|
Post by qALLAHAN on Jan 30, 2013 23:12:30 GMT 1
Vi har sett att målskyttet INTE lyft med de nya. Ska vi lita på att en lånad junior ska bli ledande sniper i ett kittlande kval? Pöllänen börjar jag bli orolig över...håller han? Och riktigt bra center fattas. PP fullständig katastrof, men det beror kanske på att vi har världens sämsta tränare på denna spelform? Inte ett mål med Lakers innan han kom hit och det fortsätter på liknande sätt...vet inte vad man ska skylla på annars..? Målvaktsbiten är jag orolig över...ingen tillräckligt bra backup...orkar och håller Timo hela vägen? Grönlund borde gått samma väg som JP och ersatts... Har vi GARANTI att lånespelarna får stanna, så är det mkt bra, känner mig inte trygg annars...
Summa summarum...ville haft in en målvakt som kunde ta över efter Timo (inne på Sverkers linje), en RUTINERAD målgörare och en RUTINERAD center (läs Jens Svensson)
|
|
|
Post by chriande on Jan 30, 2013 23:23:44 GMT 1
Hade de räckt med dessa för att ta en plats på övre halvan i Allsvenskan?
De har 10 matcher på sig att visa på vilken nivå laget hör hemma.
Med 1 back till ser det betyligt bättre ut än tidigare på backsidan. Personligen skulle jag velat se minst 1 riktigt bra Centerforward till, för det är där det brustit mest hela säsongen
|
|
|
Post by Sverker on Jan 31, 2013 8:11:22 GMT 1
Verkar som JP kan bli åttonde back enl BLT!?!?
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 31, 2013 8:18:10 GMT 1
Hade de räckt med dessa för att ta en plats på övre halvan i Allsvenskan? De har 10 matcher på sig att visa på vilken nivå laget hör hemma. Med 1 back till ser det betyligt bättre ut än tidigare på backsidan. Personligen skulle jag velat se minst 1 riktigt bra Centerforward till, för det är där det brustit mest hela säsongen Har sagt samma sak, en klasscenter har saknats ända sen i höstas.
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 31, 2013 8:18:32 GMT 1
Verkar som JP kan bli åttonde back enl BLT!?!? sanslöst om det blir så.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 31, 2013 8:32:46 GMT 1
Man kommer nog leta efter en back hela dagen, fråga är om man hittar något av värde?
Verkar tyvärr inte bli fler förstärkningar bland forwards, kanske kan man göra ett fynd 23:55 inatt.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 31, 2013 8:46:26 GMT 1
Verkar som JP kan bli åttonde back enl BLT!?!? sanslöst om det blir så. Knappast sanslöst, får man inte tag på någon annan så är han väl "nödlösningen" om någon går sönder. Vi lär väl inte behöva kalla hem honom förrän så sker. Då är han ju matchtränad åtminstone om/när det händer.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 31, 2013 8:51:18 GMT 1
sanslöst om det blir så. Knappast sanslöst, får man inte tag på någon annan så är han väl "nödlösningen" om någon går sönder. Vi lär väl inte behöva kalla hem honom förrän så sker. Då är han ju matchtränad åtminstone om/när det händer. Funkar det efter 31 januari? Isf varför finns det en deadline?
|
|
|
Post by gloriel64 on Jan 31, 2013 8:51:59 GMT 1
Vi har sett att målskyttet INTE lyft med de nya. Ska vi lita på att en lånad junior ska bli ledande sniper i ett kittlande kval? Pöllänen börjar jag bli orolig över...håller han? Och riktigt bra center fattas. PP fullständig katastrof, men det beror kanske på att vi har världens sämsta tränare på denna spelform? Inte ett mål med Lakers innan han kom hit och det fortsätter på liknande sätt...vet inte vad man ska skylla på annars..? Målvaktsbiten är jag orolig över...ingen tillräckligt bra backup...orkar och håller Timo hela vägen? Grönlund borde gått samma väg som JP och ersatts... Har vi GARANTI att lånespelarna får stanna, så är det mkt bra, känner mig inte trygg annars... Summa summarum...ville haft in en målvakt som kunde ta över efter Timo (inne på Sverkers linje), en RUTINERAD målgörare och en RUTINERAD center (läs Jens Svensson) Angående PP så beror nog mycket på vilka spelare man har, eller hur, eller har du glömt Ilkkas förra säsong i Växjö, hur var Växjös PP det året?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 31, 2013 9:27:01 GMT 1
ja, då har vi fortfarande för dåliga spelare...? Tycker ändå det är komiskt att två lag på raken, har katastrofala pp under Janne...
Kalla hem JP? Då blir jag vansinnig...
|
|
|
Post by gloriel64 on Jan 31, 2013 9:42:40 GMT 1
Det trodde jag du var redan , du påminner lite om Rangers tränare i ditt humör.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 31, 2013 9:45:32 GMT 1
Knappast sanslöst, får man inte tag på någon annan så är han väl "nödlösningen" om någon går sönder. Vi lär väl inte behöva kalla hem honom förrän så sker. Då är han ju matchtränad åtminstone om/när det händer. Funkar det efter 31 januari? Isf varför finns det en deadline? Som jag har förstått det så kan en utlånad spelare gå tillbaka till sin klubb efter den 31/1. Inga andra transfers går. Men jag kan ha fått något om bakfoten
|
|
|
Post by wodmatte on Jan 31, 2013 10:13:46 GMT 1
nej bara junisar som kan bli åter kallade
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 31, 2013 10:14:30 GMT 1
Tack för rättelsen
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 31, 2013 10:17:09 GMT 1
ja, då har vi fortfarande för dåliga spelare...? Tycker ändå det är komiskt att två lag på raken, har katastrofala pp under Janne... Kalla hem JP? Då blir jag vansinnig... Vad skall man gör om man inte hittar några spelare? Trolla fram några ur en hatt kanske? Finns det inga backar på marknaden som håller för spel i HA så finns det inga, så är det.
|
|