705 pers igen. Kommer ihåg år då vi lirade i ettan då vi inte hade det - i seriematcher! M.a.o innebär det att 705 personer har;
1a. Dålig kontakt med verkligheten, är en smula korkade och inte fattar att de blir rånade på grymma 20 spänn...
1b. ...och då missat att det är några stycken på vårat forum som avgör om de ska eller inte ska följa khk när de tar 60 spänn för en träningsmatch
2a. Bra kontakt med verkligheten och tycker att det är värt 60 bagis att gå på hockeyn här...
2b ...och struntar rätt kraftfullt i vår lilla klubb för inbördes hockeybeundran (forumet alltså).
Eller - helt alternativt - så kom det inte 705 - KHK:s styrelse hittade på allt sammans... det var 158 betalande - som i Stålhallen...
Brukar tycka att Du argumenterar sakligt Charlie, men nu var det lågvatten enligt mitt sett att se det.
1. Jag och 99% av de på forumet som kritiserar priserna här går ALLTID oavsett pris och det vet DU. Så även idag.
2. Jag har argumenterat för familjepriser och erbjudande i annan tråd och det står jag fast vi.
För det räknar jag inte med att bli bemött i en debatt som mindre vetande, eller "dum i huvudet" om uttrycket passar bättre.
3 Har påpekat innan att jag kände folk som inte skulle ut på träningsmatch för att det var för dyrt. Det + att jag ville ha nya åskådare som inte varit på hockey innan var mina argument. Visste även sådana som skulle åkt ut på prov med ett billigt pris. Det var dessa jag ville skulle bli "fast" och fortsätta gå när serien börjar.
Förstod i förra debatten att åskådare ur bägge dessa grupper inte var intressanta för Dig och (KHK?) några andra.
4. Tänkte inte debattera det mera, då jag förstod Din hållning i frågan.
5. Idag blev jag alltså påhoppad på stan när jag var ute ett ärande.
Samtalet var ungefär (så nära sanningen jag kommer ihåg) här:
Blev där stoppad av en kvinna i 50-årsåldern. Hon hoppade på mig ooch jag förstod direkt att hon trodde att jag var aktiv i föreningen.
Hon inledde med att säga: - Du ser så trevlig ut (kanske sinnesförvirrad redan där.....) och jag vet att Du håller på med ishockey, men nu är jag irriterad.
Jag hann inte ens svara innan hon fortsatte.
- Hur kan NI ta sådana hutlösa priser på träningsmatcher ?
Jag försökte förklara att jag bara var supporter.
Hon fortsatte bara babbla och halv skälla.
Förklarade att hon och hennes son har säsongskort (Hon får för övrigt det i födelsedagspresent).
Återigen sa jag: - Säg inte det till mig. Du har nog bara sett mig mycket ute i arenan. Är bara supporter som Du.
Hon fortsatte.....
- Det är ju bara träning. Hur kan det då kosta så mycket ?
- Jag och min son ska i alla fall inte gå på träningsmatcher med det priset. Möjligen mot Kallinge som är de roligaste matcherna.
Jag förklarade flera ggr att jag bara var supporter precis som hon.
Observera att JAG inte känner kvinnan och att jag INTE ens vet om jag sett henne tidigare.
Kan väl säga så här och det milt uttryckt: Det var ingen PR eller goodwill för klubben. Hon nämnde KHK högt många ggr och att det var oförskämt.
Kanske korkat av mig att tycka att det var obehagligt ?
Möjligt.........
Men.........
Även m jag inte sa det så hade ju hon pänger.
4. Om det nu var 705 betalande så är väl det strålande.
Men........
Hade det inte varit ännu bättre om exempelvis 1100 hade kommit ?
Tycker jag i alla fall.
5. Diskuterar gärna med Dig Charlie, men då sakligt och utan påhopp som man vore mindre vetande.
Att Du gör ett bra jobb har varken jag eller någon annan sagt något om.
Därtill att brusa upp och bli otrevlig eller ironisk är inte Dig värt.
KHK mot 1:an !