|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 18, 2007 12:11:16 GMT 1
Är det någon som vet vilka regler som gäller om KHK vill ta hit nån spelare på "artistkontrakt"?
|
|
|
Post by anticonnie on Sept 18, 2007 12:14:00 GMT 1
Är det någon som vet vilka regler som gäller om KHK vill ta hit nån spelare på "artistkontrakt"? Samma regler som det är för de andra lagen! ;D
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 18, 2007 12:20:24 GMT 1
Är det någon som vet vilka regler som gäller om KHK vill ta hit nån spelare på "artistkontrakt"? oki ska du gå in med storkovan ?
|
|
|
Post by anticonnie on Sept 18, 2007 12:25:32 GMT 1
Är det någon som vet vilka regler som gäller om KHK vill ta hit nån spelare på "artistkontrakt"? oki ska du gå in med storkovan ? Inte Polle för han HÅVAR bara in pengar!! ;D
|
|
|
Post by sektiong on Sept 18, 2007 12:44:03 GMT 1
|
|
|
Post by Ragulin on Sept 18, 2007 12:44:56 GMT 1
Har inte koll på vilka regler som gäller men nog tycker jag att man skulle satsa på nån artist. Målvakt står högst på min lista. Har tjatat om detta innan och har inte för avsikt att ändra mig, förrän det bevisas mycket mer.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 18, 2007 12:50:39 GMT 1
Naturligtvis är vi ett publiklag med enormt intresse....och inga pengar....
KIK kom med en NHL-draftad kille som var "Gud"...och OIK har väl TRE spelare med redan från start....some exempel...t o m KRIF har väl två... Men ett lag som synts i riksmedier p g a glödhetta...har inte råd... Jag vet att jag också är tjatig, men jag lär ALDRIG fatta varför det är så här.....
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 18, 2007 12:58:29 GMT 1
Naturligtvis är vi ett publiklag med enormt intresse....och inga pengar.... KIK kom med en NHL-draftad kille som var "Gud"...och OIK har väl TRE spelare med redan från start....some exempel...t o m KRIF har väl två... Men ett lag som synts i riksmedier p g a glödhetta...har inte råd... Jag vet att jag också är tjatig, men jag lär ALDRIG fatta varför det är så här..... Vem har sagt att de inte "har råd" ? Förstår inte varför man "måste" ha en spelare med artistkontrakt ? Det viktiga är väl deras kapacitet på isen. Kevin Adams i KRIF togs hit som artist .....
|
|
|
Post by Ragulin on Sept 18, 2007 13:04:11 GMT 1
Oik har haft ett par otroliga lirare på artistkontrakt genom åren, Charron och Couquex (ursäkta stavningen) för att ta två exempel. Verkliga lirare!
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 18, 2007 13:06:24 GMT 1
Oik har haft ett par otroliga lirare på artistkontrakt genom åren, Charron och Couquex (ursäkta stavningen) för att ta två exempel. Verkliga lirare! Håller med. Ska man plocka hit spelare på max 6 månader (med allt vad det innebär) så ska det vara riktigt rutinerade spelare.
|
|
|
Post by sektiong on Sept 18, 2007 13:07:34 GMT 1
Jag hittar inget på skattverket om antal dagar en artist får vara här. Har dock för mig att jag hört max ett halvår?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 18, 2007 13:09:27 GMT 1
Naturligtvis är vi ett publiklag med enormt intresse....och inga pengar.... KIK kom med en NHL-draftad kille som var "Gud"...och OIK har väl TRE spelare med redan från start....some exempel...t o m KRIF har väl två... Men ett lag som synts i riksmedier p g a glödhetta...har inte råd... Jag vet att jag också är tjatig, men jag lär ALDRIG fatta varför det är så här..... Vem har sagt att de inte "har råd" ? Förstår inte varför man "måste" ha en spelare med artistkontrakt ? Det viktiga är väl deras kapacitet på isen. Kevin Adams i KRIF togs hit som artist ..... Vad tyckte du om KIK-lirarens kapacitet!? Tyckde den var rätt ok... Vad tyckte du om Jiri Lalas kapacitet? Eller alla OIKare genom åren? Skulle nog peta SAMTLIGA av våra lirare... Artister drar....och jag tycker vi "förtjänar" en sån som t ex Lala...
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 18, 2007 13:15:35 GMT 1
Vem har sagt att de inte "har råd" ? Förstår inte varför man "måste" ha en spelare med artistkontrakt ? Det viktiga är väl deras kapacitet på isen. Kevin Adams i KRIF togs hit som artist ..... Vad tyckte du om KIK-lirarens kapacitet!? Tyckde den var rätt ok... Vad tyckte du om Jiri Lalas kapacitet? Eller alla OIKare genom åren? Skulle nog peta SAMTLIGA av våra lirare... Artister drar....och jag tycker vi "förtjänar" en sån som t ex Lala... Alla OIKare genom tiderna. En och annan flopp där också ... Ska man ta hit en artist ska han vara bättre än alla andra i laget. Då vill jag se snäppet bättre spelare än Lala annars kan man lika gärna värva en bra svensk spelare Anser att tex Jimmie Svennson är en bätrre spelare än Lala. Sen är det en annan sak att Jimmie är en HELT annan typ av spelare - grovjobbare. Men de behövs de också
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 18, 2007 13:24:36 GMT 1
Utlänska spelare drar mer...det vet nog alla....och var inte Lala bra nog?? Åter till killen i Kristianstad då...också kass?
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 18, 2007 13:25:57 GMT 1
Utlänska spelare drar mer...det vet nog alla....och var inte Lala bra nog?? Åter till killen i Kristianstad då...också kass? Nej han var mycket bra hurså ? Jag säger ju att det skall vara riktigt bra spelare. Personligen tycker jag inte Lala är tillräckligt bra
|
|