|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 4, 2007 10:37:37 GMT 1
Att vi sitter här på forumet och gissar höga publiksiffror på träningsmatcherna kanske beror på att vi jämför med vad det var under serien. tror det var få som hade/har koll på hur mycket folk som kom på dessa matcher förra året. Hade vi haft de siffrorna så kanske gissningarna sett annorlunda ut! Sen har vi nog lite hybris och vill mer än verkligheten, mig själv inräknat! Jag pratade med en i styrelsen som sa "det blir lätt över 1000" Tror inte att saida jobbar hos KHK så hur skulle han kunna veta hur många som skulle komma! Förklara istället hur det kunde komma 23% mer folk när priset höjdes med 50%? Om folk inte hade råd skulle det väl kommit mindre folk! ... och i slutändan är det väl styrelsen som bestämmer även entrépriser Tror inte att saida jobbar hos KHK så hur skulle han kunna veta hur många som skulle komma! Förklara istället hur det kunde komma 23% mer folk när priset höjdes med 50%? Om folk inte hade råd skulle det väl kommit mindre folk! Var ett jäkla liv när KHK höjde säsongskortspriserna också. Kan du förklara hur de kan ha sålt många fler ändå?
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 4, 2007 10:43:17 GMT 1
Jag pratade med en i styrelsen som sa "det blir lätt över 1000" Tror inte att saida jobbar hos KHK så hur skulle han kunna veta hur många som skulle komma! Förklara istället hur det kunde komma 23% mer folk när priset höjdes med 50%? Om folk inte hade råd skulle det väl kommit mindre folk! ... och i slutändan är det väl styrelsen som bestämmer även entrépriser Tror inte att saida jobbar hos KHK så hur skulle han kunna veta hur många som skulle komma! Förklara istället hur det kunde komma 23% mer folk när priset höjdes med 50%? Om folk inte hade råd skulle det väl kommit mindre folk! Säger bara att styrelsen var väl optimistisk och att den inte är operverkbar pga synpunkter (som vissa här är) Man backde ju ju på säsongskortspriset som var fastsällt till 750 för barn. Jag har redan förklarat i tidigare inlägg varför det kom fler mot Hborg än mot TAIF. Intresset är allmänt större i år än förra året. Men visst vill man ha en mindre publik (som inte ger eko i Hockesverige o en massa gratisreklam) så visst
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 4, 2007 10:52:23 GMT 1
Tror inte att saida jobbar hos KHK så hur skulle han kunna veta hur många som skulle komma! Förklara istället hur det kunde komma 23% mer folk när priset höjdes med 50%? Om folk inte hade råd skulle det väl kommit mindre folk! Säger bara att styrelsen var väl optimistisk och att den inte är operverkbar pga synpunkter (som vissa här är) Man backde ju ju på säsongskortspriset som var fastsällt till 750 för barn. Jag har redan förklarat i tidigare inlägg varför det kom fler mot Hborg än mot TAIF. Intresset är allmänt större i år än förra året. Men visst vill man ha en mindre publik (som inte ger eko i Hockesverige o en massa gratisreklam) så visst Men hur kan du skriva att de vill ha mindre folk när de i verkligheten kommer mer folk och säljs fler säsongskort än tidigare. Ett företag har en produkt som ökar i intresse varje år och man säljer mer och mer trots höjda priser. Vore väl rent ekonomiskt dumt att sänka priserna i det fallet? Ja kan ändra åsikt men då får du bevisa att det kommer mindre folk än tidigare.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 4, 2007 10:56:20 GMT 1
KAN JAG NÅGON GÅNG FÅ SVAR PÅ VARFÖR MAN SKA HA STORHETSVANSINNE O TA ALLSVENSKA PRISER! ?? Jag ser inte att truppen är 50% dyrare i år?? Vi låg en miljon plus och ändå höjs priser på säsongskort med 30 % och träningsmatcherna med 50!!! Är inte detta vansinne? Är det konstigt om "samla" kommer på tal...?
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 4, 2007 11:02:57 GMT 1
Säger bara att styrelsen var väl optimistisk och att den inte är operverkbar pga synpunkter (som vissa här är) Man backde ju ju på säsongskortspriset som var fastsällt till 750 för barn. Jag har redan förklarat i tidigare inlägg varför det kom fler mot Hborg än mot TAIF. Intresset är allmänt större i år än förra året. Men visst vill man ha en mindre publik (som inte ger eko i Hockesverige o en massa gratisreklam) så visst Men hur kan du skriva att de vill ha mindre folk när de i verkligheten kommer mer folk och säljs fler säsongskort än tidigare. Ett företag har en produkt som ökar i intresse varje år och man säljer mer och mer trots höjda priser. Vore väl rent ekonomiskt dumt att sänka priserna i det fallet? Ja kan ändra åsikt men då får du bevisa att det kommer mindre folk än tidigare. Mindre än om priset INTE höjts.
|
|
|
Post by sektiong on Sept 4, 2007 11:04:27 GMT 1
KAN JAG NÅGON GÅNG FÅ SVAR PÅ VARFÖR MAN SKA HA STORHETSVANSINNE O TA ALLSVENSKA PRISER! ?? Jag ser inte att truppen är 50% dyrare i år?? Vi låg en miljon plus och ändå höjs priser på säsongskort med 30 % och träningsmatcherna med 50!!! Är inte detta vansinne? Är det konstigt om "samla" kommer på tal...? Den frågan kan nog bara besvaras av någon från styrelsen, du hittar alla styrelsemedlemmar här: www.khk.se/0607klubben.htmSkriv gärna ut svaret här sen.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 4, 2007 11:06:56 GMT 1
KAN JAG NÅGON GÅNG FÅ SVAR PÅ VARFÖR MAN SKA HA STORHETSVANSINNE O TA ALLSVENSKA PRISER! ?? Jag ser inte att truppen är 50% dyrare i år?? Vi låg en miljon plus och ändå höjs priser på säsongskort med 30 % och träningsmatcherna med 50!!! Är inte detta vansinne? Är det konstigt om "samla" kommer på tal...? För att KHK är ett företag med ambitionen att samla pengar för att ha råd med en långvarig satsning mot eliten i ishockey! Det KHK har lyckats med iår är de flesta företagares dröm. De har höjt säsongspriset med 42% och sålt flera hundra mer än förra året. En stor eloge för deras fingertoppskänsla för efterfrågan och pris!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 4, 2007 11:08:01 GMT 1
Men hur kan du skriva att de vill ha mindre folk när de i verkligheten kommer mer folk och säljs fler säsongskort än tidigare. Ett företag har en produkt som ökar i intresse varje år och man säljer mer och mer trots höjda priser. Vore väl rent ekonomiskt dumt att sänka priserna i det fallet? Ja kan ändra åsikt men då får du bevisa att det kommer mindre folk än tidigare. Mindre än om priset INTE höjts. Och hur vet du att det skulle sålts mer kort om priset var lägre? Bevisa de om du kan
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 4, 2007 11:25:33 GMT 1
Jag kanske är romantisk eller rent av dum i huvudet men om det höjda priset fått en enda mindre bemedlad hockeyintresserad att avstå så har man misslyckats. Inte ekonomiskt, det har säkert lönat sig, men likväl har man misslyckats i prissättningen.
Rent hypotetiskt: Skulle KHK nappa på sultan Ali Mohammad Pompiliposas erbjudande att ge KHK en miljon per match på vilkoret att man spelar utan publik?
Eller är det viktigaste att få så många som möjligt till hallen?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 4, 2007 11:44:03 GMT 1
KAN JAG NÅGON GÅNG FÅ SVAR PÅ VARFÖR MAN SKA HA STORHETSVANSINNE O TA ALLSVENSKA PRISER! ?? Jag ser inte att truppen är 50% dyrare i år?? Vi låg en miljon plus och ändå höjs priser på säsongskort med 30 % och träningsmatcherna med 50!!! Är inte detta vansinne? Är det konstigt om "samla" kommer på tal...? För att KHK är ett företag med ambitionen att samla pengar för att ha råd med en långvarig satsning mot eliten i ishockey! Det KHK har lyckats med iår är de flesta företagares dröm. De har höjt säsongspriset med 42% och sålt flera hundra mer än förra året. En stor eloge för deras fingertoppskänsla för efterfrågan och pris! Kanske inte förvånande att DU skriver detta... Jag ser det som utnyttjande av intresse...ett omoraliskt sådant... (Fortfarande inget svar på allsvenska prissättningen...)
|
|
|
Post by unbreakable on Sept 4, 2007 11:48:34 GMT 1
Vem har sagt att KHK ligger en miljon plus, den siffran stämmer inte och är inte i närheten av verkligheten KAN JAG NÅGON GÅNG FÅ SVAR PÅ VARFÖR MAN SKA HA STORHETSVANSINNE O TA ALLSVENSKA PRISER! ?? Jag ser inte att truppen är 50% dyrare i år?? Vi låg en miljon plus och ändå höjs priser på säsongskort med 30 % och träningsmatcherna med 50!!! Är inte detta vansinne? Är det konstigt om "samla" kommer på tal...?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 4, 2007 11:54:05 GMT 1
Vem har sagt att KHK ligger en miljon plus, den siffran stämmer inte och är inte i närheten av verkligheten KAN JAG NÅGON GÅNG FÅ SVAR PÅ VARFÖR MAN SKA HA STORHETSVANSINNE O TA ALLSVENSKA PRISER! ?? Jag ser inte att truppen är 50% dyrare i år?? Vi låg en miljon plus och ändå höjs priser på säsongskort med 30 % och träningsmatcherna med 50!!! Är inte detta vansinne? Är det konstigt om "samla" kommer på tal...? JAG vet inte..jag har bara läst siffran....och det är jag inte ensam om mig veterligen... Hur som helst BÖR ju inte Telenor, med tanke på förnedringen av tröjorna, gjort summan mindre...
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 4, 2007 11:54:19 GMT 1
Jag kanske är romantisk eller rent av dum i huvudet men om det höjda priset fått en enda mindre bemedlad hockeyintresserad att avstå så har man misslyckats. Inte ekonomiskt, det har säkert lönat sig, men likväl har man misslyckats i prissättningen. Rent hypotetiskt: Skulle KHK nappa på sultan Ali Mohammad Pompiliposas erbjudande att ge KHK en miljon per match på vilkoret att man spelar utan publik? Eller är det viktigaste att få så många som möjligt till hallen? Nej! Klubben och laget älskar sina fans och spelar för dem! Alltså försöker man att få mycket folk till arenan samtidigt som man försöker tjäna mycket pengar för att ge publiken ett bättre lag varje år! En annan hypotetisk fråga: hade det inte varit bättre om staten betalade alla lag som vill bedriva verksamhet? Alla spelare hade samma lön och målen räknades inte då ingen skulle vara bättre än någon annan. Givetvis skulle det då vara gratis inträde och publiken kom bara för den fina hockeyn!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 4, 2007 11:55:46 GMT 1
För att KHK är ett företag med ambitionen att samla pengar för att ha råd med en långvarig satsning mot eliten i ishockey! Det KHK har lyckats med iår är de flesta företagares dröm. De har höjt säsongspriset med 42% och sålt flera hundra mer än förra året. En stor eloge för deras fingertoppskänsla för efterfrågan och pris! Kanske inte förvånande att DU skriver detta... Jag ser det som utnyttjande av intresse...ett omoraliskt sådant... (Fortfarande inget svar på allsvenska prissättningen...) Jag svarade dig tre inlägg ovanför ditt Såg du inte det?? Varför har du så svårt att acceptera att KHK är som ett företag idag? Du får gärna ge ett förslag på hur de ska kunna ha en långsiktig satsning utan konkurshot!?
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 4, 2007 11:57:35 GMT 1
Mindre än om priset INTE höjts. Och hur vet du att det skulle sålts mer kort om priset var lägre? Bevisa de om du kan Nu pratade jag om träningsmatcherna. Där vet jag 2 st som INTE kommer på fler matcher (förrän serien startar) Men eftersom du nämner säsongskorten så vet jag ett antal som köpte pga att KHK backade på priset för barn. Med ditt sätt att resonera så var dett ett idiotiskt beslut.
|
|