra jobbet över hela banan. Det tror jag är anledningen till att han köps ut.
|
|
|
Post by ksoze on May 28, 2013 9:48:08 GMT 1
12p på 32 matcher och -6 förra året. Med kvalet inräknat, 11 mål på 39 matcher. I kvalet 1 mål..Nja, vet inte om jag skulle kalla honom poängmaskin..
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 28, 2013 9:52:02 GMT 1
detta snack om var man ska husera, i förhand...han skulle väl husera där han platsade. Det begriper han väl själv också!? Att BETALA för att bli av med en poängmaskin är en gåta för mig. Vi har bytt en vi vet vad han går för, mot några som vi inte alls vet Jag ser hellre unga och hungriga lirare här än en gammal gubbe som inte spelade många matcher förra säsongen. Men så är det, vissa föredrar Hyvönen och andra föredrar Somma eller Smotherman.
|
|
|
Post by Rocket on May 28, 2013 11:49:20 GMT 1
Tack Tomi. Men det är för dåligt att man skall läsa i BLT att du blev utköpt. Varför går inte KHK ut med sådana nyheter? Ser egentligen ingen anledning varför man ska göra det. Det är ju en överenskommelse mellan KHK och Pöllänen. Däremot att man valt att inte fortsätta samarbetet och önskar honom lycka till. Det kunde man skriva på webben.
|
|
|
Post by Rocket on May 28, 2013 11:54:09 GMT 1
detta snack om var man ska husera, i förhand...han skulle väl husera där han platsade. Det begriper han väl själv också!? Att BETALA för att bli av med en poängmaskin är en gåta för mig. Vi har bytt en vi vet vad han går för, mot några som vi inte alls vet Vänta nu Mr C ! Vi har bytt en vi vet vad han går för, mot några som vi inte alls vetDet är ju precis det som Bengtzén och Janne har gjort. DE vet vad som krävs framledes i lagbygget. Detta innebär att DE vet hur de vill bygga laget och vilka spelare som DE vill ha. Epitet " VI " i detta sammanghang är inte vi utan Stefan Bengtzén och Janne Karlsson som jag har 100 % förtroende för.
|
|
|
Post by Back to Front on May 28, 2013 19:12:15 GMT 1
Många dyra utköp säsongen som gick... Vem skriver dess urbotat usla kontrakt?? Vem pröjsar?
|
|
|
Post by Zäta on May 28, 2013 19:27:30 GMT 1
Många dyra utköp säsongen som gick... Vem skriver dess urbotat usla kontrakt?? Vem pröjsar? Va väl Kempe/Tobbe som skrev Pölles kontrakt? Vilka köpte vi ut förra säsongen?
|
|
|
Post by khkkrille on May 28, 2013 22:03:03 GMT 1
En hel rad tyvärr men tror vi kom undan lite billigare med några som faktiskt hittade nya klubbar
|
|