|
Post by qALLAHAN on Jan 18, 2011 23:31:06 GMT 1
Micke kan bara säga att du behövs här nere. Man ser ju vilken trupp du satt ihop med Örebro. Vi vill upp, vi vill mycket men vi behöver erfarenhet o kunskap med att få hit rätt spelare som kan ta oss till nästa nivå. Sågar honom inte, men jag har sett --cek och fått riktigt bra referenser från såna jag litar på. Då väljer jag honom hellre än någon jag inte vet något om och som inte spelat på hela säsongen. Såga är något annat Så sant...och det behövs lite uppkäftigt folk här! Även om TAIF-tugget är tröttsamt... Överge inte supportrarna, Falle! Även om det kan vara träigt vid vissa bord..
|
|
|
Post by offe1988 on Jan 18, 2011 23:54:31 GMT 1
Ja, du är ute och cyklar, för du kommer med Tobbefloskeln "vi ska inte upp än". Antagligen har Tobbe sagt till spelarna det, som det sett ut nu?! Både publik och spelare tappar all motivation i världen av såna jävla uttalanden och jag har aldrig förr hört någon klubb/supportrar tjata om detta så hysteriskt. På andra håll också tycker man snacket är löjeväckande och man förutsätter att det bara är en täckmantel för att slippa favoritskap! T o m sponsorerna har redan visat att de inte heller vill höra sånt här snack! Kanske dags för en organisation som varit med förr!? Och inte ska lära sig allting från grunden? Nej just det...han var obekväm... Säger det igen...fundera på sånt här i sängen, men säg det FÖR FAN inte rakt ut! Haha jo tobbe gick ner i båset efter 2 vinster nej grabbar för helvete ni får inte spela så här bra för att vi ska inte gå upp än sen så åkte man på 2 dåliga matcher Så som övriga KHK spelade mot hästen så hade inte Conny Strömbergs närvaro gjort någon som helst skillnad,
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 19, 2011 0:09:34 GMT 1
mja...ETT mål och vi hade haft oavgjort...Hjalmarsson hade nog också fixat det. Men allvarligt talat, jag tror spelarna kan påverkas av detta snacket!? Eller? Det ÄR liksom inte vinna till varje pris som gäller...(och då pratar jag inte om att tömma banken)
Visst, det är en press för Hästen att man SKA upp, men också en jäkla morot!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 19, 2011 0:11:12 GMT 1
Tror du att tejf hade släppt Hjalmar till KHK?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 19, 2011 0:13:23 GMT 1
Haha...ingen aning, men Tobbe är ju TAIFare, så jag vet inte...
|
|
|
Post by dragkrok on Jan 19, 2011 0:16:15 GMT 1
Tror du att tejf hade släppt Hjalmar till KHK? ja....
|
|
|
Post by korpen on Jan 19, 2011 6:15:14 GMT 1
mja...ETT mål och vi hade haft oavgjort...Hjalmarsson hade nog också fixat det. Men allvarligt talat, jag tror spelarna kan påverkas av detta snacket!? Eller? Det ÄR liksom inte vinna till varje pris som gäller...(och då pratar jag inte om att tömma banken) Visst, det är en press för Hästen att man SKA upp, men också en jäkla morot! Du pratar i nattmössan ju. Det är fan inget problem i truppen. Man tar en match i taget. Ingen tänker på allsvenskan förrän man är där. Just nu har man bara haft lite otur i 2 matcher och himlen hänger dock kvar där den brukar.
|
|
|
Post by krickan on Jan 19, 2011 8:20:58 GMT 1
Visst, det är en press för Hästen att man SKA upp, men också en jäkla morot! Ja, hästar är kända för att gilla morötter, och socker
|
|
|
Post by time on Jan 19, 2011 8:49:17 GMT 1
om inte khk är redo så undrar jag om någon div 1 klubb i sverige är det. jag tror khk är överfärdiga när det gäller organisation, det är på isen vi inte är redo och därför behöver vi tillskott i truppen. tänk tacka nej till strömberg det finns ju bara inte, jag fattar det inte i alla fall Jag måste försvara sportgruppen lite, Organisationen säger att dem inte känner sig klara för att klara av allsvenskan än och då förstår jag att de inte följer Fahlanders stil och tar in en massa spelare mitt under säsong för att gå upp när dem runt laget inte känner att de klarar det riktigt än. För de spelar ingen roll om vi hade haft ett NHL lag på isen känner sig inte organisationen redo för AS spel så blir det endå pannkaka med alltihop i längden, Hade Fahlander haft lite tålamod och kommit med dessa krav eller önske mål nästa vinter då vi bland inte måste lägga ut en halv miljon på en kafeteria eller sälja ut spelare till mörrum så tror jag dem hade de hade kört på Fahlanders linje om de hade hittar spelare som Kempe vill bygga på. Men här ska allt gå så jävla fort vi ska helst spela i AS imon och elitserien om 3 veckor annars är de skandal dåligt. Och att ta in en massa spelare mitt undersäsong är absolut ingen garanti för succé, Ruiz kom in för att vi saknade en forward, Brooks kom väll in för att vi har rullat på 7 backar hela säsongen va ? Och för att sponsorerna ville ge nått till KHK. Har bara folk lite tålamod och kan ta en och annan platt match så kommer vi gå upp innan klubbens mål på 2014 de är jag övertygad om Men jag vet inte jag kanske är helt ute och cyklar ? Anser du att man har de sponsorintäkter som krävs för att hävda sig i allsvenskan?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 19, 2011 9:08:45 GMT 1
Anser DU att man kan säga sånt här öppet? Är det bra för moralen, varken bland spelare, publik eller sponsorer?
|
|
|
Post by scrat on Jan 19, 2011 9:14:58 GMT 1
Ja, du är ute och cyklar, för du kommer med Tobbefloskeln "vi ska inte upp än". Antagligen har Tobbe sagt till spelarna det, som det sett ut nu?! Både publik och spelare tappar all motivation i världen av såna jävla uttalanden och jag har aldrig förr hört någon klubb/supportrar tjata om detta så hysteriskt. På andra håll också tycker man snacket är löjeväckande och man förutsätter att det bara är en täckmantel för att slippa favoritskap! T o m sponsorerna har redan visat att de inte heller vill höra sånt här snack! Kanske dags för en organisation som varit med förr!? Och inte ska lära sig allting från grunden? Nej just det...han var obekväm... Säger det igen...fundera på sånt här i sängen, men säg det FÖR FAN inte rakt ut! Tror nog att jag ska cykla med Offe en stund. Om vi omformulerar "floskeln" till "vi KAN inte gå upp än". Skulle det låta bättre? Klart som f'n att KHK har ett favortiskap med tanke på hur man profilerar sig. Stora starka KHK med sin fina arena, sin stora publik och massor med pengar. Svårt att inte få en favoritstämpel då. Vet inte riktigt hur du tänkt att detta laget ska kunna klara sig i AS, eller ens ta sig dit? Bara att inse att vi har ett bra Div1 lag, inte mer. Stora delar av laget har ju dessutom kontrakt även nästa säsong så det är ju inte bara att byta ut dom. Jämför lite med TAIF som dominerade fullständigt förra säsongen (och KHK idag är inte i närheten lika bra) och som nu ligger näst sist i AS trots att man förstärkt laget ytterligare. Om du inte tror att vår lite bortskämda publik hade svikit om KHK varit i samma läge, vet jag inte vad du går på..... Ang Fahlander, som tråden faktiskt handlar om , så känner jag honom inte men jag antar att som den affärsman han är är beredd att gambla i betydligt större utsträckning än resten av KHK´s sportgrupp, som troligen vill ha båda hängslen och livrem för att inte riskera något. Klart att han tröttnar när han serverar den ena spelaren efter den andra och resten av gruppen säger nej för att dom inte vill riskera en felsatsning till. Det har ju varit några sådana dom senaste säsongerna med klubbor, kiosker, Belin och säkert något till som vi inte hört om ännu... Jag antar att Micke F har en betydligt bättre personlig ekonomi än KHK vilket borde innebära att om han gör en felstsning på några hundra tusen så drabbar det inte honom i lika stor utsträckning som det skulle gjort om KHK gjort ett ekonomiskt fel i samma storleksordning. Men detta är ren spekulation för jag vet inget om Micke F´s ekonomi, varken privat eller inom hans företag. Missförstå mig inte nu för jag är mycket tacksam för det Micke F har gjort, och förhoppningsvis till viss del kommer att fortsätta göra, för KHK.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 19, 2011 9:23:25 GMT 1
Att på förhand säga varken KAN inte eller SKA inte, är trots allt fel! Brukar sånt uttalas? Visst har jag hört det, men det brukar vara från bankrutta föreningar. Inge med ambitioner. Skulle gärna vilja höra sponsorernas tankar... Tyvärr håller jag ju med om att truppen är det största problemet, då man målat in sig i ett hörn, med två-treårskontrakten. Dessa gör ju att det känns orealistiskt nästa säsong också...om flera nu inte hittar en helt ny dimension i sitt spel..
|
|
|
Post by scrat on Jan 19, 2011 9:43:40 GMT 1
Att på förhand säga varken KAN inte eller SKA inte, är trots allt fel! Brukar sånt uttalas? Visst har jag hört det, men det brukar vara från bankrutta föreningar. Inge med ambitioner. Skulle gärna vilja höra sponsorernas tankar... Tyvärr håller jag ju med om att truppen är det största problemet, då man målat in sig i ett hörn, med två-treårskontrakten. Dessa gör ju att det känns orealistiskt nästa säsong också...om flera nu inte hittar en helt ny dimension i sitt spel.. Tror nog att KHK har ambitioner och vi är förhoppningsvis inte bankrutta . Att Tobbe säger att vi inte ska gå upp ännu är nog bara ett naturligt (för)svar på frågan som måste komma till en klubb med våra förutsättningar. Känns som att tanken är att förstärka successivt (stavas det så ?) och när satsningen väl kommer, ska det inte vara en "bära eller brista" grej utan förmodligen vill man klara både två och tre seriösa försök utan att äventyra ekonomin. Tror att man vill ha betydligt mer än 2 mille på banken för att inte blottställa sig om man misslyckas ett par säsonger. Saker som missen med kiosken gör inte att det går fortare....... Kanske skulle man byta ut lite folk på ekonomisidan också för det verkar inte som att man har koll på sakerna förrän det är för sent.
|
|
|
Post by time on Jan 19, 2011 10:04:35 GMT 1
Självklart ska man försöka gå så långt som möjligt och gärna hela vägen.
Men tror också det är bra att alla vet vad som krävs (bl.a. ekonomiskt) för att hävda sig i Allsvenskan.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Jan 19, 2011 10:57:58 GMT 1
mja...ETT mål och vi hade haft oavgjort...Hjalmarsson hade nog också fixat det. Men allvarligt talat, jag tror spelarna kan påverkas av detta snacket!? Eller? Det ÄR liksom inte vinna till varje pris som gäller...(och då pratar jag inte om att tömma banken) Visst, det är en press för Hästen att man SKA upp, men också en jäkla morot! Spelarna säger att dom är ur form, är det inget problem? Du pratar i nattmössan ju. Det är fan inget problem i truppen. Man tar en match i taget. Ingen tänker på allsvenskan förrän man är där. Just nu har man bara haft lite otur i 2 matcher och himlen hänger dock kvar där den brukar.
|
|